Kiters uit Rotterdam , meld je!

martijn

Berichten: 2347
Antwoord #15125 Maart 27, 2009, 19:22:21
edit2Rapporteer  
idd big O, knmi is als enigste positief
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #15126 Maart 27, 2009, 19:36:14
edit2Rapporteer  
is het volgens hoeroe pro nog de moeite om te hopen dit weekend Rudo?

niet zo huilen Martijn... dr zit nog best wat ruft in
Le Ber

Berichten: 184
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #15127 Maart 27, 2009, 20:06:17
edit2Rapporteer  
Was net iets te optimistisch en had mijn 12 max2 thuis gelaten, voor het eerst gevaren met mijn 8 max2, wat een fijne kite is dat zeg.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15128 Maart 27, 2009, 21:50:28
edit2Rapporteer  
Michiel, welke boardjes hebben je interesse?

(in willekeurige volgorde)

- Slingshot Lunacy
- Underground FLX
- Nobile T5 & T6
- F-one TraxIII & IV
- Xtremeboards custom build

Spleene maakt superboards, maar is bij ons niet echt goed verkrijgbaar. Die vallen dus af. En ik heb begrepen dat de 2009 lijn van Brunotti erg goed is. Ik had een B in 2002, en sindsdien heb ik het merk de rug toegekeerd. Maar nu is het terug. Misschien dat ik die ook ga testen.

Ik zoek veel pop, vroeg planeren, goed doorglijden door luwtes, goed aan te kanten in harde wind, stabiel bij landingen, en liefst goed om te carven (eigenlijk een eigenschap die niet samengaat met pop)
En ook niet snel happen in golven zoals mijn huidige 666 doet (werd er gek van vandaag Tongue)

@ Rudo: ziet er goed uit voor zondag. Misschien toch nog ff voor het werk het water op ThumpsUp
Leon aero2
Gast
Antwoord #15129 Maart 27, 2009, 21:51:43
edit2Rapporteer  
Ook op da playa was ie weer is ouderwets lekker!  Grin
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #15130 Maart 27, 2009, 21:52:20
edit2Rapporteer  
Nou! Zeker gezien de veranderde voorspelling voor morgen ben ik erg blij dat ik nog ben geweest.

Was goed te doen op de Playa, maar moest toch erg wennen aan de palen...voel me er wel door beperkt. Vanaf de eerste duin met hoog moet je er haast wel tussendoor om ff goed hoogte te kunnen lopen. Enfin..ga er toch echt niet snel meer heen...was ff vergeten dat je haast een uur zoet ben met inpakken, lopen, omkleden etc....echt te lang.

Ik was er rond half 4 en toen was de ingekakte wind weer aan het toenemen. Stond af en toe behoorlijk overpowered met mn 11. Moest ook erg inkomen..erg veel foutjes in het begin..niks lukte. Later gelukkig beter en nog gewerkt aan nieuwe trick (zo'n achterwaartse 360 waarbij je met je rug laag over het water draait....).
In die hagelbui nog een enorme vlaag moeten verwerken. Zo hard dat ik hem totaal niet uit kon remmen met mn board en daarom (net als vroeger, toen je net begon) op mn plaat stuiterde.

Leuk om Mriek te hebben ontmoet en H2H zwaaide ook nog ff!
For the record: Mriek zag ik 1x springen en ging toen toch zeker 4-5 meter hoog!! Netjes!

Veel Waroos vandaag trouwens zeg! Zwaar in de meerderheid!
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #15131 Maart 27, 2009, 21:55:56
edit2Rapporteer  
jochen, staan je waroooo's te koop? Ga je nu de 2009 halen..

Goed om te horen dat je er van genoten hebt!:)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15132 Maart 27, 2009, 22:12:21
edit2Rapporteer  
...maar moest toch erg wennen aan de palen...voel me er wel door beperkt. Vanaf de eerste duin met hoog moet je er haast wel tussendoor om ff goed hoogte te kunnen lopen. Enfin..ga er toch echt niet snel meer heen...

He Jochen, je reactie is de mijne. En nu het weer drukker begint te worden loopt de druk op omtrent het zwaar ingekrompen kitegebied. Vooral met hoog water zijn bijvoorbeeld Le@n en ik ons synchroomspring stuk helemaal kwijt. We waren vorig seizoen zo lekker bezig daar :'(

Idd. was 10 of 11m2 de lekkerste maat voor vandaag voor het betere springwerk. Was dan ook erg verbaast dat ik twee zeer hoge sprongen heb kunnen maken met de 7m2 op extra korte lijnen (ja, ook voordat Lauw ze nog verder ingekort had waren ze al korter als standaard loser)
Er zaten echt een paar vlagen bij, niet normaal (en die hielden ook echt een tiental secondes aan. Erg vaag maar wel leuk Wink)

@ Mriek: komt dat door die pads dat je zo hoog springt? Wel een prestatie omdat je relatief kort pas kite ThumpsUp
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #15133 Maart 27, 2009, 23:20:43
edit2Rapporteer  
Zo Mriek is ook weer thuis. Twee 3-urige sessies in drie dagen met elk 5 uur reistijd is wel een beetje te veel van het goeie zeg. Ben gesloopt! En dat was te merken vandaag. 't voelde helemaal niet lekker (sorry, ik weet, vrouwenopmerking, maar geen zin om te onderbouwen met feiten en cijfers). Het was gewoon ruk, ondanks de zeer fijne omstandigheden. Geen overdosis beginnerseuforie dus voor de verandering (ik begrijp je opeens helemaal Michiel). Die sprong was pure mazzel, maar mijn innige dank voor deze digitale veer in mijn reet. En hij smaakt naar meer! Pads zitten overigens erg lekker, zit veel vaster in m'n bindingen. Boardgevoel was er sowieso niet vandaag, dus geen idee of dat minder is.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15134 Maart 27, 2009, 23:42:41
edit2Rapporteer  
Ik had ook zo'n dag, maar dat was echt niet omdat ik gesloopt was (of toch wel, die nachtelijke flesjes sessies met mijn kleine eisen ook zijn tol Tongue)

Ik hoop dat de temperatuur weer eens gaat toenemen. Ben wel toe aan blote voeten in mijn bindingen, zonder na een uurtje voor amputatie door te moeten gaan loser

ListenToMe Jongens, duimen voor a.s. zondag!
JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #15135 Maart 28, 2009, 00:33:01
edit2Rapporteer  
@ Michiel: Test t boardje van Ron is een keer....als je dat mag van hem Wink
Als het bevalt heb ik nog wel wat liggen voor je...
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #15136 Maart 28, 2009, 01:12:11
edit2Rapporteer  
Vandaag toen ik om 1400uur bij de pakeerplaats aangekomen was, stond daar zo een zuid-hollands natuurgebied bescherm mannetje die met één of ander charme-offensief bezig was. Hij ging alle omkledende kiters netjes even uitleggen hoe het gebied opnieuw ingericht is. Hij had zelf mooie folders bij zich en waarschuwde dat er binnenkort beboet zal gaan worden. Misschien moeten we toch maar eens rekening gaan houden met die onzinnige zones........
Helemaal lullig was dat op het moment dat deze kerel in zijn groene pakje en met zijn gepoetste kistjes zijn relaas hield er van de 12 kiters op het water 11 in het vogelgebied achter de palen aan het varen waren. Het bewijs dat die zonering echt niet handig is met hoog water en W-wind. 

Voor de rest best wel een lekkere sessie gehad. Pas toen de wind na 1600uur zo toenam en extreem vlagering werd was het niet confortabel meer met mijn 12M. @ JB ik had ook het idee dat jij qua power op het randje zat. Een rode Waroo en een gele boardshort toch?
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #15137 Maart 28, 2009, 01:21:12
edit2Rapporteer  
ik ben echt op. kan nu pas gaan slapen ivm ander verplichtingen.
Was wel erg gezellig.

thnx O voor de wijze lessen vandaag!

"pak die kite nou gewoon" hehe
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #15138 Maart 28, 2009, 01:28:26
edit2Rapporteer  
Jongens, word het morgen wat? Of beter de zondag pakken? Zowiezo is de richting dan relaxter...
richard

Berichten: 381
Antwoord #15139 Maart 28, 2009, 09:26:28
edit2Rapporteer  
Potverdorie, de hele week was het top en alles kakt in dit weekend.

Zijn er nog die-hards die voor dat zuchtje gaan tussen 11 en 13 op playa of gaat iedereen het hele weekend rusten en rek- en strekoefeningen doen om de spiertjes bij te laten komen ??

Ik kijk even of er nog iemand reageert, anders wordt het helaas een rustig weekendje thuis vrees ik.

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #15140 Maart 28, 2009, 09:29:13
edit2Rapporteer  
@michiel

http://aboards.eu/public/     loser
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #15141 Maart 28, 2009, 10:13:23
edit2Rapporteer  
Dit weekend wordt niks meer.  ThumpDown
Ik ben blij dat ik gister nog geweest ben, een paar lekkere sprongen eruit gegooit  Joepie, en een paar minder lekkere landingen erachteraan. loser

Al met al heerlijk gevaren van 16.30 tot 18.00 met de 7m! YeSS

Het was trouwens prima te doen met 7m, de wind nam eigenlijk alleen maar toe. ThumpsUp

@ Le@n : Jij kon hem ook nog goed houden met die 11m, ik zag jouw er ook nog een paar mooie sprongen achter elkaar uitgooien. Netjes!
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #15142 Maart 28, 2009, 10:27:56
edit2Rapporteer  
Ik had ook zo'n dag, maar dat was echt niet omdat ik gesloopt was
Jij hebt waarschijnlijk van de winter de boel een beetje onderhouden in de sportschool oid. Ik heb naast die paar kitesessies en af en toe een stukje hardlopen niks gedaan. Eigen schuld dus. Traint iedereen eigenlijk naast het kiten om aan conditie en spieren te werken?
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #15143 Maart 28, 2009, 10:47:53
edit2Rapporteer  
Michiel, welke boardjes hebben je interesse?

(in willekeurige volgorde)

- Slingshot Lunacy
- Underground FLX
- Nobile T5 & T6
- F-one TraxIII & IV
- Xtremeboards custom build

Spleene maakt superboards, maar is bij ons niet echt goed verkrijgbaar. Die vallen dus af. En ik heb begrepen dat de 2009 lijn van Brunotti erg goed is. Ik had een B in 2002, en sindsdien heb ik het merk de rug toegekeerd. Maar nu is het terug. Misschien dat ik die ook ga testen.

Ik zoek veel pop, vroeg planeren, goed doorglijden door luwtes, goed aan te kanten in harde wind, stabiel bij landingen, en liefst goed om te carven (eigenlijk een eigenschap die niet samengaat met pop)
En ook niet snel happen in golven zoals mijn huidige 666 doet (werd er gek van vandaag Tongue)

@ Rudo: ziet er goed uit voor zondag. Misschien toch nog ff voor het werk het water op ThumpsUp


ghehe wordt een moeilijke keuze dan  loser. Ik vaar nu nog met de pro x 06 (heb ik vanaf dat ik begon met kite, 1,5 jaar) die heeft ontzettend veel pop, maar om er mee te carven en toeside te rijden is het echt niets. Met de 07  pro x gevaren en toen lukte het gelijk voor de eerste keer om toeside hoogte te lopen.

Heb op de nieuwe pro x en YZ promodel van de Scholte's gevaren, dat vaart toch echt een stuk beter dan mijn pro x.

Heb ook de Zen nog geprobeerd, dat was ook een super lekker boardje. . Wouter kan vast wel een test boardje voor je regelen.


Vandaag komt het denk ik niet meer goed met de wind Roll Eyes
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #15144 Maart 28, 2009, 11:10:24
edit2Rapporteer  
.
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #15145 Maart 28, 2009, 11:13:58
edit2Rapporteer  
.

.?  Roll Eyes

ik wil kiten!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15146 Maart 28, 2009, 11:30:28
edit2Rapporteer  
Jongens, zondag misschien een grote maten sessie mogelijk, daarna is de wakeboardbaan de Wollebrandt weer open. Daar zullen we heen moeten ben ik bang Undecided

Mijn smeekbede voor betere temperaturen is gehoord, 18°C geven ze al op in de loop van volgende week YeSS
Maar NO richting wind die erg zwak is van kracht Undecided

@ Michiel: Test t boardje van Ron is een keer....als je dat mag van hem Wink
Als het bevalt heb ik nog wel wat liggen voor je...

Van Ron mag ik nooit materiaal testen, dat zal dus niet gaan loser Grin
Aboards moet ik er ook bijzetten, maar het is al zo'n waslijst Roll Eyes

Ik had ook zo'n dag, maar dat was echt niet omdat ik gesloopt was
Jij hebt waarschijnlijk van de winter de boel een beetje onderhouden in de sportschool oid.

Dat had ik graag gewild, maar totaal geen tijd met die kleine en werk. De wind was vlagerig, en ik had mijn dag gewoon niet. Laten we het daar maar op houden Tongue Wink

ghehe wordt een moeilijke keuze dan  loser.......Heb op de nieuwe pro x en YZ promodel van de Scholte's gevaren, dat vaart toch echt een stuk beter dan mijn pro x.
Heb ook de Zen nog geprobeerd, dat was ook een super lekker boardje. . Wouter kan vast wel een test boardje voor je regelen.

Ik hoop dat ik die brunotti kan testen, ik zal het zeker doen.

Echter in de grote kb.de test kwamen de Lunacy en F-one TraxIII er als beste uit (die voldoen het best aan mijn wishlist).
Underground is daarin niet getest, maar ik weet uit andere testen dat dit echt superboardjes zijn. En die kan ik via vlieger op waarschijnlijk wel testen.
Xtremeboards geeft me de mogelijkheid een bedrijfslogo erop te printen (je kunt je eigen print laten maken, zelfs custom board), wat weer interessant voor mijn zaak is als promotiemateriaal...

De Zen schijnt lekker te varen, de pads heb ik al en bevallen. Maar voldoet niet aan mijn wishlist op het punt low-end Undecided
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #15147 Maart 28, 2009, 12:00:46
edit2Rapporteer  
18 graden ! Lekker zeg! Tijd voor terasjes. Wel klote van de wind dit weekend, maar even vooruitwerken met school dan maar...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15148 Maart 28, 2009, 12:18:02
edit2Rapporteer  
18 graden ! Lekker zeg! Tijd voor terasjes. Wel klote van de wind dit weekend, maar even vooruitwerken met school dan maar...

Het terras op de Wollebrand dan maar als ik een voorkeur mag uitspreken  Wink
Maar wie weet heeft NO nog een verrassing in petto. Kan best lekker zijn met die richting op zee.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #15149 Maart 28, 2009, 12:18:11
edit2Rapporteer  
MB vlak die 666 niet uit, ik vond die 08 van the Ø eigenlijk ontzettend lekker varen, een stuk vergevelijkerder in de chop en praktisch net zo snel als de 07. Met de opmerking dat er wel grotere vinnen onder zitten, dat merkte ik vooral met de diepgang schater sorry Ø.

Zo ziet zo'n knakkert er dus uit. Ik kan 'm wel repareren, het is eigenlijk alleen maar gedelamineerd, en de core is geknakt. Met wat vacuum (fuckyoum) is het wel weer 100% te krijgen, het bodemlaminaat is nog goed. Hij zal wel een paar gram zwaarder worden.

 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.