Kiters uit Rotterdam , meld je!

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4775 Mei 06, 2008, 20:48:50
edit2Rapporteer  
Jammer Ron, op dit moment waait het overigens wel aardig Tongue
Alleen schiet hij van gemiddeld 10min 8,0m/s naar 6,5 m/s, op het meer te weinig. Buiten in de tuin hier waait het ook stevig.....stop....stop...aan het werk Michiel! loser

Check dan wel ff de dag ervoor de weerberichten, wie weet nog ff in Cadzand kiten (oftewel, pleur je spullen in de auto). Je zoontje kan vast wel ff wachten bij opa en oma Grin


@ O: zakenman, gelijk weer doorverkopen je verse kite schater
Ik hoop dat het hard genoeg waait dit weekend, nog steeds Oost dus kijken waar het kan
Wilcoos

Geen avatar

Berichten: 205
Antwoord #4776 Mei 06, 2008, 21:08:11
edit2Rapporteer  
En ik hoop ook op goede wind voor het weekend, en liever geen oost!

Oh jah halloooww ben ik weer ;-)
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #4777 Mei 06, 2008, 21:18:45
edit2Rapporteer  
we moeten ook niet vergeten dat de wind in de zomer "dunner" is als in de winter.
dus als er nu 16 knoop staat is het eigenlijk 13.....of was het nou 12. Undecided
wat was die mooie discussie ook alweer.... YeSS


Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4778 Mei 06, 2008, 22:40:37
edit2Rapporteer  
Hij is alweer ingekakt Undecided
Wat Rauwe zegt, met Oost is het vlagerig dus je hebt meer woei nodig dan normaal om hoogte te kunnen houden.

En idd. minder krachtig die warme wind, Ron.
En das mooi want dan hoef ik nog ff geen kleinere kite te kopen Grin
Jaja, mijn endless summer komt ten einde, ik moet ook weer werken om kites te kunnen kopen, en de hypotheek af te kunnen betalen :'(

Welkom terug Wilcoos, waar was je geweest?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4779 Mei 06, 2008, 23:18:32
edit2Rapporteer  
hehe ik zie 'm toenemen, mss begin avond een Eastphornian lake check... met me zeppelin schater
Wilcoos

Geen avatar

Berichten: 205
Antwoord #4780 Mei 06, 2008, 23:33:12
edit2Rapporteer  
Welkom terug Wilcoos, waar was je geweest?

Hurghada, weet je nog Wink
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #4781 Mei 07, 2008, 01:30:02
edit2Rapporteer  
Het was geen top wind maar rakjes varen ging net.
Man of 6 bij het meer en ik zag ook nog wat kites bij playa in de lucht.
@MB Verder is het wel lekker met die zon dus kan je je vrouw, kind en verdere aanhang makkelijk mee nemen dan hebben die ook nog een relax dagje.
R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #4782 Mei 07, 2008, 01:57:47
edit2Rapporteer  
Welke maat heb je gevaren? Voor mij net ff te ver rijden voor twijfelachtige wind....
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #4783 Mei 07, 2008, 02:50:23
edit2Rapporteer  
Waren toch nog paar mensen bezig @ het meer,

Wel heuhl heuhl weinig wind, maar goed, je hebt wat te doen hea..  Cheesy

Nog ff snel wat kiekjes geschoten,







Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4784 Mei 07, 2008, 02:55:08
edit2Rapporteer  
O: kinderen heb ik niet, dus alleen de vrouw meenemen. Maar die moest werken. Idd. zo aan de kiekjes van Alferink te zien prachtig weer, maar echt te weinig wind. Zie zelfs een SS machine daar in de lucht, en die komen alleen maar uit de tas in het low-end.

Welke maat? ik ben ook net als R@bert erg benieuwd. Ik vermoed je nieuwe 2008 Waroo 13m2 Grin

Rudo: nog wezen kiten met je Graf Zeppelin?

Wilcoos: ja sorry, korte termijngeheugen. Hoe was het? Er staat op hanglos een leuk verslag van een groep die er ook was. Ook weer last gehad van de Russen. Had ik twee jaar geleden al daar, wat een vervelende lui zijn dat op vakantie ThumpDown
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #4785 Mei 07, 2008, 02:56:54
edit2Rapporteer  
Hum...ga over een paar weekjes naar el gouna...op Russenjacht zo te horen!
Wilcoos

Geen avatar

Berichten: 205
Antwoord #4786 Mei 07, 2008, 03:17:37
edit2Rapporteer  

Wilcoos: ja sorry, korte termijngeheugen. Hoe was het? Er staat op hanglos een leuk verslag van een groep die er ook was. Ook weer last gehad van de Russen. Had ik twee jaar geleden al daar, wat een vervelende lui zijn dat op vakantie ThumpDown

Die twee jongens tegengekomen ja, en nog gesproken heb ook nog wel foto's van ze denk. Kom daar nu al twee jaar, Hotel Ali Baba. Nog nooit last van russen gehad. Je kan wel lachen om ze Grin
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4787 Mei 07, 2008, 03:38:10
edit2Rapporteer  
Hum...ga over een paar weekjes naar el gouna...op Russenjacht zo te horen!

Nou, wat Wilcoos al zegt, het is ook wel komisch om ze te bekijken Grin
Alleen na een sessie van de hele middag met een 8m2 C-shape hakken in 25kn helemaal gaar in je nest, komen die gasten ff kotsen en schreeuwen in het zwembad bij je hotel om 4 uur 's nachts. Plus ik werd geweigerd in El Gouna voor de kitespot van het Movepick hotel omdat ze dachten dat ik een Rus was omdat ik in een hotel met veel van die vodkadrinkers zat. Gelukkig had ik met een van de kiters daar al een praatje gemaakt eerder die week, gelijk geen problemen meer.

Wel op de luchthaven getuige geweest van 20 man die op de WC met elkaar op de vuist gingen....jawel Roeschen!!! schater
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #4788 Mei 07, 2008, 03:55:43
edit2Rapporteer  
Hhahaha ik heb er nu meer zin in dan eerst na deze verhalen! Camera mee  Grin
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4789 Mei 07, 2008, 04:57:58
edit2Rapporteer  
Waren toch nog paar mensen bezig @ het meer,

Wel heuhl heuhl weinig wind, maar goed, je hebt wat te doen hea..  Cheesy

hehe waren jullie dat met die 12m helix? - ik heb de hele boel op getuigd en aangetrokken en vice versa...
Die boxer op de foto is 15m, ook niet klein, en die fuel 20 meter, die is er vaker...
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #4790 Mei 07, 2008, 13:11:58
edit2Rapporteer  
Waren toch nog paar mensen bezig @ het meer,

Wel heuhl heuhl weinig wind, maar goed, je hebt wat te doen hea..  Cheesy

hehe waren jullie dat met die 12m helix? - ik heb de hele boel op getuigd en aangetrokken en vice versa...
Die boxer op de foto is 15m, ook niet klein, en die fuel 20 meter, die is er vaker...

Neej, maar die gasten heb k ook gezeien, die waren ook aan het optuigen, weet niet of die het water nog in zijn gegaan.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4791 Mei 07, 2008, 14:34:14
edit2Rapporteer  
Rudo, je bent dus niet gegaan Huh
Met je SW06 16m2 heb je een heel goed low-end (wel 2:1 zetten). Die Machine is geprojecteerd maar iets van 12m2, evenveel als je SW denk ik.

Als je toch je spul had aangetrokken en opgetuigd... YeSS

Helaas is het beetje windvoorspelling dat er was weer ingetrokken. Misschien vanmiddag nog 5 Bfrt langs de kust, maar wel uit Oost Undecided
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4792 Mei 07, 2008, 15:10:52
edit2Rapporteer  
haha Michiel, dat low end van de 16 is niet goed inzetbaar, zoals je al met de 9m hebt kunnen merken "werkt" de shockwave pas als 'ie op snelheid is, en dan ramt 'ie ook geweldig door. Maar om op snelheid te komen (met mijn vedergewicht) is 'ie niet goed. Komt ook overeen met Fers bevindingen met zijn boxer: eerst snelheid maken. Met of zonder 2:1, je krijgt dat ding niet de bocht door om te sinussen met 10 knopen.

@ Alferink, die helix boys zijn wat wezen ploeteren, die kwamen niet voorbij het dammetje, ik heb die helix wel een paar keer zien hindenburgen... dat was ook de reden voor mij om niet het water op te gaan.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4793 Mei 07, 2008, 15:23:54
edit2Rapporteer  
Alle high-depowerkites (Bow/SLE/Delta/Flat-kite) moeten het hebben van de schijnbare wind. Dus altijd werken in het low-end om de boel op snelheid te krijgen. De ene kite doet dat iets sneller als de andere. Maar ik heb geen enkele HDkite (verzin eens een naam voor al die kites, ik wordt er gek van) waar dit principe niet opging.

Alleen rasechte C-shapes trekken al bij weinig vliegsnelheid zeer constant, maar dan meestal wel ver downwind (geen alternatief dus voor weinig wind)

De BoxerSLE heeft een minder low-end als de SW naar mijn weten, fer had ook een Raaf3 14m2 als low-end kanon.

Met 2:1 had ik toen op Ouddorp beter de verschillen in windsnelheid op de bar kunnen opvangen. De depowerweg is zo lang, met 2:1 moet dat met vlagerige wind (en dat is Oost altijd) op te vangen zijn. Belangrijk is om heel secuur aan te voelen wat de bar je vertelt over de wind en trekkracht van de kite, en daarop reageren. Vandaar dat varen in het low-end zeer intensief is. Ik wordt veel sneller moe ervan zelfs Tongue

Tja, heb je Robby Naish zijn lichaam weleens gezien? Zijn polsen hebben al de diameter van de LE van je SW 16m2 schater
2:1 is voor die windsmurfers bedoelt met biceps als voetballen. Vandaar dat ik ook zeg weg met die 2:1 kites en ga voor kites die standaard al 1:1 varen. Zelfs Cabrinha gooit dit principe overboord in 2009 ThumpsUp

Takoon had officieel de eerste Bowkite uit, en die was toen in 2005 al 1:1 (Nova)


Hmm, helix als toch wel heel stabiele kite uit de lucht donderen, dan zeker goede keuze om niet het water op te gaan. Je wilt niet midden op dat meer liggen met je kite in de prut Undecided
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #4794 Mei 07, 2008, 16:49:01
edit2Rapporteer  
ik word hier beetje moe van...

aldus KNMI lange termijn:

dinsdag 13 mei tot en met vrijdag 16 mei 2008
Grote kans (ca. 90 %) op het aanhouden van het rustige en droge weertype met temperaturen tussen de 20 en 25 graden.
 
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4795 Mei 07, 2008, 17:47:18
edit2Rapporteer  
Idd. Ron! Wat een kloteweer Tongue

Er was kans op een stevige Oostenwind voor donderdag en vrijdag, maar dat is geheel ingetrokken :'(

Overigens is het weer net als vorig jaar rond deze tijd in heel Europa van slag. Griekenland regent het en is het kouder!!! als hier in NL. Ook Spanje, Italie en Frankrijk hebben erg slecht weer Undecided

Helemaal ruk dat het aanhoud. Misschien vanavond toch maar naar de Wollebrand Roll Eyes
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #4796 Mei 07, 2008, 17:57:22
edit2Rapporteer  
Straks';




 YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS
R.B.

Berichten: 951
Antwoord #4797 Mei 07, 2008, 18:54:04
edit2Rapporteer  
jongens maak je niet dik.

Dan ga ik wel a.s. vrijdag naar el gouna .
En dan maar hopen dat het daar waait anders is het helemaal niks haha.
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #4798 Mei 07, 2008, 18:56:18
edit2Rapporteer  
Gisteravond ff naar de Wollebrand geweest Joepie, man o man wat een aanslag op je lichaam!
Kon gisteren m'n armen bijna niet optillen... ThumpDown

Maar wel knetterlekker varen daar op die plas, is wel ff wennen om zo te starten.
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #4799 Mei 07, 2008, 20:51:25
edit2Rapporteer  
Gisteravond ff naar de Wollebrand geweest Joepie, man o man wat een aanslag op je lichaam!
Kon gisteren m'n armen bijna niet optillen... ThumpDown

Maar wel knetterlekker varen daar op die plas, is wel ff wennen om zo te starten.

ik ben van het weekend geweest, en was ook behoorlijk erg gesloopt.

ik vondt het trouwens wel tegenvallen, echt een stuk moeilijker dan ik had verwacht... vooral die start was in het begin ff kloten
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.