Kiters uit Rotterdam , meld je!

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9425 September 07, 2008, 10:27:45
edit2Rapporteer  
Er varen niet zoveel Bandits op autoplaya, dus de kans dat jij het was is groot Wink

De regen lijkt op de laatste buienradar voorspelling (13:00 uur) alleen de kustspots te schrammen, en voor de rest de gigantische bak water boven land uit te storten. Ik ga zo rijden ThumpsUp
milamber

Antwoord #9426 September 07, 2008, 10:35:35
edit2Rapporteer  
Is inderdaad de 2008, lengte 132 cm, breedte 40 com. Begin dit jaar ingeruild. Echt een heerlijk boardje inderdaad.

Wel effe de bindingen vervangen door Liquid Force luxury pads, want die standaard pads vind ik niks
ROBST3R

Antwoord #9427 September 07, 2008, 11:05:47
edit2Rapporteer  
Denk dat ik maar pas voor vandaag mannen! Tis slecht weer en heb alleen mijn 13mtr.
Veel plezier voor diegene die wel gaan
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #9428 September 07, 2008, 17:04:54
edit2Rapporteer  
zo,weer tuus van playa.
het heeft gewoon de hele dag geregend, soms even 5 minuten droog.
wind was vlagerig, toch blij en voldaan dat ik gegaan ben. ThumpsUp

laters.
Spoon

Antwoord #9429 September 07, 2008, 20:52:14
edit2Rapporteer  
zo dudes!!!

nog super bedankt voor de geweldige reddings actie!
ik had het zelf niet kunnen doen Grin
(kitehigh redding. spoon verzuipt door dat deze verbaast was door ron rodeo's snelheid.
wodt gered door H2H, Monsieur Bandit en max..)

het was idd nat, nat en nog eens nat.. en ben net weer terug van die verjaardag en wat denk je!!
weer nat geregend Grin...
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #9430 September 07, 2008, 21:01:18
edit2Rapporteer  
Zozo...niks gemist dus...:-) Maar ik baal wel dat ik alweer zo lang niet heb gekite...

@ Spoon: Vertel ons meer over je redding!
Michiel.
Moderator

Antwoord #9431 September 07, 2008, 21:02:38
edit2Rapporteer  
En ik ben gebleven tot een uurtje of 17:00. Aan het eind van de dag iets meer opklaringen (maar ook regen, toch zonnetje ook gezien Cool), en tegen alle voorspellingen in toch meer wind.

Helaas liet mijn Bandit me voor het eerst in de steek door een spontane lekke strut :'(
En hij loopt hard leeg. Ik heb nog nooit zo'n ding eruit gehaald, want in de afgelopen 6 jaar nog nooit wat gehad. Zal wel een zandkorrel tussen gekomen zijn.

Ook nog ff Le@n's 11m2 Fuel08 kunnen testen in windstoten tot 30kn. Wat een effectieve 5th lijn ThumpsUp
Hierdoor hoef je niet de strap te gebruiken, maar heb je gigantisch veel depower. En wat springt dat ding lekker. Moest zelfs rustig aan doen want de eerste aggresieve afzet resulteerde in een hoge sprong....zonder board en keihard roterend (was even vergeten dat het water omhoog kwam wat irritante chop met zich mee bracht)

Wat een lekkere kite ThumpsUp

Voldaan zit ik nu thuis, om zo even in de schuur die bladder eruit te vingeren Undecided
Michiel.
Moderator

Antwoord #9432 September 07, 2008, 21:03:37
edit2Rapporteer  
Citaat van: JB (aka Poor) - Waroo rider link=topic=23915.msg405665#msg405665
@ Spoon: Vertel ons meer over je redding!

Dat is een mooi verhaal voor Spoon, maar ik zal dit alvast verklappen: de reddingsbrigade kwam met flink veel mankracht er op af uiteindelijk. Wat een verhaal Wink
Leon aero2
Gast
Antwoord #9433 September 07, 2008, 21:27:04
edit2Rapporteer  
En ik ben gebleven tot een uurtje of 17:00. Aan het eind van de dag iets meer opklaringen (maar ook regen, toch zonnetje ook gezien Cool), en tegen alle voorspellingen in toch meer wind.

Helaas liet mijn Bandit me voor het eerst in de steek door een spontane lekke strut :'(
En hij loopt hard leeg. Ik heb nog nooit zo'n ding eruit gehaald, want in de afgelopen 6 jaar nog nooit wat gehad. Zal wel een zandkorrel tussen gekomen zijn.

Ook nog ff Le@n's 11m2 Fuel08 kunnen testen in windstoten tot 30kn. Wat een effectieve 5th lijn ThumpsUp
Hierdoor hoef je niet de strap te gebruiken, maar heb je gigantisch veel depower. En wat springt dat ding lekker. Moest zelfs rustig aan doen want de eerste aggresieve afzet resulteerde in een hoge sprong....zonder board en keihard roterend (was even vergeten dat het water omhoog kwam wat irritante chop met zich mee bracht)

Wat een lekkere kite ThumpsUp

Voldaan zit ik nu thuis, om zo even in de schuur die bladder eruit te vingeren Undecided

Je ging lekker met die Fuel! Zag je aardig boven alles uitspringen, dus het is gedaan met mijn image
 :'(   Grin

Hoop dat je je kite voor je vakantie weer helemaal intact krijgt! En dan wens ik je natuurlijk een hele fijne vakantie met veel wind!

Heb het wel redelijk gehad vandaag zeg? Wat een condities dit weekend! Gisteren was ie flink, vandaag ietsies minder. Maar ik ben helemaal voldaan....
Mriek

Antwoord #9434 September 07, 2008, 21:27:55
edit2Rapporteer  
Oeps, was jou nog even vergeten....sorry. maar jij mag ook meedoen hoor! Grin YeSS

Pffff... gelukkig maar, dankje Ron Wink 

@ Rudo, sinds wanneer zoen jij kerels??  Roll Eyes

Wat een gemiep trouwens over die regen, 'echte mannen'.  loser Kiten is kiten!

Had vandaag op la playa de beste dag in mijn drie maanden jonge kitecarrière: lekkere wind, hier en daar leuke golfjes om mee te stoeien, stond super relaxt op m'n board en 'k leek wel één met de wind en het water. Mega gaaf gevoel.  En m'n air hight opgeschroefd naar ruim 3 meter. Regen of niet, zulke dagen zijn het zooooo waard!  YeSS
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #9435 September 07, 2008, 21:34:36
edit2Rapporteer  
sssssssst!
El Rudo

Antwoord #9436 September 07, 2008, 21:43:53
edit2Rapporteer  
Alferink! goeie post in dat AD geneuzel:

reactie op: Peter Noorde-Oostvoorne
[Altijd gezeur met die lui. levensgevaarlijk,. onze kinderen liepen deze zomer in oostvoorne bij de Slufter echt gevaar door die wouzen. Zijn helemaal blind en scheren rakelings langs je heen. Gelukkig mogen ze niet het oostvoornse meer op en bij Ouddorp is het ook al verboden in zee. Gebieden aanwijzen is een oplossing want ik un iedereen zijn plezier en sport.]

hier komt Alferink er in:

"Ja, als u in het water op een kitespot, precies daar waar alle kiters varen...
Hetzelfde als midden op de skipiste gaan staan en klagen dat er mensen vlak langs je skiën...

Die gebieden zijn al aangewezen en gelukkig is Ouddorp helemaal niet verboden, is alleen anders gereguleerd, tevens een schitterende spot.

Verbieden... Doe normaal... hier reageer ik niet eens op."
Alferink - Rotterdam - 07/09/08 - 20:57:05 2592758
Spoon

Antwoord #9437 September 07, 2008, 21:45:44
edit2Rapporteer  
tsjah....met 2 boten zelfs...

waar zal ik beginnen..
Het begon op de parkeerplaats waar ik michiel herkende aan zn bandit tas en nobile board. Dus ik op hem afgestapt en ff staan praten. Hij nodigde me uit om naar t paaltje te komen..
(de wandeltocht naar t paaltje zal ik jullie besparen Grin)
uiteindelijk bij t paaltje ron en max ook ontmoet. Beetje staan babelen..
Toen genoeg geluld en de kites opgepompd en gaan varen (ondanks de regen die toen echt met liters uit de lucht kwam donderen.
Ik bleef in het begin een beetje bij de kant. Gewoon omdat het ERG vlagerig was en ik ff gewoon wilde kiten.

Toen Rodeo ineens langs kwam varen richting de zandbank een stuk verderop werd ik ook nieuwsgierig. In de verte zag ik al drie kites (dat moesten dus die gasten wel zijn).
Dus ik erachter aan. lekker gekite en mooi stuk daar maar in de verte kwam er wel een hele donkere wolk aan. Rodeo vaarde ondertussen ook weer terug en wat kan die gast speedkiten zeg.. Ik wilde even kijken of ik dat ook kon en dat ging best wel redelijk.. tot ik even een golf over het hoofd zag.

Mijn punt hapte water en ik werd gelanceerd. Door de klap schoot de kramp in allebij mijn onderbenen. Ik kon daar ook niet meer staan. Weer boven water bleek dat mijn kite ge-invert was en begon te loopen.. Dus mijn eerste safety getrokken. Beetje lopen klooien om mn bar weer bij elkaar te rapen om te kijken of ik hem toch weer in elkaar kon zetten hoorde ik iemand ineens roepen (h2h) Die had mn boardje al opgevist en vroeg wat er gebeurd was. Ik had mn bar inmiddels weer in elkaar. H2h vaarde naar mn kite en draaide hem om. Toen kreeg de wind ineens vat op de kite en begon die weer te vliegen.. alleen dan binnenste buiten.

Dus trok ik mn tweede safety....
(je had de blik moeten zien van h2h Grin)

de kite dreef weg en ik had op dat moment echt iets van.. ok.. hoe de fock ga ik mezelf hier uit redden..
h2h offerde me een rit aan richting de kite. Dus ik aan zijn harnas als een hondje achter hem aan...zeehondjes waren jaloers.. Max die was er ook bij gekomen en ging mijn boardje alvast naar de zanbank brengen. Dicht bij de kite heb ik maar los gelaten en probeerde h2h dichterbij te komen om hem op te pakken maar dat lukte niet helemaal vanwege de vlagen..

Inmiddels kwam Michiel bandit als een jecko aan racen met instructies Grin.
Die probeerde toen om mijn kite op te pakken maar precies op dat moment pakte een windvlaag hem en sloeg hem zo door zijn lijnen heen. en volgends mij begon de bandit toen ook nog te loopen en belande in het water... dus nu 2 kites in elkaar. Max kwam aan racen en pakte de bandit (toch of is dit nu dat zeepsopwater wat mijn hersens heeft beinvloed?) en zo gingen we dus als een treintje richting de zandbank. Inmiddels konden we al wel staan, dat scheelde weer iets.

dus H2h met het board van Michiel, Michiel met mijn kite in zijn lijnen en Max met de bandit.
Max zijn board begon ook af te drijven dus daar ben ik op af gerend. Een maal op de zandbank werd het maar weer lijnen uitlopen,knoopjes checken en boardjes tellen.

En op dat moment kwamen er dus 2 boten van de KNRM aanvaren. Op een een of andere manier zijn die gasten dus gewaarschuwd dat er iets aan de hand was. Max is erop af gerend en heeft ze maar weer terug gestuurd want er was in princiepe niets (meer) aan de hand.
Dus paar vrienden, kilos (ingeslikt zeewater) en ervaringen rijker zijn we maar richting de kant weer gegaan.

volgends mij was dit het zo beetje...Toch?
Als ik iets vergeten ben dan zal michiel of H2h het wel aanvullen toch?
Echt nogmaals!!
Michiel, H2h en max (die niet op dit forum zit maar die ik wel wil benoemen) echt onwijs bedankt!! Grin
Alferink

Antwoord #9438 September 07, 2008, 21:50:25
edit2Rapporteer  
@ El rudo, Thanx  schater Cheesy

@ Spoon,  Jeee wat een verhaal, achteraf is er wel om te lachen, maar tijdens... haha
El Rudo

Antwoord #9439 September 07, 2008, 21:55:15
edit2Rapporteer  
@ tja ik vond die vergelijking met de skipiste wel to the point. Maja wat een naar leven moet die man hebben, brrr "gelukkig mogen ze niet het oostvoornse meer op ..." eng

@ spoon! zo leer je weer wat, het is altijd goed om een paar gevorderde kiters in buurt te hebben (en aardig tegen ze te doen). Goh joh en dat Ron zo hard gaat! Als max Xam! is dan zit 'ie hier wel eens, maar de meeste instructeurs houden een beetje low profile op KH.
Alferink

Antwoord #9440 September 07, 2008, 22:00:06
edit2Rapporteer  
Jah agh je hebt altijd van die malloten die niemand anders iets gunnen.
Als ik me zo iemand moet voorstellen denk ik aan ene klein krom mannetje met een hugeass bril die vroeger altijd gepest is en als laatste werd gekozen met gym. Op deze manier probeert die wraak te nemen ofzo.

@Spoon,  nou moet je wel redder op de wal worden he, want ze kwamen voor jou natuurlijk. Kiss Wink
Michiel.
Moderator

Antwoord #9441 September 07, 2008, 22:22:11
edit2Rapporteer  
Goh joh en dat Ron zo hard gaat!

En of hij hard gaat. Dat komt mede door die 8m2 van hem want die gaat echt snel. Ik stond er echt van te kijken hoe snel die kite vaart. Ik snap wat Wouter bedoelt als topper van de serie ThumpsUp ThumpsUp

Je ging lekker met die Fuel! Zag je aardig boven alles uitspringen, dus het is gedaan met mijn image
 :'(   Grin

Hoop dat je je kite voor je vakantie weer helemaal intact krijgt! En dan wens ik je natuurlijk een hele fijne vakantie met veel wind!

Zojuist de bladder eruit gepeuterd. En het lek was snel gevonden. Een klein gaatje in de achterkant, dus hoefde er niet eens uit. Plakkertje erop, klaar! Toch vraag ik mij af waar hij op kapot is gegaan. Er zat niets in de bladder. Wel erg dun materiaal en scheurt ook zeer makkelijk.

Ja, die fuel08 11m2 is echt een lekkere kite. Ga Rouwe toch maar eens die 5th lijn aanbevelen Wink
TtHoM@s

Antwoord #9442 September 07, 2008, 22:30:48
edit2Rapporteer  

ah, jij was die met die rooie bandit en dat gele harnas ?
heb je wel paar keer voorbij zien komen,

ik was met 6,5 bandit special edition, oficial pimped  pro editie.  Tongue
Spoon

Antwoord #9443 September 07, 2008, 22:37:44
edit2Rapporteer  

@Spoon,  nou moet je wel redder op de wal worden he, want ze kwamen voor jou natuurlijk. Kiss Wink

je hebt helemaal gelijk! ik was al wel aan het twijfelen voor dit voorval mu ga ik zeker donateur worden....

ik vond het erg cool..ondanks alles. In ieder geval geleerd dat je echt nooit alleen het water op moet gaan.. een ongelukje zit in een klein hoekje en met een kleine dosis pech....
gaat t erg snel...

maar alferink? waar heb je dat stukje dan gepost?
Michiel.
Moderator

Antwoord #9444 September 07, 2008, 22:39:44
edit2Rapporteer  

That's me toen de bladder nog wel heel was. Zat een gaatje in van 1mm, zojuist een plakkertje op gedaan. Morgenochtend checken of hij nog vol is.

Ik heb alleen een andere zwarte 9m2 gezien, en ik dacht dat jij onder die Rabbit hing. Wat een bruut ding is dat zeg. Ik heb die Bandit 6.5m2 niet gezien. En, is het een lekker vliegertje? Het is een zeldzaamheid
Alferink

Antwoord #9445 September 07, 2008, 22:44:14
edit2Rapporteer  

je hebt helemaal gelijk! ik was al wel aan het twijfelen voor dit voorval mu ga ik zeker donateur worden....

ik vond het erg cool..ondanks alles. In ieder geval geleerd dat je echt nooit alleen het water op moet gaan.. een ongelukje zit in een klein hoekje en met een kleine dosis pech....
gaat t erg snel...

maar alferink? waar heb je dat stukje dan gepost?

Hiero, http://www.ad.nl/binnenland/2592110/Kitesurfer_zwaargewond_door_wind.html
d@ni

Antwoord #9446 September 07, 2008, 22:46:33
edit2Rapporteer  
ohja, D@ni nogmaals super bedankt voor het rijden~! ThumpsUp

ThumpsUp Was leuk!
TtHoM@s

Antwoord #9447 September 07, 2008, 22:48:02
edit2Rapporteer  
 Tongue k hing ook onder die Rabbit

was een 6,5m rabbit,
echt lekker kiteje ze lijken wel beetje opelkaar rabbit en bandit,  heb zelf nooit een bandit gevaren.
ben wel benieuwd of ze kwa vaar-eigenschappen ook op elkaar lijken.
ik wacht eigelijk nog even op een echte strom voor die 6.5 Grin
kijken of ik dan ook nog de balle heb om te loopen loser

Spoon

Antwoord #9448 September 08, 2008, 08:23:38
edit2Rapporteer  

jah.. je zei zelf dat je met een bandit vaarde  ThumpsUp
TtHoM@s

Antwoord #9449 September 08, 2008, 12:03:07
edit2Rapporteer  

jah.. je zei zelf dat je met een bandit vaarde  ThumpsUp

Tongue klopt  Lips Sealed
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.