Heb hele middag en een deel van de avond gekite. Eerst alleen met 11m later werd het drukken en toen natuurlijk de favo 7m. Grootste kite14m en kleinste 7m voor iedereen wat Lekker dagje @RP & Lex dat is veeeel belangrijker dan kite, goed werk jonges
Moet hij wel eerst zijn boekt dicht-klappen, en natuurlijk zijn scriptie wel goed sticken Dan ben je 100% Hanglos-fahig!
Rauwe: nog wezen boeken, heb je nog loops gestickt of hard lopen klappen op Ter Heijde?
Was vandaag met de vrouw mee shoppen in Rotterdam. Door al dat gekite was ik al een jaar niet meer met haar meegeweest Moest dus ff wat schade inhalen zodat toekomstige sessies weer veilig gesteld zijn Had nog gehoopt op een avondsessie maar was te laat thuis helaas
Kan niet anders zeggen dat het lekker was!! Toen Olten van het water kwam gingen ik en Spoon er net op, rond half 8 (file, en toch lager water dan ik hoopte).
Vaarde lekker met mn 11, de vlagen vielen erg mee. Als ik nu terugkijk is het nauwelijks onder de 23 knopen geweest, met vlagen naar 27...dus niet ontevreden over mn high-end.
En.......mn eerste backroll geland!! jajaja! Paar net niet niet, en 1 gewoon goed! Was ook prima oefen water, beetje golfjes om op af te zetten en niet te diep. Zag wel dat de wind van N naar NO was gedraaid...dus wel tricky met board verlies.
Was overigens ook weer een gast (denk een lichte Cabrinha) echt enorm ver downwind aan het ver (richting de punt naar Rockanje) en ook nog ver de zee op....gezien het aantal keer dat ik zn kite op het water zag denk ik dat het een beginner was....erg jammer..heb hem niet meer terug gezien om hem aan te spreken.
sooooo fakkaaaaz kom er maar in met die sterke verhalen:
Nou komt die he, we zijn begonnen met een paar foto's maken dit was dus slechts de warming up later op de dag ging alles zoon beetje dubbel zo hoog en hard Handle pass. Kung fu. Kiteloop.
Even voor de duidelijkheid. Zelf ben ik beginner en bezit een lichte Cabrinha [rood\beige], maar ik was het niet die zo ver uit de kust aan het varen was. Zelf was ik te druk met het doen van enkele sprongetjes. Mijn eerste 'ik ben aan het springen maar ga kiteloop headfirst als een baksteen naar beneden en weet dat het pijn gaat doen momentje' heb ik vanavond dan ook gehad. Daarna al snel tot de conclusie gekomen dat ik iets wat voorzichtiger aan moet doen en heb zowaar nog een paar sprongetjes kunnen landen.
« Laatste verandering: Mei 21, 2008, 05:36:20 door Mr the Emperor »
@ Mr E: Jij was met je maat? Die je later kwam halen?? Ik was die dus met de rode Waroo. Jij was het idd niet gelukkig. Mooi dat je sprongen een beetje lukten...die crash moet je gewoon een keer hebben gehad...ik ken het...gaat gelukkig nu beter...
PS: Hoop wel dat die gast heelhuids thuis is gekomen hoor..maar goed...
aldus KNMI: Het is zonnig en er ontstaan later in de ochtend in de zuidoostelijke helft nog een paar stapelwolken. Het kwik ligt in de middag een paar graden hoger dan gisteren, het wordt zo'n 19 graden, in de kust provincies enkele graden lager. De wind is oost tot noordoost, zwak tot matig, rond kracht 3, later in de middag en in de avond aan zee noord tot noordoost, vrij krachtig, kracht 5 en in het zuidwestelijke kustgebied mogelijk krachtig, kracht 6. Donderdag is er weinig verandering, ook dan zonnig en in de middag op meerdere plaatsen landinwaarts 21 graden. De minimumtemperatuur valt iets hoger uit en wordt ongeveer 8 graden.
Lets rock, mofo's
« Laatste verandering: Mei 21, 2008, 13:39:00 door Ron Rodeo »
kijk dat zijn verhalen! je bulletjes zijn nu zeker ook lekker schoon naar dat gehak in de Omo. Mooi hoor, ik werk me deze week de t*ring dus moeten andere kiters de wind maar opmaken.
@ TtHoM@s: waar zijn die pica's geschoten? Ziet er goed uit
@ RR: de weersvoorspellingen spreken elkaar vet tegen. goeroe PRO, windfinder en zelfs WSW zeggen een nogo vandaag. Maar KNMI en ook rijkswaterstaat zeggen een vetto go, maar wel later in de middag/avond
Ik wil wel, maar heeft het zin om vroeg te gaan? Het is rond 16:30 uur hoog water.
Wat wordt het en hoe laat 14:00 a 15:00 uur?
- Nudiebeach (liever niet, en Ron zeker niet ) - Ouddorp (bij de stinkpoel ) - Autostrand, vlagerig maar vlak water en gezellig met de meeste mofo's hier?
« Laatste verandering: Mei 21, 2008, 15:19:55 door Michiel Bandit »
het was erg grappig om een aantal te ontmoeten.. ik ben samen met poor wel een dikke 10 minuten op het water geweest. (nieuwe tweedehands kite fuel 2006 9m²) De kite viel door verlies van boardcontrole in het water en op dat moment voelde ik aan de bar dat er iets mis was. na relaunch zag ik dat de kite bij de de eenalaatste strut van trailer edge naar leading edge helemaal uitgescheurd was. lekker dan de kite heeft totaal 20 minuten gevaren sinds ik hem heb...
neemt niet weg dat het gezellig was..
iemand ervaring met royal era's? iemand interesse in een hele 13m fuel uit 06 en een kapotte 9 uit 06?
Zo, da's klote Spoon Ga eens langs bij kiterepair of farla (beiden Den Haag) om te kijken of het rendabel is de kite te laten maken
De Royal Era is de werkelijk RRD Hypertype 2. Het is de ontwerper van dat merk wat met Royal zijn eigen merk is begonnen. De kite is dan ook een verbeterde versie van de HT, die lekkere prestaties had maar helaas berucht om zijn instabiliteit. Wat ik op kiteforum.com (daar is meer over deze kite te vinden) lees is dat inmiddels opgelost.
Zag er laatst een op Rockanje. Ze zien er erg mooi uit (zelfs de tas is Italiaans design, meer iets voor je iBook dan een kite in te doen ). De windrange is voor een SLE niet zo heel erg bijzonder, maar zeker groter dan de Fuels die je nu vaart.
Ik weet niet waar je naar op zoek bent maar er is voor dat geld zoveel mooi spul te koop dit jaar. Zelfs de SS Rev is een heerlijke kite om er maar een te noemen, en goedkoper dan die Era volgens mij.
- Autostrand, vlagerig maar vlak water en gezellig met de meeste mofo's hier?
heb eigenlijk wel zin in autoplaya KNMI heeft het bij het rechte eind, neem dat maar aan. vanmiddag gaat de knop weer in stand "rammen" vanaf een uurtje of 2?
He Ron! Daar voel ik ook wel wat voor, weer ouderwets autoplaya met om 16:30 uur hoog water
Tussen 14:00 en 15:00 uur? We bellen wel ff tegen die tijd. Zit nu op de postbode te wachten voor een noodzakelijk stukje software, anders had ik ook net als onze Rudo flink hard moeten werken, en niet kiten
Rudo: ik begin sinds vorige week ook te ervaren hoe jij je moet voelen. Misschien over een paar maanden een stichting oprichten: kiteboard-correlatie.nl of zoiets voor de werkenden