tsjah....met 2 boten zelfs...
waar zal ik beginnen..
Het begon op de parkeerplaats waar ik michiel herkende aan zn bandit tas en nobile board. Dus ik op hem afgestapt en ff staan praten. Hij nodigde me uit om naar t paaltje te komen..
(de wandeltocht naar t paaltje zal ik jullie besparen
)
uiteindelijk bij t paaltje ron en max ook ontmoet. Beetje staan babelen..
Toen genoeg geluld en de kites opgepompd en gaan varen (ondanks de regen die toen echt met liters uit de lucht kwam donderen.
Ik bleef in het begin een beetje bij de kant. Gewoon omdat het ERG vlagerig was en ik ff gewoon wilde kiten.
Toen Rodeo ineens langs kwam varen richting de zandbank een stuk verderop werd ik ook nieuwsgierig. In de verte zag ik al drie kites (dat moesten dus die gasten wel zijn).
Dus ik erachter aan. lekker gekite en mooi stuk daar maar in de verte kwam er wel een hele donkere wolk aan. Rodeo vaarde ondertussen ook weer terug en wat kan die gast speedkiten zeg.. Ik wilde even kijken of ik dat ook kon en dat ging best wel redelijk.. tot ik even een golf over het hoofd zag.
Mijn punt hapte water en ik werd gelanceerd. Door de klap schoot de kramp in allebij mijn onderbenen. Ik kon daar ook niet meer staan. Weer boven water bleek dat mijn kite ge-invert was en begon te loopen.. Dus mijn eerste safety getrokken. Beetje lopen klooien om mn bar weer bij elkaar te rapen om te kijken of ik hem toch weer in elkaar kon zetten hoorde ik iemand ineens roepen (h2h) Die had mn boardje al opgevist en vroeg wat er gebeurd was. Ik had mn bar inmiddels weer in elkaar. H2h vaarde naar mn kite en draaide hem om. Toen kreeg de wind ineens vat op de kite en begon die weer te vliegen.. alleen dan binnenste buiten.
Dus trok ik mn tweede safety....
(je had de blik moeten zien van h2h
)
de kite dreef weg en ik had op dat moment echt iets van.. ok.. hoe de fock ga ik mezelf hier uit redden..
h2h offerde me een rit aan richting de kite. Dus ik aan zijn harnas als een hondje achter hem aan...zeehondjes waren jaloers.. Max die was er ook bij gekomen en ging mijn boardje alvast naar de zanbank brengen. Dicht bij de kite heb ik maar los gelaten en probeerde h2h dichterbij te komen om hem op te pakken maar dat lukte niet helemaal vanwege de vlagen..
Inmiddels kwam Michiel bandit als een jecko aan racen met instructies
.
Die probeerde toen om mijn kite op te pakken maar precies op dat moment pakte een windvlaag hem en sloeg hem zo door zijn lijnen heen. en volgends mij begon de bandit toen ook nog te loopen en belande in het water... dus nu 2 kites in elkaar. Max kwam aan racen en pakte de bandit (toch of is dit nu dat zeepsopwater wat mijn hersens heeft beinvloed?) en zo gingen we dus als een treintje richting de zandbank. Inmiddels konden we al wel staan, dat scheelde weer iets.
dus H2h met het board van Michiel, Michiel met mijn kite in zijn lijnen en Max met de bandit.
Max zijn board begon ook af te drijven dus daar ben ik op af gerend. Een maal op de zandbank werd het maar weer lijnen uitlopen,knoopjes checken en boardjes tellen.
En op dat moment kwamen er dus 2 boten van de KNRM aanvaren. Op een een of andere manier zijn die gasten dus gewaarschuwd dat er iets aan de hand was. Max is erop af gerend en heeft ze maar weer terug gestuurd want er was in princiepe niets (meer) aan de hand.
Dus paar vrienden, kilos (ingeslikt zeewater) en ervaringen rijker zijn we maar richting de kant weer gegaan.
volgends mij was dit het zo beetje...Toch?
Als ik iets vergeten ben dan zal michiel of H2h het wel aanvullen toch?
Echt nogmaals!!
Michiel, H2h en max (die niet op dit forum zit maar die ik wel wil benoemen) echt onwijs bedankt!!