FlyGirl
Geen avatar
|
Proberen door de week te gaan ipv in het weekend. en als je toch in het weekend gaat, kite onder je arm en gewoon 200 meter het water oplopen en dan waterstarten.Is even een wandeling maar dan heb je het wel rustig. Liefst flink upwind, dan heb je ook een stukje voorsprong als je hoogte verliest. Ik weet dat nu veel mensen zullen posten dat dat ook gevaren met zich mee brengt (lijnen in de knoop, rotzooi in je lijnen etc.etc.) Maar het brengt echt veel minder risico met zich mee dan als onzekere beginner je kite op een overvol strand starten. Haven fun!!
|
|
|
Guus91
|
je kan denk ik beter met je kite in de lucht voorzichtig een meter of 200 upwind gaan lopen, ik heb vaak genoeg gezien dat de lijnen in de knoop dan zaten waardoor de kite gaat loopen
|
|
|
Azrael
Gast
|
Ik vraag me ook af of dat wel lekker gaat om een wandeling met je vlieger te maken met je lijnen uitgerolt aan je bar. Lijkt mij niet echt fijn....ikzelf start gewoon upwind en ga dan even een paar honderd meter bodydraggen en dan zit ik wel goed en is het wat rustiger. 't Is alleen lastig als er ook andere beginners zijn omdat je soms dan gewoon niet erdoorheen komt op weg naar het rustigere stuk.
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Ik ben dan wel geen beginner meer, maar ook ik zoek het liever wat rustiger op het Autostrand. Ik loop dus altijd wat verder naar het zuiden (links) want daar is nooit iemand.
Dus: Ga met je maatje lekker wat meer buiten het drukke gebied (links op het strand). En start je kite niet te ver van het water zodat je snel op het veiligere water bent.
|
|
|
Nick_66
Gast
|
Ik ben geen absolute beginner wat betreft ervaring met vliegers. Heb wat ervaring met flyboarden en kan redelijk goed op en neer rijden. Voor het flyboarden maak ik gebruik van mijn Ozone Frenzy's of Flysurfers Speed's. Het zelf starten van deze kites gaat mij goed af en weet de safety's te gebruiken.
Als ik al jullie reacties zo lees, dan moet het autostrand wel ontzettend druk zijn. Kun je dan nog wel fatsoenlijk varen???
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Wat ik zeg: Loop een paar 100 meter verder naar links...no prob!
En als het ff kan: Nooit self launchen! Maar zijn altijd wel mensen op het autostrand...dus geen prob...
|
|
|
Leon aero2
Gast
|
Yep,
Denk dat het Autostrand, hoewel het er druk kan zijn nog wel 1 van de betere plekken is om het te leren. Pllaatsen zoals Enkhuizen, Muiderberg en Horst heb je gewoonweg weinig ruimte en is gevaarlijk met vlagen. Ook omdat je op die plaatsen nog is te maken heb met gras, waardoor het goed mogelijk is als je je kite op de kant start zoals bijv Muiderberg je grip kan verliezen en er idd. gevaarlijk situaties kunnen ontstaan.
Waterstart is optie, enkel als je hier nog niet erg bedreven in bent kan ook dit nare verschijnselen met zich meebrengen in stevige wind. Doe dit dan altijd in den beginne met een kitebuddy bij de hand.
|
|
|