Transavia

edwin88

Maart 21, 2007, 01:44:31
edit2Rapporteer  
Zat net op de site van transavia te kijken voor aankomende zomer, en volgens mij zijn de regeltjes weer wat aangepast het is nu toegestaan om je kiteboard tot 1.65 mee te nemen zonder bij te betalen  YeSS
jurrr

Antwoord #1 Maart 21, 2007, 01:55:09
edit2Rapporteer  
mijn moeder werkt bij transavia

vandaar  (tong_kitesmiley)

hahah grapje
Bluecupra

Antwoord #2 Maart 21, 2007, 02:18:36
edit2Rapporteer  
Bij Martinair krijg je ook een kitebag van +/- 25KG kostenloos mee  ThumpsUp
Jacq

Antwoord #3 Maart 21, 2007, 02:41:12
edit2Rapporteer  
Dat was al zo bij Transavia..
Inderdaad kite bag tot 1.65 is gratis, maar je mag incl je overige bagage niet boven de 20 kilo uitkomen..
5 kilo handbagage is toegestaan, dus daar kan je ook niet te veel in kwijt..
Ga je over de 20 kilo heen, moet je 6 euro per kilo bij betalen.
GlennVegas
Gast
Antwoord #4 Maart 21, 2007, 02:54:45
edit2Rapporteer  
gaan we weet.... naar mijn mening is het de 165 op basis van lengte+breedte+hoogte... dan zit je er al over! Maargoed het is maar net wie er achter de balie zit... gewoon lekker babbelen en je hebt het gratis mee... ThumpsUp
#RemcO#

Antwoord #5 Maart 21, 2007, 02:55:55
edit2Rapporteer  
dat is wel beter maar een board van 165?? is dat niet en b tje groot??
Jacq

Antwoord #6 Maart 21, 2007, 02:57:13
edit2Rapporteer  
Ik werk bij KLM, die doet de afhandeling van Transavia ook, vandaar dat ik deze info geef.
Dat verhaal over die hoogte+breedte+lengte kwam geloof ik bij Martinair vandaan, maar daar heb ik geen insite information over verder, haha.
Bij Transavia heb ik ze nog nooit met een meetlint in de weer gezien hoor  ThumpsUp
frenk

Geen avatar

Antwoord #7 Maart 21, 2007, 03:00:58
edit2Rapporteer  
bij klm wel  (shame_kitesmiley)
gary d

Antwoord #8 Maart 21, 2007, 03:27:35
edit2Rapporteer  
Bij Martinair krijg je ook een kitebag van +/- 25KG kostenloos mee ThumpsUp

Waarom moest ik dan vorig jaar 80 euro betalen voor mijn bag met spullen ?
dk23

Antwoord #9 Maart 21, 2007, 03:47:06
edit2Rapporteer  
gaan we weet.... naar mijn mening is het de 165 op basis van lengte+breedte+hoogte... dan zit je er al over! Maargoed het is maar net wie er achter de balie zit... gewoon lekker babbelen en je hebt het gratis mee... ThumpsUp

Bij Martinair krijg je ook een kitebag van +/- 25KG kostenloos mee ThumpsUp
[/quothe]

Waarom moest ik dan vorig jaar 80 euro betalen voor mijn bag met spullen ?

niet gebabbeld cker?
McBridges

Antwoord #10 Maart 21, 2007, 17:14:35
edit2Rapporteer  
Bij Martinair staan in de voorschriften wel het lxbxh verhaal dus kom je al snel over die 1.65m en dan kost het inderdaad 80 euries voor een retour (wel 20 kg. extra bagage wat je mee mag nemen).

Wiij waren afgelopen keer omgeboekt naar Transavia en daar wordt enkel een maximale lengte genoemd van 1.65m dus dat was gratis meenemen   Joepie

"Probleem" was nog wel dat we werden ingechekt door iemand van KLM, maar die had ik snel genoeg overtuigd van de regels van Transavia (print-out in me binnenzak uiteraard)  (hangloose_kitesmiley)

McBridges
GlennVegas
Gast
Antwoord #11 Maart 21, 2007, 18:17:27
edit2Rapporteer  
daarom heb ik dit jaar ook weer geboekt bij transavia... beetje babbelen.. koffer van 21KG mee en mijn boardbag... van 30 kg Smiley yeahhhh
Haring High Richardt

Antwoord #12 April 07, 2007, 22:38:02
edit2Rapporteer  
Citaat
de regels van Transavia (print-out in me binnenzak uiteraard)   
Heb je toevallig hiervan nog een copie ????
(HJ) MINI-ME

Antwoord #13 April 08, 2007, 02:50:38
edit2Rapporteer  
Citaat
Is gewoon te vinden op hun site......
Dus ik snap de verwarring niet..
Het probleem is dat alle maatschappijen verschillende regels hebben en dat maakt het zo verwarend.. Ik vlieg met Transavia heen en met Martinair terug  :Smiley
(HJ) MINI-ME

Antwoord #14 April 08, 2007, 20:27:19
edit2Rapporteer  
Oké ik probeer het even omschrijven:

Transavia:
Tas kleiner dan 1.65 en niet zwaarder dan 20 kg dan kan het als bagage mee.
Als de tas zwaarder is als 20 kg betaal je voor elke kg overgewichtprijs.
Je kunt het ook los als kite spullen aan leveren maar dan kost het 80,- euro enkele reis.

Martinair:
Is precies hetzelfde alleen wanneer je daar het magische woord "kiteboard" laat vallen moet je 80,- per enkele reis betalen.. Heb je 2 boards dan is dat dus 2x 80 euro enz. enz...

Je hoeft je spullen niet van te aan te melden. Je kunt het gewoon bij het inchecken afgeven.
Ik ga dinsdag naar El Gouna "Egypte" en probeer, om gezeik te voorkomen, vroeg in te checken. Ik neem 1 board en 3 kites mee. Mijn board bage is 1.60 cm en weegt 20 kg. Mijn overige kleding doe ik bij de koffer van mijn vriendin en de handbagage in. Ik vlieg met Transavia heen en Martinair terug.. Ik verwacht dus geen gezeik op de heen weg maar op de terug weg kunnen ze misschien moeilijk doen over het board.... Afwachten dus maar... Ps ik pak mijn bagage helemaal in met doorzichtig keuken folie. Dit in de hoop dat je hem niet open maken en ook om te voorkomen dat er rotzooi in mijn bagage gestopt wordt..
Ps zoals je aan mijn bagage ziet ben ik er klaar voor.....
Ik laat wel weten hoe het is afgelopen.
Haring High Richardt

Antwoord #15 April 08, 2007, 23:14:53
edit2Rapporteer  
http://www.transavia.com/nl/bagage

Toegestane hoeveelheden bagage
De bagagevrijdom van standaard ruimbagage op vluchten van transavia.com is maximaal 20 kg per persoon. Voor baby’s tot 2 jaar geldt een bagagevrijdom van 10 kg (incl. buggy/maxicosy).
Voor ruimbagage boven de 20 kg geldt een tarief van 6 euro per kg per enkele reis. Bij vertrek van Amsterdam Airport Schiphol en Rotterdam Airport mogen bagagestukken niet zwaarder dan 32 kg per stuk wegen. Voor overige luchthavens kunt u contact opnemen met de betreffende luchthaven.

Toegestane bagage
Onder toegestane standaard ruimbagage wordt verstaan:

Zorgvuldig verpakte ruimbagage (o.a. koffer, draagtas, rugzak)
Buggy, kinderwagen, MaxiCosy. Let op: alleen een inklapbare lichtgewicht paraplubuggy (5 kg) mag meegenomen worden tot aan het vliegtuig. Alle overige buggy’s en kinderwagens worden bij de incheck-balie ingenomen
Elektrische (huishoudelijke) apparaten
Muziekinstrumenten
Kite-, wake-, wave- en boogieboards (kleiner dan 1,65 meter)
Duikuitrusting, (waaronder: lege duikflessen, duikvest, vinnen, ademautomaat, masker, harpoen (indien niet op stikstof), onderwaterlamp (mits batterij of lampje is verwijderd)
Nordic Walking poles, goed verpakt in een koker of tas
Medische attributen, zoals rollators, looprekken en krukken. Gratis tot maximaal 15 kg per persoon
Medische bagage, zoals dieetvoedsel en medische apparatuur. Gratis tot maximaal 15 kg per persoon, mits aangemeld bij het transavia.com call centre en voorzien van een medische verklaring
(Niet)gemotoriseerde rolstoelen, behalve een scootmobiel. Meenemen is gratis, mits aangemeld bij het transavia.com call center
Handbagage
De toegestane handbagage per persoon is:

één stuk standaard handbagage met afmetingen van maximaal 55 x 35 x 25 cm en maximaal 5 kg
één jas, een paraplu en leesmateriaal
Let op: Indien handbagage de bovenstaande afmetingen en/of gewicht overschrijdt, wordt deze bagage gerekend tot ruimbagage.
 Nieuwe regels voor handbagage per 6 november 2006

Tip: Plak altijd adresstickers aan binnen- en buitenkant van de bagage. Bewaar uw reis- en verzekeringspapieren, medicijnen, paspoort en andere waardevolle stukken in uw handbagage, nooit in uw koffer.

Afwijkende bagage en bagagekosten
Passagiers die bijzondere bagage meenemen, worden in verband met de bagage-screening dringend verzocht deze bagage zo vroeg mogelijk in te checken. De incheck-balies zijn 2,5 uur voor vertrek geopend. Door tijdig in te checken draagt u er aan bij dat uw uitrusting op tijd bij het vliegtuig wordt afgeleverd.

Voor het vervoer van de volgende items wordt een vast tarief in rekening gebracht, ongeacht het aantal kilo’s van de andere bagage:

Bagage die niet hoeft te worden aangemeld
  Gewicht Per enkele reis
Golftas (waaronder 1 golftas met 14 clubs + 1 paar golfschoenen) minimaal 3 kg en maximaal 15 kg € 15
Visuitrusting (waaronder 3 hengels, 1 paar laarzen, 1 viskoffer) minimaal 3 kg en maximaal 15 kg € 15
Wintersportuitrusting (waaronder 1 paar ski's, schoenen en stokken of 1 snowboard en 1 paar schoenen of 1 slee van maximaal 120 x 50 x 40 cm) minimaal 3 kg en maximaal 15 kg € 15

Bagage die moet worden aangemeld
De volgende bagage moet uiterlijk 72 uur voor vertrek worden aangemeld bij het transavia.com Call Center, telefoon 0900 – 0737 (€ 0,25 per minuut). In verband met het gelimiteerd aantal items bijzondere bagage dat transavia.com kan vervoeren, is vervoer niet gegarandeerd.
  Afmetingen Per enkele reis
Fiets   € 40
(Wind)surfplank met tuig of zonder tuig, Kite-, wake-, wave- en boogieboards groter dan 1.65 m, maximaal 3.60 m € 60
Extra tuig   € 60
Deltavliegers (inclusief mast, plank en buizenframe) Elk deel mag maximaal 3.60 m lang zijn € 60
Scootmobiel, wel of niet opvouwbaar   € 60
Hond/kat in een kennel in het vrachtruim   € 50
Hond/kat in gesloten leeftas in de cabine   € 30
 Meer over de voorwaarden voor vervoer van uw huisdier

Let op: Indien de (wind)surfplank/waveboard etc. is verpakt in een zak, is het niet toegestaan hier kleding en/of andere spullen bij te doen.

Niet of beperkt toegestane voorwerpen
transavia.com draagt zorg voor uw veiligheid aan boord. Maar ook u bent in zekere mate verantwoordelijk voor de veiligheid van uzelf en uw medepassagiers. Denk hieraan bij het inpakken van uw bagage.

transavia.com vervoert geen gevaarlijke stoffen
Indien u niet met zekerheid kunt vaststellen of het voorwerp dat u mee wilt nemen een gevaarlijke stof bevat, kunt u contact opnemen met het transavia.com Call Center, telefoon 0900 0737 (25 cent/min).
 Bekijk enkele voorbeelden van voorwerpen die gevaarlijke stoffen bevatten

Voorwerpen die niet mogen worden meegenomen als handbagage en/of ruimbagage
transavia.com vervoert sportwapens en sportammunitie als ruimbagage indien deze uiterlijk 72 uur voor vertrek zijn aangemeld bij het transavia.com Call Center en als daarbij aan de gestelde voorwaarden is voldaan.
 Overzicht van niet toegestane bagage

Bagage die tijdens de vlucht beschadigd of zoek is geraakt
 Wat te doen met bagage die tijdens de vlucht beschadigd is of zoekgeraakt

Algemene Vervoersvoorwaarden | Disclaimer | Privacy | Veilig betalen | Vragen & antwoorden | E.U. notice | Sitemap
Copyright ©2007, Transavia Airlines C.V.
xxedguyxx

Antwoord #16 April 10, 2007, 03:38:57
edit2Rapporteer  
Citaat

CHILLL..haha print ik ook meteen uit!
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 Mei 03, 2007, 15:36:20
edit2Rapporteer  
Haal deze wat oudere post weer eens op. Ben nu de afgelopen jaren 6x met kites op vakantie geweest, van Griekenland tot en met Indonesie. Nog nooit hoeven bijbetalen door mijn boardbag on de 20kg te houden, en mijn kleding e.d. bij mijn vriendin in de koffer te proppen.

Alleen vrijwel altijd gezeik op Schiphol/Rotterdam, ondanks aanmelden e.d.

Nu vlieg ik ook met Transavia, en top dat je een board mee mag nemen. Maar er staat duidelijk in de regels:

"Let op: Indien de (wind)surfplank/waveboard etc. is verpakt in een zak, is het niet toegestaan hier kleding en/of andere spullen bij te doen."

Mijn 2 kites krijg ik denk ik wel in een groter koffer (gelukkig zijn de 2007 kites stuk kleinere pakketten geworden), maar liever toch mijn boardbag.

Resente ervaring met Transavia?

(Ben 3 jaar geleden met transavia naar Spanje gevlogen, 1 uur moeten lullen als brugman op Rotterdam, bellen, managers, afijn je kent het wel. Ging toen wel mee, maar wat een gezeik. Rij achter me....)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.