So_Surreal
Logs: 0 | 14 uur
|
Was de wind nog een beetje aangegaan nadat ik weg ging rond een uur of 14:00 of bleef het hier bij ?
|
|
|
ZOAB
|
Net van wijk aan zee (bunker) terug. Beetje erg aflandig. Ik zag iets geels in de verte wegdrijven en heb kustwacht gebeld. Weet iemand iets meer ?
|
|
|
|
ZOAB
|
Heeft dan lang in het water gelegen. Best koud, al scheen er een lekker zonnetje.
|
|
|
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
het was weer een gezellige boel op Schellinkhout... een matig ZZO windtje maar net genoeg om met mijn 11mtr te kunnen varen...nog wel met mijn droogpakkie gevaren want het was op schell. hooguit een graatje of 14.. voor dinsdag ziet het er ook goed uit..kan dan alleen in de ochtend....
|
|
|
Tim_GTS5
|
Was weer lekkerrr , zonnetje en een lekker windje nog in de late middag. Ook weer lekker bijgebruind
|
|
|
|
FlyingHigh
|
Top daggie op Schell om 8 uur daar en konden pas kiten om 10 uur ff goed kunnen kiten tot de middagdip. Later kwam windje weer terug met een lekker zonnetje erbij. Gezellig ook om iedereen weer te zien en spreken . Van de week nog maar eens kijken!!
|
|
|
|
|
FlyingHigh
|
Als het dinsdag zo blijft qua wind ga ik iig naar Schell Waar blijft de Beunmovie Hans?
|
|
|
Ride
Logs: 0 | 234 uur
|
Denk dat ik wel effies naar de NKV-dag ga. Heb me in ieder geval aangemeldt. Altijd gezellie. En dinsdag bij voldoende wind in de middag naar Schellie.
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Joosie ..ik heb ook opgegeven om a.s Zaterdag naar de jaarlijkse NKV dag te gaan....nog meer mensen.... vorige jaar was het ook een gezellige en geslaagde dag...
|
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
was inderdaad heel gezellig vandaag effe lekker ouwehoeren met de gang heb 3 x kwartierkes weer effekes het water gevoeld filmpie komt morgen online JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAA
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Wind begon net zo rond half 5 aan te trekken idd, moest toen helaas weer weg maar toch weer ff in het water geweest wat niet eens zo heel koud was.
|
|
|
|
tomdfireman
Geen avatar
|
Was inderdaad een heerlijk dagje! Ook top van de KNRM dat ze de gehele dag heen en weer vaarden voor de kust, iedereen die langer dan een minuut in het water lag kon hulp verwachten!
Toppers! Petje af!
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Was inderdaad een heerlijk dagje! Ook top van de KNRM dat ze de gehele dag heen en weer vaarden voor de kust, iedereen die langer dan een minuut in het water lag kon hulp verwachten!
Toppers! Petje af!
Lekker dan, die gasten varen er niet als je persoonlijke pick-up service. Je moet gewoon niet met aflandige wind kiten, klaar.
|
|
|
@LaurenS
|
Lekker dan, die gasten varen er niet als je persoonlijke pick-up service. Je moet gewoon niet met aflandige wind kiten, klaar.
Duh slimmerd ,dat was juist de bedoeling dat ze daarvoor ingezet werden op die dag, zodat mensen toch hun rakkie konden maken met aflandige wind Leermomenten voor beide disciplines! Klopt, maar in de praktijk bleek dat de meeste kiters op IJmuiden toch bleven door kiten ook al was het aflandig, dan vind ik het verstandig van de KNRM om voor de zekerheid een bootje heen en weer te laten varen om ongelukken te voorkomen.
Ahum in dit geval ben ik dus de slimmerd (NOT) en moet ik Frank 82 dus toch gelijk geven,ik was in de veronderstelling dat je het over de NKV dag had "tomdfireman", waar leermomenten worden gedeeld. Met aflandige wind moet je geen gebruik willen maken van de KNRM bij een gewone kitedag,dan ga je gewoon niet kiten op de desbetreffende spot want daar heb je niets te zoeken,dat is vragen om problemen Als ik het KNRM was zou ik voor deze sukkels die varen met aflandige wind, 100 euro rescuekosten rekenen....Dan leer je het wel af
|
|
|
tomdfireman
Geen avatar
|
Toppers! Petje af!
Lekker dan, die gasten varen er niet als je persoonlijke pick-up service. Je moet gewoon niet met aflandige wind kiten, klaar. Klopt, maar in de praktijk bleek dat de meeste kiters op IJmuiden toch bleven door kiten ook al was het aflandig, dan vind ik het verstandig van de KNRM om voor de zekerheid een bootje heen en weer te laten varen om ongelukken te voorkomen.
|
|
|