Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Je bent weer beter Ron? Check de week, weliswaar 12m2, maar genoeg wind nog!
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Overigens vandaag op Autoplaya met Rudo, na 13:00 uur ergens (is nl. hoog water op de Sluf, liever playa dan) Helaas nog met mijn leen Venom, maar dat wordt ook hakken met een old-school C-shape
|
|
|
Spoon
|
woensdag heb ik vrij ..... hopen dat het een beetje aan blijft.
|
|
|
JO'Neill
|
woensdag heb ik vrij ..... hopen dat het een beetje aan blijft. Zoals t er nu voor staat wordt t een mooi dagje woensdag met 10 graden en het dubbele aan knoopjes
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
tja 9m opgelaten, even gevoeld hoe hard het woei - en ingepakt (eerst neergelaten). Iets stoerders konden wer er niet van maken. het voelde aan als een dikke 8, dik over de 20m/s en dat klopt ook als je de grafiek van HvH erbij grijpt. En dat is 40 knopen, mss tussen de vlagen wat minder. Dus dat wordt een ander keertje van de week!
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Hier de meetgegevens Rudo, wat stom dat ik mijn windmeter vergeten was : Rond 16:00 uur 27kn gemiddeld, en vlagen van 38+ kn!!! Het was echt te hard. Voor het eerst een nat pak van het zweten, was een zomerse 11 graden Vorig jaar 6x voor Jan lul naar het strand gegaan vanwege te harde wind, dit is nr. 1 voor dit jaar. Moet er dan toch echt een 7 of 7.5m2 aangeschaft gaan worden, of misschien wel een 6m2? Ik ben er woensdag 23 januari denk ik ook. Alvast de getijden voor Sluf/Autoplaya: 19kn gem. ZZW (playa misschien iets aflandig -> Sluf beter?) laag water: 08:00 uur hoog water: 15:00 uur
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
michiel, je had de berichten van gister kunnen lezen zelfde weer, misschien nog iets harder en kneiters overpowered met de 7m, was niet grappig meer hoe hoog leon sprong:P woensdag ziet er best goed uit. knoopje of 20, perfect met de 7m en wat truukjes proberen:D
|
|
|
|
El Rudo
|
michiel, je had de berichten van gister kunnen lezen zelfde weer, misschien nog iets harder en kneiters overpowered met de 7m, was niet grappig meer hoe hoog leon sprong:P woensdag ziet er best goed uit. knoopje of 20, perfect met de 7m en wat truukjes proberen:D ik was gewoon te jaloers met die verhalen allemaal... anyway we hebben ons kunnen bedwingen, de shock 9 op half tien met verlengde stuurlijnen, 2:1, compleet gedepowered gaf al rukjes waardoor ik niet kon blijven staan - normaal zou 'ie dan op de grond vallen. De venom van Michielgarantiegeval is de tas niet uit geweest, scheelt 'm weer een droogbeurt woensdag ochtend 9:30 of zo dan maar? lijkt me fijn!
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
9:30 uur is dikke top! Da Sluf met laag water, lekker racen in de poel! Was idd. gewoon te hard. Die Venom zou theoretisch wel tot 40kn moeten kunnen, maar heb hem maar eenmaal gevlogen in 25kn, ben voor zo'n avontuur niet vertrouwd genoeg met die kite. Tevens woog da Rudo een haar meer als ik, en die ging al als een veertje achter z'n sjokweefTwee aan... Morgen garantiegeval oppikken, ik ben benieuwd...
|
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Haaaallloooooo.... moet er niet gewerkt worden of zo?????????????????? shit, ik ga toch proberen om morgen vrij te pakken. ik kan echt niet wéér aanzien dat jullie lekker aan het rossen zijn. keep in touch.
|
|
|
El Rudo
|
dudes woensdag gaat 'ie toch wel weer vrij hard, donderdag ziet er ook wel OK uit.
Ik vind het trouwens al heel wat dat de temp weer onder de 10 graden zakt. Het hoort zo'n beetje te vriezen nu, best eng die global warming. er staat al weer van alles in bloei ook - scary!
|
|
|
Spoon
|
global warming is bull... ze zijn pas sinds 1960 de temperaturen gaan meten... bovendien is het veranderlijke van het weer het weer zelf... als je naar de temperaturen kijkt die zijn gegeven dan zie je zo'n mooie sinus beweging erin zitten... jah ach.. misschien is het geen bull... ik ga iig woensdag weer niet donderdag misschien...
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Ja, ben er ook bij morgen!! Jongens het wordt volgens mij top hoor. Knmi geeft alleen in de ochtend nog wat regen en daarna volop opklaringen! watersportweer zit ook op 22-24 knp. Staatje van Rudo ziet er ook goed uit.. Nou ik ben er om een uur of 09:30
|
|
|
El Rudo
|
global warming is bull... ze zijn pas sinds 1960 de temperaturen gaan meten... bovendien is het veranderlijke van het weer het weer zelf... als je naar de temperaturen kijkt die zijn gegeven dan zie je zo'n mooie sinus beweging erin zitten... jah ach.. misschien is het geen bull... ik ga iig woensdag weer niet donderdag misschien... Hey Spoon, het KNMI meet al weet ik hoe lang en er is data van honderden jaren terug beschikbaar. Maar het gaat me meer om mijn eigen herinnering, dat het in de winter zeg maar koud tot retekoud is, en ik zit nu met een lentezonnetje naar bomen met knoppen te kijken - in facking januari... scares me!
|
|
|
Spoon
|
Er staat dat het knmi is opgericht rond 1854.
Tuurlijk is dit niet iets waar je te licht over moet denken maar wie zegt dat dit niet vroeger ook gebeurden? En dat het zo'n mooie golf beweging is..
Het ene moment schreeuwen ze dat er een tweede ijstijd aasnkomt, het andere moment beweren ze dat hier het nieuwe hawaii komt...en dat het dan utrecht aan zee wordt..
Het weer hoeft zich niet aan een standaard te houden..deze heeft geen wetten boven zich.. desalwelteplus is het idd een mooi zonnetje...
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
een haar... dat zeg je heel discreet jongen...! niemand morgen?
Hallo, hallo Ron!!! Wakker worden! Michiel weer-terug-uit-de-garantie-Bandit is ook 9:30 uur van de partij Bijna zuidelijke wind, dus echt niet anders als da Sluf voor het betere stick, hak en beulwerk Rudo, je hebt echt wel gelijk dat het gevoelsmatig bizar warm is voor de tijd van het jaar. Hoe lang is het niet geleden dat een goede toertocht gereden kon worden hier in ZH? Ik meen een jaar of 8 geleden. Terwijl ik toen minstens 2x per jaar wel een lange tocht kon rijden, jaar na jaar.
|
|
|
El Rudo
|
nou ik zit er wel hard aan te denken Ron, even wiedergutmachen van gisteren... Da wor dan ne slufke! 9:30 as said
|
|
|
Spoon
|
helaas... school verplichtingen en geen 9m....
kleine kans op donderdag maar zelfs dat denk ik niet...
|
|
|
Lauw
Administrator
|
heeft ineens korts en voelt zich al heel de dag niet lekker. dus blijf morgen maar lekker thuis
|
|
|
|
Lauw
Administrator
|
gear is alweer gefixed, gelukkig:) maar veel plezier morgen..ziet er goed uit
|
|
|