Haring High Richardt
|
wat texel betreft ik heb 2 huisjes gereserveerd voor ergens eind maart dus dat moet lukken 3 nachten van vrijdag t/m maandag kan totaal een mannetje of 10 in Staat de datum al vast ??? Mag tot 2 april niet kiten . 2 april mot ik weer naar de chirurg en dan worden er weer foto,s gemaakt
|
|
|
Vinni
|
Gaat er om spannen beunhaas! Ik zit vanaf 1 april op Terschelling Alles wat daarvoor valt ga ik natuurlijk mee!!
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
als je je glas maar vast kan houden in bar chaos richard kan het altijd verzetten zit alleen met de kindervakantie of het dan niet vol is moet wel een datum weten
|
|
|
Vinni
|
Persoonlijk ben ik meer in voor begin maart, allemaal net iets gemakkelijker voor mijn. Of midden Maart, hoe later hoe warmer natuurlijk. Mijn voorkeur het weekend van: 6/7 maart13/14 maartSjonge, krijg nu al zin in spareribs met riool lucht
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
veel te vroeg vinni moet ook een beetje mooi weer worden hoop ik
|
|
|
Michael van der Hoek
|
Mannen! als ik jullie allemaal zo weer hoor dat jullie alweer aan het varen zijn wordt ik toch wel een beetje jaloers!
het wachten begint me ondertussen ook flink op te breken!
Weet iemand vanaf welke watertemp het verstandig is om weer het water op te gaan met een wetsuit? (O'neill psycho 2, binnenwater - zee heb ik nog nooit gevaren) Een droogpak heb ik niet dus ik zal nog even moeten wachten.
maar dat wachten duurt zo lang!!
greetszz and have fun!
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Met mijn Psycho II en thermoshirt,cap,handschoenen en schoentjes ging ik vanaf 6C (water en lucht temp) het water op. Ook een windstopper is ideaal want voorkomt windchill en krijg je het dus minder snel koud. Het spreekt voor zich dat een drysuit het meest ideaal is. Ik vaar nu gewoon zolang het water niet bevroren is. Met droogpak heb je dan nergens last van. Grts HJ
|
|
|
Michael van der Hoek
|
@ HJ Ik heb wel een lycra shirt maar of dit extra warmte geeft? denk het niet echt. Dan zou ik dus nog een 1mm neopreen shirt moeten kopen voor onder me pak. Cap en handschoenen lijkt me duidelijk, moet ik alleen even kopen Wat versta jij onder een windstopper? En ja een drysuit is ideaal maar dat laten de financien niet toe Heb nog zoveel andere dingen Ik wil toch echt wel binnenkort weer t water op, heb het idee dat ik begin te vergeten hoe t moest greetszz
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Lycra moet je vergeten in de winter. Lycra over je pak houdt je wetsuit langer nat en dus eerder kou. Ook een lycra onder je pak heeft een negatief effect. Je moet een speciaal thermo shirt hebben. Dat is een andere stof en een isolerende werking. Een windstopper zorgt er voor dat je bovenlichaam minder snel nat wordt en dat je minder last hebt van de koude wind. Het is alsof je uit de wind en achter een muurtje gaat staan. Het zorgt dus voor veel behoud van je warmte. Ik heb mijn thermo shirt destijds bij Decathlon in A'dam gekocht. Maar tegenwoordig bestel ik alles gewoon van achter mijn pc en laat het uit de UK komen. www.wetsuitoutlet.co.ukCheck de termo shirts. http://www.wetsuitoutlet.co.uk/index.php?cPath=43_87En de windstopper. http://www.wetsuitoutlet.co.uk/index.php?cPath=37
|
|
|
Michael van der Hoek
|
Hey HJ, Thanks voor je snelle reactie! Ik neem aan dat je dan je thermoshirt onder je pak aandoet en de windstopper over je pak. Die windstopper is eigenlijk gewoon een dun jasje? Komt dat allemaal wel lekker uit met je trapeze dan? Nogmaals, thanks voor de hulp greetsz
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Yes... in het thermo shirt zit titanium verwerkt en dat zorgt er voor dat je minder snel je themp verliest. Het shirt moet je idd op je huid dragen. De windstopper/spraytop doe je als laatste laag over je pak heen. Als je een spraytop met manchetten voorzien van klitteband koopt dan kun jet het geheel goed afsluiten. Ik heb even gegoogled maar in NL zijn die spullen nog onwijs duur. Zoals ik al aangaf kun je beter even op die UK shop kijken. Waarschijnlijk krijg ik vandaag mijn nieuwe handschoenen weer binnen. Ideaal!!! Ik hoef de deur niet uit en ik krijg het nergens goedkoper :-)
|
|
|
Michael van der Hoek
|
Jah en toch heb ik zo me bedenkingen met bestellinguit uit UK, je moet een creditcard of paypal hebben en het moet nog hierheen verzonden worden. Vind dat toch altijd wel een gok...
Ik ga binnenkort wel is even goed kijken @ die site. Van t weekend eerst me kite maar is helemaal checken. Misschien even gewoon vliegeren opt strand. kijken of alles nog goed is. (zal vast wel maar toch..)
Wij willen dit jaar ook de zee op, tot nu toe alleen maar binnenwater onder me voeten gehad.
Nog tips voor de 1e keer?
greetszzz
|
|
|
Emielkruisdijk
|
alleen de day after voelde me ik wat minder ,zin!!!!!!!!! Vind je het gek, we gingen rond 3 uur het kribje in en om 8 uur waren we er al weer uit Het waaide toen volgens een paar gekken Jullie worden oud.. Maar ja.. 8 uur opstaan voor een downwinder met een lekker windje van een knoopje of 8 maakt de brakke dag toch al snel goed
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Jah en toch heb ik zo me bedenkingen met bestellinguit uit UK, je moet een creditcard of paypal hebben en het moet nog hierheen verzonden worden. Vind dat toch altijd wel een gok...
Dat is zo 2008 !!! Ik bestel al jaren uit het buitenland en juist het feit dat je met CC kan betalen geeft juist aan dat het safe zit. Ik heb nu 3x wat bij deze shop besteld en het is altijd helemaal TOP gegaan. Verkeerde maat kun je, voor een paar euro, retour sturen en klaar ben je. Alleen het verschil met mijn handschoentjes was al 25 euro en toen ik mijn drysuit besteld had scheelde dat meer dan 400,- euro !!!!!!!!!! Check de topic van 49 pagina's aan bestellingen bij deze shop :-) http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=33854.0Succes
|
|
|
Haring High Richardt
|
Mijn voorkeur het weekend van: 6/7 maart
13/14 maart Sjonge, krijg nu al zin in spareribs met riool lucht Mijn voorkeur het weekend van: 23 24 25 april. Stuk warmer dan in maart en waarschijnlijk mag ik dan wel weer kiten Dit weekend is nog helemaal nog open , andere weekenden worden lastig (werken ) Sjonge, krijg nu al zin in spareribs met riool lucht Jullie worden oud.. Maar ja.. 8 uur opstaan voor een downwinder met een lekker windje van een knoopje of 8 maakt de brakke dag toch al snel goed Hallo Emiel alles goed ?? Hoe is het in Sint Maarten ???
|
|
|
Michael van der Hoek
|
dan moet ik alleen ff iemand vinden met een creditkaartje... ik ga wel ff rondvragen.
en zoals boven genoemd wil ik dit jaar wel is de zee op... iemand tips welke spot of andere dingen waar je aan moet denken?
greetsz
|
|
|
Tim_GTS5
|
Creditcard heb je helemaal niet nodig, paypal kan je toch zo aanmaken en je kan hem dan koppelen met je bankrekening dus je kan meteen betalen !
Het koppelen met je rekening duurd alleen 2 a 3 dagen, maar is echt de moeite waard om daar te bestellen.
|
|
|
Ride
Logs: 0 | 234 uur
|
en zoals boven genoemd wil ik dit jaar wel is de zee op... iemand tips welke spot of andere dingen waar je aan moet denken?
greetsz
Hé Michael, Ik voer ook eerst alleen maar op de binnenwateren, maar aangezien alles al maanden bevroren is, ben ik vanaf december ook op zee gaan varen. Het is in het begin effies anders, aangezien je door die branding heen moet komen. Als er een golf aankomt, kite iets naar boven sturen, omdat je dan iets over de golf gelift wordt. Die andere kanjers hier op het forum kunnen je er nog veel meer over vertellen, aangezien die veel meer ervaring hebben op zee dan ik. Ik vond de eerste keer wel meevallen trouwens, het heeft wel wat om door die golven heen banjeren. Je moet het gewoon gaan doen. Belangrijk is wel dat je goed kunt bodydraggen, mocht het mis gaan. Eigenlijk moet je gewoon de topics in de gaten houden en gaan wanneer er meerderen gaan. Gewoon even vragen op het strand aan de anderen over hoe en wat. Iedereen wil je wel helpen. Zeg dat het je eerste keer is op zee, zodat de andere kiters een oogje in het zeil kunnen houden. Maar zoals ik al heb gezegd................gewoon doen. Wijk Pier en IJmuiden zijn wel spots waar altijd iemand is met goede wind (richting). En een droogpakkie is toch wel heel lekker hoor. Heb hem ook in Engeland besteld. Topservice en snelle levering. Zou me daar niet te druk om maken. Als je het geld hebt liggen, is een droogpak het echt meer dan waard. Groetjes John.
|
|
|
Vinni
|
Hmmz, daar zou ik ook nog mee kunnen leven! Het is net dat ik per 1 april voor 7 maanden naar Terschelling vertrek. Moet ik wel even kijken of er direct een boot van Terschelling naar Texel gaat. Anders gaat het een beetje moeilijk worden ben ik bang
|
|
|
Tim_GTS5
|
Nice Vinni Terschelling is top, wat ga je daar doen dan behalve kitesurfen ? Goeie kennis van mij heb daar een pension, waarschijnlijk van de zomer wel weer een tripje daarheen
|
|
|
Vinni
|
Ik ga daar heen voor m'n opleiding. Doe Bos- en Natuurbeheer en werk bij Staatsbosbeheer! Tijdens mijn opleiding moet ik op verschillende plekken lopen en kreeg een tijdje terug de kans om daar Terschelling ook tussen te zetten
|
|
|
|
Vinni
|
Whaha ja! Eens kijken of ik daar niet een jaartje heen kan
|
|
|
Giertje
|
Zeg Hans neem er gelijk een 13 bij. Als je nog een beetje op stand wil blijven varen hou dan gewoon je Nemesis. Ik zie dat Haring Hai ook weer de kriebels krijgt, maar moet je medio februari niet naar de chirurg? hoop wel dat je weer snel mag kiten. En wat nu Frank, wel naar Texel maar niet naar Fuerteventura? Nog een paar graden erbij en we gaan er weer voor!
|
|
|