Kiters uit Rotterdam , meld je!

Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #7200 Juli 13, 2008, 22:14:11
edit2Rapporteer  
en de poephouding niet te vergeten:D
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7201 Juli 13, 2008, 22:16:19
edit2Rapporteer  
Ja, Rudo gaat hard!!! YeSS Joepie

Wordt weer tijd voor een race Rudo nu je je nieuwe V8 scheur-doeken (zonder scheuren hoop ik loser) hebt
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7202 Juli 13, 2008, 22:19:47
edit2Rapporteer  
O Rudo, voor ik het vergeet. Onze Hengeloze vriend Sjoerd had interesse in je 9m2 Schokgolf, maar die was toch al weg?

Hij kijkt altijd hier op het forum, maar post alleen op Hanglos
Gezellig hoor Sjoerd! Roll Eyes Grin
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #7203 Juli 13, 2008, 22:21:48
edit2Rapporteer  
Thanx guys, helemaal duidelijk! Ga het a.s.a.p. proberen, want die walk of shame, daar ben ik wel klaar mee! @ER: ik heb een bow, maar ik neem aan dat daarvoor hetzelfde geldt als voor een SLE? Even laten vieren zodat je de plank kunt bijsturen en dan weer wat power erin?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #7204 Juli 13, 2008, 22:35:23
edit2Rapporteer  
ja die 9m sjok is naar Delft, die jongen was ook boardloos dus die heeft m'n koeieboardje even te leen. Dus die zien we binnenkort ook wel loeien met de liemen die ie heeft of zo.
Hey MB bedankt voor je testimonie, maar jij gaat ook tamelijk hard. idd tiet veur een reeske!
dinsdag namiddag wordt t mss gezzelie?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7205 Juli 13, 2008, 22:46:06
edit2Rapporteer  
Thanx guys, helemaal duidelijk! Ga het a.s.a.p. proberen, want die walk of shame, daar ben ik wel klaar mee! @ER: ik heb een bow, maar ik neem aan dat daarvoor hetzelfde geldt als voor een SLE? Even laten vieren zodat je de plank kunt bijsturen en dan weer wat power erin?


Heel verwarrend, maar je Jeckell is een SLE Tongue
Waarom het geen Bow is kan ik je uitleggen, maar dat is een heel saai technisch verhaal
Tegenwoordig vliegen zelfs de nieuwste C-kites hoog aan de wind volgens hetzelfde principe. Die DVD is alweer van een paar jaar geleden, maar alles wat erin vertelt wordt geldt nog steeds. De techniek heeft in de afgelopen 10 jaar een enorme vlucht genomen. 5 jaar geleden was hoogte lopen bijvoorbeeld nog een hele klus voor de gevorderde, en was depower iets wat je hoofdzakelijk met je board regelde ipv met de bar.

Rudo: Ik had het al gelezen in een pb, maar ging er ff om dat Sjoerd het nu ook weet ThumpsUp

Voor een race ben ik altijd in  YeSS Joepie YeSS Joepie
En jij bent het bewijs dat een gewichtsverschil met het juiste materiaal in genoeg wind geen moer uitmaakt. Jou bijhouden is echt lastig, wat het veel leuker maakt. Laatste naar de maasvlakte was je me ook te snel af Tongue
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #7206 Juli 13, 2008, 22:59:57
edit2Rapporteer  
Thanx guys, helemaal duidelijk! Ga het a.s.a.p. proberen, want die walk of shame, daar ben ik wel klaar mee! @ER: ik heb een bow, maar ik neem aan dat daarvoor hetzelfde geldt als voor een SLE? Even laten vieren zodat je de plank kunt bijsturen en dan weer wat power erin?
de plank heeft er niet zoveel mee te maken, die zet je op de goede koers en als je eenmaal vaart ga je je kite optimaal stellen, doordat jij snelheid krijgt krijgt gebeuren er 2 dingen: het profiel van de kite gaat werken, er ontstaat "lift", waardoor ie gaat trekken, en de relatieve windrichting veranderd, omdat jij beweegt komt de wind nu ook van voren, dit heet "schijnbare wind". Dus is het zaak om de stand van de bar aan te passen, je zal 'm iets aan kunnen trekken als je op snelheid bent. Dit gevoel leer je vanzelf en is voor alle zeilboten hetzelfde.
Tja en als je vaart maakt kan je hoger upwind gaan koersen maar de schijnbare wind maakt dat je ook weer lager uitkomt, daar moet je met je board rekening mee houden.
Er zijn 2 manieren om hoogte te lopen: kite vrij hoog, langzaam varen, board licht aankanten en dan kruip je tegen de wind in, als er veel chop staat is dat wel handig, en de andere is juist board hard aankanten en kite veel lager, netto ga je dan aan de wind maar omdat je hard gaat pak je maar weinig hoogte, op het autostrand typisch 50 meter op een lang rak (hang van heel veel factoren af). Die 2e is wel leuker trouwens.

wat ook uitmaakt is je stance,druk op je achterste voet, voorste been strekken, board ca. 45° kanten, voorkant iets omhoog duwen en met de tenen van de voorste voet naar je toe trekken (om goed te kanten) losse zithouding, reet 20-30 cm boven het water, schouders indraaien in vaarrichting, voorste hand los, en een punt uitzoeken waar je op af koerst.
Die houding is belangrijk om snelheid te houden, je board volgt de golven en je romp beweegt zoveel mogelijk in één lijn. Je benen doen het schokbreker werk.
Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #7207 Juli 13, 2008, 23:04:31
edit2Rapporteer  
Ik heb je niet gezien? Of toch wel? T2 was wit/blauw/rood?
Klopt, maar we zaten helemaal links. Daar had mn vriendin (met oranje/blauwe bularoo) wat meer de ruimte.

Grabjes zijn niet moeilijk. Echter als je hoog en vooral lang gaat dan moet je wel je balans houden (dat is de werkelijke reden van mijn statue of L. sprongen Wink) en tot nu toe nog geen enkele kite gehad waarbij je niet actief moest sturen om goed te kunnen landen. Bandit (jaja Roll Eyes) komt daar het dichts bij in de buurt
Nou, dat probleem heb ik al terwijl ik allesbehalve hoog en lang ga.
Vooral als ik met rechts voor vaar en spring, heeft het wateroppervlak een bijzondere aantrekkingskracht op mn rug of vice versa loser
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #7208 Juli 13, 2008, 23:15:01
edit2Rapporteer  
Pffff... hier ga ik eens even een nachtje over slapen. Ik doe alles op gevoel, dus al deze techniek moet ik even verwerken hoor. In de dvd was ik al kwijlend bij het hoofdstuk 'jumpen' aangeland Grin Maarreh, mijn dank is wederom zeer groot!  ThumpsUp
@MB, mij is verteld (en 't staat geloof ik ook in de papieren) dat 't een bow is...  Undecided
Leon aero2
Gast
Antwoord #7209 Juli 14, 2008, 10:06:39
edit2Rapporteer  
In de dvd was ik al kwijlend bij het hoofdstuk 'jumpen' aangeland Grin

En dat is het hoofdstuk waar ik in ben blijven hangen! Hoor ik soms!

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #7210 Juli 14, 2008, 10:44:10
edit2Rapporteer  
ja hallo daar...

wie komt er nu morgen allemaal feesie bouwen op playa?


Ik ben er al om een uur of 09:00. loser wind lijkt s'avonds weer iets af te nemen. Huh
Ik ga het er eens ff van nemen, ik heb namelijk afgelopen zaterdag gemist en dat doet nog steeds beetje pijn. Undecided een beetje maar..*%#$%^&*&@$^&


latersssss


Leon aero2
Gast
Antwoord #7211 Juli 14, 2008, 10:48:46
edit2Rapporteer  
Ikke!  Ben er zo einde van de middag want kan niet eerder weg  Angry Hoop dat de "woei" er dan nog beetje is!
jaaatoch
Gast
Antwoord #7212 Juli 14, 2008, 11:32:48
edit2Rapporteer  
Morgenvroeg ga ik zeker ook. Heb zaterdag alleen maar jaloers naar buiten gekeken. maar nou heb ik eindelijk WEEKEND!!  Joepie
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #7213 Juli 14, 2008, 11:43:40
edit2Rapporteer  
Kan ik morgen in de loop van de middag met iemand meerijden? Ik kom met OV vanaf Utrecht en pak dan trein/bus naar de handigste opstapplek.
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #7214 Juli 14, 2008, 11:57:08
edit2Rapporteer  
gaat nu ook al aardig aantrekken:D
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #7215 Juli 14, 2008, 12:04:30
edit2Rapporteer  
Ik ben er morgenmiddag!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7216 Juli 14, 2008, 12:19:56
edit2Rapporteer  
@MB, mij is verteld (en 't staat geloof ik ook in de papieren) dat 't een bow is...  Undecided

Op de website van Gaastra wordt het idd. ook een Bow genoemd, echter de kite heeft niet de karakteristieken van een officiele Bow kite (gebroeders Legiagnoux patent). Maar dat geeft helemaal niets, want de meesten hier hebben liever geen Bow maar een SLE ThumpsUp

Nou, dat probleem heb ik al terwijl ik allesbehalve hoog en lang ga.
Vooral als ik met rechts voor vaar en spring, heeft het wateroppervlak een bijzondere aantrekkingskracht op mn rug of vice versa loser

Het is echt een illusie dat (hoog) springen makkelijk is. Ik krijg regelmatig de vraag hoe het moet, maar daar het echt een gevoelskwestie is heel lastig uit te leggen en aan te leren is.
Voor de balans kun je je benen intrekken aan het begin en tijdens de sprong, evenals je rug naar achter doen. Dan hang je het stabielst. Echter richting de landing is gestrekt veel beter. Dan kun je ook zien waar je gaat landen en evt. correcties maken in je vluchtbaan. Heel belangrijk is het dus dat je een kite hebt met goede feedback via de bar. Immers naar je kite omhoog kijken, en ook nog onder je je landingspositie is heel lastig. Ik kijk zelden naar mijn kite.

Daarnaast zijn er best veel verschillen tussen de verschillende kites in het landen. Springen gaat altijd wel op dezelfde manier. Kites waar je niet echt hoog mee springt heb ik nog weinig in mijn handen gehad.

Sowieso twee kanten op tricks leren heb je altijd een voorkeurs kant. Ook ik spring maar een kant op lekker, de andere blijft een stuk lastiger. Zelfde als bij snowboarden (als je tenminste op een twin rijdt Wink)

Morgenavond misschien, maar Ron waar heb je gezien dat het morgenavond al af neemt Huh
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #7217 Juli 14, 2008, 12:33:47
edit2Rapporteer  



Morgenavond misschien, maar Ron waar heb je gezien dat het morgenavond al af neemt Huh

watersportweer geeft iets lager aan, maar zie nu pas dat het om 21:00 is
zal dus wel meevallen

hier nog lekker plaatje van KNMI.
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #7218 Juli 14, 2008, 12:45:51
edit2Rapporteer  
mmmmmmmm
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #7219 Juli 14, 2008, 12:52:58
edit2Rapporteer  
zie het er eventjes TOP uit vandaag zeg...!
maarja inpakken voor morgen naar pisa en corsica doet deze gemiste dag snel vergeten! Grin
ik hoop dat er een beetje wind staat komende 2 a 3 weken daar, en niet te vaak aflandig aan de Zuid Oost kust...

ohja, is het nog de moeite een golfsurfboardje mee te nemen?
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #7220 Juli 14, 2008, 13:23:46
edit2Rapporteer  
gaat er nog iemand naar TH morgen avond?
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #7221 Juli 14, 2008, 15:40:27
edit2Rapporteer  
ff wat anders. viel me ineens op. Tongue

we hebben het topic van de groningers bijna ingehaald.  loser
zij lezen meer dan dat ze reageren. Lips Sealed
is ook wat waard, toch? nu de rest nog!

 Joepie

r'dam rules. (en barendrecht etc.... Grin)
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #7222 Juli 14, 2008, 15:52:21
edit2Rapporteer  
zooo heb jij niks beters te doen Ron (ik zag het ook maar ik dacht daar ga ik dus geen post aan wijden - shit! toch gedaan...)
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #7223 Juli 14, 2008, 16:05:25
edit2Rapporteer  
zooo heb jij niks beters te doen Ron (ik zag het ook maar ik dacht daar ga ik dus geen post aan wijden - shit! toch gedaan...)

ja idd geen reed te doen hier, vanaf woensdag krijg ik het mega druk.
morgen lekker rossen met die riselap, heeeeeeeeerlijk, je kom toch ook?
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #7224 Juli 14, 2008, 16:06:34
edit2Rapporteer  
Jiepiej nieuw boardjeee
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.