Kiters uit Rotterdam , meld je!

Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #1075 September 28, 2007, 17:40:42
edit2Rapporteer  
sorry rauwepower.. ben uiteindelijk niet gegaan.. kwam wat tussen...
mn vriendin en ik hadden een kitten gekocht van 7 weken.. na 8 dagen overleed hij aan een hartstilstand...

echt niks.. maar jah... je doet er zo weinig aan...


@ rebelrhino, mijn schoonvader wil ook graag leren kiten, maar hij vind zichzelf te oud:( hij is 57en in een top conditie.
Wat vinden jullie?

je bent nooit te oud om te leren.. geef hem een les voor zn verjaardag en als hij het tof vindt dan is ie soieso al verkocht aan de sport... toch?

ik ben btw een kouwkleum... is 15 graden koud of valt het wel mee?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1076 September 28, 2007, 17:46:49
edit2Rapporteer  
@ rebelrhino, mijn schoonvader wil ook graag leren kiten, maar hij vind zichzelf te oud:( hij is 57en in een top conditie.
Wat vinden jullie?
tof idee, doe vooral een 100% depower kite, op die leeftijd wil je niet gesleurd worden. En laat 'm een maatje kopen dat je zelf op je verlanglijst hebt hehe!
ROBST3R

Berichten: 540
Antwoord #1077 September 28, 2007, 17:56:26
edit2Rapporteer  
ja dat maatje is een heel goed idee:)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1078 September 28, 2007, 18:25:05
edit2Rapporteer  
@ rebelrhino, mijn schoonvader wil ook graag leren kiten, maar hij vind zichzelf te oud:( hij is 57en in een top conditie.
Wat vinden jullie?

De mijne is 54, en dat gaat goed. Niet aan een 100% depowerkite, maar een Peter Lynn Venom depowered ook heel goed en heeft autozenith en megastabiliteit wat ook top is, zeker om te leren (en later bij het leren van tricks)

Ik heb ze veel ouder voorbij zien komen hoor, tot en met 70 jaar aan toe. Het hele extreme van de sport is er al vanaf met de moderne kites, dus iedereen kan het leren is mijn idee.  ListenToMe
Spike_L

Berichten: 269
Antwoord #1079 September 28, 2007, 19:20:07
edit2Rapporteer  
Het water is nog steeds vrij warm, dus dat is het probleem niet...grootste probleem wordt straks de windchil...dus zorg dat je een jas mee neemt voor als je het water af komt en terug moet lopen naar de auto!

Ben helaas even uitgeschakeld, gister naar de kaakchirurg geweest voor een ontsteking boven een kies... volgende week wil ik zeker weer gaan, is nu al te lang geleden... Sad
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #1080 September 29, 2007, 02:07:11
edit2Rapporteer  
morge nog iemand oostvoorne?
DENNS

Berichten: 911
Antwoord #1081 September 29, 2007, 02:20:32
edit2Rapporteer  
Ja morge ben ik aanwezig op oostvoorne!!
rond een uur of half 12

laterz
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1082 September 29, 2007, 02:24:36
edit2Rapporteer  
morge nog iemand oostvoorne?

28-SEP-07 19:39:00
Pagina: 13 * Hydro-Meteo centrum Noordzee * Uitgifte: Fri Sep 28 20:36:59 2007
Weersverwachting voor KUSTDISTRICT HOEK VAN HOLLAND.  +12, +24 uur.
===============================================================================
Periode van 08:00-20:00 uur
-------------------------------------------------------------------------------
Waarschuwing: GEEN                           
Wind Bft        : NOORD 4-5, KRIMPEND NOORDWEST                                        
Stoten kts      : GEEN
Zicht  km        : MEER DAN 10 KM, IN NEERSLAG 4-10 KM
Weer             : BEWOLKT, AF EN TOE REGEN OF MOTREGEN
                                              |
Watertemp.  : 17  C        T min.: 13  C     Zon op   : 07:42 uur
                           T max.: 15  C     Zon onder: 19:32 uur
Weersituatie en ontwikkeling:
LAGEDRUKGEBIED BOVEN DUITSLAND TREKT LANGZAAM RICHTING DENEMARKEN.
BIJBEHORENDE VORE RICHTING HET KANAAL IS STATIONAIR.

tijden in Zomertijd , T=luchttemp.               Meer info: www.hmc-noordzee.nl


Er is dus een kans...
R.B.

Berichten: 951
Antwoord #1083 September 29, 2007, 17:20:01
edit2Rapporteer  
hallo allemaal,

Nou heb ik vernomen dat de meeste uit dit topic wel een x iedereen willen zien.
Dat met die vlag vond ik een goed idee maar hoor er niks meer over.

Nou heb ik er ook is over nagedacht maar misschien kunnen we het volgende ook wel is gaan doen met zijn alle.
Stel als het een weekend niet waait om dan naar een wakeboard baan (kabelbaan) te gaan en daar een leuk dagje door te brengen.
Dan kunnen ook de dames mee en de kinderen.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie's hierop.

mzzl
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #1084 September 29, 2007, 21:22:17
edit2Rapporteer  
Yo R.b

Die vlag was mijn idee en die komt er wel.
ik probeer ergens voor nop (grinnik_kitesmiley) zo'n beach flag te krijgen.
maar nog niemand die echt meewerkt
maar komt wel goed binnekort.

 Joepie

Lex

Berichten: 4827
Antwoord #1085 September 29, 2007, 22:43:06
edit2Rapporteer  
waar was iedereen nou? Nog best leker kunnen varen...1 uurtje goed gepowered met de 12 en daarvoor lekker gevaren met een skimboard  (tong_kitesmiley)
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #1086 September 29, 2007, 23:00:09
edit2Rapporteer  
geen vervoer loser
en ik kon ook niet, anders was ik er (grinnik_kitesmiley)
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #1087 September 29, 2007, 23:03:09
edit2Rapporteer  
huh op slufter was ik lekker gepowered met mijn 11 hoor lex:P alhoewel in het begin inderdaad wat minder..handlepass geprobeerd, maar het dode punt was foetsie:P
DeLirium

Berichten: 24
Antwoord #1088 September 30, 2007, 16:17:14
edit2Rapporteer  
Gisteren een 3e-kiteboarding Flowers besteld, die schijnt eigenlijk niets te verschillen van de Spitfire, alleen hijs iets mooier YeSS

Verder weinig gelegenheid komende week om 'm uit te proberen helaas... oostenwind!  (angry_kitesmiley)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1089 September 30, 2007, 16:19:45
edit2Rapporteer  
Gisteren een 3e-kiteboarding Flowers besteld, die schijnt eigenlijk niets te verschillen van de Spitfire, alleen hijs iets mooier YeSS

Verder weinig gelegenheid komende week om 'm uit te proberen helaas... oostenwind! (angry_kitesmiley)

Oostvoornsemeer, mits het een beetje gaat waaien. Wil het nog wel eens met Oost. Voorspellingen zien er nu in ieder geval niet goed uit, maar ze veranderen gelukkig ook met het uur lijkt het wel.
Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #1090 Oktober 01, 2007, 22:03:42
edit2Rapporteer  
Iemand dinsdag ochtend  op Oostvoorne ????
JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #1091 Oktober 02, 2007, 01:05:05
edit2Rapporteer  
Geen wind..en ook al is er wind...aflandig..Oost..dus: nee
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #1092 Oktober 02, 2007, 04:15:39
edit2Rapporteer  
Better ga je niet Dutch38. Ik heb vandaag een Duitser gezien bij Oostvoorne.
Nog nooit iemand zo ver op het water gezien met aflandige wind of gewone wind(Rockanje allang voor bij als ik me niet vergis). Even een downwinder buiten beschouwing houden ;-)
Zijn maatje reageerde niet eens en bleef een beetje tobben in het ondiepe.

Ik weet niet wat er verder is gebeurt zal morgen wel in de krant staan "kustwacht haalt kitesurfer op".

Iedereen bepaalt zelf wat hij doet maar dit soort acties Duitser of niet kan niet en is niet goed voor de sport.

Zolang je kan staan lijkt het onschuldig(schijn dus gevaarlijk), de wind draait Oost en soms NO(aflandig dus gevaarlijk), valt weg en is niet hard genoeg om lekker te varen laat staan hoogte lopen, buiten dat is de temp. van het water ook niet super(onderkoeling: koud, sneller moe, orientatie verlies  ).

Dus als je gaat beter ga je naar het oostvoorne meer!!!! en niet naar het strand!!!.


Wordt tijd dat iedereen kunstwacht nr in zijn telefoon zet.

HBob

Berichten: 103
Antwoord #1093 Oktober 02, 2007, 04:31:01
edit2Rapporteer  
Is goed gekomen.
http://www.knrm.nl/70reddingstations/stellendam/06reddingrapporten/?TheArticle=9687&hm=1

En weer Top werk van de Kustwacht
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1094 Oktober 02, 2007, 17:42:07
edit2Rapporteer  
Hey O, ik heb 'm gekocht (de 666 '07 132x41), nogmaals onwijs bedankt voor het lenen. Hij is lekker afgekloven dus dan hoef ik dat niet meer te doen. Nu nog een wedstrijdje, Rebelrhino doet ook mee.
ivm met die afgedreven Oosterbuur heb ik m'n duit in het zakje gedaan, mss dat 'ie zich nog meldt:
http://surfforum.oase.com/showthread.php?t=49924
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #1095 Oktober 02, 2007, 17:45:29
edit2Rapporteer  
voor diegene die het nog niet in z'n mobiel heeft staan: loser



KNRM 0900-0111  (alarmnummer)
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1096 Oktober 02, 2007, 19:35:28
edit2Rapporteer  
tjeez windhoeroeboeroe ziet ook bleek zeg, geen zuchtje wind te bespeuren. hopen dat 'ie extra onbetrouwbaar is, maken we nog kans
cyberric

Berichten: 60
Antwoord #1097 Oktober 02, 2007, 19:41:07
edit2Rapporteer  
he nr had ik er ook nog niet in staan okikoki bedankt staat er nu wel in Joepie


grt
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1098 Oktober 03, 2007, 14:36:33
edit2Rapporteer  
De maat van die engelandvaarder heeft zich gemeld op oase:
Also:

den "Maat" (Freund) den Lextreme meint.

Das bin ich gewesen. Aber ich konnte die Angst von Lextreme Gott sei Dank nicht bestätigen. Hatte nur mein Handy nicht zu greifen. Deshalb konnte ich nicht so schnell antworten.

Um den Vorgang mal zu beschreiben:

Ostwind ist in Oostvoorne eine Windrichtung bei welcher man ein wenig Aufpassen muss.

Oostvoorne ist eine Bucht die zu 70% stehtief ist, wenn man sich in den richtigen Ecken aufhält.

Leider ist wohl der Wind eingeschlafen, so dass bei der Person die dort unterwegs war, Höhe halten und laufen nicht mehr wirklich machbar war.

Und was passiert wenn der Wind OFFSHORE steht? Klar man wird rausgezogen.

Am Ausgang der Bucht befindet sich eine Sandbank, die einen bei Ebbe im Grunde einfängt. Auf dieser kann man dann:

a) warten bis man den richtigen Wind bekommt, innerhalb der Zeit die Ebbe ist, und dann rechts rüber zum Schenkel der Bucht kiten und die Bucht zurück laufen

b) hoffen das die Flut nicht kommt, weil man sonst absäuft

c) hoffen dass ein Kumpel die Reddingsbrigade anfunkt

d) wenns schlecht Läuft, gucken wie man lebend aus der Strömung hinter der Sandbank raus kommt, die sich dort mit, 3 Metern die Sekunde bewegt


Lt. einem Gespräch mit der Person die dort eingefangen wurde, sagte die Rettungswacht, haste jut gemacht. Die Strömung da hinter wäre gefährlicher gewesen.


So, dann wurde er wie man lesen kann eingefangen, und Ihm wurde die Rettungstation gezeigt..



Alle sind heile, und bei Ost wird die Person dort sicher so schnell nicht mehr raus gehen.


Gruß

Stefan

(der so etwas in der Art schon miterleben durfte, allerdings hinter der Sandbank... und das ist echt nicht lustig)

meer hierover:
http://surfforum.oase.com/showthread.php?t=49924
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #1099 Oktober 03, 2007, 15:41:25
edit2Rapporteer  
hahahaha, kijk dan bij a) " warten bis man den richtigen Wind bekommt"  (als je op de zandbank vastzit)
ja natuurlijk, we hebben hier met een echte kenner te maken. schater
die wind draait natuurlijk nooit van Oost naar West in zeer korte tijd.

Nou voortaan met z' n allen maar gaan knallen met Oost en lekker op de zandbank gaan picknicken...
Jiiiihaaa Joepie YeSS



 (grinnik_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.