Waarom herstart je een kite met een 5de lijn makkelijker dan met een 4e?

Loon

Geen avatar

Maart 27, 2007, 18:54:12
edit2Rapporteer  
Effe een vraagje:

Iedereen zegt altijd dat je een kite met een 5de lijn makkelijker herstart dan met een 4de. Ik heb er persoonlijk nooit zo veel van gemerkt (had vorig jaar een blacktip 2003 en heb nu een vegas 2006) Kan iemand mij uitleggen hoe je een 5de lijns kite makkelijker kan herstarten?

VincentC

Antwoord #1 Maart 27, 2007, 19:06:25
edit2Rapporteer  
Je kan je 5e lijn aantrekken, waardoor je kite op zijn rug komt te liggen. Als je dan een stuurlijn aantrekt en langzaam de 5e lijn meer ruimte geeft gaat je kite de hoek in en relaunch je hem.
Vinni

Antwoord #2 Maart 27, 2007, 19:20:51
edit2Rapporteer  
Ja, zonder 5e lijn moet je hard zwemmen (tong_kitesmiley)
Tjok
Gast
Antwoord #3 Maart 27, 2007, 19:58:24
edit2Rapporteer  
wordt je veelste moe van:P , ideaal zo'n vijfde lijnjte. vloog hiervoor met een oude 4 lijns kite maar dat is drie keer niks
Roderick

Geen avatar

Antwoord #4 Maart 27, 2007, 20:06:00
edit2Rapporteer  
Als je je 5e lijn niet gebruikt heb je er natuurlijk niks aan Smiley
Zoals vincentt al zegt: je kunt aan je 5e lijn trekken om hem op zijn rug te leggen. (Zonder 5e lijn zou je moeten zwemmen.)
Ook kun je als de kite met de trailing edge op het water ligt aan je 5e lijn trekken, je kite gaat dan met relatief weinig kracht recht door de powerzone omhoog. (Niet te vroeg los laten, want dan ga je zelf ook omhoog Smiley
Azrael
Gast
Antwoord #5 Maart 27, 2007, 20:16:00
edit2Rapporteer  
Trailing edge? Tegenovergestelde van de leadingedge?
xam (andere computer:P)
Gast
Antwoord #6 Maart 27, 2007, 21:09:05
edit2Rapporteer  
leadingedge is eigenlijk de tube en de trailing edge is de andere kant van de tube.
deltomaso

Antwoord #7 Maart 28, 2007, 03:05:02
edit2Rapporteer  
Misschien hetzelfde probleem wat ik met mijn 2005 north bar had? Bij mij was de 5e lijn door de lus bij de splitsing bovenin erdoorheen geschoten, waar door ik aan de 5e lijn kon trekken tot ik een ons woog.

Oplossing bleek in het lusje te zitten, die was doorgeschoten en had wat meer ruimte. Daarna helemaal super. Overigens start mijn rebel door gewoon aan een van de stuurlijnen te trekken...en weg is ie,
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 Maart 28, 2007, 03:05:38
edit2Rapporteer  
Als je echt snel wil herstarten met de 5e lijn dan moet je hem juist niet op zijn rug leggen.
Trek aan de 5e lijn zodat de kite kantelt maar niet helemaal, stuur nu de kite naar een kant en speel met de spanning op de 5e lijn. Kite gaat nu veel sneller naar de zijkant.
Ook kan je de kite meer in de powerzone starten door agressiever te sturen, laat de 5e lijn niet meteen helemaal slippen want dan krijg je een boost.. doseer de power met de 5e lijn, plakje koek.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.