wat doe ik fout?

terrorwally
Gast
Antwoord #25 Maart 28, 2007, 17:20:11
edit2Rapporteer  
je moet een beetje toneel spelen met springen, op het moment dat je lift voelt moet je hele lichaam mee strekken, dit helpt veel.

Daarnaast helpt het ook om op het moment dat je spring even over je schouder te kijken, hierdoor creeer je een pop.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #26 Maart 28, 2007, 17:21:04
edit2Rapporteer  
Idefixe sorry hoor!?!?

Ik lees altijd de reacties hier op de site en denk dan, zo die mannen zullen allemaal wel een potje kunnen kiten!!! Minimaal world cup nivo als je alle reacties meestal zo ziet. Hier heb ik niks te zoeken met mijn eenvoudige boardoffs, backloopkiteloops,big airs!!

Blijkt dat de mensen die het volgens hun allemaal weten niet eens te kunnen springen Huh!!??
a. Ik dacht niet dat ik ergens pretendeer om alles te weten. Een aantal zaken gaan me goed af / andere minder goed.
b. Ik stel gewoon een vraag over een bepaald onderwerp, is het niet boeiend voor je is het niet verplicht om te reageren hoor.
c. Kleine moeite om gewoon even onder je eigen naam in te loggen........
terrorwally
Gast
Antwoord #27 Maart 28, 2007, 17:39:29
edit2Rapporteer  
Idefixe sorry hoor!?!?

Ik lees altijd de reacties hier op de site en denk dan, zo die mannen zullen allemaal wel een potje kunnen kiten!!! Minimaal world cup nivo als je alle reacties meestal zo ziet. Hier heb ik niks te zoeken met mijn eenvoudige boardoffs, backloopkiteloops,big airs!!

Blijkt dat de mensen die het volgens hun allemaal weten niet eens te kunnen springen Huh!!??
a. Ik dacht niet dat ik ergens pretendeer om alles te weten. Een aantal zaken gaan me goed af / andere minder goed.
b. Ik stel gewoon een vraag over een bepaald onderwerp, is het niet boeiend voor je is het niet verplicht om te reageren hoor.
c. Kleine moeite om gewoon even onder je eigen naam in te loggen........

Ja als hij nou even inlogt onder ze eigen naam, kunnen we hem beuken Smiley
globe

Berichten: 1143
Antwoord #28 Maart 28, 2007, 17:51:42
edit2Rapporteer  
Volgens mij was de reactie meer in het algemeen bedoeld en niet persoonlijk hoor.

Ik heb ook heeeeeel veel verstand van kites maar kan ook voor geen meter kiten. Dat is ook helemaal niet belangrijk. Ik heb namelijk altijd heel veel lol, en daar draait het wel om.
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #29 Maart 28, 2007, 18:31:32
edit2Rapporteer  
Kite op normale positie 14.00 uur. en lekker halve wind varen.
Focus je op een mooi vlak stukkie water.
Ietsjes afvallen, snelheid opbouwen, sneller, nog sneller..
Dan op het vlak stukkie water, linker hand op je bar en dan trekken en je
kite over 12.00 richting 11.00 sturen.
Bijna op hetzelfde moment van aan je bar trekken, boardje kanten/oploeven.
Je voelt dat je omhoog wordt getrokken, geef niet direct mee.
Houdt contact met het water en dan ineens SPRING.
Op dat springmoment is je kite boven je langs gegaan over 12.00 uur. richting 11.00 / 10.30
Ps: niet al te ver terugsturen, anders krijg je je kite niet meer op tijd terug...

en dan HANGEN............1,2,3 sec....... en dan je kite langzaam terugsturen 5,6 sec. vlak voor het moment van landing je kite hard insturen naar oorspronkelijke vaarrichting en je maakt je klaar voor de volgende sprong.

(Dit was de theorie, succes met de praktijk)
dude007

Geen avatar

Berichten: 72
Antwoord #30 Maart 28, 2007, 18:49:00
edit2Rapporteer  
@ Nirmaloop , ik ben het helemaal met je eens ik ben volgens mij ook weleensafgezeken door Idefixe en ik snapte het ook ff niet meer dat ik aan dit topic kon aflezen wat zijn niveau is!

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar wat ook gezegd moet worden is dat idefixe wel altijd met veiligheid bezig is ( wat ik ook heb gelezen ) en daar mag ook wat respect voor gegeven worden!

Maar dat neemt niet weg dat er veel mensen hier boven hun niveau praten alsof het dagelijkse kost is, is ook exact de reden waarom ik bijna nooit wat post want 9 van de 10 mensen die van zichzelf denken dat ze het weten krijg je toch vaak een verkeerd advies van!!

Dus idefixe ga zo door met de veiligheid van  jezelf en anderen, maar zorg ervoor dat als je op een topic antwoord dat de topic starter er wel iets aan heeft ( en lees dit niet als aanval op jou maar als een stukje opbouwende kritiek ) !!

Surfs up!!!
dude007

Geen avatar

Berichten: 72
Antwoord #31 Maart 28, 2007, 18:54:32
edit2Rapporteer  
@ globe

Tuurlijk is it all about fun maar ik neem aan dat de ervaren gasten op dit forum wel wat fatsoenlijk advies mogen krijgen van de mede kite highers.

Plus het feit dat als jij antwoord geeft op een materiaal vraag dat jij daar alle ins en outs van weet@ Wat gewoon bij heel veel gasten hier niet het geval is!!

Ik merk gewoon heel erg dat er een beetje een nieuwere groep aktief is op kitehigh ( wat ook erg positeif is ) alleen de eerste gasten lijken helemaal nooit meer wat te posten waardoor je dit soort situaties gaat krijgen!!

en dat is erg jammer!!!!
nirmaloop
Gast
Antwoord #32 Maart 28, 2007, 21:38:51
edit2Rapporteer  
Kijk het is geen kritiek of zo, maar ik lees vaak de topics en denk dan "zo die mannen hebben er pas echt verstand van" maar dan lees je ineens dat men bezig is te leren springen, terwijl je de indruk vaak krijgt dat het minimaal echte toppers zijn!

Had ik in mijn windurftijd ook vaak van die figuren die wel even zouden vertellen hoe het moest echte wavetoppers, en als je ze dan een keer mee vroeg naar de kust of zelfs naar het IJsselmeer durften ze niet eens het water op (golven). Een goede vriend van me weet tot in het kleinste details te vertellen hoe je een handlepass moet sticken, en als je hem dan zo hoort denk je ook die maakt ze achterelkaar.

Vergeet het maar kan dus net (maar dan ook net)een beetje springen.

We hoeven ook niet allemaal toppers te zijn is helemaal niet belangrijk gewoon lekker varen is veel belangrijker, maar doe niet altijd alsof we het hebben uitgevonden.

Gaat niet alleen over Idefixe maar meer in het algemeen, ik wordt er zo moe van!!
warootjuuh

Berichten: 61
Antwoord #33 Maart 28, 2007, 23:05:13
edit2Rapporteer  
Idefixe sorry hoor!?!?

Ik lees altijd de reacties hier op de site en denk dan, zo die mannen zullen allemaal wel een potje kunnen kiten!!! Minimaal world cup nivo als je alle reacties meestal zo ziet. Hier heb ik niks te zoeken met mijn eenvoudige boardoffs, backloopkiteloops,big airs!!

Blijkt dat de mensen die het volgens hun allemaal weten niet eens te kunnen springen Huh!!??
   of zal het gewoon zo zijn dat ons ideenfixy  gewoon niks te doen had en maar een topicje heeft gemaakt zodat hij weer wat te lezen heeft in deze... moah mindere wind dagen?!?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #34 Maart 28, 2007, 23:33:49
edit2Rapporteer  
Dat zal het zijn  (grinnik_kitesmiley)
warootjuuh

Berichten: 61
Antwoord #35 Maart 29, 2007, 00:32:59
edit2Rapporteer  
daarom..  (grinnik_kitesmiley)
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #36 Maart 29, 2007, 02:12:31
edit2Rapporteer  
Haha... Bijzondere kite die geen lift ontwikkeld wanneer je van 14 naar 10 stuurt... Ik had vroeger een Wipika Free Air 16 die ook niet de lucht in wilde.... Ik meen modeljaar 2001. Is dat wellicht het probleem  ThumpsUp
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #37 Maart 29, 2007, 02:20:02
edit2Rapporteer  
Een mooie quote van Idefix een maand geleden:

ik heb met alledrie de types gevaren. PERSOONLIJKE MENING:
Element: Ik heb mij laten vertellen dat deze kite hetzelfde profiel heeft als de 2004 CO2. Fijne kite vooral voor de beginner. Ik ben er zelf mee begonnen. Een zeer degelijke kite. Ik heb dat ding tig keer gigantisch gecrashed maar bleef gewoon heel. Vliegt niet al te snel, redelijk tot goede lift.
CO2 (2005) : Een stuk sneller dan de element, gewoon een hele fijne alround kite. Goede lift. Een fijne kite om te freestylen. Kwaliteit goed!
De Nitro is het meest aggresieve beestje van deze drie. Vooral bij het springen geniet ik iedere keer weer enorm van de explosiviteit. ( was in het begin wel eens ff schrikken)

En dan nu vragen hoe je moet springen.  loser


@marcel Met een freeair kwam je idd de lucht niet in, tenzij je flink overpowerd was.
globe

Berichten: 1143
Antwoord #38 Maart 29, 2007, 02:49:33
edit2Rapporteer  
@ dude007

Ach, weet je. Ik lul wel lekker maar eigenlijk heb ik nergens verstand van. Helemaal al niet van kiten en kites. Wel van stom lullen, en laat ik daar mijn geld nou mee moeten verdienen  (grinnik_kitesmiley)
dude007

Geen avatar

Berichten: 72
Antwoord #39 Maart 29, 2007, 03:38:06
edit2Rapporteer  
@ dude007

Ach, weet je. Ik lul wel lekker maar eigenlijk heb ik nergens verstand van. Helemaal al niet van kiten en kites. Wel van stom lullen, en laat ik daar mijn geld nou mee moeten verdienen (grinnik_kitesmiley)

Hahahahahadat zal het zijn (grinnik_kitesmiley)

Lijkt een beetje op de baan die ik ook heb slap lullen en zakken vullen hahahaha schater schater

 (bazuin_kitesmiley)En nou iedereen stoppen met dat afgezeik ga maar je materiaal nog eenkeer nalopen ThumpsUp!!!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #40 Maart 29, 2007, 05:22:48
edit2Rapporteer  
Een mooie quote van Idefix een maand geleden:

ik heb met alledrie de types gevaren. PERSOONLIJKE MENING:
Element: Ik heb mij laten vertellen dat deze kite hetzelfde profiel heeft als de 2004 CO2. Fijne kite vooral voor de beginner. Ik ben er zelf mee begonnen. Een zeer degelijke kite. Ik heb dat ding tig keer gigantisch gecrashed maar bleef gewoon heel. Vliegt niet al te snel, redelijk tot goede lift.
CO2 (2005) : Een stuk sneller dan de element, gewoon een hele fijne alround kite. Goede lift. Een fijne kite om te freestylen. Kwaliteit goed!
De Nitro is het meest aggresieve beestje van deze drie. Vooral bij het springen geniet ik iedere keer weer enorm van de explosiviteit. ( was in het begin wel eens ff schrikken)

En dan nu vragen hoe je moet springen.  loser


@marcel Met een freeair kwam je idd de lucht niet in, tenzij je flink overpowerd was.
volgens mij staat er bij mijn vraag geschreven: Ik krijg pas lift als ik m'n vlieger weer naar voren stuur. Ik ga wel degelijk omhoog hoor...... Verder staat er in het door jou aangehaalde topic toch echt met hoofdletters PERSOONLIJKE MENING dit om duidelijk aan te geven dat ik niet de wijsheid in pacht heb....(en nog steeeds naar mijn ervaring / mijn mening met de element traag, de nitro: pats boem omhoog en zit de CO2 er een beetje tussenin)
Wel jammer dat ( juist) een moderator zich hier geroepen voelt om dan in berichtengeschiednis te gaan lopen spitten......
globe kan niet slapen
Gast
Antwoord #41 Maart 29, 2007, 05:35:51
edit2Rapporteer  
@ idefixe.

Maak je niet druk man. Slecht voor je bloeddruk.

Timing is de truuk. Sommige kites hebben nu eenmaal een wat grotere 'sweetspot' dan de andere. Deze moet je even zien te vinden. Vooral omdat je net nieuwe kites hebt lijkt het allemaal wat minder te gaan. Komt vanzelf weer!

En niet te snel toegeven aan je kite. Als je denkt: nu wordt ik afgeschoten! Moet je proberen nog een fractie langer je rail te houden en dan... KABOEM !!!

Ik vind dat het prima doet voor een 'beginner'.. je bent toch pas vorig seizoen begonnen?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #42 Maart 29, 2007, 06:34:28
edit2Rapporteer  
Heb je hier wat aan????

http://www.kitefilm.com/video/jumping_part1.wmv
http://www.kitefilm.com/video/jumping_part2.wmv

Succes  ThumpsUp

en daarna deze  loser

http://www.kitefilm.com/video/grabs.wmv
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #43 Maart 29, 2007, 06:49:54
edit2Rapporteer  
dat dvd'tje  heb ik al helemaal grijsgedraaid  (grinnik_kitesmiley)
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #44 Maart 29, 2007, 07:02:37
edit2Rapporteer  
Ik heb dit afgelopen maandag ff geprobeerd met mijn nieuwe kite en scheet bijna m'n pak vol  (geschokt_kitesmiley) FUCK wat had ik in een x een lift met dat ding  Joepie
Het landen was er helaas nog niet bij omdat ik nog wat verstijft was van angst... hi.hi...
Ben wel mijn zonnebril verloren na die crash  ThumpDown
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #45 Maart 29, 2007, 07:24:04
edit2Rapporteer  
het zal ook wel te maken hebben met het feit dat ik de laatste tijd eigenlijk alleen maar met de kleine vliegertjes bezig ben geweest en afgelopen dinsdag weer aan de 14 heb gehangen.
maar ja, vandaag weer m'n eigen autootje terug ( 1070 euries armer  (cry_kitesmiley) en dit weekend weer wind voor de 14  ThumpsUp
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #46 Maart 29, 2007, 07:25:50
edit2Rapporteer  
Henk-Jan, nog gefeliciteerd met je nieuwe kite's  ThumpsUp
Mooi stukje geschreven trouwens.
Zonnebril kwijt??? Tijdens het kiten  Huh Huh Toch verblind door die Eclips..  (grinnik_kitesmiley)

Ps: sorry Idefixe voor de off-topic......
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #47 Maart 29, 2007, 07:31:08
edit2Rapporteer  
Thx...

Yep bril kwijt...... nu de avonden weer langer gaan worden moeten we snel weer ff gaan knallen op autoplaya of mirns....
dow
Gast
Antwoord #48 Maart 29, 2007, 07:54:48
edit2Rapporteer  
Jow Idefixe,
van 2 naar 10 of 10 naar 2 heet kung fu, geen verstandige manier van insturen als je leert springen. Probeer gewoon GOED op snelheid te komen, dan je kite naar van 10 naar 11 uur rustig, druk opbouwen, vol naar 1 uur raggen, poppen die bende, en daar ga je... Verder is het inderdaad mss slim om niet te pretenderen dat een kite een goede freestyle kite is als je nog geen sprong onder controle hebt, maar dat daargelaten... Mocht je mij of iemand anders tegenkomen op t strand, vraag t even aan iemand die een iets hoger niveau heeft. Die kan je sprong waarschijnlijk perfect analyseren.
Greetz Dominique Kwaks

p.s zoek mijn naam maar op op de NK site, straks ben ik weer het lulletje die maar wat aanbrabbelt;)
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #49 Maart 30, 2007, 06:17:36
edit2Rapporteer  
Hoop tips dus dat gaat allemaal goedkomen het weekend   ListenToMe

succes  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.