|
Langbeest
|
@zwafra je hebt toch een droog pakkie???
|
|
|
TBK
|
Je gaat toch geen drysuit kopen om het alleen op zondag en naar een bruiloft aan te doen. HIJ IS VOOR DE WINTER EN KOU GEMAAKT , KOM OP NOU !(bazuin_kitesmiley)
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Zolang de plas niet dicht ligt kan er gekite worden Dat brengt mij bij de volgende vraag..... Morgen komt de wind uit het Oosten en welke spot is dan het meest ideaal en ijsvrij?
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Zaterdag net te kort wind hoor. Wil je alleen je pak testen geloof mij maar dat zit wel goed, heb hem al drie jaar. Misschien zondag dan lijkt er wat meer wind in te zitten.
|
|
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Wie kan even de laatste stand van zaken mbt de spots Schellinkhoud/ Medemblik doorgeven Is het nog allemaal ijvrij ????
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
@zwafra je hebt toch een droog pakkie???
Dat is waar ,maar 2-3 graden met een (harde ) Oostenwind is het voor mij toch echt te koud ...(gevoelstemperatuur is dan -5 ) ..........en ja ,ik weet het ik ben een Ik hoop wel dat de wind weer snel naar het westen draait .. @(HJ) De wind zou morgen Oost zijn ,dan is Enkhuizen een goede optie..maar volgens mij is het alweer aardig dicht gevroren ,zeker bij de kant . hier nog even de wind verwachting ,het waait n.l vooral aan de kust..
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Thx.... Medemblik zou oook een goede optie kunnen zijn.... Toch? Weet iemand hoe de situatie daar is? @ Zwafra... dat is het voordeel van een droogpak.je hebt geen last van windchil
|
|
|
|
roeb
Gast
|
Medemblik is nog geheel ijsvrij hoor.. Dus Enkhuizen zal dat ook wel zijn dan..
|
|
|
|
|
TBK
|
Medemblik is nog geheel ijsvrij hoor.. Dus Enkhuizen zal dat ook wel zijn dan..
Ik ben net even de dijk opgelopen hier in Hoorn en het Ijsselmeer in het Hoornse Hop is geheel ijsvrij dus dat zal in Enkhuizen ook wel het geval zijn.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Vind het een beetje raar dat Mirns dicht ligt want Enkhuizen, Medemblik, Schellinkhout, Muidenberg, strand Horst zijn ijsvrij......
|
|
|
TBK
|
Vind het een beetje raar dat Mirns dicht ligt want Enkhuizen, Medemblik, Muidenberg, strand Horst zijn ijsvrij......
Dit komt waarschijnlijk door de wind die on-shore is in Enkhuizen & Medemblik waardoor het water in beweging blijft en daarnaast nog wordt opgewarmt door de zon ook, dus het zal eerst nog verder moeten afkoelen om weer dicht te vriezen.
|
|
|
TBK
|
Zit onder de plak thuis met 3 moiden dus ik mot wel heb niks te vertellen ERG He ? Wat een ongelovelijk slecht excuus Richard ! Bah................
|
|
|
TBK
|
Je kan beter kippe houweeeeeeeeeee
|
|
|
Idefixe
|
Vind het een beetje raar dat Mirns dicht ligt want Enkhuizen, Medemblik, Schellinkhout, Muidenberg, strand Horst zijn ijsvrij......
met oost komt de wind bij Mirns ietwat over de dijk / off shore over het water: het water heeft dan absoluut geen beweging en is dan echt zeer ondiep ( 10 tot 15 cm) gezien het feit dat het water al een enorm lage temp had is het dan snel dichtgevroren. Aan de andere kant van de plas ( Noordholland) is het water a. een flink stuk dieper en b. door de onshore wind veel meer in beweging. Omgekeerd zag je 2 weken geleden overal bij de dijk Enkh. / Lelystad nog vele meters ijs liggen terwijl het @ Mirns al helemaal weg was.
|
|
|
TBK
|
En zo is het Tom !
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Mag je bij Enkhuizen op het strand starten of moet je op het grasveld zijn
|
|
|
Idefixe
|
a. off mag je bij Enk nog helemaal niet varen ( BPR shit) b. in de winter gewoon lekker bij de strandjes . Kijk uit voor de bomen
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
a. off mag je bij Enk nog helemaal niet varen ( BPR shit)
Dat geldt het gehele jaar voor Medemblik, enkhuizen en Schellinkhout.... toch? Het strand ipv het grasveld pakken dus... Ga jij ook nog?
|
|
|