Cabrinha nitro en Co2

Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
April 03, 2007, 21:40:46
edit2Rapporteer  
Heey,
Een tijdje gelden hebben we het er ook over gehad maar nu ziet he er toch echt aan te komen.

Ik ga waarschijnlijk een nitro (2004) 14 en een Co2 (2004) 10 kopen voor 475,-
Ook krijg ik er een Recon2 bar bij. Dit lijkt mij dus een goede deal, maar jullie hadden het eerst over prospan. (http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?PHPSESSID=33a598e8e8789b9b67c2719b19a95ca1&topic=22460.msg240218)

Zit dit nou op recon2 of op de kite zelf, ik kan er bar weinig over vinden op het wereld wijde internet.
Kunnen jullie me hier wat meer over vertellen of een linkje geven naar een goede review??

Groet, Matthias
Gwensio

Berichten: 728
Antwoord #1 April 03, 2007, 22:24:14
edit2Rapporteer  
recon gen2 zit alleen op de 2005 versies

recon zit zowel aan de kite als aan de bar

bij de kite loopt er een touwtje door een buisje en als je dan bij je bar je safety trekt gaat je kite laat maar zeggen dubbel gevouwen op het water liggen
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #2 April 03, 2007, 22:27:47
edit2Rapporteer  
dat pro-span zit 'm in de opbouw van de leading edge. De vlieger staat door dat pro-span meer "open" en daardoor een groter effectief oppervlak. Heeft dus niets met de bar te maken. Wil je het verschil echt merken ( ik heb zowel een nitro 14 2004 als 2005) moet je je L.E. wel ff strak/knetterhard oppompen. De recon 2 bar vind ikzelf een stuk fijner dan de recon 1 bar. Dat "powerlock" gebeuren heb ik er trouwens wel ff vanaf gehaald,is puur persoonlijk maar altijd als het mij NIET uitkomt bleef hij lekker vol gepowered staan....
De constructie van vlieger 2004 t.o.v. 2005  ( op het gebied van recon) is ook anders:
bij 2004 zijn de "kunststof balletjes" die uit de kite komen iets langer en gingen er wat moeilijker uit ( bij herstarten) deze hebben ze op de 2005 modellen wat korter gemaakt.
De dunne lijnen op de T.E. ( achterkant van je vlieger) lopen bij de 2004 modellen op alle bevestigingspunten door metalen ringen en bij de 2005 alleen op het einde met een metalen ringetje en op de andere bevestigingspunten alleen maar met een "overlappend" stukkie doek. Da's t.o.v. 2004 modellen bij de 2005 iets minder ( deze stukkies doek willen nog wel eens scheuren)
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #3 April 03, 2007, 22:37:28
edit2Rapporteer  
Citaat
recon2 zit alleen op de 2005 versies

recon zit zowel aan de kite als aan de bar

bij de kite loopt er een touwtje door een buisje en als je dan bij je bar je safety trekt gaat je kite laat maar zeggen dubbel gevouwen op het water liggen


Klopt maar hij heeft de recon2 erbij gekocht en die krijg ik er dus ook bij (krijg dus een recon (1) en een recon2 bar)  ThumpsUp

Prospan zit er dus niet op, maar dat is niet zo'n heel groot probleem denk ik  ThumpsUp

Bedankt voor jullie info.
Waar kan ik nog goede reviews krijgen? Ik heb op http://www.kite-surf.com gekeken maar vind hier niet super veel info staan.

Groet, Matthias
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #4 April 03, 2007, 22:43:20
edit2Rapporteer  
Nog een tip: als je je depowerkoord moet vervangen ( simpel dyneema 5 mm verkrijgbaar bij de watersportwinkel / wel op tijd doen) depowerkoord 5 cm langer maken en je stuurlijnen op één knoopje verder van de vlieger bevestigen. Hierdoor heb je 5 cm meer depower.
nog een tip: aan de kant waar de "kunststof balletjes"uitkomen ( waar je stuurlijnen aan bevestigd worden) zit de houder er los/draaiend op. Door zand e.d. gaat dan je stok slijten. Bij slijtage: Bij de betere hengelsportzaak kun je van Albatros een potje "verdikkingsmiddel"kopen ( hiermee behandelen ze de koppelingen van dure hengels tegen slijtage) met een kwastje iets van dit middel op de stok en klaar....
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #5 April 03, 2007, 23:09:14
edit2Rapporteer  
heey, man bedankt...

Ik zal het even opslaan in kladblok.. ThumpsUp
Om de depower koord zit toch plastic bij cabrinha?? of is dit pas bij latere modellen??
Voor dit plastic kan je volgensmij ook gewoon caravan waterslang pakken of niet?

Mzzsl, Matthias
Gwensio

Berichten: 728
Antwoord #6 April 03, 2007, 23:13:11
edit2Rapporteer  
neej heeft geen plastic der om

latere modellen weet ik niet
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #7 April 04, 2007, 00:08:29
edit2Rapporteer  
om het depowergebeuren van de recon 1 zit een soort van kunstof/rubber "behuizing" . Het depowerkoord van de recon2 is 5 mm Dyneema. Dit laatste vind ik erg prettig, het is goedkoop ( zo'n 5 eurie per meter) en makkelijk te vervangen.
Arnie26736

Berichten: 790
Antwoord #8 April 04, 2007, 00:32:06
edit2Rapporteer  
als dat bij jouw 5 euri per meter is , doe ik het nog goedkoper met mijn 1,2 per meter Wink
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #9 April 04, 2007, 00:36:11
edit2Rapporteer  
als dat bij jouw 5 euri per meter is , doe ik het nog goedkoper met mijn 1,2 per meter Wink
da's dus echt lekker goeikoop  (grinnik_kitesmiley) heb je het dan over dyneema of nylon met een dyneema kern?
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #10 April 04, 2007, 01:17:27
edit2Rapporteer  
koop gewoon 15m voor 13 pleurie op de hiswa  ThumpsUp ThumpsUp Heb ik nog liggen  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.