Takoon Nova2, Slingshot Turbo Diesel 2, Slingshot Link of Waroo 2007

Liz...

Berichten: 10
Maart 21, 2007, 07:19:46
edit2Rapporteer  
Mannen, vrouwen, jongens of meisjes.

Help me out,
ik ga binnenkort een bowkite aanschaffen. Heb altijd C-kite gevaren, een paar keer de bow-kites van vrienden uitgeprobeerd. Ik vind de bow-kites toch echt lekkerder varen, je voelt je wat veiliger op het water, bij de C-kite had ik snel dat ik um niet meer hield. Heb het meest gevaren met een Slingshot Diesel 2005 9m, nix op aan te merken verder maar voorkeur gaat naar de bow.

Zoals je bij onderwerp kan zien zou ik wat info en ervaringen willen horen over de:

Takoon Nova 2
Slingshot Turbo Diesel 2
Slinkshot Link
Waroo 2007

Heb het forum al aardig doorgespit en kom tot de conclusie dat een slingshot gewoon goede kwaliteit en sterk is. Bij de waroo verschillen de meningen behoorlijk heb ik gemerkt, maar omdat er waarschijnlijk zoveel in NL verkocht zijn zullen er ook veel berichtjes over verschijnen.

Hopelijk heb ik jullie hiermee voldoende geinformeerd, enne alvast bedankt voor de opkomende reacties.

Byebye Xx Liz...
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #1 Maart 21, 2007, 13:17:46
edit2Rapporteer  
Hey Liz, en waarom worden er zoveel verkocht denk je? ;-)
Met het 2007 materiaal van Best en dan spreek ik ff voor de Waroo hebben ze een heel volwassen kite neergezet!
De Link is echt ruk, ik heb het van dichtbij gezien dat meerdere mensen op 1 dag met negatieve reacties kwamen van deze kite. Over de andere 2 kan ik helaas niet oordelen.
Tjek deze anders ff, heb ik geschreven over een waroo 13. Heb sinds gister een 9 erbij, en het vaart allemaal super stabiel!! http://www.boardsports.nl/?p=344

Succes!
tom_beul
Gast
Antwoord #2 Maart 21, 2007, 14:41:21
edit2Rapporteer  
Link is zeker geen slechte kite, alleen moet je de afstellingen veranderen

Ik zou voor Turbo Diesel II gaan, wat een hangtim heeft die kite, staat goed in de lucht.. perfect
deevious
Gast
Antwoord #3 Maart 21, 2007, 16:55:46
edit2Rapporteer  
De SS Link heb ik ook nog niet veel goeds over gehoord. Met de vernieuwde bridle zou het allemaal wat beter moeten zijn. Maar hij heeft wel ff 9 struts wat de kite er niet lichter op maakt.
De TD2 is ivm vorig jaar blijkbaar een volledig nieuwe kite met minder struts en lagere AR. Eerste bevindingen zijn positief, maar er is nog niet veel over geweten.
Waroo kan ik niks van zeggen. Je ziet ze veel, maar daar zal de prijs ook wel voor iets tussenzitten.
De Takoons vaar ik zelf momenteel. Ik heb een 12 en een 7, maar ga me binnenkort een 9 bijkopen omdat de overlap tussen de 12 en de 9 gewoon te klein is. De 7 is echt een kite voor belachelijk veel wind. Beide kites kan je enorm lang houden. Ze zijn zeer stevig gemaakt, propertjes afgewerkt, one-pump, eenvoudig maar degelijk barsysteem, perfecte stopper (regelbaar in plaats èn weerstand), met de verschillende verstelpunten op bar en kite pas je het geheel aan naargelang je vaarstijl en de windkracht. Ben er zeer tevreden over.
Liz...

Berichten: 10
Antwoord #4 Maart 21, 2007, 19:16:28
edit2Rapporteer  
Goede adviezen alvast. De link hoor ik niet veel goeds over..  :Smiley

Thnx  X
007

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #5 Maart 21, 2007, 20:03:13
edit2Rapporteer  
De Link was bij de eerste uitlevering met een verkeerde bridle geleverd.

Er is een nieuwe "Red Bridle" uitgekomen. Hiermee vliegt hij super.

T.o.v. de TD2 is de Link toch veel meer allround, stuurt sneller en meer tussen Bow en C-kite.
TD2 heeft een naar mijn mening te hoge bardruk.
Zou dan voor de Link kiezen.

Staat overigens een mooie set te koop op surfspullen.nl
gijsv3
Gast
Antwoord #6 Maart 21, 2007, 23:18:36
edit2Rapporteer  
Hoi,

Heb de nova2 7m en 12m, zijn beide wel iets verschillend door de maat, maar allebei superkites.
Door de flexibele stopper vaart ie eigenlijk als een C-kite, behalve als het heftig wordt, dan forceer je de baar ligt door de tegen de stopper waardoor deze losgaat en je een ongekend depower bereik krijgt. Weet eigenlijk niets negatiefs te noemen over de nova 2 behalve dat ie in nederland soms wat lastiger te krijgen is.

Daarnaast is ie veel sneller als bv. een best waroo en waarschijnlijk ook wel degelijker.

Dus ik zou het wel weten Smiley
warootjuuh

Berichten: 61
Antwoord #7 Maart 22, 2007, 05:47:45
edit2Rapporteer  
Mannen, vrouwen, jongens of meisjes.

Help me out,
ik ga binnenkort een bowkite aanschaffen. Heb altijd C-kite gevaren, een paar keer de bow-kites van vrienden uitgeprobeerd. Ik vind de bow-kites toch echt lekkerder varen, je voelt je wat veiliger op het water, bij de C-kite had ik snel dat ik um niet meer hield. Heb het meest gevaren met een Slingshot Diesel 2005 9m, nix op aan te merken verder maar voorkeur gaat naar de bow.

Zoals je bij onderwerp kan zien zou ik wat info en ervaringen willen horen over de:

Takoon Nova 2
Slingshot Turbo Diesel 2
Slinkshot Link
Waroo 2007

Heb het forum al aardig doorgespit en kom tot de conclusie dat een slingshot gewoon goede kwaliteit en sterk is. Bij de waroo verschillen de meningen behoorlijk heb ik gemerkt, maar omdat er waarschijnlijk zoveel in NL verkocht zijn zullen er ook veel berichtjes over verschijnen.

Hopelijk heb ik jullie hiermee voldoende geinformeerd, enne alvast bedankt voor de opkomende reacties.

Byebye Xx Liz...
  een waroo 2007 gewoon.. fijne kite en en veel beter als de 2006..
Freija
Gast
Antwoord #8 Maart 22, 2007, 18:26:01
edit2Rapporteer  
De Kondor van Advance komt welliswaar niet in je lijstje voor, maar daar vaar ik zelf mee en ben er helemaal in love mee!
Wat ik top vind is dat je zelf kunt kiezen of je hem als SLE of als C-kite wilt waren. Dus wil je lekker gaan wakestylen dan verander je even de bridles om.
Advance is een merk dat vooral staat voor hoogwaardige kwaliteit en duurzaamheid.

Wat ik zie met echte bow's is dat ze inverten en in harde wind alsnog erg onbetrouwbaar zijn.

De een vindt de Warroo geweldig, de ander juist helemaal niet. Prijs is wel aantrekkelijker. & ze worden heel erg veel verkocht. De Roze is super leuk voor girls!

Als je de Kondor of de Warroo wilt proberen moet je me even laten weten.
Freija
Gast
Antwoord #9 Maart 22, 2007, 18:29:42
edit2Rapporteer  
Ik zou voor de roze Warroo gaan  YeSS  YeSS  YeSS
Liz...

Berichten: 10
Antwoord #10 Maart 22, 2007, 19:09:10
edit2Rapporteer  
Ah nee, heb idd nog nooit van de Advance Kondor gehoord eerlijk gezegd. Wel heb ik al een paar keer met de waroo 12 2006 gevaren van vrienden, enne dat ging wel relax.
Takoon's zijn ook fijne kites, dus moet het nog allemaal ff uitzoeken. Best heeft ook een nieuwe kite ontwikkeld de Bularoo, deze kite is ontworpen voor kitesurfen, landboarding en snowkiten. Deze schijnt ook heel goed te zijn.
007

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #11 Maart 22, 2007, 20:04:30
edit2Rapporteer  
Advance is inderdaad top of the deal.
Maar let er op, erg onbekend en levert later dus minder op of verkoopt moeilijker.
niels2
Gast
Antwoord #12 Maart 23, 2007, 03:21:54
edit2Rapporteer  
Ik zeg testen!!! nova's bij natural high Brouwersdam!
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #13 Maart 23, 2007, 04:29:20
edit2Rapporteer  
waroo,bullaroo bij Kiboco(wijk, muiderberg) of bel eventjes met Michel, 06-26060579
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.