hollandkiter
|
Zou je niet eerst eens bij je eigen verzekering navragen. Ik heb nog nergens gelezen dat kitesurfen officieel tot een risico sport hoort en dus is een extra of aanvullende verzekering niet nodig. Het valt volgens mij nog steeds onder de meeste gewone verzekerings polissen.
(tong_kitesmiley) Dit is volgens mij het begin van een broodje aap verhaal (tong_kitesmiley)
|
|
|
Dangerfield
|
Toen ik mijn ziektezorg verzekering afsloot heb ik het gevraagd; niets bijzonders, gewoon gedekt. (FBTO)
|
|
|
Tweekske
|
Ik heb mijn verzekering ook gebeld voordat ik de eerste keer ging kiten en dat was inderdaad gewoon gedekt. In ieder geval de ziektekosten (Zilveren Kruis Achmea).
|
|
|
Idefixe
|
het is verstandig zo'n vraag via bijv. e-mail te stellen. Krijg je het antwoord ook via de mail terug. Heb je ( als het eens fout mocht gaan) in ieder geval iets om op terug te vallen.
|
|
|
Harry V.
Gast
|
Hi jongens, Holland kiter heeft gelijk ! Kitesurfen is geen risico sport dat betekent dat extra verzekering als Iko en NKV niet nodig zijn ......... Jij ben verzekert in je eigen verzekering(WA) of moet staan KITESURFEN NIET VERZEKERT en dat staat in geen enkele verzekering(+-) en dat heb ik goed uitgezocht vorige jaar! Wil jij je kitesurfspullen verzekeren dan weet ik wel een adres, willen jullie voor 15 euro extra verzekerd voor kitesurfen dat kan maar is niet nodig extra WA! Dus aub niet roepen kitesurfen is een gevaarlijk sport "dat is niet waar". Ciao Harry ps: ik kom weer naar Nederland doe iemand de verwarming weer aan aub. (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
terrorwally
Gast
|
nee maar er staat wel dat als je een vlieger groter dan 3 meter (dacht ik) gebruikt, je niet verzekerd bent. Enige manier om zoiets te verzekeren is via een vereniging zoals NKV
|
|
|
007
Geen avatar
|
Harry,
niet waar wat je zegt. In alle voorwaarden staat dat er geen dekking is voor schade toegebracht aan anderen terwijl je met een vlieger groter dan 2,5 m2 bezig was.
Een andere bepaling is dat een zeilvaartuig tot 16m2 is gedekt.
Vraag is dus of jouw w.a.verzekeraar kiten ziet als vliegeren of als zeilen.
Het is dus zeker zaak om dit na te gaan en schriftelijk bevestigd te krijgen. Je kunt overigens per direct switchen als blijkt dat het kiten niet gedekt is. Dat blijft goedkoper dan een aparte dekking af te sluiten.
Verder adviseer ik iedereen een extra ongevallen verzekering te sluiten.
|
|
|
Harry V.
Gast
|
Hi Jongens, kijk naar Funsportpolis.nl hier kunnen jullie een wa voor het kitesurf aanmelden kosten 15 euro. De site werk niet zo goed maar kijk er na is de moeite, zonder van het geld! Ciao Harry Ps: 007 enTerrorwally zal mij verzekering nog naar kijken wie weet is weer verandert intussen Bedankt!
|
|
|
verzekeringsman
Gast
|
he harry, geen appels met peren vergelijken, bij een iko verzekering heb je ook een aansprakelijkheids verzekering, deze kost dan 49 € . Bij funsportpolis, ben je dan 57,80 kwijt! vul hun formulier in, en vindt het zelf uit! eigen schade is gewoon bij je eigen verzekering gedekt.
|
|
|
Idefixe
|
DUS: gewoon ff een mailtje sturen naar je eigen verzekering. Krijg je vanzelf een mailtje terug waar je bij ellende eventueel op terug kunt vallen. ( of niet) Juist bij toestanden met verzekeringen heb je geen drol aan verhalen van "hij zei dit en die zei dat"............
|
|
|
Harry V.
Gast
|
Idefixe
Dat klopt ook nog ! he he
Ciao harry
|
|
|
fransie
|
kitesurfer moet toch de zelfde regels op volgen als een zeilboot een zeil van 16m2 valt onder je wa verzekering daarboven moet je wel gaan verzekeren dus t/m 16m2 is gewoon mee verzekerd in je WAverzekering
|
|
|
Guido
Gast
|
Hallo,
ff een bericht van funsportpolis.nl. hopelijk voor meer duidelijkheid:
- schade aan derden = WA schade, aansprakelijkheidsschade => is vaak uitgesloten op een particuliere aansprakelijkheidsverzekering. (vlieger of luchtvoertuigvoertuig).
- schade aan jezelf = 3 soorten schade => 1. ziektekosten/medisch/opname etc = is gedekt op de meeste ziektekostenverzekering. Let echter op de kleine letters voor als je naar het buitenland gaat. Vaak een beperkte kostenvergoeding.
2. blijvend letstel / overlijden => is nergens gedekt tenzij je er een speciale ongevallenverzekering voor afsluit. Keert een vast bedrag uit voor kosten bij blijvend letsel / overlijden. Uitkering is afhankelijk van het letsel.
3. arbeidsongschiktheid => er zijn verzekeraars die geen uitkering doen indien je arbeidsongeschikt bent t.g.v. een ongeval bij een risicovolle sport.
Op alle reisverzekeringen wordt kitesurfen beschouwd als een risicovolle sport waardoor bepaalde dekkingen zijn uitgesloten: bijv. ongevallendekking, aanvullende kosten, beperkte medische kosten e.d.
Je kitegear kan je het beste apart verzekeren verzekeren tegen verlies, diefstal en beschadiging. Je reisverzekering dekt alleen als je op reis bent en je inboedel alleen als het in huis is. De dekking is ook vaak op dagwaarde.
Jaarpremie Kitesurfpolis: Aansprakelijkheid kiters = € 15,-, Ongevallen = € 15,-, GEAR = € 3,00 per 1.000 verzekerde som. Reisverzekering vanaf € 58,-.
NKV leden krijgen 5% korting op ongevallen, GEAR en reisverzekering. Bij Reis en GEAR ontvang je ook nog 10% korting op reparatiekosten van je kite bij Kiterepair. Groet, Guido
|
|
|
Guido
Gast
|
Hallo, vervelend tik foutje:
Premie GEAR is € 30,- per € 1.000,- verzekerde spullen!
Gr. Guido (Funsportpolis.nl) ps de website wordt inderdaad aangepast.
|
|
|
Harry V.
Gast
|
Top Guido!
goed dat jij nog leef he he (tong_kitesmiley)
Ciao Harry
|
|
|
guido
Gast
|
Aloha Harry! yes..we zijn nog steeds alive 'n kickin.. Als je weer in Nederland bent moet je me maar ff bellen. PS de buitenverwarming heb ik voor je aangezet! Top Guido!
goed dat jij nog leef he he (tong_kitesmiley)
Ciao Harry
|
|
|