Vandaag even naar de kitetestdag van VDB geweest in Medemblik in hoop nog een slingshot en vegas te testen, maar snel weer weggegaan.
Ik denk dat ik het allemaal niet meer begrijp, maar wat ik daar in 15 minuten tijd (voornamelijk in en rond de waterbak voor de dealers zag) heb gezien, beloofd niet veel goeds voor onze sport.
1) Met een mannetje of 8-10 de waterbak in (200m bij 100m breed?), om zo veel mogelijk te springen zonder hierbij op elkaar te letten, gevolg bijna crashende kites, lijnen die bijna verstrikt raken, kites die elkaar uit de lucht slaan. Tof allemaal!!! (waar stond dat ook alweer van afstand houden met kiten ... oh ja ... in de handleiding toch ). Testosteron en haantjes gedrag vieren hoogtij met dit soort dagen!
2) Eén of andere mongool die hyper van de adrenaline een gele SS TD oplaat, bovenwinds bij een groep toeschouwers, terwijl zijn kite de laatste man van de groep raakt. Kite pakt geen wind, en man kan nog net bukken om niet achter de lijnen van de snel stijgende kite te blijven hangen. Wat een ontzettende eikel ben je dan, vooral omdat de persoon in kwestie zich van geen kwaad bewust was .....
3) Moeder en kind zitten op de dijk in de zon. Moeders moet haar kind beschermen en wegduiken voor een kite die net naast/achter haar wordt geland (lekker respectvol en veilig!!!!)
4) Crashende kites op het schelpenstrand, vlak langs de kant ....heerlijk he die ruimte om je heen.
5) Last but not least, een klein mannetje die zijn met zijn lijnen verstrikt raakt in een andere kite (Venom en Fuel volgens mij) , kite loopt 2 keer door een boom heen, lijnen verstrikt in andere kite, 1 grote chaos .... maar "gelukkig" geen gewonden. De rider ligt overigens in de paarse kite opgerold, totaal machteloos ....
Als dit de toekomst is van de sport, dan gaan er binnenkort weer heel veel ongelukken gebeuren. Testosteron en haantjes gedrag lijken het te winnen op dit soort dagen. Leve de kitesport
Hoop dat het volgende keer weer gewoon op schellinkhout is, waar "meer" ruimte is. Ik ga wel een kite testen op een doordeweekse dag ...
Amen
(P.S. Blijf het overigens prima initiatieven vinden dit soort dagen, maar dan met iets meer beleid en toezicht wat mij betreft).
Freak on a leash ;-) Nobile 666 - Takoon Skoop II 14.5 - Skoop I 9.0
nlkiter geplaatst op Zondag 01 April, 2007(17:43)
Reg. date: 15 Aug, 2003 Krijg die foto niet scherper erop, maar hoop dat de chaos duidelijk is. Als mensen op het water het anders hebben ervaren, hoor ik het graag. Tijd voor een open discussie wat mij betreft
jeroen84 geplaatst op Zondag 01 April, 2007(17:49)
Reg. date: 18 Jul, 2006 nou ik zou er miss ook naar toe gegaan zijn pffff gelukkig
ziet er niet veelbelovend uit zo
jordy_hero geplaatst op Zondag 01 April, 2007(18:42)
Reg. date: 01 Jun, 2006 haha had ik wel bij willen zijn omg wat een verhaal zeg
KING OF AIR CHRASEN IS ME SPECIALITEIT Ja vallen doet pijn en ja water is ook koud ...
Wil je nu kite of niet ...
STASI geplaatst op Zondag 01 April, 2007(18:51)
Reg. date: 21 Apr, 2004 Het was inderdaad een grote klere bende. Iedereen op een kluitje dus dacht ga maar eeen stukje verder. Wordt er idd het zgnTestosteron en haantjes gedrag vlak langs uitgeoefend en langs de kant rossen zonder ook maar om zich heen te kijken wat er gebeurt, niet te geloven. Geef mij de scene van 2 a 3 jaar geleden maar terug.
Laatste keer dat ik op een testdag ben geweest.
veranderd door: STASI - Zondag 01 April, 2007(19:00) [21.84%]
Kite heen en vermenigvuldig U !!
litewave geplaatst op Zondag 01 April, 2007(18:55)
Reg. date: 12 Jul, 2004 Dit is nu het gevolg van het beleid wat de overheid voert, ik zei vandaag nog op mirns dat dit geen goed jaar wordt voor de kite-sport.
Het lijkt wel of elk lid van de Jostiband een kite heeft, en de ruimte wordt steeds beperkter.
Door het overschot op de 2e-hands markt is de drempel veel lager geworden, bla, bla ,bla.
En ook het "kijk mij eens cool zijn" kiters is in grote getale aanwezig.
Als we niet meer ruimte krijgen is dit inderdaad de toekomst van het kiten.
terrorwally geplaatst op Zondag 01 April, 2007(19:02)
Reg. date: 14 Jul, 2004 Op muiderberg waren ook een stel randebielen. Hele tijd kite op 12 uur houden en als iemand langskomt zonder om je heen te kijken in te sturen. Daarnaast heb je nog de fanatieke mensen die wel even je kite oplaten met zo gooitje van hup (zo de powerzone in). Sorry hoor als je zo een kite oplaat moet je gewoon met je poten eraf blijven.
Ik denk dat ik binnenkort maar eens met mijn cabrinha oldskool kite van een waarde van 80 euro lekker is ga beuken, gewoon dwars door mensen hun lijnen heen en dan gewoon loslaten die kite, dan kunnen ze het zelf oplossen.
Ik kite in mijn vijver
Tjok geplaatst op Zondag 01 April, 2007(19:05)
Reg. date: 05 Dec, 2006 doe jij dat maar ff terrorwally dat zal de kitesport ten goede komen
nlkiter geplaatst op Zondag 01 April, 2007(19:06)
Reg. date: 15 Aug, 2003 @Jordy: die haha van jou snap ik dus niet .. maar goed
@terror: helemaal mee eens, al zijn er vaker beginner die de kite op 12 uur zetten, en die zal je altijd houden maar die weten niet beter. De kiters waar we het echt over hebben, de mannen "die het allemaal wel weten", zouden eens bij zichzelf te rade moeten gaan.
@Litewave: Ruimte is er voldoende, als we elkaar maar de ruimte GEVEN!
jordy_hero geplaatst op Zondag 01 April, 2007(19:12)
Reg. date: 01 Jun, 2006 oke mischien niet helemaal goede reactie maar ik zag even voor me hoe dat drama allemaal te gelijk ging allemaal van die mannetjes te overmoedig die alles wel weten en dan grote bek je kent ze wel en dan bakken ze er niks van ...
KING OF AIR CHRASEN IS ME SPECIALITEIT Ja vallen doet pijn en ja water is ook koud ...
Wil je nu kite of niet ...
terrorwally geplaatst op Zondag 01 April, 2007(19:34)
Reg. date: 14 Jul, 2004 @tjok: niet zo serieus nemen wat ik zeg
@NLkiter, van beginners heb ik totaal geen last. Het zijn juist de ervaren mensen. Die rusten wel eens lekker uit met hun kite op 12 uur om ineens onverwachts in te sturen zonder om hun heen te kijken.
Over het algemeen zijn het altijd de ervaren mensen. Ok, je hebt ook nog van die mensen die heel zenuwachtig dat bartje vasthouden, daar krijg ik ook het zweet van op mijn rug als ze hun kite landen.
Ik kite in mijn vijver
onno geplaatst op Zondag 01 April, 2007(19:57)
Reg. date: 09 Aug, 2006 Eeeeeeeuuuuh niet om het een of ander maar hebben de organisatoren hier geen verantwoording meer over..... Dat zijn volgens mij de sukkels..... Je kan toch afspreken hoeveel kites er de lucht in mogen en oja een grotere locatie.....DUHHHHHHHH
Onno
Thamar geplaatst op Zondag 01 April, 2007(20:01)
Reg. date: 29 Jan, 2005 Nou ik heb even lekker gevaren hoor!!!
Hoewel ik me ook een klein beetje irriteer aan beginners die hun kite alleen maar op 12 uur houden, maja die leren het vanzelf wel...
En m'n ogen uitgekeken naar die kites in de bomen!
kiteboardertje geplaatst op Zondag 01 April, 2007(20:03)
Reg. date: 13 Nov, 2002 ik heb heerlijk gevaren op medemblik al moet ik wel zeggen dat je echt ver uit de kant moest varen ik was helemaal op gekruist maar er waren iid een hoop kneuze aan het werk.
ik heb jou trouwens niet gezien NL was trouwens wel leuk om weer eens iedereen uit de kitewereld te zien.
maar heb af en toe echt me hart vastgehouden als dit maar goed gaat.
over organisatie kun je niets zeggen vdberg had alles netjes gedaan en geregeld maar ja er komen altijd veel mensen op de events af en dat is eigenlijk ook de bedoeling. enkel is het beter om een plek erbij te zoeken met side shore wind dit zou veel ellende schelen.
no jewels like 2007 fuels
www.vliegers.com Milamber geplaatst op Zondag 01 April, 2007(20:05)
Reg. date: 27 Jun, 2005 dus de organisator is verantwoordelijk voor het idiote gedrag van de aanwezigen
Life is only once. Live it!
Tijn geplaatst op Zondag 01 April, 2007(20:08)
Reg. date: 12 Okt, 2004 die waterbak was echt master je kon gewoon zo de kant op cruisen enzo. en alle bomen er omheen leken wel kerstbomen, erg mooi versierd maar verder geen last van kiters gehad, behalve van 1 vrolijke kruiser die midden in mn heat een ingehaakte kungfu (?) probeerde en zijn kite tegen de mijne aan ragde. maar desalniettemin lekker gecruisd en natuurlijk al die goeie riders gezien! mijn grote inspiratie
Kite hard or don't kite at all..
page teller: 1 | 2 |
reageer op dit bericht Om te reageren op dit item moet je ingelogd zijn!
registreer hier