GA Niet MET AFLANDIGE WIND WATER OP!!!

Vlaardingen

Berichten: 726
Antwoord #50 Maart 27, 2007, 06:21:36
edit2Rapporteer  
Hey ijsbergsla, ik weet wel iemand die met aflandige wind zo het water op kan hoor.
Wanneer kom je naar de slufter?
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #51 Maart 27, 2007, 12:18:08
edit2Rapporteer  
@Lucas, niet zo mans en gewoon luisteren naar moeders hè  (angry_kitesmiley) (angry_kitesmiley)
 schater schater schater ThumpsUp

Ps, zondag toch wat gemist hoor! maar volgens mij vond je het niet heel erg dat je weer naar je bedje kon  Huh schater
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #52 Maart 27, 2007, 14:27:01
edit2Rapporteer  
Lekker kiten met aflandige wind op open zee.

Lekker dagje gehad, prima, niks gebeurt, ook leuk, en dat wordt meegenomen in deze discussie als zijnde dat het helemaal geen kwaad kan om met Oost op plekken te gaan kiten waar je je leven mee riskeert.

Er wordt als in zoveel discussies aan het keiharde feit voorbij gegaan dat je je leven riskeert met Oost.
Discussiëren in NL is elke keer aan het werkelijke probleem voorbij gaan en op de man spelen met eigen rare ideeën en vergelijkingen.
Er is geen enkel excuus om je gelijk te halen om dat je nu net een lekkere sessie hebt gehad.

Er zijn legio reddingsberichten te vinden op het net.

Als er een lijntje breekt, je krijgt je kite niet meer herstart, andere kleine onvoorzienigheden die zich voor kunnen doen.
Waarom blijven sommigen zo halsstarrig volhouden en tegen de discussie in gaan alsof er niks aan de hand is.
Het feit dat deze topic gepost is is al een bewijs dat er veel kiters wel hun verantwoording nemen en door sommige posts het bewijs is dat ze het nog niet snappen.

Je hebt genoeg plekken met Ooste wind waar je veilig kan kiten, je gaat gewoonweg niet op open zee met aflandige wind kiten, voor wie dat niet snappen en met weer een omweg hun eigen visie proberen te verkondigen met totaal niet onderbouwde meningenen zijn niet geschikt voor deze sport.

Waarom je leven riskeren....
Zeker als je wel veilig kan kiten op andere plekken met Oost.

Extreem dom ben je als je de nodige adviezen niet tot je neemt en gewoon met Oost je leven riskeert.
Mij maakt het ten dege uit omdat je met zulke acties het voor elke wel met verantwoording dragende kiter verziekt, nu is er misschien niks gebeurt, lekker, maar dat geeft voor de volgende keer en naar andere beginners toe een verkeert signaal.
En als sommigen denken dat hier wordt overdreven dan ben je helemaal van de pot gerukt.

Snap het nou eens, met Oost kan en mag je niet op open zee, je riskeert je leven en je brengt de kitegemeenschap in de problemen.

emieck

Berichten: 503
Antwoord #53 Maart 27, 2007, 14:36:16
edit2Rapporteer  
jep, helemaal me eens!
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #54 Maart 27, 2007, 14:38:40
edit2Rapporteer  
Dat er GVD een topic geopend moet worden om dit nog te verkondigen is al idioot, nog idioter zijn sommige reacties dat het wel kan.

Diep triest , diep triest.....

Xstream,

LEZEN.....LEZEN van andermans posten, niet zomaar roepen.
Dan had je gelezen dat ik op het Oostvoornse meer was, omdat het daar wel veilig en verantwoordt kiten is met Oost, dat ik wel verantwoording hebt.
200% dat ik dat niet doet op open zee over weet ik veel wat voor mooi water crossen, ik ga op een veilige spot kiten.
Als er onder een spot staat dat je in het water moet springen met je kleren aan dan doe je dat toch ook niet.

KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #55 Maart 27, 2007, 18:51:55
edit2Rapporteer  
Helemaal mee eens.
Ook ik verbaas mij ook over de reacties die worden gepost.

Over inschattingsvermogen gesproken......de opmerking dat de kiter zich bewust zou zijn van de risico´s die hij zo nemen slaat dus helemaal nergens op. De hele situatie opzich zegt al genoeg. Je kan er niet verder naast zitten!!!
Daarbij vraag ik mij af of je na zo´n opmerking zelf wel over enig inschattingsvermogen beschikt, aangezien je onderbouwing dus ook totaal nergens op slaat.
En buiten dat.....er wordt idd een heel fout signaal aan beginnende kiters afgegeven.

Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #56 Maart 27, 2007, 19:43:46
edit2Rapporteer  
....tis te gek voor woorden.. Tijdens je eerste kiteles wordt er als eerste aangehaald NOOIT maar dan ook NOOIT kitesurfen op open zee met aflandige wind!

Ook op autoplaya.. kijk waar je terecht komt als je in het midden valt of materiaal pech hebt ... yess.. das echt wel Engeland en niet de overkant.. en zo zijn er meer spots aangegeven die dubieus zijn met Oosten wind.. Bedenk waar je terecht komt.. is het LAND dan is het goed! Behalve EngeLAND natuurlijk.
siemme

Berichten: 113
Antwoord #57 Maart 28, 2007, 03:00:41
edit2Rapporteer  
en hier een klein voorbeeld alhoewel ik niet weet of degene met aflandige ind aan het varen was en niemand weet uiteraard waneer het stopt met varen dit had mij ook kunnen overkomen maar mischien snap men nu een beetje wat er bedoeld wordt.want deze reactie kan je gaan verwachten.http://www.hanglos.nl/asp/for/topic.asp?forumid={9642B802-EFE0-4BDF-B033-44F89965B795}complete link effe copieren.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #58 Maart 28, 2007, 03:38:25
edit2Rapporteer  
http://www.hanglos.nl/asp/for/topic.asp?forumid={9642B802-EFE0-4BDF-B033-44F89965B795}

Hier is je bewijs Iceberg!

 (edit: Siemme, je was me al voor  ThumpsUp)
Nino

Berichten: 333
Antwoord #59 Maart 28, 2007, 03:38:37
edit2Rapporteer  

Snap het nou eens, met Oost kan en mag je niet op open zee, je riskeert je leven en je brengt de kitegemeenschap in de problemen.


Amen.
NKV&KNRM-lid
Gast
Antwoord #60 Maart 28, 2007, 03:42:16
edit2Rapporteer  

Ja ik heb alles wel gelezen, en ik raad het ook iedereen af, maar...

soms

soms dan wil ik toch echt, dan moet ik toch echt
het water in.
Ook al is het aflandig.

Ben ik de enige die dat ooit gedaan heeft?



NKV&KNRM-lid
Gast
Antwoord #61 Maart 28, 2007, 03:54:30
edit2Rapporteer  
Onderkoeling?

Ik had het juist heet toen lang geleden mn 16m in het water lazerde. Water 5 graden, Noordzee, geen stroming. Heet van het terugzwemmen tegen de pal aflandige wind in, die te zwak was geworden. Af en toe doopte ik m'n gezicht in het water om af te koelen. Handschoentjes en cap, titanium. Twintig minuten flink zwemmen,  adrenaline van zal ik het wel halen. Maar al gauw merkte ik dat de kant wel dichterbij kwam.

Er zijn ook duikers op de noordpool. Kwestie van goed inpakken. En als het verkeerd afloopt niet zeiken. Leven is gevaarlijk.
Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #62 Maart 28, 2007, 04:26:27
edit2Rapporteer  
https://www.hanglos.nl/asp/for/topic.asp?forumid={9642B802-EFE0-4BDF-B033-44F89965B795}

Hier is je bewijs Iceberg!

 (edit: Siemme, je was me al voor  ThumpsUp)


Dank je.  ThumpsUp
Als ik het topic op HL leest, en het topic hier op KH dat onderschrijft het inderdaad mijn mening dat naganoeg iedereen vooringenomen is en zich niet laat hinderen door enige rationaliteit of zelfs maar door de werkelijkheid.

thanks! loser loser

WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #63 Maart 28, 2007, 04:42:35
edit2Rapporteer  
Iceberg laat je niet zo persoonlijk opvatten, zie het anders meer als een tip voor mensen die nog niet snappen dat het levensgevaarlijk is,

ben ook dik offpiste gegaan deze wintersport, maar wel met emand die het gebied goed kent, net als de kite plekken waar reddings bootjes liggen voor kiters met aflandige wind,

maar in nederland  speel je dan met de vuur,

heb een keer met sideshore mijn kite verloren, binnen een half uur lag ie 4 km uit in de zee, en ik moest erg veel moeite doen om naar de kant te komen SIDESHORE, je kite al zo snel verder dan je kan zwemmen en met offshore heb je ook nog eens wind tegen je. DUS self rescue is dan vaak niet meer te doen!!!!

EN BEDENK DAT MET OFFSHORE JE DE KOUDSTE LAAG WATER BOVEN KRIJGT!!!!

en tuurlijk moet een mens zelfs zijn beslisingen kunnen nemen echter onthoud dan wel dat poging tot zelfdoding strafbaar is!!
diederik.,
Gast
Antwoord #64 Maart 28, 2007, 05:53:15
edit2Rapporteer  
gister ook op oostvoorne mensen bezig..tjaa je kan dan wel staan daar maar nog steeds niet verstandig

JAZEKER !!!!!! Ik was er als eerste met een maat van me. De hele dag zo superstrak gevaren heerlijk gewoon je kan met oosten wind gewoon op oostvoorne varen. En als er dan mensen weer is zijn die het beter weten prima maar hou je commentaar voor je. Oostenwind is prima op het autostrand en voor alle debielen die zich aansluiten bij deze uitspraak zouden jullie is goed onder het kopje SPOTS moeten kijken.

Dat gezeik over het kan wel het kan niet we denken niet aan medekiters en bla bla bla bla. Als jezelf niet verzekerd genoeg bent dat het kan moet je gewoon thuis achter dit forum je commentaar gaan typen of lekker aan dat dingetje gaan rukken.

Enuh ARNO !!!!

ik was vandaag ook op het autostrand !!!!! maar heb niet gekite Smiley. Diederik ook niet volgens mij. Was jij dat met die North kite ?? wij waren die 3 gasten aan het begin van het strand Smiley
Maar zal je wil zeggen het was zo heerlijk schuin dat je zo van het autostrand naar de slufter had kunnen kiten en ja ook jij had dit wel gedaan 1000 % zeker.

TORCH4LIFE !!!!!! ( met de goede afstelling ) hahahhahahha


He man!

Nee, ben vandaag geweest (ook oost truwens) heerlijk gekite hoor, beetje vlagerig met die aflandige wind, maar gewoon gezorgt dat ik overal waar ik vaar gewoon goed kan staan. Niks aan het handje, was vandaag de enige (samen met een duitser)...was een topdaggie!!!.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #65 Maart 29, 2007, 05:10:46
edit2Rapporteer  
tot je ineens niet meer kan staan......

je zal de eerste niet zijn
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.