Ik moet even iets kwijt: Zondag 11-10 omstreeks 15.00 uur springt er ineens iemand met een gele kite en grijs/wit haar, schuin van achteren in m'n vaarwater. Gedwongen verander ik zo abrubt m'n koers, dat ik zonder board vlieg, er een lijn breekt en ik stuiterend m'n kite moet releasen om niet over de dijk te worden getrokken Einde oefening, de dader gevlogen. Kent iemand deze gevaarlijke klooio?
Ik moet even iets kwijt: Zondag 11-10 omstreeks 15.00 uur springt er ineens iemand met een gele kite en grijs/wit haar, schuin van achteren in m'n vaarwater. Gedwongen verander ik zo abrubt m'n koers, dat ik zonder board vlieg, er een lijn breekt en ik stuiterend m'n kite moet releasen om niet over de dijk te worden getrokken Einde oefening, de dader gevlogen. Kent iemand deze gevaarlijke klooio?
Ik kite nu ongeveer een jaar en ga eigenlijk altijd naar Schellinkhout, Muiderberg en Oostvoorne. Vooral Schellinkhout vind ik een heerlijke spot. Oostvoorne is echt een eind rijden en dan dat stuk lopen nog, wat een drama. Als je er eenmaal bent is het wel oké.
Ik wil nou ook een keertje naar de 'echte' zee en lees dat Wijk aan Zee pier een mooie lokatie is. Ik vind het echter nog wel prettig dat ik kan staan. Waarom weet ik niet, maar dat zit denk ik nog tussen de oren. Nou lees ik dat je in Wijk nog redelijk lang kan staan. Wie kan mij vertellen tot hoever uit de kant je nog kan staan en het diep wordt.
Hoi Ride Op zee is mooi maar je moet het wel even leren. Met Aanlandige wind kan je langs de kant kiten maar kan trikkie zijn. Dus niet voor beginners. Schuinaanlandig, is perfect maar voor je het weet ben je al zover dat je niet kan staan 100 meter.
Wil je op zee kiten moet je een paar standaard handelingen kunnen. Bodydraggen voor als je je board verliest. Je kite kunnen herstarten uit het water binnen niet al te lange tijd. En hoogte kunnen lopen en dan bedoel ik niet over het strand En gevorderde kiters niet in de weg varen natuurlijk
Hé Teigetje, Hoogte lopen is geen probleem, herstarten ook niet vanuit het water. Upwind bodydraggen zal ik eerst nog even oefenen op Schellinkhout, voordat ik jullie het leven zuur ga maken.
Ik kan best wel redelijk aardig kiten, maar heb eigenlijk altijd in ondiep water gevaren. Als ik dus viel, liep ik effies naar mijn board en stapte weer op.
Mooi, zal dat eerst gaan oefenen en dan pas de zee op. En geloof me, ik zal de rest niet in de weg varen :-)
Hé Teigetje, Hoogte lopen is geen probleem, herstarten ook niet vanuit het water. Upwind bodydraggen zal ik eerst nog even oefenen op Schellinkhout, voordat ik jullie het leven zuur ga maken.
Ik kan best wel redelijk aardig kiten, maar heb eigenlijk altijd in ondiep water gevaren. Als ik dus viel, liep ik effies naar mijn board en stapte weer op.
Mooi, zal dat eerst gaan oefenen en dan pas de zee op. En geloof me, ik zal de rest niet in de weg varen :-)
Misschien ook niet varen maar wel je kite veel op 12 uur . Wat er al zoveel doen
Ik stelde gewoon een vraag Richard. Ik ben geen beginner meer en mijn kite staat alleen even op 12 uur voordat ik hem naar beneden gooi om te starten. En al zou ik wel een beginner zijn, dat ben jij ook geweest en toen stond je kite volgens mij ook meer op 12 uur dan dat je ermee voer. Denk daar nog eens aan.
Maar ja, ik begrijp je frustratie wel, maar geef eens antwoord op de vraag hoe ver je uit de kant kan staan.
Ride, Gewoon even vragen aan ons (locals) om je zo nu en dan in de gaten te houden.Dat geeft ook een goed gevoel en je leercurve is dan een stuk sneller. Na een 30min moet het ekker gaan (je kunt al varen duzzzzz)
Ride, Gewoon even vragen aan ons (locals) om je zo nu en dan in de gaten te houden.Dat geeft ook een goed gevoel en je leercurve is dan een stuk sneller. Na een 30min moet het ekker gaan (je kunt al varen duzzzzz)
Dat is tof van je. Dat zal ik dan ook zeker doen als ik op Wijk ga varen. Helemaal toppie.
Het was ook meer als grap bedoelt tuurlijk heb je wel een klein beetje frustratie maar dan zoek je toch lekker de ruimte( ik) op en dan heb je geen kites op 12 uur
Mijn ervaring is gewoon dat je bijna niet kan staan in zee misschien 15 m maar dan houd het toch echt wel op , bij vloed dan
bij eb misschien het dubbelen maar dan wordt het in een keer diep