|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Ziet er weer goed uit .....ik kom ook nog even een paar uurtjes kiten ben om ongeveer 10.00 op Schell.
|
|
|
|
|
|
Waterragger
Geen avatar
|
Gister heerlijk gekite met de 12, bedankt voor het advies Frank. Was wel fijn om te merken dat iedereen heel behulpzaam is met oplaten en aanpakken van de kite, en een beetje ruimte laten voor mij als beginner. Had soms het idee dat ik wel 200 meter rondom nodig had... Dit was mijn eerste keer zelf kiten nadat ik een les heb gevolgd. Kan nu linksom en rechtsom starten en rechtsom ook al een beetje hoogte lopen. Denken jullie dat ik beter nog een lesje kan nemen of gewoon lekker zelf blijven oefenen en filmpjes kijken?
Verder vroeg ik mij af of er wel eens mensen met een zuidewind gaan kiten bij de kom bij het Park Schouwburg? Of is dit ernstig off limits?
|
|
|
KappuhH
|
Gister heerlijk gekite met de 12, bedankt voor het advies Frank. Was wel fijn om te merken dat iedereen heel behulpzaam is met oplaten en aanpakken van de kite, en een beetje ruimte laten voor mij als beginner. Had soms het idee dat ik wel 200 meter rondom nodig had... Dit was mijn eerste keer zelf kiten nadat ik een les heb gevolgd. Kan nu linksom en rechtsom starten en rechtsom ook al een beetje hoogte lopen. Denken jullie dat ik beter nog een lesje kan nemen of gewoon lekker zelf blijven oefenen en filmpjes kijken?
Gewoon lekker zelf oefenen. Enige manier om het onder de knie te krijgen is simpelweg uren maken. Als iets niet lukt gewoon de mensen om heen vragen. Als het steeds maar niet blijft lukken kun je altijd nog een lesje nemen...
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Verder vroeg ik mij af of er wel eens mensen met een zuidewind gaan kiten bij de kom bij het Park Schouwburg? Of is dit ernstig off limits?
Zou zeker geen les meer nemen, je vaart al, gewoon oefenen dus. Voor de schouwburg is off-limit, met kiten heb je in tegenstelling tot windsurfen te maken met vaste gedoogspots op het Ijsselmeer, de rest is verboden (alhoewel er maar weinig tegen opgetreden wordt). Denk ook dat als je recht voor Hoorn aan het kiten bent dat je snel politie op het strand hebt.
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Ja ...niet doen dus ..trouwens ook niet echt de ruimte om je kite op te laten en verder kite daar niemand .. Schellinkhout is een veel beter locatie.. Ben er net weer terug van....en het was weer een TOP ochtend.. lekker windtje gezellig met maar een stuk of 10 kiters op het water... Lekker gepowerd met mijn 7 mtr Morgen sla ik maar een dagje over ..het weekend gaan we weer het water op.. @John ...je darkslides zien er goed uit...ik moet ze zelf ook maar eens gaan oefenen.
|
|
|
Ride
Logs: 0 | 234 uur
|
Thanks Frank. Was echt een topochtend op Schellie. Heerlijk aan de 9m. Ben verliefd op die kite. Morgen maar weer de hele dag. Wat een leventje zeg
|
|
|
Boudewijn
Logs: 0 | 257 uur
|
Lekkere ochtend inderdaad Frank en john, jullie gingen weer eens tering hoog (voor de verandering). John lijkt wel de nederlandse Toby met zijn darkslide-hoopetroopers, zelfde kapsel heeftie al. Vandaag ben ik maar eens gestart met loopen, dacht na het zien van Len10 op Wijk aan Zee: "dat kan ik ook, ziet er allemaal niet zo moeilijk uit". In totaal zijn het 4 pogingen geweest waarvan ik er toch 1 geland heb! Na de vierde waar ik volgens mij bijna een dwarslaesie rijker was er maar een eind aan gebreid, volgende keer maar weer een stappie maken. Iemand nog een tip voor een goede kitegrootte om het loopen mee onder de knie te krijgen?
|
|
|
KappuhH
|
Lekkere ochtend inderdaad Frank en john, jullie gingen weer eens tering hoog (voor de verandering). Vandaag ben ik maar eens gestart met loopen, dacht na het zien van Len10 op Wijk aan Zee: "dat kan ik ook, ziet er allemaal niet zo moeilijk uit". In totaal zijn het 4 pogingen geweest waarvan ik er toch 1 geland heb! Na de vierde waar ik volgens mij bijna een dwarslaesie rijker was er maar een eind aan gebreid, volgende keer maar weer een keer.
Iemand nog een tip voor een goede kitegrootte om het loopen mee onder de knie te krijgen?
9m, in niet al te harde wind. Draait snel genoeg en het waait dan meestal niet super hard zodat je niet hard afgeschoten wordt. Maar verschilt ook per merk/type. Gewoon langzaam opbouwen...
|
|
|
|
BaSS
|
Morgen lekker vroeg naar Schellie!
@Boudewijn dapperrrr, jammer dat ik het gemist heb... morgen weer?
|
|
|
Giertje
|
Het ziet er weer goed uit voor morgen. Maar ook vandaag kon het niet beter en wat een show werd er weer weggegeven door die jonge goden uit Purmerend en Almere.
|
|
|
|
BaSS
|
Ik vind wel dat je een beetje veel werkt Richard, het is crisis hoor, wel een beetje meedoen.
|
|
|
|
the coon
|
Wow wat en prachtige plek om te kunnen kiten Respect:)
|
|
|
Ride
|
Ik mis Cauipe. Topspot Nog 313 dagen. Zitten we er ook weer. Lekker rustig zo te zien op de foto Peet. Morgenochtend rond 09.00 uur ben ik weer present op het Nederlandse Cauipe genaamd Schellinkhout Gaan er een mooi daggie van maken.
|
|
|
|
Ride
|
Zondag????? Over 2 uur zul je bedoelen. Lekker hele dag knallen op Schellie. Staat alweer een lekker windje.
|
|
|
So_Surreal
Logs: 0 | 14 uur
|
Zondag????? Over 2 uur zul je bedoelen. Lekker hele dag knallen op Schellie. Staat alweer een lekker windje. Weer aan het werk van 7:00 tot 17:30 Veel plezier vandaag allemaal
|
|
|