martijn
|
ER: Ik heb de rise op standje 3 gezet, ik merkte idd dat hij veeeeel meer stalde. Heb m nu weer op 1 gezet. 1 is tot nu toe het lekkerst, nu nog ff 2 en 3 proberen (en 1 moet nog uitgehaakt worden).
de downwinder MOET doorgaan!
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
ER: Ik heb de rise op standje 3 gezet, ik merkte idd dat hij veeeeel meer stalde. Heb m nu weer op 1 gezet. 1 is tot nu toe het lekkerst, nu nog ff 2 en 3 proberen (en 1 moet nog uitgehaakt worden).
de downwinder MOET doorgaan!
ja hij stalt wel eerder dus rustig aan met de bar, ik heb er bijna niet mee kunnen varen maar de 14 draaide echt mega snel, en de 10 voelde als een stuntvliegertje. Ik ga er ook nog verder mee experimenteren.
|
|
|
hans
|
wat is dit nou allemaal voor piepweer, volgens mijn weten ze hier boven nog niet dat
het herfst is , kom op nou met die wind
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
ouddorp zoog dik
zoog het maar dik, dan waren we tenminste niet voor nix geweest, en was ik nu voldaan. word echt niet goed van dit k*tweer, net was het 10m/s en te laat om nog te gaan rijden aaaagggggrrrrr.
|
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
downwinder van kijkduin naar hoek van holland was leuk, wind kwam laat opzetten inderdaad, maar wel heel de tijd droog gebleven!
|
|
|
drifter
|
was leuk he die downwinder. mooie golven ook af en toe vandaag. stonden om half 7 nog op de boulevard en toen ging die pas goed aantrekken.
Jan deed moeilijk vandaag, een juiste voorspelling was er niet echt. Maar we kunnen weer een leuke sessie bijschrijven.
|
|
|
|
jesse.
Logs: 0 | 6 uur
|
Spot Wind (knopen) Wind (vlagen) Brouwersdam 17,7 22,7 er staat wind??? w0ott.. beetje laat 21:32. beloofd tog wel iets leuks morgen?
|
|
|
|
Mriek
|
Zo de meningen verschillen nogal zo te zien. Vanaf een uurtje of vier trok de wind een beetje aan en was er redelijk te varen. Lekker rustig was het, eerst met z'n tweeën en later met z'n vijven op het water. First time in zulke branding, vond het helemaal geweldig in die grote golven! Als je er aan de andere kant weer afduikt voelt het alsof je een meter lager valt, is leuk. En als een echt grote golf je onder water trekt houdt de zuigkracht je een paar tellen onder, gekke ervaring is dat de eerste keer, maar eigenlijk niet eens eng. Maar goed, dit is voor de meesten allemaal oud nieuws natuurlijk. Wel m'n safety moeten trekken toen m'n kite in het water belandde en door de lijnen begon te rollen. Ook dat eens meegemaakt. Kortom, lekker en leerzaam dagje! Hopelijk voor de rest morgen een betere dag! @ Thomas (tniers) thanx nog voor het aanbod
|
|
|
JO'Neill
|
EINDELIJK mn nieuwe torch kunnen bewonderen en testen!! B'dam was goed te doen!! We waren eerst langs ouddorp gereden..was uurtje of 3...toen zagen we 1 waroo in de lucht en dikke branding....daar hadden we geen zin in..met weinig wind in de branding lopen kloten..dus op de gok verder gereden naar b'dam...10 kites in de lucht..retevlak water!! Echt genoten!! af en toe wat weinig..maar meestal voldoende om een beetje uit te haken ....damn na 2 weken niet kiten is het toch echt weer lekker joh! Voor degene die morgen vrij zijn..ik zal duimen voor wind
|
|
|
d@ni
|
was je op playa geweest mriek?
|
|
|
Mriek
|
was je op playa geweest mriek?
Nope, bij Ouddorp, maar niet bij de veelbesproken strandstoel, maar een ander strand, geen idee hoe het heette. Wel enorm ranzig trouwens, het water daar bij Ouddorp. Hele sloten bruin water en gelig schuim. Kan nooit gezond zijn.
|
|
|
R.B.
|
Gisteren was ik om 16.30 op s'gravenzande en ben tot 18.45 gebleven in het begin was het iets te weinig later was de wind wel te doen. Alleen het verbaasde mij wel dat de branding zo heftig was na zo'n lange windstille periode. Maar wel weer ff op me boardje gestaan en op het strand de HP geoefend haha.
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
vanaf zaterdag weer wind uit westelijke richting. tis nog niet veel maar in geval die vervelende "O" is er uit. kom maar op met die herfst.
|
|
|
Alferink
|
Daarna gaat die weer naar een O, lijkt het nu op. :-(
Maar ik riep net nog, positief blijven.
Herfst !! HERE WE COME hoppatee
|
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
update: helaas playa gaat hard achter uit er zijn nu al veel palen in de grond geslagen zodat het gebruik van een bugy al niet meer te doen is. Er staan ook al palen klaar voor het gebied waar je je kite pas mag oplaten. Ja dat is voor sommige nog eens 10min verder lopen want deze palen staan op een meter of 50m op de tweede zand bank. De zone is nog niet van kracht maar als die zogenaamde vogel vrienden die 1 keer in de 2jaar vogels komen kijken zo doorgaan is playa binnen 3 jaar helemaal verboden . Ok al blijft slufter nog even open er wordt nu voortijdig aan playa gesneden, buiten dat als de zone van kracht wordt zal de kans op ongelukken veel groter worden of het nu mensen van slufter zijn of de normale zomer drukte heel veel mensen in een klein gebied. Mede werking van oostvoorne on dit te voorkomen had ook wel mooi geweest ten slote kopen kiters geregeld wat in het dorp.
|
|
|
d@ni
|
DAT zijn de mindere berichten, the O
|
|
|
d@ni
|
Ze onderschatten de commerciele mogelijkheden(of ze zien het niet), van de kiters die dagelijks, maar vooral in de weekenden hun mooie gemeente aandoen. Vooral in de zomer. Denk aan een strandtent of betere voorzieningen.
|
|
|
The O
|
Gisteren middag op playa eindelijk even met het nieuwe boardje op het water geweest en deze is rustig in het water op drie dingen na voelt de rest beter. De 2007 planeert veel sneller, voelt veel sneller aan (met minder kracht meer snelheid) en loopt veel makkelijker hoogte, misschien is het wennen maar tot zo ver mijn eerste indruk met niet al te veel wind.
|
|
|
The O
|
Ze onderschatten de commerciele mogelijkheden(of ze zien het niet), van de kiters die dagelijks, maar vooral in de weekenden hun mooie gemeente aandoen. Vooral in de zomer. Denk aan een strandtent of betere voorzieningen.
Of te wel niemand moet in het drop meer wat kopenals dat niet nodig is. Ja natuurlijk wel bij de friet tent op de parkeer plaats want die had een strandtent op het strand vroeger maar is ook verbannen en staat net als ons ook op de parkeer plaats. Kan zijn dat ik wat nieuws gemist heb maar heeft de nkv met andere belanghebbenden wel om de tafel gezeten om een weer woord te geven op de vergadering(en) waar dit uit voort is gekomen. Helaas is niet iedereen Nkv lid maar buiten dat doet de regio vertegenwoordiger wel wat\genoeg, niemand wil regio vertegenwoordiger zijn maar zo hou je niks over. Om als uitval basis Rockanje te noemen is natuurlijk geL@L van de bovenste plak want dat is vrij gegeven i.v.m. de tweede Maasvlakte buiten dat kan je daar zeker niet alle wind richting kiten. Lekker hebben ze het bij Nkv over vruchtbare vergadering Oostvoornse meer waar je alleen met oosten wind kom en in de tussen tijd sluiten ze de echte mega ruime speeltuin waar je met de overige wind richtingen te recht kan en het lekker ondiep is. Nu kan ik zelf een klein beetje kiten dus maakt de spot niet uit maar vindt playa wel altijd gezellig.
|
|
|
d@ni
|
Playa gaat toch niet helemaal verloren? Hoe zit het nou? Mag je straks alleen vanaf de 2e zandbank tot de bocht met rockanje kiten?
|
|
|