Boardje met foto erin

WIMPIII

Maart 19, 2007, 20:57:09
edit2Rapporteer  
Zo, mijn laatste experiment is af. Dit keerwat nieuwe dingen uitgeprobeerd. Voor het eerst geprobeerd een foto in de bodem te lamineren en dit keer gegoten sidewalls gemaakt.
Heb wat probleempjes gekend. Grootste was dat tijdens het prepeggen van de foto op de durasurf sheet mijn koelkastpomp uitviel waardoor ie er niet strak op kwam. Vooral de rand zat er niet goed op plus wat kreukels. Is helaas terug te zien.
Werken met pu-giethars is erg goed bevallen. je kunt echt mooie rails maken zo.
Foto is van, naar mijn mening, de mooiste kite op de markt op dit moment. De Speed 2 van Flysurfer.
specs:
130x38 cm
220ud
160 keper
220ud
80 glas
10mm corecell(7 op de tips)
220 ud
160 keper
220 ud
durasurf sheet
Henp

Geen avatar

Antwoord #1 Maart 20, 2007, 00:38:58
edit2Rapporteer  
Zal vast prima varen, optisch ben ik er niet kapot van, komt voornamelijk door de kleur en de rimpels op de bodem.
Wat weegt het board.
Horen we nog wat over de vaareigenschappen?

Groeten Henk.
Lord of the Boards

Antwoord #2 Maart 22, 2007, 02:17:23
edit2Rapporteer  
Wim,

Jammer van de rimpels. Ik had de eerste keer precies hetzelfde en toen heb ik alles er weer af geschuurd. Maar helaas werd het daar ook weer niet mooier van.......... En die overlap in het midden was ook niet echt nodig als je dit vantevoren gelijk had afgesneden en tegen elkaar had gelegd.
Maar kwa shape ziet ie er in ieder geval goed uit, dus varen zal ie zeker doen.
warootjuuh

Antwoord #3 Maart 24, 2007, 01:43:12
edit2Rapporteer  
ga ik ook proberen.. maar dan met een mooie blondine d'r op!!! (of d'r onder!!) Joepie
lennart

Antwoord #4 Maart 24, 2007, 05:22:54
edit2Rapporteer  
jeah..... flysurfer hahahahah
Emma

Antwoord #5 Maart 24, 2007, 06:53:53
edit2Rapporteer  
vind het idee wel leuk Smiley
WIMPIII

Antwoord #6 Maart 24, 2007, 16:31:51
edit2Rapporteer  
Heb er donderdag mee gevaren. Noorden wind, kleine windkracht 6. Doet het heel goed in de golven. Je kunt hem echt lekker de golf op en af draaien. In de chop is tie ook heel goed. De flex is heel relaxed waardoor je steeds het gevoel houdt de controle te behouden. Wel moeten de vinnen nog ff fel gekleurd worden. Je ziet hem bijna niet liggen als tie op z'n kop ligt. Ben zeer tevreden over de vaareigenschappen. Een kitemakker op mijn spot heeft er ook een rakje mee gevaren en vond hem prima varen.
@ Lord, hoe heb jij die rimpels eruit gehouden? Ik heb nu met veel epoxy uitgestreken met een plamuurrubber. Volgende keer doe ik het denk ik met een lakroller aanbrengen.
@ Henp, board weegt kaal 2.9 kg. Durasurf is zwaar spul moet ik zeggen. Heb er nog een extra laagje witte plamuur tussen moeten doen omdat anders de kleur te slecht door kwam. Volgende keer gebruik ik wat pigmentpasta tijdens het lamineren. Scheel ook weer wat.
Lord of the Boards

Antwoord #7 Maart 24, 2007, 19:56:53
edit2Rapporteer  
Wim,

Ik rol het heel licht in met een lakroller. Eerst gooi ik de epoxy op een stuk karton en dan rol ik daar mijn rollertje nat. Dan heel dun over het papier. Rustig laten intrekken. Dat kost best wat tijd. Ik begin vanuit het midden, omdat het papier iets lijkt uit te zetten als je het inrolt. Zo ga ik door tot ik de hele print erop heb. Dan leg ik de vacuumfolie er overheen (ook zonder rimpels) en zet ik de pomp aan. De laatste luchtbellen druk ik er dan uit met een behang aandruk roller.

Het blijft een lastige klus om het strak te krijgen. Bij mijn volgende board ga ik de print eerst op mijn board doen en dan pas de toplaag erop.

Heb je spuitplamuur gebruikt? Dat werkt namelijk erg goed en voegt niet zoveel gewicht toe.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.