Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
@ Bandit waar ga je morgen heen dan? de wind is inderdaad weer ingekakt, had al m'n spulen in de auto geladen, keek voor de zekerheid nog even op HvH en toen was ie maar 7m/s :-(
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Ik en Rauwe rijden over een minuut of 20 naar de SLufter. WInd is wel vaag, nu weer afgenomen..maar we wagen het erop. Morgen wordt wel wind, maar erg nat ben ik bang...
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Nu nog steeds 7.1 m/s Net Rauwe SMS gestuurd dat ik niet ga vanwege inkakken van de wind. Ik ga er geen avondsessie van maken, want ze geven flink wat buien op. Check maar op de Europese radar rond een uurtje of 17:30 uur. Op de Nederlandse versie zie je dat niet. @ Hard2Handle: Morgen naar Rockanje vanwege de opgegeven windrichting Z-ZO. Er zijn niet veel spots in de regio (in heel Nederland wat ik op Hanglos begrijp, daar hebben ze een handige spot zoekfunctie op windrichting o.a.) waar je met die windrichting terecht kan. @ Poor: had net Rauwe aan de lijn, die ziet er ook vanaf, of heeft ie zich toch weer bedacht
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
@ Bandit, Hanglos is inderdaad handig om spots te zoeken, maar Rockanje staat er niet bij. waar ga je dan? 2de slag of swinsedreef? Zat zelf aan Hellevoetsluis of Herkingen te denken maar Rockanje is inderdaad ook wel een goeie.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Hellevoetsluis is officieel verboden, maar dat is niet helemaal duidelijk of het er nu gedoogd wordt. Herkingen is verboden voor kiters sinds februari dit jaar. Dus is geen optie. Rockanje mag je zowel bij de eerste als de tweede afslag kiten volgens een bericht hier al eerder door mij gepost (staat nu bij Hanglos.nl bij nieuwsberichten: Rockanje Officieel Kitesurspot) Beide is betaald parkeren en een klein stukje lopen. Welke afslag ik ga nemen weet ik nog niet. Puur op de stelling "het is beter daar waar de wind verder over water kan komen" zeg ik 2e afslag.
|
|
|
R.B.
|
volgens mij is het nu nog niet betaald parkerem bij de 2e slag bij rockanje. Zal wel betaald parkeren worden als het strand seizoen start.
|
|
|
|
Lex
|
Morgen los
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
@ Bandit heb afgelopen zondag nog een aantal kiters bezig gezien bij Herkingen
Het mag toch echt niet meer: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,29880.0.htmlHet is vanaf 2004 volgens het BPR officieel verboden om te kitesurfen op de Grevelingen. Wij strijden er al lange tijd voor om meerdere spots aangewezen te krijgen. Tot op heden is er nog geen officiële vergunning afgegeven of spot aangewezen. De Grevelingendam zou de meest gunstige en voor de handliggende spot zijn. Op Nautische gronden zou dit geen probleem zijn voor het BPR. Tot onze ergernis wordt de aanvraag tegengehouden i.v.m. de Natura2000 beheerplannen en de hevel bij de dam die weer openstaat om het getijde terug te brengen.
Zolang de aanvraag loopt, wordt een gedoogbeleid gevoerd op de spots Grevelingendam en Herkingen. Vooralsnog hebben wij geen officiële mededeling gekregen dat dit gedoogbeleid is opgeheven.
Nu heeft de gemeente en recreatieschap op eigen initiatief een kiteverbod op Herkingen geplaatst. Dit zonder ons te informeren. Wij voelen ons daarom ook zeer gepasseerd en zijn bezig verhaal te halen bij de provincie. Zodra wij meer weten zullen wij dit op de div. fora posten.
Kiters, houdt er rekening mee dat dit topic gevolgd wordt door de media, houdt het netjes! Vincent
Mede RV Grevelingen
|
|
|
|
Lex
|
maar dat maakt ons niet uit want wij gaan morgen kiten Michiel ! Ron we denken aan je.
|
|
|
|
|
spoetnik
|
Waar morgen?? Rockanje??
|
|
|
ROBST3R
|
Ben benieuwd of Poor nog is geweest!
|
|
|
Phyxsius
|
is autostrand morgen doenbaar met de voorspelde windrichting ? Ik weet dat Oost uit den boze is, maar het wankelt echt rond Zuid blijkbaar.
Doen of niet doen ?
|
|
|
YouriB
|
Wie gaan er morgen nog kiten? Zuid is echt wel minder pffff.
|
|
|
NIELZZZZ
|
Waar morgen?? Rockanje??
hallo is rockanje beetje goed te doen met zuidoost en zuid? want morgen wil ik water zeker weer op maar windrichting beperkt beetje met kiezen. alvast bedankt niels
|
|
|
Lex
|
Welke slag gaan we Michiel en de rest? Ik ben er in de middag.
|
|
|
|
NIELZZZZ
|
ja je heb gelijk niet gezien tot morgen danb
|
|
|
TtHoM@s
|
Rockanje een aardige kitespot, Oostvoorne en slufter zijn vele male beter maar met Z-ZO is het eigelijk de enige goed vaarbare plek in de omgeving 1e slag of 2e slag maakt niet zo heel veel uit, als ik morge ga word het waarschijnlijk 1e slag omdat die met openbaar vervoer te berijken is het word redelijk snel diep en je moet beetje op passen voor de strand tenten en de wandelaars want het is een populaire badplaats dit over rockanje
|
|
|
R.B.
|
Yo dude's, Hoelaat gaan jullie morgen ochtend misschien ga ik namelijk ook nog ff s' ochtends vroeg de rest van de dag verplicht de koningin eren.
Dus hoelaat wie waar?
|
|
|