wat doe ik fout?

Idefixe

Berichten: 8241
Maart 28, 2007, 02:09:57
edit2Rapporteer  
Vandaag lekker bezig geweest met springen echter:
Ik kant lekker aan en stuur m'n kite terug. Ik krijg echter pas lift als ik m'n kite weer naar voren ( vaarrichting) stuur. Terwijl ik toch heb begrepen dat die lift er al moet komen als ik m'n kite terugstuur?
hern Olf
Gast
Antwoord #1 Maart 28, 2007, 02:13:57
edit2Rapporteer  
tot hoever stuur je hem dan door??
zarda

Berichten: 246
Antwoord #2 Maart 28, 2007, 02:15:17
edit2Rapporteer  
kante je aan toen je sprong? ik heb wel eens dat ik dan wil springen en dat ik uit evenwicht word gebracht doordat ik op een golfje kom en dan strek ik me uit misschien dat dat bij jou ook het geval was
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #3 Maart 28, 2007, 02:17:41
edit2Rapporteer  
ik rag hem lekker door van ( zeg maar) 14.00 uur tot 10.00 uur
Azrael
Gast
Antwoord #4 Maart 28, 2007, 02:19:38
edit2Rapporteer  
......24 uurs tijdaanduiding wat richting betreft. Mhuhahah

Dus als ik 's ochtends kite wordt het 02:00 uur tot 10:00?
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #5 Maart 28, 2007, 02:21:41
edit2Rapporteer  
je moet m naar 12 laten knallen!!!
miscien iets verder maar niet naar 10!!!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #6 Maart 28, 2007, 02:22:44
edit2Rapporteer  
neem een lesje azrael dan  leer je dit soort dingen heeeeeel snel...........
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #7 Maart 28, 2007, 02:23:15
edit2Rapporteer  
hi mel, dan gebeurd er dus geen reet. Misschien er wat meer snelheid in houden???
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #8 Maart 28, 2007, 02:26:32
edit2Rapporteer  
hi mel, dan gebeurd er dus geen reet

mischien dat je m van lager moet knallen en langer aan moet kanten!!!
had je wel genoeg power???
posty

Berichten: 2454
Antwoord #9 Maart 28, 2007, 02:28:59
edit2Rapporteer  
denk echt dat het een kwestie van te ver terug sturen is. als er om 12 uur niks gebeurt dan naar 1 uur maar zeker niet verder.
je afzet is ook heel belangrijk, ik maak altijd nog ff een heel klein bochtje tegen de wind in tijdens de afzet.
donderswolkje

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #10 Maart 28, 2007, 02:29:45
edit2Rapporteer  
 Hallo Donderswolkje hier,

Twee weekjes geleden heb ik een duosprong gemaakt met mijn ventje. Omdat ik aant oefenen ben met zo ongeveer alles, van kitesurfen tot flyboarden heb ik het nu wel in mijn koppie zitten.
En zoals je het doet, gaat het goed. Zoek de wind op op twee uur, en haal hem lekker door het windvenster. Naar de andere kant. Let wel op de wind in combinatie met je kite.

Soms kun je niet helemaal inschatten wat de wind doet, en deze was de afgelopen maand behoorlijk klote.  (down_kitesmiley)Vlagerig en onstabiel.  Gebruik een wat kleinere kite met een hoge lowend, dan raast ie altijd lekker en incombinatie met je bar wordt je flink gelift.

 (pimploser_kitesmiley)Heb je er egt moeite mee, wij staan elke zondag op Oostvoorne!!!!

groetjes tamara, en succes  ThumpsUp
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #11 Maart 28, 2007, 02:33:12
edit2Rapporteer  
stond vanmiddag toch best wel heftig gepowered met de 14. Na het weer naar voren sturen kreeg ik ook best wel een bak lift. Was in het begin te laat met verder naar voren door sturen
 ( die 14 is gewoon een stuk trager dan die kleintjes waar ik de laatste tijd veel mee heb gevaren)
tu
Gast
Antwoord #12 Maart 28, 2007, 02:43:36
edit2Rapporteer  
Is in het nieuwe ksm te lezen hoe je het moet doen....
jetzu

Berichten: 633
Antwoord #13 Maart 28, 2007, 03:04:36
edit2Rapporteer  
nee als je om 2 uur kite moet je hem terug sturen naar 22 uur logisch toch???
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #14 Maart 28, 2007, 03:06:29
edit2Rapporteer  
tja, moeilijk iets zinnigs over te zeggen zonder video-beelden :-)

maar waarschijnlijk is het je afzet: de kite insturen is niet zo moeilijk, je board goed edgen bij je afzet dat is best pittig

Je moet echt proberen tot het laatst zo hard mogelijk te edgen, de meeste beginnende springers komen op het laatste moment vlak voor de afzet toch "omhoog" met hun lichaam. Je verliest dan druk op je board en dan ga je meer vooruit dan omhoog. Probeer juist op het laatste stukje extra laag te blijven en hard te edgen, in het begin kan het helpen om op dat moment je knieen te buigen..

oke sua

gewoon veel oefenen en video's kijken! :-)
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #15 Maart 28, 2007, 03:07:04
edit2Rapporteer  
mischien handiger om het ff aan iemand die het goed kan te vragen op het water. Die kan dan zien wat je fout doet....

Maar het is niet tever doorsturen, gewoon naar 12 uur... klein btje donwind kite door 12 uur heen sturen en dan hard aankanten.... en snelheid erin houden
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #16 Maart 28, 2007, 03:10:25
edit2Rapporteer  
He man,

zorg voor een (schone) dv-tape en ik zet de je volgende sessie op film kan je meteen zien wat er fout gaat.
milamber

Berichten: 354
Antwoord #17 Maart 28, 2007, 03:28:43
edit2Rapporteer  
en niet te bang zijn! Het lukt bij mij  ook niet maar zondag lukte het ineens wel. Iets meer snelheid iets door de knieen, board aankanten kite terugknallen en vliegen maaar! Je voelt dan de druk gewoon opbouwen.
Peterkiter

Berichten: 220
Antwoord #18 Maart 28, 2007, 03:36:33
edit2Rapporteer  
Met aardig wat snelheid en dan beetje oploeven. Zorg iig dat je voldoende druk in je kite houd. En je moet de kite ook met een flinke snelheid terug sturen. Maar grote kite is altijd lastiger springen dan met een kleine.
warootjuuh

Berichten: 61
Antwoord #19 Maart 28, 2007, 03:46:59
edit2Rapporteer  
wat voor kite heb je? C of bow? bowkite gedepowerd in sturen tot bijna gelift wordt die bar als een gek aantrekken!!!  WHIIIIIIAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!! DAAR GA JE!!!! Joepie
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #20 Maart 28, 2007, 03:47:01
edit2Rapporteer  
kan wel gaan vertellen hoe het moet maar heb je bow of C?

hi mel, dan gebeurd er dus geen reet. Misschien er wat meer snelheid in houden???
ja je moet zeker de snelheid er in houden

even kort gezecht: je kite moet over 12 uur om de lucht in te gaan.
en hij moet aan het eind ook weer over 12 uur om een zachte landing te maken.
warootjuuh

Berichten: 61
Antwoord #21 Maart 28, 2007, 03:48:01
edit2Rapporteer  
WAS NET IETS EERDER.. :Smiley
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #22 Maart 28, 2007, 15:27:52
edit2Rapporteer  
ik had in het begin het zelfde probleem. Volgens mij komt het doordat je te hoog aan de wind vaart. Je Kite bouwt dan te weinig lift op en je moet de kite ver in het venster terugsturen. JE bent dan altijd te laat met terugsturen en je land erg hard.
Probeer eens echt halve wind te varen voordat je de sprong aanzet. De kite vliegt makkelijker en sneller terug in het windvenster en zodra je in de lucht bent kun je dan ook sneller je kite terugsturen. Bij Halve Wind koers is het ook makkleijker om goed te kanten en de druk te houden tot de kite je echt uit het water trekt.

Success!!!
MinneB

Berichten: 35
Antwoord #23 Maart 28, 2007, 15:40:38
edit2Rapporteer  
Ik heb dat probleem als ik met flinke golven vaar. Op het moment dat ik bijna los wil laten zak ik door een golf wat naar beneden en ben ik de lift TOTAAL kwijt. Dan sta je als het ware stil...  (huilen_kitesmiley) .
Ben er nu achter dat als je vooruit kijkt naar een rustiger stukje om af te zetten (of een klein golfje) dat dit niet zo snel gebeurt.
Niet teveel aankanten want als je dan verkeerd timed dan ben je totaal de druk kwijt  (tong_kitesmiley) .

suc6!  ThumpsUp
Nirmaloop
Gast
Antwoord #24 Maart 28, 2007, 17:02:18
edit2Rapporteer  
Idefixe sorry hoor!?!?

Ik lees altijd de reacties hier op de site en denk dan, zo die mannen zullen allemaal wel een potje kunnen kiten!!! Minimaal world cup nivo als je alle reacties meestal zo ziet. Hier heb ik niks te zoeken met mijn eenvoudige boardoffs, backloopkiteloops,big airs!!

Blijkt dat de mensen die het volgens hun allemaal weten niet eens te kunnen springen Huh!!??
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.