Muidenberg

simplyred

Geen avatar

Berichten: 7
Maart 23, 2007, 16:07:36
edit2Rapporteer  
Wil vrijdag gaan kiten om ongeveer 12 uur in muidenberg.
Wil er iemand meerijden vanuit amsterdam?
0621215737
R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #1 Maart 23, 2007, 16:38:41
edit2Rapporteer  
Ik ben er rondm 11uur... ThumpsUp
Azrael
Gast
Antwoord #2 Maart 25, 2007, 04:59:06
edit2Rapporteer  
Iemand morgen naar Muiderberg? Ik ga er mijn eerste poging tot kitesurfen ondernemen! Heb er onwijs zin in! Smiley

Als je een geel/zwarte FONE vlieger zet met een gozer met een veeeeeel te groot directional board dan ben ik het  schater
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #3 Maart 25, 2007, 07:04:04
edit2Rapporteer  
Iemand morgen naar Muiderberg? Ik ga er mijn eerste poging tot kitesurfen ondernemen! Heb er onwijs zin in! Smiley

Als je een geel/zwarte FONE vlieger zet met een gozer met een veeeeeel te groot directional board dan ben ik het schater
Je hebt wel les gehad hoop ik? Niet? dan alsnoon nemen a.u.b. Wel? Suc6 ermee.
Azrael
Gast
Antwoord #4 Maart 25, 2007, 07:54:19
edit2Rapporteer  
Loepie de leeuw. Dubbel nee. Geen les en ik ga het ook niet nemen ook. Hoogstens een vervolgles op een later tijdstrip om de moeilijkere technieken beter onder de knie te krijgen.

Morgen sta ik op Muiderberg. Ajuus! Ik weet wat ik doe en ga het er ook niet meer over hebben over het wel of niet les nemen. Daar heb ik inmiddels al wel genoeg over gehoord en ik heb informatie zat  ThumpsUp
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #5 Maart 25, 2007, 09:32:06
edit2Rapporteer  
..'Geen les en ik ga het ook niet nemen ook'..
 ..'Morgen sta ik op Muiderberg'.. ..'ik heb informatie zat'..

'Look! There's a guy up there!!'


..
Voorzichtig he!
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #6 Maart 25, 2007, 14:22:25
edit2Rapporteer  
@Azrael, en vertel, hoe ging het????? Voortandjes nog allemaal in het smoeltje? ;-)
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #7 Maart 25, 2007, 15:06:47
edit2Rapporteer  
Moeten jullie nu gaan,12h00 is te laat.Wind kakt in.
 loser
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #8 Maart 25, 2007, 16:27:18
edit2Rapporteer  
Hij speelt nu klokkenluider op het torentje van de kerk in Muiderberg  (grinnik_kitesmiley)
Azrael
Gast
Antwoord #9 Maart 25, 2007, 17:13:22
edit2Rapporteer  
Ik moet nog weg.................................... ........................WAAROM STAAT ER NIET GEWOON MEEEER WIND!
Azrael
Gast
Antwoord #10 Maart 25, 2007, 17:19:26
edit2Rapporteer  
Knopen   16   16   12   11

't Moet met een 14 net te doen zijn misschien alleen vrees ik voor later op de middag Sad

Volgens windzoeker staat er nu
Wind:    10.4 knopen (4 Bft)
Richting:    Oost / Noord-Oost
Maximaal gemeten in vlagen:    11.3 knopen (4 Bft)

't Wordt achtjes vliegen dus gok ik hehehe
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #11 Maart 26, 2007, 00:06:10
edit2Rapporteer  
Gaan er morgen, maandag, nog gasten kiten in Muiderberg  Huh  15 + en ik ben van de partij  YeSS YeSS YeSS
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #12 Maart 26, 2007, 00:35:58
edit2Rapporteer  
heb vrij morgen dus zit er wel in dat ik die kant op kom. Vandaag was ook wel toppie
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #13 Maart 26, 2007, 00:43:25
edit2Rapporteer  
ik kom op zeker!!!
en mischien fly girl ook wel!!!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #14 Maart 26, 2007, 01:13:22
edit2Rapporteer  
ik kom op zeker!!!
en mischien fly girl ook wel!!!
Ik heb PD gestuurd met route.......
Pas wel op waar je de auto parkeerd anders heb je 100% kans op een bon  ThumpsUp
Azrael
Gast
Antwoord #15 Maart 26, 2007, 02:00:24
edit2Rapporteer  
Ook lekker gekite. Wat problemen gehad met de afstelling van de vlieger en het feit dat ik geen 5e lijn leash had. Gelukkig heb ik die bij een andere kiter kunnen kopen heheh.....

Onder/bovenlijnen moesten worden getrimd maar ik ben er redelijk uitgekomen met wat hulp van iemand anders erbij. Opzich is de FONE M5 een prima vlieger maar hij is wel sterk aan de randen van het windwindow. Dat was echt even wennen. Ook lag het aan de afstelling dat hij in het begin een beetje de neiging had over mijn hoofd te willen vliegen. Dat kon ik met de bar enigsinds regelen maar ideaal was anders. Later toen hij wat beter was afgesteld ging het al stukken beter en heb ik geen last gehad en heb ik fijn kunnen bodydraggen.

Ik heb later wel een plank onder mijn voeten gezet en het even geprobeerd maar de wind ging snel liggen. Denk dat ik 5 meter vooruit met die plank ben gekomen de paar keer dat ik het probeerde maar daarna kwam ik toch verkeerd uit Wink

Al met al wel een prettige eerste ervaring van de kites. Ze zijn vrij simpel eigenlijk qua besturing alleen het feit dat ze zo ontieglijk trage kracht leveren is even wennen vergeleken met een katapult C-quad.
Ik ben wel blij met mijn aankoop en zeker voor de prijs van 250 met alles erbij en eraan! Smiley

Ook heb ik het heerlijk warm gehad in mijn Prolimit Global Steamer 5/3 met cap, schoenen en handschoenen. Ik was verbaast hoe lekker warm dat was!
edwin88

Berichten: 56
Antwoord #16 Maart 26, 2007, 04:05:31
edit2Rapporteer  
en de gele f-one kwam mooi voorbij vliegen zonder rider Smiley
Azrael
Gast
Antwoord #17 Maart 26, 2007, 04:41:34
edit2Rapporteer  
Helemaal correct. Dat gebeurde nadat ik de kite voor het eerst op liet . Ik had alles fijn volgens handleiding gedaan. Daar werd mij verteld om de fifth aan de het metalen ding op de bar te doen. Bleek dus helemaal niet slim en dus kocht ik bij iemand een leash zodat het probleem verholpen was. Ik baalde echt als een stekker want ik kon gewoon niet anders. De bar was namelijk (ondanks dat de donkey-dick goed zat) van mijn harnas af geschoten. Resultaat.......geen depower en geen mogelijkheid tot pullen van de bovenste safety. De handleiding vind het blijkbaar zonder leash prima........ik was het er later niet mee eens zo bleek. Had niet die handleiding voor waarheid moeten aannemen. Heb echt onwijs lopen balen omdat ik dikkedulle alles driedubbel ben wezen checken en slim dacht te zijn om de handleiding letterlijk te nemen en de rest van dag daarna ging alles top en werkte het veilgheidssyteem uitstekend.

Nog even lopen zoeken naar 5th lijn mensen (meeste vlogen met 4 zo ontdekte ik) en goede hulp gekregen waarvoor dank.

Maarja, nadat ik die leash had gekocht ging het prima. De vlieger moet afgesteld worden maar ik kon nu in iedergeval fijn vliegeren zonder dat het probleem had dat ik OF mijn vlieger kwijt zou zijn of dat ik erachteraan ging raggen. Die 5th lijn safety heb ik 3 keer getest en werkt prima. De andere pull safety werkt ook goed maar vind ik persoonlijk maar onhandig omdat ik in een reflex naar de eerste safety aan mijn harnas trek wat veel sneller ook gaat.

Al met al veel geleerd en wel een leuke dag gehad.




ps.edwin

Wel een leuk kleurtje he?  schater
Jambo

Berichten: 208
Antwoord #18 Maart 26, 2007, 05:01:43
edit2Rapporteer  
Iemand morgen naar Muiderberg? Ik ga er mijn eerste poging tot kitesurfen ondernemen! Heb er onwijs zin in! Smiley

Als je een geel/zwarte FONE vlieger zet met een gozer met een veeeeeel te groot directional board dan ben ik het schater
Je hebt wel les gehad hoop ik? Niet? dan alsnoon nemen a.u.b. Wel? Suc6 ermee.
Loepie de leeuw. Dubbel nee. Geen les en ik ga het ook niet nemen ook. Hoogstens een vervolgles op een later tijdstrip om de moeilijkere technieken beter onder de knie te krijgen.

Morgen sta ik op Muiderberg. Ajuus! Ik weet wat ik doe en ga het er ook niet meer over hebben over het wel of niet les nemen. Daar heb ik inmiddels al wel genoeg over gehoord en ik heb informatie zat  ThumpsUp
en de gele f-one kwam mooi voorbij vliegen zonder rider Smiley

@ Azrael
Na deze berichten te hebben gelezen ben je er zelf hoop ik ook van overtuigd LES
te nemen.
Juist bij een les wordt je alles uitgelegd over veiligheid.
Je hebt nu jezelf EN anderen in gevaar gebracht!!
Wees nou verstandig en neem een les en zorg ervoor dat onze mooie
sport niet weer in negatief in de media komt.
terrorwally
Gast
Antwoord #19 Maart 26, 2007, 16:20:18
edit2Rapporteer  
@Azreal, gewoon volgende keer gelijk beginnen aan een kiteloop!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #20 Maart 26, 2007, 17:01:34
edit2Rapporteer  
Citaat
@ Azrael
Na deze berichten te hebben gelezen ben je er zelf hoop ik ook van overtuigd LES
te nemen.
Juist bij een les wordt je alles uitgelegd over veiligheid.
Je hebt nu jezelf EN anderen in gevaar gebracht!!
Wees nou verstandig en neem een les en zorg ervoor dat onze mooie
sport niet weer in negatief in de media komt.

En zo is dat !!!!!!!  ListenToMe
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #21 Maart 26, 2007, 17:47:35
edit2Rapporteer  
Ik denk eerlijk gezegd dat je meer leert van veel theorie en veel vragen stellen aan andere kiters dan dat je van 3 uur afwisselend gaat kiten met wat ondersteuning leert.
Sherida

Berichten: 268
Antwoord #22 Maart 26, 2007, 21:09:47
edit2Rapporteer  
@ Opgepompt,
Lijkt het je niet handig dat je weet hoe een kite reageert. In plaats van zelf te gaan aanklooien omdat je precies weet wat er in het boek staat?
Bij de lessen krijg je ook theorie en wordt je ondersteund met je vaardigheden. Hier leer je, lijkt mij, meer van dan van het lezen uit boeken. En natuurlijk kun je het nog niet goed na drie uur, je weet tenminste wel wat je goed en/of fout doet!  (grinnik_kitesmiley)

Theorie en praktijk moet je combineren, met alleen theorie kom je er niet..  ThumpsUp
Azrael
Gast
Antwoord #23 Maart 26, 2007, 23:34:41
edit2Rapporteer  
Vandaag weer heerlijk gekite! Ging super en de afstelling van de kite is nu helemaal in orde. Uitstekend bestuurbaar. Top dagje en een lekkere wind! Smiley
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #24 Maart 27, 2007, 00:13:32
edit2Rapporteer  
@ Sherida

Lees de post hierboven Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.