Tim_GTS5
|
Je kan pas vanaf 15kn een beetje kiten...
|
|
|
@LaurenS
|
Misschien donderdag en vrijdag nog even mijn favo hobby beoefenen (12m2 en directional) daarna lijkt het voorlopig uit met de geit ,volgens SURFABC : Erg weinig wind vandaag. Alleen het uiterste zuidwesten heeft nog een matige (4 bft) zeebriesje waar je net mee weg komt. . Donderdag komt de wind weer op gang. Deze blijft evenwel uit het noorden komen. Is daardoor redelijk stabiel, maar veel verder dan 4-5 komt hij niet. Ideaal dus om te kitesurfen voor beginners en met iets meer m2 ‘doek’. Vooral vrijdag rond de lunch lijkt aardig te gaan worden. In de avond neemt de wind af en zaterdag lukt het niet meer om tot een volle 5 bft te komen. Vroeg weekend is dus het beste advies voor nu. Of een ticket naar elders waar het wel waait, want het lijkt begin augustus heel erg rustig te blijven met 4 ! hogedrukgebieden rondom de Benelux. Zie weerkaartje hieronder. Een stuk aangenamer zomerweer lijkt zijn intrede te doen om niet zo snel meer weg te gaan. Trouwens geen Brazilie dit najaar helaas,maar een puur natuur vakantie naar Costa Rica ,de naam zegt het al veel kust ,dus er gaat ook gevaren worden ,zin an !
|
|
|
patrick87
Logs: 0 | 108 uur
|
hmm inderdaad weinig wind komende tijd.. denk dat ik toch maar een 12m ga kopen deze week anders sta ik helemaal lang droog !
|
|
|
|
PeeWee
|
Zoooo Peter,
Costa Rica! Is echt super mooi. Zou ik wel weer eens naar terug willen (ben er een ongeveer10 jaar geleden voor mijn werk naar toe geweest). Prachtige micro-ecosystemen, dus blijf niet alleen aan de kust.
See joes
|
|
|
Noldusz
|
@ Laurens: Zeker een mooi land. Ben er vorig jaar geweest. Met mijn vriendin rondgereisd en aan het eind nog gekite. Mocht je nog tips nodig hebben dan kan je PMen. Anders spreek ik je wel aan op het strand of Schel.
Grt, Nol
|
|
|
patrick87
Logs: 0 | 108 uur
|
vandaag op een windstille dag.. een north evo 12m 2009 bij van den berg gekocht. wel met wat reparatie's aan het doek. maar daar was de prijs ook naar.
|
|
|
@LaurenS
|
Mooi Patrick, nu ook het water op met de minder winderige dagen. Its BIG
|
|
|
FlyingHigh
|
Ziet er niet uit als een 12m, maar als de 17m van Peewee. Hugeeeeeeeee man veel kite plezier ermee
|
|
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
heb gister ochtend voor't laatst gekeken, maqar zag op de kitehigh voorspellingen aan het end van de dat 11-15 staan.
Vergeet niet dat dat ook kan betekenen dat het net aan 12kn waait, maar voor sommigen is dat al perfect kitebaar en we moeten ergens een grens leggen willen we een globale voorspelling houden.
|
|
|
Braeckie
Geen avatar
|
Aaargghh! Ik ben die twijfel wind beu, want ik wil varen! Heb een 16m Blade Vertigo uit 2007, zou die het halen met een knoop of 10-12 (wat er nu in IJmuiden staat)?
Ik vrees er voor met 85kg, dus zal me maar weer lekker vervelen. Of misschien toch op termijn een skimboardje in elkaar prutsen...
|
|
|
|
franco
|
geluid zit er niet meer bij op you tube(mog weer niet natuurlijk)
|
|
|
prutmonster
|
Heb je een mooie kite aan Patrick .
|
|
|
|
TBK
|
Leuk filmpie ! Nieuwe kite-champ in wording ! Over een paar maanden vliegt ie ons allemaal voorbij Franco. Ik denk dat het tijd wordt dat wij gaan dammen, schaken of klaverjassen !
|
|
|
franco
|
straks roept hij NEEEEEEEEEEEE PAP DART DOE JE ZO
|
|
|
|
franco
|
HAHAHAHA je hoort mij alleen maar uhhhhhh of umpffff, maar dat komt denk ik omdat ik oud word 46JAAAAAR maar goed winter buikje is weer weg!!!!!!!!!!!!
|
|
|
mocem
|
Beun kan de patent op zijn kreet makkelijk betalen hij werkt alleen maar
|
|
|
FlyingHigh
|
Hehe das ook weer zo. Nou ja dan moet ie zelf maar een kreet bedenken.
|
|
|
Flyingtrunkie
|
leuk fillumpie Gino (Franco)!... Volgende keer het echte werk?
|
|
|