bericht uit noord nederland "hvdb"

Steven

Antwoord #75 April 25, 2007, 16:45:59
edit2Rapporteer  
Ja, het meer is inderdaad ook belangrijk, en mag niet vergeten worden. Het meer maakt de spot compleet, met elke windrichting kun je er dan terecht.

Jaap, dat het slechte publiciteit geeft klopt. Alleen welke reden moet je dan aandragen? Dat je minder als 1% van het waddengebied ''wil'' is natuurlijk nog geen goede reden.
peter.

Antwoord #76 April 27, 2007, 04:51:11
edit2Rapporteer  
weet niemand hier wat van ???
dan bel ik deze week naar de gemeente

ik hou jullie op de hoogte
Gertjan

Antwoord #77 April 27, 2007, 05:36:13
edit2Rapporteer  
ik heb 1 april een boete gekregen op hvdb 150 a 170 euro!!!!!

ik laat de het voor komen!!!

de reden: 1 april gaat harlingen wel open en hvdb niet
 en er staan geen borden dus hoe moet ik weten dat het niet mag!!!

Peter ik wil niet vervelend doen maar heb inmiddels enige ervaring met die boetes; de officier van justitie haalt gewoon dat artikeltje uit de krant er bij van 2004 dat het er verboden was en dat had je moeten weten. Als het gedoogd was had je scherp in de gaten moeten houden of het nog niet was verboden. dit hebben ze ook tegen mij gezegd en mijn broertje.

En hoe weet je dat het in harlingen wel mag op 1 april? dan had je HVDB ook kunnen weten.

Ik zal je binnekort wat tekst mailen wat ik allemaal heb verteld bij de rechter.
Lord of the Boards

Antwoord #78 April 27, 2007, 13:21:22
edit2Rapporteer  
Ik ben inderdaad bang dat het beroep je weinig zal opleveren. De rechter kijkt alleen naar de feiten. Hij zal dus snel concluderen dat de boete terecht was. Je kan wel aanvoeren dat je er bent gaan kiten vanwege je eigen veiligheid. Het was op de andere spots niet veilig genoeg vanwege de drukte. Drukte die is ontstaan vanwege het tekort aan kitespots. 1 April was op een zondag, dus dat was echt wel een drukke dag op bijvoorbeeld Mirns.
Weet je al wanneer je zaak behandeld wordt?

Ik ga zelf ook weer achter het Lauwersmeer aan bij de gemeente. Ik weet nog steeds niet of ze een ontheffingsaanvraag naar RWS hebben gestuurd of wanneer ze dit gaan doen. Als ik bel is de juiste persoon er niet en mail wordt niet beantwoord. Die aanvraag moet er wel komen, anders gebeurt er dus niks.

Bel ze dus met alle plezier op met je vragen over het kitesurfen op het Lauwersmeer. Telefoonnummer is 0519-298 888. Ze mogen nu wel eens wat laten horen daar in Dokkum. En liever nog iets doen natuurlijk. Ik ben normaal best geduldig, maar het houdt een keer op. Ik ga ook informeren bij de politie wat hun beleid is ten aanzien van het Lauwermeer. Een gedoogbeleid lijkt me nog de enige oplossing om dit seizoen voor het Lauwermeer te redden............. Of de ambtelijke molen moet ineens wel heel snel gaan draaien natuurlijk.
peter.

Antwoord #79 April 27, 2007, 16:21:00
edit2Rapporteer  
ik heb net gebeld, en de aan vraag licht al een paar week bij rws.
2mei hebben ze een vergadering over de aan pak.
het ziet er dus positief uit.

hij hoopt dat alles 1 juni rond is  (hangloose_kitesmiley)

Lord of the Boards

Antwoord #80 April 27, 2007, 20:34:11
edit2Rapporteer  
Ik heb nu ook eindelijk het bericht gekregen dat de aanvraag bij RWS ligt. Op 2 mei is er inderdaad een intern overleg bij RWS. Ik heb RWS gevraagd hoe lang dit ongeveer gaat duren. Volgens RWS (die binnen een uur op een mail antwoord waarvoor hulde) kunnen we een termijn verwachten van 6 maanden. Dat is dus te lang om dit seizoen te redden. Ik zal kijken of ik op korte termijn in overleg kan met gemeente en politie om te zien of we hier een oplossing voor kunnen bedenken. Gedogen is wat mij betreft voor dit jaar ook prima. Als we er maar mogen kiten.
peter.

Antwoord #81 April 28, 2007, 06:25:33
edit2Rapporteer  
idd ik hoop dat het gaat lukken
piede

Antwoord #82 April 28, 2007, 15:10:02
edit2Rapporteer  
Ik heb nu ook eindelijk het bericht gekregen dat de aanvraag bij RWS ligt. Op 2 mei is er inderdaad een intern overleg bij RWS. Ik heb RWS gevraagd hoe lang dit ongeveer gaat duren. Volgens RWS (die binnen een uur op een mail antwoord waarvoor hulde) kunnen we een termijn verwachten van 6 maanden. Dat is dus te lang om dit seizoen te redden. Ik zal kijken of ik op korte termijn in overleg kan met gemeente en politie om te zien of we hier een oplossing voor kunnen bedenken. Gedogen is wat mij betreft voor dit jaar ook prima. Als we er maar mogen kiten.

6 maanden nodig om te overleggen..... Ik snap dat je verschillende instanties moet raadplegen, maar 6 maanden!
peter.

Antwoord #83 April 28, 2007, 15:36:00
edit2Rapporteer  
laten we hopen dat dat niet het geval is.....
Lord of the Boards

Antwoord #84 April 28, 2007, 17:01:45
edit2Rapporteer  
Ach, 6 maanden is best nog snel hoor. Ik kan me ook nog iets herinneren dat 3 jaar duurde............... Ik kijk nergens meer van op dus. Laten we inderdaad hopen dat het sneller gaat of dat we een andere regeling kunnen treffen voor dit seizoen.
peter.

Antwoord #85 Mei 02, 2007, 01:55:26
edit2Rapporteer  
hey jan, informeer jij hoe het gesprek is gegaan die ze morgen hebben?

dan weten we hoop ik meer over hoe lang het gaat duren enz.
hoop dat ze een gedoog beleid gaan voeren dit jaar anders is het wel heel kinderachtig van rws.

gr peter

xray

Antwoord #86 Mei 02, 2007, 02:50:18
edit2Rapporteer  
Hulde mannen voor jullie pro actieve aanpak!
Hebben we op meer spots nodig.
Zondag van het water gestuurd door een suffe ambtenaar op het veluwemeer. Alternatieven hebben ze niet en gedogen doen ze ook niet, het enige wat je krijgt te oren is dat je je moet verenigen en het aanpakken vanuit een verband.

NKV bij deze nogmaals de oproep om het BPR aan te pakken, dan is de situatie weer omgekeerd namelijk.

Zondag nog een mooi voorbeeld op het veluwemeer met een catamaran die op zijn kop lag in de buurt van de vaargeul....hoezo kitesurfen gevaarlijk
peter.

Antwoord #87 Mei 02, 2007, 02:54:48
edit2Rapporteer  
ik denk zo wieso dat wij onder de zelfde wet moeten gaan vallen als surfers!!!!
en daar moeten wij achter aan gaan als "KITESURFERS"
Lord of the Boards

Antwoord #88 Mei 02, 2007, 04:03:43
edit2Rapporteer  
hey jan, informeer jij hoe het gesprek is gegaan die ze morgen hebben?

dan weten we hoop ik meer over hoe lang het gaat duren enz.
hoop dat ze een gedoog beleid gaan voeren dit jaar anders is het wel heel kinderachtig van rws.

gr peter

Yep, ik ga informeren bij gemeente en RWS. Ik heb een goede contactpersoon bij RWS die altijd snel en duidelijk antwoordt. Als ik meer weet, laat ik het hier achter.

Groeten,

Jan
Lord of the Boards

Antwoord #89 Mei 02, 2007, 19:09:21
edit2Rapporteer  
Ik heb net telefonisch contact gehad met Rijkswaterstaat. Er zijn op het eerste gezicht geen bezwaren tegen de kitesurfzone (die een beetje aangepast gaat worden vanwege scheepvaart) De opstapplek komt dan waarschijnlijk aan de linker kant van de inham (kant van de dijk). Een kaart van de kitezone is op dit moment nog niet beschikbaar, maar dat ga ik nog proberen te regelen.

We moeten nog afwachten wat de eventuele bezwaren zullen zijn van de Waddenvereniging en wat de consequenties hiervan zijn. In principe is het nog mogelijk om voor 1 juni de aanvraag te publiceren. Vanaf het moment dat het gepubliceerd is, mag er gekitesurfd worden. Er is dus nog hoop voor dit seizoen.

We kunnen op dit moment niet meer doen dan afwachten. Rijkswaterstaat stelt mij op de hoogte van de ontwikkelingen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Jan
wouterb

Antwoord #90 Mei 02, 2007, 19:12:28
edit2Rapporteer  
Dat zijn berichten!!
way to go!
piede

Antwoord #91 Mei 02, 2007, 21:00:33
edit2Rapporteer  
Goed bezig man! We wachten in spanning af!!!! Al veel Oost-sessies gemist op HvdB waarvan ik zeker weet dat ze super zouden zijn......
Lord of the Boards

Antwoord #92 Mei 03, 2007, 06:14:37
edit2Rapporteer  
Juich niet te vroeg............

Als het allemaal doorgaat, zal er sowieso een periodisering aan vast zitten van 1 juni tot 1 oktober.
peter.

Antwoord #93 Mei 03, 2007, 06:30:05
edit2Rapporteer  
ik denk wel dat dit goed komt , want ezonstad baalt er van dat er niet gekite mag worden (kost gasten)
dus nu zet dongradeel er wel iets meer druk achter ThumpsUp
Bolke007

Geen avatar

Antwoord #94 Mei 19, 2007, 07:36:59
edit2Rapporteer  
hoe zijn de vorderingen?
peter.

Antwoord #95 Mei 22, 2007, 21:32:25
edit2Rapporteer  
nog 1 week kunnen we los!

jan heb jij nog wat gehoord over het meer?
jaapd

Antwoord #96 Mei 22, 2007, 21:43:36
edit2Rapporteer  
En 13 juni komt Beatrix kijken!
jetzu

Antwoord #97 Mei 22, 2007, 22:43:52
edit2Rapporteer  
hoor ik hier iets van een eventuele actie? (grinnik_kitesmiley)
peter.

Antwoord #98 Mei 22, 2007, 23:31:18
edit2Rapporteer  
ik vraag 13 juni vrij:) kituhhhhhh
Jacobus

Antwoord #99 Mei 23, 2007, 00:22:09
edit2Rapporteer  
ik vraag 13 juni vrij:) kituhhhhhh

Je houdt geen dagen meer over Peter!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.