El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
tsja lastig soms om je bedje uit te komen! Wel weer even fijn aan die Rise 12 van Ron mogen hengen, wat een soepel ding is dat toch! Draait snel, is snel, loopt top hoogte, komt snel op gang, kortom alles wat de shockwave net niet doet doet de Rise met gemak. Ik moet de shock niet te kort doen, die loopt ook goed hoogte en is ook bloedsnel, maar het heeft allemaal ff nodig om op gang te komen, en het luistert allemaal erg precies waar de pop en de power zit.
|
|
|
JO'Neill
|
Jammer dat je "gedwongen" was om zo vroeg weer te gaan...Ik ben natuurlijk een stukje lichter...dus tot een uurtje of 2..half 3 met mn 9 kunnen varen maar was geen big air dag :S mjaa..wel lekker mn raileys kunnen oefenen @ Snackyman....nog bedankt voor de uber lekkere duo penotti met verse boterham heeft me goed gedaan Gaan er hier nog mensen naar Sticked??? ik ben er vanaf vrijdagavond (namens HappySport (H)...loop ik nu stage.....ga samen met Max (xam)...zou tof zijn als er meer gaan!
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
@ Rudo: Ga je dan eens een nieuwe kite kopen of ga je zelf je Weef maar updaten? Ik heb die Rise ook gevaren in NZ in januari...vond hem zeker wel lekker, maar kon niet zeggen dat ie nou heel veel anders was dan mn Waroo.
@ Kitedemon: leuk dat je nu de 08 ook hebt kunnen testen en nu kan vergelijken. Ik heb vooralsnog mn 7 niet gekocht (eerst board)....waarschjinlijk wordt het in de loop van het jaar (een wellicht iets in prijs gedaalde) 2007 7m2.
Heren..hopelijk wordt het weekend nog beetje droog...wel fris...maar hopelijk wel ff mn board ontmaagden....en Olten of Laurens gaan vast wel!
|
|
|
El Rudo
|
@ Rudo: Ga je dan eens een nieuwe kite kopen of ga je zelf je Weef maar updaten? Ik heb die Rise ook gevaren in NZ in januari...vond hem zeker wel lekker, maar kon niet zeggen dat ie nou heel veel anders was dan mn Waroo.
Hey Poor, had je de 08 Rise te pakken in NZ?
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
Van het weekend maar weer eens aan mijn 7m gaan hangen. zaterdag laat en zondag. Zondag wel veel regen.
Of kunnen we al eerder Rudo
|
|
|
Tsss
Logs: 0 | 24 uur
|
Was nog wel een lekker middagje, al liet de wind wat te wensen over. Snackyman bedankt voor de snacks Tot de volgende x! GroetenTsss (met de blauwe switchblade)
|
|
|
KiteDemon
|
@ Kitedemon: leuk dat je nu de 08 ook hebt kunnen testen en nu kan vergelijken. Ik heb vooralsnog mn 7 niet gekocht (eerst board)....waarschjinlijk wordt het in de loop van het jaar (een wellicht iets in prijs gedaalde) 2007 7m2.
Heren..hopelijk wordt het weekend nog beetje droog...wel fris...maar hopelijk wel ff mn board ontmaagden....en Olten of Laurens gaan vast wel!
Het is nog maar de vraag of je nog aan een 2007 kan komen. Maar zowel 2007 als 2008 zijn mooie en goed afgewerkte kites en varen beide erg lekker en zijn stabiel voor kleine kites. Best doet niet meer onder voor de gevestigde A-merken maar zijn wel stukken goedkoper.
|
|
|
Lex
|
Waarschijnlijk heb ik zaterdag ook weer is vervoer naar la playa .. hopen dat de voorspelling klopt of beter word!
|
|
|
thomasr
|
ah jammer lex! ik kan precies niet zaterdag! maar we gaan nog wel een keer samen kiten he!
|
|
|
YouriB
|
O : Jij zaterdag van de partij? Gaat Max ook ?
|
|
|
*Maximus*
|
eeeey youri! ik ben vrijdag zaterdag en zondag op stickend man dus kan niet waarom ga jij niet? laterss
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Het is nog maar de vraag of je nog aan een 2007 kan komen. Maar zowel 2007 als 2008 zijn mooie en goed afgewerkte kites en varen beide erg lekker en zijn stabiel voor kleine kites. Best doet niet meer onder voor de gevestigde A-merken maar zijn wel stukken goedkoper. Fer, Je hebt helemaal gelijk! Ik denk dat ik volgend jaar mijn Naish Kites gaan inruilen voor Best, vind het prijs verschil te groot worden en Best kites zijn gewoon top!
|
|
|
|
Lex
|
Balen Michiel! Ik kijk echt enorm uit naar dit weekend, toetsweek voorbij en een weekend vol wind!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Tja, shit happens Voor nu ziet Zondag er uit als dik gepowered 9m2 weer (en 7m2 voor de liefhebbers ). Maarja, voorspellingen zijn voorspellingen. Afwachten maar, ik ben ook klaar voor het weekend!
|
|
|
|
MayhemX
Geen avatar
|
Ben vanmiddag ook weer geweest, vanaf uurtje of half 4 tot half 7. Was samen met iemand anders ook hier van het forum, die me nog wat goede tips heeft gegeven. Ging al stuk beter als vorige keer alleen de wind viel regelmatig totaal weg en was niet krachtig genoeg om me te laten waterstarten.
Heb wel een paar keer kunnen oefenen met herstarten vanaf het water en begin steeds meer door te krijgen wat er gebeurd met welke lijnen.
Wil nu weer zaterdag gaan, omdat zondag voor mij denk te heftig is.
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Ben vanmiddag ook weer geweest, vanaf uurtje of half 4 tot half 7. Was samen met iemand anders ook hier van het forum, die me nog wat goede tips heeft gegeven. Ging al stuk beter als vorige keer alleen de wind viel regelmatig totaal weg en was niet krachtig genoeg om me te laten waterstarten.
Heb wel een paar keer kunnen oefenen met herstarten vanaf het water en begin steeds meer door te krijgen wat er gebeurd met welke lijnen.
Welke maten heb je? of heb je maar 1 maat? Veel beginners zijn in begin vaak angstig om met "te harde" wind op het water tegaan. feitelijk terecht maar soms ook te voorbarig. probeer de angst juist te overwinnen. Zo leer je de wind én je materiaal kennen. daar gaat het bij kitesurfen juist om; weet wat je kite doet in diverse omstandigheden. dus wees niet te angstig als je in de voorspellingen 16-22 knopen ziet staan. Neem van mij aan, als je in maximaal 14-15 knopen gaat oefenen dan zal je het niet snel leren. (lees;nooit ) in windje 5 tot 6 bft kun je juist lekker in oefenen. je hebt echt power nodig. Nogmaals, wat is je kitemaat?
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
12m2 Naish Cult, Ron
Was je met die hele club samen met JO'niell? Wij gingen rond die tijd weg. Er kwam nog iemand met de good old Guerilla 15m2 aanlopen die even later het water op ging.
|
|
|
joey
|
Gaat er nog iemand vandaag? Er is niet echt veel wind, maar toch genoeg om even lekker te kunnen spelen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Gaat er nog iemand vandaag? Er is niet echt veel wind, maar toch genoeg om even lekker te kunnen spelen. Idd. meer als gisteren op HvH, ik sta ervan te kijken Maar de voorspellingen zijn dat hij gauw gaat inkakken. Ik gok weer op zaterdag EN ZONDAG
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
Welke maten heb je? of heb je maar 1 maat? Veel beginners zijn in begin vaak angstig om met "te harde" wind op het water tegaan. feitelijk terecht maar soms ook te voorbarig. probeer de angst juist te overwinnen. Zo leer je de wind én je materiaal kennen. daar gaat het bij kitesurfen juist om; weet wat je kite doet in diverse omstandigheden. dus wees niet te angstig als je in de voorspellingen 16-22 knopen ziet staan. Neem van mij aan, als je in maximaal 14-15 knopen gaat oefenen dan zal je het niet snel leren. (lees;nooit ) in windje 5 tot 6 bft kun je juist lekker in oefenen. je hebt echt power nodig. Nogmaals, wat is je kitemaat? Ben ik het niet helemaal mee eens Ron, net als de rest van ons weet ja als geen ander beter dat een 12m met 6bft goed gepowerd is als je dan geen ervaring heb wordt je iedere keer over het board getrokken of als de kite op kracht komt is een beginner ook gevaar voor andere. Buiten dat ben jij een stuk zwaarder dan hem.
|
|
|
El Rudo
|
da's een 08 idd... nou ja smaken verschillen, en die waroo is idd ook dikke top voor wat ik er van gezien heb (Olten rippend met z'n kabouterkiteje LOL niet normaal!)
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Welke maten heb je? of heb je maar 1 maat? Veel beginners zijn in begin vaak angstig om met "te harde" wind op het water tegaan. feitelijk terecht maar soms ook te voorbarig. probeer de angst juist te overwinnen. Zo leer je de wind én je materiaal kennen. daar gaat het bij kitesurfen juist om; weet wat je kite doet in diverse omstandigheden. dus wees niet te angstig als je in de voorspellingen 16-22 knopen ziet staan. Neem van mij aan, als je in maximaal 14-15 knopen gaat oefenen dan zal je het niet snel leren. (lees;nooit ) in windje 5 tot 6 bft kun je juist lekker in oefenen. je hebt echt power nodig. Nogmaals, wat is je kitemaat? Ben ik het niet helemaal mee eens Ron, net als de rest van ons weet ja als geen ander beter dat een 12m met 6bft goed gepowerd is als je dan geen ervaring heb wordt je iedere keer over het board getrokken of als de kite op kracht komt is een beginner ook gevaar voor andere. Buiten dat ben jij een stuk zwaarder dan hem. Ik wist ook niet dat hij een 12 had, Michiel attendeerde mij er zo juist op. ene hoe weet jij dat ik zwaarder ben dan hem heb je weleens in z'n billen geknepen of zo....
|
|
|