kiten in frankrijk waar??

nikkikop

Berichten: 47
Maart 28, 2007, 02:20:31
edit2Rapporteer  
wil over 2 weken ff 10 dagen weg  . heb verhalen gehoord over zuid frankrijk  . kan iemand mij hier meer over vertellen.  of een andere  spot in de buurt  .  alvast bedankt  . nik ThumpsUp
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #1 Maart 28, 2007, 02:30:22
edit2Rapporteer  
capbreton/hossergor is een toppertje, ff de rustige plekjes opzoeken en je hebt dikke golven en ook relaxte stukkies. Alleen heb ik er in 2 jaar weinig wind meegemaakt. En niet naar biaritzz gaan, dat is TE druk gewoon

Alleen maar mensen met 16+ maten gezien, ik ben er iig meestal voor het golfsurven. Dat is iig wel toooop






te cleane golven 4m+ golven  met maar een paar lokals, beter als andere spots.. Deze golven stonden er 2/3 x per week. Anders zijn ze of kleiner of ze slaan met 2mtr gelijk op de kant. Leuk effect als de vrouwen dan gaan  (grinnik_kitesmiley)
milamber

Berichten: 354
Antwoord #2 Maart 28, 2007, 03:31:08
edit2Rapporteer  
Ile D'Oberon is toppie! Camping aan de kitespot, wat wil je nog meer?
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #3 Maart 29, 2007, 03:06:15
edit2Rapporteer  
Quiberon (zuid-bretagne) ThumpsUp
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #4 Maart 29, 2007, 03:20:56
edit2Rapporteer  
L'eucate/Baccares..
In de buurt van Perpignan. Ik ben daar 4 of 5 jaar elke zomer geweest. Altijd wind!!
By L'eucate is een soort baai.
Wel erg populair dus zal wel druk zijn rond de zomer (toen ik er was kite ik nog niet, dus heb daar neit echt op gelet)
zwelgje

Berichten: 54
Antwoord #5 Maart 29, 2007, 20:49:24
edit2Rapporteer  
Hier een site met veel franse spots.. http://www.allosurf.net/beauduc-kitesurf-windsurf-spot-id-259.html#view

Ik ben afgelopen zomer bij Isle de Noirmoutier geweest (westen), maar daar niet al te veel wind gehad. Maar ook in Beauduc (zuiden) geweest. Dit is een spot midden in het natuurgebied de Camargue. t Is immens groot en je kan er met elke windrichting varen (langs de kustlijn even de juiste plek zoeken). Er zijn alleen totaal geen (commerciele) voorzieningen, je moet je tent gewoon ergens in de duinen/op het strand zetten, genoeg eten en drinken meenemen, poepen en plassen in de vrije natuur, dus t is wel een beetje survivalen. Maar alles helemaal gratis en drie keer rollen vanuit je tent en je ligt in het water. In de zomer wel erg druk (veel fransen) maar rond deze tijd zal het nog wel meevallen. Misschien heb je er wat aan Smiley
storm

Berichten: 349
Antwoord #6 Maart 30, 2007, 02:33:19
edit2Rapporteer  
Wat zoek je, vlak water. Wil je perse naar het zuiden?
Ben zelf afgelopen zomer naar La Torche in Frankrijk geweest.
Heel bekende (golf)surfspot waar ook heel veel gekite wordt.
Evt. beschermd in een baai, als er swell staat wel golven. Of eindeloos lange stranden met golven.
Zeker een aanrader, als je van het ruigere Franse Landschap houdt.
En in tegenstelling tot echt het zuiden, heb je zonder wind toch nog kans op vette golven.
Check La Toche maar eens op wannasurf.com



Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #7 Maart 30, 2007, 06:19:58
edit2Rapporteer  
Hallo Jacob
 
FF wat  vraagjes
 
Willen er misschien volgend jaar in mei naar toe
 
Kan je vanaf de camping kiten en hoe lang is het dan lopen met je spullen ???
Tot hoe ver uit de kust kan je staan ?????
Is de camping leuk voor kinderen ???????????
 
 
Gr Richard
 
 
La Palmyre en dan bij camping www.parc-cote-sauvage.com aan de atlantische kust (links van de bunker). Ongeveer 75-100m het water in ligt een zandbank, wanneer het eb wordt heb je mooi vlak water. Is het vloed dan kan je redelijke golven hebben (1,5m). Ben er deze zomer geweest in juli, maar we hebben 1 week van de 2 kunnen kiten. In het voorjaar schijnt er altijd wel een goede wind te staan. In de periode dat wij er waren vaarden de meesten met 14. Qua spot is het hier super, je hebt een kustlijn van een paar km, relaxte gasten en goede sfeer. Als ik weer verplicht op vakantie moet van mijn werk dan ga ik hier zeker weer heen in de zomer.

Succes met zoeken. Trouwens, ik kom uit Leeuwarden en dan is het 12 uur rijden naar Palmyre, valt mee.

Groet Jacob
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.