|
Lex
|
Vertel is wat sappige details over je Rise Ron! Ziet er erg goed uit die kite!
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
wie morgen ochtend schluf? ZW, laag tot 12:00, wsw geeft maar 15 knopen maar windburka geeft wat meer op. afh van de meting morgen ga ik vroeg (9:30 daar) of ietsie later. boeken klapfen sticken!
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
spijt me Rudo, had graag gewild maar kan echt niet. werken.........
veel plezier in ieder geval.
|
|
|
Ron Rodeo
|
afgelopen maandag voor het eerst mee gevlogen. eerst met weinig wind, ik dacht zelf een knoopje of 14, later kwam michiel Bandit en die meet werkelijk 10-11 knopen Ik kon niet echt hoogte lopen (weeg 87 kg.) maar de kite hield opmerkelijk druk en bleef uiterst stabiel, meestal valt met 10-11 knopen de kite wel een keer uit de lucht maar deze niet. de Low end zit dus wel goed. later ging de wind naar 16-18 knopen, ging toen goed. Kite blijft stabiel, zeer goede depower, kreeg een keer een flinke vlaag; bar omhoog en ik stond voor m'n gevoel bijna stil, hij loost direct veel kracht. Stuurt lekker snel (althans voor mijn gevoel, ik ben wel een Bow 12mtr. gewend en deze zijn toch trager) Niet teveel bardruk, toch weet je blindelings waar de kite zich bevind. eerste indruk is echt goed, ik denk er al overna om m'n 8 Bow in te ruilen voor een Rise '08 hehehe
|
|
|
Lex
|
Klinkt goed man, dat snelle wil je ook wel hebben met die loops van je
|
|
|
El Rudo
|
spijt me Rudo, had graag gewild maar kan echt niet. werken.........
veel plezier in ieder geval.
geen wind nu, 8 knopen. other time.
|
|
|
El Rudo
|
afgelopen maandag voor het eerst mee gevlogen. eerst met weinig wind, ik dacht zelf een knoopje of 14, later kwam michiel Bandit en die meet werkelijk 10-11 knopen Ik kon niet echt hoogte lopen (weeg 87 kg.) maar de kite hield opmerkelijk druk en bleef uiterst stabiel, meestal valt met 10-11 knopen de kite wel een keer uit de lucht maar deze niet. de Low end zit dus wel goed. later ging de wind naar 16-18 knopen, ging toen goed. Kite blijft stabiel, zeer goede depower, kreeg een keer een flinke vlaag; bar omhoog en ik stond voor m'n gevoel bijna stil, hij loost direct veel kracht. Stuurt lekker snel (althans voor mijn gevoel, ik ben wel een Bow 12mtr. gewend en deze zijn toch trager) Niet teveel bardruk, toch weet je blindelings waar de kite zich bevind. eerste indruk is echt goed, ik denk er al overna om m'n 8 Bow in te ruilen voor een Rise '08 hehehe nog een paar punten die mij opvielen toen ik 'm even probeerde: de kite schiet naar voren en kruipt heel ver in de rand van het windvenster als je niet powered, als je een beetje powered kan je dus heel goed hoogtelopen verder is de kite en de tas qua afwerking en constructie helemaal über. Die venturi sleuven zien er ook goed doordacht uit. topper!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Yep, de Rise08 12m2 van Ron ziet er zeer mooi afgewerkt uit. Ik heb er ook ff aan gehangen en het waaide bijna niet. Maar binnen een minuut voelde de kite heel vertrouwd en stikte er gelijk een backloop transition uit zonder problemen, en dat in gem. 13kn wind!
Tevens lekkere pop in de kite ondanks de matige wind, iets wat ik in veel Bow/SLE's mis.
Zoals ik al eerder zei is mijn interesse ook gewekt, ben erg benieuwd hoe hij zich gedraagd in meer wind.
@ Rudo, klote man die wind, voorspellingen zijn bedroevend voor de komende tijd :'(
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
voet strand was spiegel glad water en je kon zelfs kiten achter de zand heuvel (buggy\vlieger stukje).
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
voet strand was spiegel glad water en je kon zelfs kiten achter de zand heuvel (buggy\vlieger stukje). Wel komen kijken bij ons, en vervolgens dat geheim niet aan ons vertellen! Het was heel hoog water door opstuwing door de wind. Maar meestal is voetplaya bij NW retevlagerig (en dat was het op Sluf al). Relax dat jij nog wel lekker hebt kunnen varen, bij ons was het niet langer als 5 min de moeite waard. Wanneer gaat het weer waaien? Ziet er niet goed uit mensen
|
|
|
El Rudo
|
Ban-de-Bandit? wtf, was het telefoontje met North onbevredigend? nu ja er staat toch geen wind, dus waarom zou je een vlieger willen hebben...
er staat nu toch wel een klein windje op sluf, 15-19 knopen - mss toch even de 16 uitlaten... wie nog meer?
|
|
|
Ron Rodeo
|
DUUDDDESSSSSSS Ik heb ff jullie hulp nodig Ik doe mijn boardje Naish Haze 2007 te koop zetten. Nu heb ik gekeken naar een 555 of 666. maar ook naar de Naish Sol 2007 dit board staat soms beter aangeschreven als de 555/666. hij lijkt mij ook erg goed varen en ziet er vet uit. wie kent dit board? Ik kan er al een kopen voor €350 (maat 136-40 bouwjaar 2007, gekocht eind 2007 zo'n 2mnd oud) wat denken jullie prijs is trouwens richtprijs
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
Geen video te veel zon over het water. Zal volgende keer mijn fototoestel maar weer meenemen.
Het autostrand pooltjes zijn geen geheim Bandit en zo vlagerig was het ook niet. Een paar rustige dagen voor de boeg (geen wind), dus leg je vriendin\vriend\kinderen maar in de watten.
|
|
|
El Rudo
|
DUUDDDESSSSSSS Ik heb ff jullie hulp nodig Ik doe mijn boardje Naish Haze 2007 te koop zetten. Nu heb ik gekeken naar een 555 of 666. maar ook naar de Naish Sol 2007 dit board staat soms beter aangeschreven als de 555/666. hij lijkt mij ook erg goed varen en ziet er vet uit. wie kent dit board? Ik kan er al een kopen voor €350 (maat 136-40 bouwjaar 2007, gekocht eind 2007 zo'n 2mnd oud) wat denken jullie prijs is trouwens richtprijs Ron, er zijn meer fijne boardjes die goed hoogte lopen, bv van Aboards. En natuurlijk de North Sumo! hihi btw net nog even lekker gecruised op de sluf, zonnetje, windje, was lekker!
|
|
|
Lex
|
DUUDDDESSSSSSS Ik heb ff jullie hulp nodig Ik doe mijn boardje Naish Haze 2007 te koop zetten. Nu heb ik gekeken naar een 555 of 666. maar ook naar de Naish Sol 2007 dit board staat soms beter aangeschreven als de 555/666. hij lijkt mij ook erg goed varen en ziet er vet uit. wie kent dit board? Ik kan er al een kopen voor €350 (maat 136-40 bouwjaar 2007, gekocht eind 2007 zo'n 2mnd oud) wat denken jullie prijs is trouwens richtprijs Gaat dus om de sol 2007 ? Board met veel flex, grotere maat kopen dan je gewend bent...Is maar wat je fijn vind. Ik heb persoonlijk liever een stijf board, jij nu je begint met wakestyle enzo (toch) mischien ook. Half maart hoop ik weer op het water te staan en dan kan je wel ff mijn Thorn proberen mocht je dat willen. Ik zal persoonlijk eerder de Haze dan de Sol nemen, omdat die veeell alrounder is.
|
|
|
Ron Rodeo
|
soll heeft idd veel flex. vaart dan wel subliem bij choppy/klotsbak maar heeft daarintegen weer minder pop. bedankt om je Thorn eens te proberen, zal ik zeker een keer doen als we elkaar zien.
Lex, Hoe loopt de Thorn hoogte? gaat het "vanzelf" of moet je hem ook op je voorste voet varen?
|
|
|
Lex
|
Inderdaad, ik zal persoonlijk nog even lekker je Haze houden, en als je meer pop nodig gaat krijgen voor een stijver board gaan Thorn loopt super hoogte doordat die vrij sijf is en een weinig rocker heeft. Thorn moet je wat meer op de achterste voet varen. Maar het is een board met karakter, of je bent er gek op of je vind het niks, maar je moet wel de tijd nemen om hem te leren kennen.
|
|
|
JO'Neill
|
probeer idd ook een keer aboard...vaart super snel hoogte, dikke pop! hak goed door de chop heen terwijl ie toch redelijk stijf is......
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ron, vraag het Micky, die komt ook van de Haze en die heeft de 2008 Sol uitvoerig getest tegen de 555 uit 2007. Hij vindt beide boardjes lekker varen. Wat ik persoonlijk erg belangrijk vindt is dat het boardje snel planeert (voor het low-end) en lekker lang doorglijdt in luwtes. Dat doet de 555/666 als de beste. Helaas heb ik de sol persoonlijk niet getest, 2008 model ziet er top uit. Heb die Micky te leen had ff bekeken van dichtbij. Post anders ff bij nieuws wat de verschillen zijn. Zowiezo 555 of 666 kun je geen fout maken. Met 85kg 130x39 pakken, of 129x39 (666). Rudo heeft een 132x41. Ander test de mijne volgende keer om het verschil te voelen. 555 is meer flex 666 stijfer WAT EEN KLOTEVOORSPELLINGEN VOOR DE KOMENDE WEEK!!!! :'( Zo, moest ik ff kwijt Lekker Rudo dat je net de laatste wind hebt gepakt. Ban-de-Bandit kom ik volgende week op terug. Heeft niets met North te maken overigens. Check hier de nieuwe Rhino08
|
|
|
Lex
|
Wat een spot en wat een vette kite
|
|
|
El Rudo
|
ik had inderdaad de laatste wind, of eigenlijk diederik die sinusde nog ff het laatste beetje eruit. Michiel, ik bedoelde natuurlijk Fone ipv North. Zal wel bizar zijn.
|
|
|
Ron Rodeo
|
laten we volgende week ff afspreken op hawaii of zo.... het gaat hier niks worden. Ik ben nu 4 weken gestopt met roken , gaat goed overigens. maar nu krijg ik al weer ontwenningsverschijnselen omdat er geen wind meer is. en das nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erger. Ik kan namelijk niet met mijn nieuwe schatje varen...
|
|
|
Ron Rodeo
|
kennen jullie dit? Is de dealer van A-baords, althans het blijkt een overname in nederland. http://www.egokiteboards.nl/index.phpKlik daarna bij Boards eens op "serieboards carbon" deze ziet er wel vet uit zeg! en een aantrekkelijke prijs, maar is het ook kwaliteit....
|
|
|