|
@LaurenS
|
Haha , dat klinkt goed Herman.........En los gaan we morgen Vrijdag zal het eveneens de wadden zijn met de meest gunstige windcondities. Het waait uit WNW tot 25 knopen op de oostelijke eilanden. Voor Texel en het noordelijke deel van het IJsselmeer zit 20 knopen in het vat. Langs de noordwestkust heel even nog 20 knopen, maar in de loop van de ochtend al afnemend 15-19 knopen. Prima ochtend dus, maar begin van de middag neemt de wind af. Elke stap richting het zuidwesten betekend een afname van de wind. De hele dag nog top op de wadden en groot deel ook IJsselmeer. Waar gaan we heen,ik denk dat ik naar het noorden afreis om een uurtje of 7 . Harlingen,Hindeloopen ,lijkt me leuk een nieuwe spot ontdekken
|
|
|
Flyingtrunkie
|
vandaag zou het ook vaarbaar moeten zijn: Hoewel er vandaag potentie is op een lichtwind sessie (14-17 knopen), is het niet echt een ideale surfdag. Dat heeft te maken met de windrichting (noordoost), die op veel plaatsen in de randstad aflandig is. Maar zoals we weten is noord-oost in Belgie en Zeeland een toppertje. Dus als het meevalt met de onweer en de buien, dan toch een go. Tot zo’n beetje 17 uur, want dan vertrekt het windveld behorend bij een kern van lagedruk richting het noorden. Een paar uur eerder (+- 15 uur) is dat al te merken op het meest westelijke deel van het IJsselmeer. Eind van de middag piekt daar de wind, maar vooral daar is het erg uitkijken met de onweer. Aan zee is de kans op onweer minder groot, maar daar is de wind dus ongeschikt (aflandig). Op de wadden uiteraard wel weer mogelijkheden en als enige regio ook in de avond.
|
|
|
Levensgenieter
Geen avatar
|
Morgenochtend vroeg het water op bij de bunker in Wijk aan Zee, zal er rond 8 uur/half 9 al zijn!
Het maximale uit de goede ochtend halen!
|
|
|
Flyingtrunkie
|
Morgenochtend vroeg het water op bij de bunker in Wijk aan Zee, zal er rond 8 uur/half 9 al zijn!
Het maximale uit de goede ochtend halen!
daar wordt mijn VAG auto leeggehaald....
|
|
|
|
Flyingtrunkie
|
Waar, wanneer kan ik je tegen het lijf aanlopen? zit al met mijn wetsuit aan achter mijn gompie!
|
|
|
Tim_GTS5
|
Morgen Texel niet een idee voor een dagje , is ook niet al te ver maar volgens mij wel noordelijk genoeg ?
|
|
|
|
Flyingtrunkie
|
wattuh??? is die lekkerbekvreter jarig? GEFELICITEERD OUWE REUS!!!!! [/size]
|
|
|
@LaurenS
|
Morgen Texel niet een idee voor een dagje , is ook niet al te ver maar volgens mij wel noordelijk genoeg ?
Vind ik ook goed Tim,hoe laat bij de pont???, uurtje of 08:00 à 09:00!!! Richard van harte, nog vele Kitejaren
|
|
|
Tim_GTS5
|
Gefeliciteerd Richard, nog vele korte shots en feesten toegewenst tot je nek kraakt ! 9.00 is mooie tijd lijkt me goed plan, half 10 gaat boot weg en elk uur daarna. Nog meer mensen die meegaan voor een Texeldagtoer ?!
|
|
|
ditispablo
|
hij begint al weer behoorlijk op te lopen....nog n beetje drbij... en misschien IJbiza late middagsessie.....
De windsnelheid 10m. op 18 augustus 2011, 12:40 uur is 7.2 m/s De windstoot op 18 augustus 2011, 12:40 uur is 9.2 m/s
Gefeliciteerd Richard !!
|
|
|
|
|
|
ditispablo
|
mooi initiatief texel, ik kannie :-(
|
|
|
|
Idefixe
|
gefeliciteerd Richard
|
|
|
Ian2
Geen avatar
|
Hoi Beste Medekiters,
Morgen ochtend lijkt het een redelijk wind in de buurt van ijmuiden of zo... zijn er mense die plannen hebt om ergens in de buurt te gaan kiten. Ik ben wel beginner maar kan zelfstandig kiten maar lijkt beter om niet alleen te gaan.
Heeft iemand zin in morgen ochtend te kiten bij ijmuiden?
|
|
|
Jelle
|
Richard, van harte nog veel wind gewenst! Jelle
|
|
|
Flyingtrunkie
|
Wanneer kunnen we voor de late sessie? ZIt al een tijd te wachten bij familie in de buurt van Andijk...
|
|
|
patrick87
Logs: 0 | 108 uur
|
gaat er nog iemand richting andijk ? ik denk dat het nu wel te doen is. al komen er wel buien aan
|
|
|
TBK
|
Als iemand mij kan oppikken lijkt het me wel wat !
|
|
|