Kite goed oppompen!

Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
April 01, 2007, 23:47:40
edit2Rapporteer  
Ik was vandaag op strand horst en wat mij op viel is dat zeker de helft van de mensen de kite gewoon veel te zacht hadden opgepompt. En al helemaal op strand horst met die vlagerige wind is je kite wel iets stabieler als je hem goed op pompt.
jeroenvdberg
Gast
Antwoord #1 April 01, 2007, 23:50:55
edit2Rapporteer  
ja ik was ook daar haha marc maak klopt he
echt zeker 50% de kite niet hard of soms gewoon een
slappe vaatdoek niet normaal zo zacht
Leon aero2
Gast
Antwoord #2 April 02, 2007, 00:08:51
edit2Rapporteer  
Maar het was vandaag echt wel voor de wat gevorderden hoor, haha ik voer met die blauwe Fuel 15 overigens. Maar echt was gewoon al hard werken om weg te komen. Eenmaal stukje uitgevaren ging het wel. Maar was vandaag echt niks om te beginnen.  Zag gasten wreed over hun plank getrokken worden, als ze eenmaal hun kite uit het water hadden en ze een goede windvlaag in het doek kregen.
Ik kon ook niet goed meer terugkomen op laatst, in de hoek waar de kites opgelaten werden was gewoon geen wind. Maar zag idd ook een hoop met een kite als een slappe vaatdoek.

Marc_87
Moderator

Antwoord #3 April 02, 2007, 00:24:58
edit2Rapporteer  
Oke het was klote zelf met een bow kite geen beginne aan en het was nog wel zo'n mooie dag.
Gwensio

Antwoord #4 April 02, 2007, 00:25:49
edit2Rapporteer  
tja komt natuurlijk door het lkkre weer en ze zien mensen lkkr varen en willen dus zelf ZO SNEL mogelijk op het water waardoor ze dus tijd denken te kunnen winnen bij het op pompen
Alferink

Antwoord #5 April 02, 2007, 00:39:33
edit2Rapporteer  
Op t oostvoornse meer was het anders een über knoepert windje hoor  (grinnik_kitesmiley) aardig hoog springen  Joepie

Het water is natuurlijk nog koud he, en erboven is het warm. Op de kant, harde kite.   1x crah in het water, zachte kite.
chico

Antwoord #6 April 02, 2007, 01:48:47
edit2Rapporteer  
Horst was helemaal nix. Ook mijn SLE donderde gewoon uit de lucht en binnen 2 sec weer volledig overpowerd. Dat er geen ongelukken gebeurde was een wonder. Aan de kant leek de wind nog enigzins sideshore maar verder op het water was het gewoon off shore en soms poeier harde vlagen. Begreep ook dat er in ieder geval een kiter was afgedreven naar Zeewolde. Zal wel gelijk een bekeuring van 120 euri krijgen want dat was vorige week ook het geval, volgens enkele kiters. Na 3 rakkies hield ik het voor gezien. Geef mij maar het ruime sop.
Ponk

Geen avatar

Antwoord #7 April 02, 2007, 03:47:05
edit2Rapporteer  
Horst was helemaal nix. Ook mijn SLE donderde gewoon uit de lucht en binnen 2 sec weer volledig overpowerd. Dat er geen ongelukken gebeurde was een wonder. Aan de kant leek de wind nog enigzins sideshore maar verder op het water was het gewoon off shore en soms poeier harde vlagen. Begreep ook dat er in ieder geval een kiter was afgedreven naar Zeewolde. Zal wel gelijk een bekeuring van 120 euri krijgen want dat was vorige week ook het geval, volgens enkele kiters. Na 3 rakkies hield ik het voor gezien. Geef mij maar het ruime sop.

ik had hetzelfde vandaag op muiderberg. heb net nieuwe kites , werd er niet echt blij van. maar goed lag het misschien toch aan de wind.

ponk
aram
Gast
Antwoord #8 April 02, 2007, 15:47:07
edit2Rapporteer  
gister (zondag) voor het eerst op horst geweest en daar hoef ik met noordoost nit meer heen hoor!
wat een vlagenbak daar!
eerst moet je alle moeite doen om te zorgen dat je kite niet uit de lucht pleurt en daarna sta je volledig overpowered je rails erin te rammen!

misschien een andere richting beter?

Aram
Marc_87
Moderator

Antwoord #9 April 02, 2007, 18:23:31
edit2Rapporteer  
Ik heb je kite nu in het echt gezien!  ThumpsUp Erg vet voor en zelfbouw! Mijn maat vond het ook gewelding en we vonden dat one pump systeem ook erg vet!  (hangloose_kitesmiley)

Maar met ZW, W en NW zal het op horst een stuk beter zijn denk.
dk23

Antwoord #10 April 02, 2007, 20:08:41
edit2Rapporteer  
eij....

was er gisteren ook voor het eerst, en ook voor het eerst gekiteboard zeg maar. In het begin van de dag (net voor 12 uur) ging het nog wel een beetje maar later in de middag ging het voor geen meter meer. de wind was zo fucking vlagerig. me kite (blauwe venom) stond alleen maar te jellyfishen als een wilde. niet echt rilax ofzo.
ik was gisteren samen met die gozer die was afgedreven naar zeewolde. hij heeft geen bekeuring gehad overigens. maar we konden em wel ophalen.....whehe

gr dennis
rickclaus

Antwoord #11 April 03, 2007, 02:57:42
edit2Rapporteer  
Hoezo afgedreven?

Het was gewoon een mooie downwinder
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.