idefixe heeft echt een punt.
janus en esurf ik weet niet hoe veel jullie kiten en waar jullie kiten? Wacht maar straks als het beter weer is....
Erg mag best wat gebeuren. Van mij part wordt dat lidmaatschap echt ingevoerd. Geen lid, dan niet kiten. (nou niet gaan vragen hoe dat in ze werking moet gaan, dat boeit effe niet)
Als jij een fanatieke kiter bent, snap ik niet waarom je daar bezwaar op zou kunnen hebben??
De sport wordt er toch alleen maar beter voor mensen die serieus willen kitesurfen, of niet?
Ik kite vrij veel, van mijn huis naar het water is maar 5 minuutjes met de auto
Waar ik kite is het gelukkig nooit echt giga druk.
Vaak nog even na werktijd, dus 's avonds vanaf zo'n 17.30 en dan is het toch vaak wat rustiger.
Ik kom ook wel in Workum of Mirns, Maar ik maak eerlijk gezegd nooit zo'n probleem van de drukte.
In Workum gewoon achter de zandbank varen, en in Mirns gewoon wat verder naar links of
verder het IJsselmeer op.
Tuurlijk weet ik van de problemen, wanneer ik op mijn Homespot iemand het natuurgebied in
zie varen, spreek ik hem daar ook op aan.
Het is gewoon een beetje rekening met elkaar houden, gevorderden, beginners, lessers.
Iedereen zijn eigen plekkie op het water.
Maar ja, Ook in Mirns en Workum zie ik gevorderden, vlak voor de kant de meest extreme
sprongen en tricks uitvoeren.
En laat dan nu net het plekkie zijn waar iedereen er het meeste last van ondervindt.
Maar wat ik vroeg was: Wat wil je geregeld hebben...............?
Ik ben NKV lid, maar ook zonder lidmaatschap heb je te voldoen aan de regels. (van goed vaarmanschap)
Er is al genoeg regelgeving en wanneer er meer regels komen, zijn er ook meer mensen die
tegen deze regels aan gaan schoppen, wat vervolgens weer tot conflicten leidt.
(
Hee, jij daar: ben jij lid, nee, wat nee, dan mag je hier niet kiten.......)
Ohja, wat idefixe zegt: de Duitse kitescholen op Mirns.
Is er niet een vergunning van de gemeente nodig, om commercieel bezig te zijn.
Zoja, dan is een telefoontje naar de "instanties" toch voldoende om hier wat aan te doen.
Hier is toch al regelgeving voor...........(of ben ik hier mis mee)