Kiters uit Rotterdam , meld je!

Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #15150 Maart 28, 2009, 12:24:32
edit2Rapporteer  
williewortel gaat weer aan de slag om zijn gebroken plank in orde te krijgen..Wink ben benieuwd hoe lang hij het dan nog uithoudt...whehe:P
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15151 Maart 28, 2009, 12:25:02
edit2Rapporteer  
MB vlak die 666 niet uit, ik vond die 08 van the Ø eigenlijk ontzettend lekker varen, een stuk vergevelijk in de chop en praktisch net zo snel als de 07. Met de opmerking dat er wel grotere vinnen onder zitten, dat merkte ik vooral met de diepgang schater sorry Ø.

Ik heb de versie van de voor mij geschikte afmetingen al gevaren vorig jaar. Ik vond hem niet echt significant verbeterd, merkte niet veel verschil.
En kwa snelheid maakt het niet veel uit. En de meeste boardjes lopen erg hard nu. Van de 555 vanaf 2008 valt ook niet meer te winnen bijvoorbeeld Tongue Grin

De 2009 is geheel opnieuw ontworpen (2008 is een verbeterde versie van het 2007 model), en schijnt erg lekker te zijn. Daarom staat hij ook op het lijstje. Helaas blijven de bindingen gelijk aan de voorgaande jaren, dus dat betekend standaard de OR pads weer overzetten.

Waar het mij om gaat is dat we steeds minder vlakwater tegen gaan komen, dus carven wordt nu wel belangrijker, evenals minder happerig in chop. Happerig is de 2008 versie ook nog, evenals erg slecht in carven (wel tikkeltje beter als 2007 model).

Het wordt dus een compromis board zoals de F-one TraxIII, UG FLX, T5 of iets dergelijks. Ook de Lunacy schijnt goed te presteren kwa carven en happerigheid voor een freestyle board. Kortom, ik ga zeker verder kijken als de fantastische Nobile line-up ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15152 Maart 28, 2009, 12:26:42
edit2Rapporteer  
williewortel gaat weer aan de slag om zijn gebroken plank in orde te krijgen..Wink ben benieuwd hoe lang hij het dan nog uithoudt...whehe:P

Ik wist al dat Rudo niet goed was, maar gek? Tongue loser schater

Doe normaal man, weg met dat ding Wink
Als het een auto was heb je er dik 500kkm mee gereden. Gewoon op, versleten. Je hebt er ook erg veel plezier van gehad ThumpsUp
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #15153 Maart 28, 2009, 12:36:35
edit2Rapporteer  
gasten het wordt toch een bij board, zodra ik die Mako binnen heb ga ik toch meer richting de branding. Luxury!

En gek... we zien wel wie er gek is.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #15154 Maart 28, 2009, 12:43:47
edit2Rapporteer  
@ Dani: Jij was met die blauwe Waroo 7? Weeg je erg weinig ofzo? Je kite stond wel beetje met oren in de lucht.

@ Emperor: Die gele boardshort was H2H met zn 11. Ik had de andere rode 11 (witte short). Was wel goed gepowered ja..had nog op 3e knoopje op de kite..2e was genoeg geweest..maar wilde niet weer naar de kant..

@Mriek: Ik had dus ook net zo'n dag...erg inkomen...ofwel..te lang niet geweest...heb nu zelfs flinke spierpijn...


Vandaag toen ik om 1400uur bij de pakeerplaats aangekomen was, stond daar zo een zuid-hollands natuurgebied bescherm mannetje die met één of ander charme-offensief bezig was. Hij ging alle omkledende kiters netjes even uitleggen hoe het gebied opnieuw ingericht is. Hij had zelf mooie folders bij zich en waarschuwde dat er binnenkort beboet zal gaan worden. Misschien moeten we toch maar eens rekening gaan houden met die onzinnige zones........
Helemaal lullig was dat op het moment dat deze kerel in zijn groene pakje en met zijn gepoetste kistjes zijn relaas hield er van de 12 kiters op het water 11 in het vogelgebied achter de palen aan het varen waren. Het bewijs dat die zonering echt niet handig is met hoog water en W-wind. 

Voor de rest best wel een lekkere sessie gehad. Pas toen de wind na 1600uur zo toenam en extreem vlagering werd was het niet confortabel meer met mijn 12M. @ JB ik had ook het idee dat jij qua power op het randje zat. Een rode Waroo en een gele boardshort toch?

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #15155 Maart 28, 2009, 12:44:19
edit2Rapporteer  

Van Ron mag ik nooit materiaal testen, dat zal dus niet gaan loser Grin
Aboards moet ik er ook bijzetten, maar het is al zo'n waslijst Roll Eyes


He knakker, jij mag mijn schatje best eens misbruiken. YeSS
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15156 Maart 28, 2009, 12:44:49
edit2Rapporteer  
gasten het wordt toch een bij board, zodra ik die Mako binnen heb ga ik toch meer richting de branding. Luxury!

En gek... we zien wel wie er gek is.

Als je niet gek was zoals vrijwel iedereen hier, dan was je een stuk minder interessant Wink ThumpsUp

Slimme zet om die Mako aan te schaffen ThumpsUp
Sowieso vermoed ik dat wij allen dit jaar meer op zee zullen varen als vlak water...

Ik ga denk ik toch mijn straps weer van mijn waveboard gooien. Ik moet maar de techniek om door chop de knallen leren. Op die manier kan ik ook met boots gewoon ermee varen (de straps staan nl. niet genoeg open voor boots op dit moment)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15157 Maart 28, 2009, 12:45:22
edit2Rapporteer  

Van Ron mag ik nooit materiaal testen, dat zal dus niet gaan loser Grin
Aboards moet ik er ook bijzetten, maar het is al zo'n waslijst Roll Eyes


He knakker, jij mag mijn latje best eens misbruiken.

Weet ik, maar ik zie je zelden meer door al dat gewerk. Werken is slecht (maar helaas een noodzakelijk kwaad Tongue loser)
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #15158 Maart 28, 2009, 12:56:31
edit2Rapporteer  

dudes mijn computer is gecrashed, kreeg er alleen nog een "." uit.
zit nu effe bij moeders achter der pc.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #15159 Maart 28, 2009, 13:16:26
edit2Rapporteer  
Gistere al met al een heerlijke beul dag gehad. YeSS Joepie
1 keer hard gecrashed toen ik over mijn rail werd getrokken, stuiterde 2-3 keer met m'n ballen op het water  Shocked, dat deed echt pijn :'(, heb wel zo'n 5 min bij liggen komen van de pijn. loser
Toen besefte ik mij weer hoe gevaarlijk het daar nu is geworden met die palen als je overpowerd ben... ThumpDown
Hoelang duurd het nog voordat het echt goed fout gaat daar met al die beginners?? Huh

Ik was idd de geene met geele boardshorts en de rode waroo zoals Jochen al zei.

D@ni was jij met een lichtblauwe waroo?

Wat Le@on doet is toch geen surfen meer dudes? Ik heb hem alleen door de lucht zien vliegen, jjiihaaaww... YeSS ThumpsUp

Was gezellig Mriek! Grin Jammer dat je dagje niet was... Roll Eyes
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #15160 Maart 28, 2009, 13:50:57
edit2Rapporteer  
Ach shit happens. Zat er gisteravond even doorheen, maar 11 uur slapen doet wonderen. Ik merk sowieso dat zo'n off-dag alleen maar motiveert, in tegenstelling tot alle duizend andere hobbies die ik heb gehad. Dan ging ik gewoon niet meer als het een keer niet leuk was of niet goed ging. Nu kijk ik al weer reikhalzend uit naar de volgende sessie: beter, harder, hoger. Blijft een vreemd fenomeen dat kiten Wink (btw: marinade nog gelukt? Grin)
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #15161 Maart 28, 2009, 13:52:28
edit2Rapporteer  
@ H2H en JB : Was ik inderdaad, maar het was geen waroo maar een Bularoo.

@ JB : Ik weeg 72kg niet heel licht vind ik hoezo? Wat bedoel je met de kite met de oren in de lucht?
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #15162 Maart 28, 2009, 13:59:51
edit2Rapporteer  
Jongens, zondag misschien een grote maten sessie mogelijk, daarna is de wakeboardbaan de Wollebrandt weer open. Daar zullen we heen moeten ben ik bang Undecided

Ik ga ook a.s. vrijdag bij gebrek aan wind maar weer eens na het werk naar de wollebrand. YeSS
Lekker op mijn Spleene 128 varen ThumpsUp
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #15163 Maart 28, 2009, 14:04:00
edit2Rapporteer  
"pak die kite nou gewoon" hehe

Ik zal volgende keer een schelp erin steken of de kite vol in de wind los laten als dat weer zo gaat, ik was niet scherp.
 schater

@mb je ziet nu waar ik op doelde, h2h crash zwaar op zijn ballen ThumpDown en moet nog ukkies maken.

jongens die 11m was gewoon goed en zeker niet overpowerd.
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #15164 Maart 28, 2009, 14:09:38
edit2Rapporteer  
Nu kan je een grote maten sessie op sluf eruit gooien weet echter niet hoelang het zo blijft.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15165 Maart 28, 2009, 14:11:21
edit2Rapporteer  
Ik ga ook a.s. vrijdag bij gebrek aan wind maar weer eens na het werk naar de wollebrand. YeSS
Lekker op mijn Spleene 128 varen ThumpsUp

Misschien indien de windvoorspellingen erg tegenvallen tegen die tijd een trefpunt Rotterdam wakeboardmeeting houden? a.s. vrijdag lijkt me een goed idee ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15166 Maart 28, 2009, 14:15:29
edit2Rapporteer  
Nu kan je een grote maten sessie op sluf eruit gooien weet echter niet hoelang het zo blijft.


Helaas al weer ingekakt naar 6,5 m/s Undecided
Misschien morgen grote maten sessie. Maar waar en hoe laat?

Overigens bizar dat die groene terroristen milieu onvriendelijke folders op een VRIJDAG aan het uitdelen waren op de parkeerplaats.
Die 11 man die achter de palen heerlijk aan het beulen waren, jullie zijn mijn helden ThumpsUp Joepie Joepie Joepie
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #15167 Maart 28, 2009, 14:16:08
edit2Rapporteer  
@ O: jij weegt 20 kg meer dan ons he...

@Dani: Een Bularoo? Hmm...was jij toch die met mij achteraan bezig was? JIj kite leek wat teveel gepowered, dus je stuurlijnen te strak waardoor hij vervormt...

@h2H: was dat ook in die bui dat je over je rail ging?

Met welke kite vaarde Leon dan?? Toch niet die rooie Fuel ofwel?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15168 Maart 28, 2009, 14:19:29
edit2Rapporteer  
Zonet even WFSF en guru.PRO geraadpleegd, en vanmiddag laat een kans op 20kn.

Voor morgen is alleen guru.PRO nog positief Undecided
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #15169 Maart 28, 2009, 14:38:02
edit2Rapporteer  
@JB je moet je depower ook niet aan trekken altijd half of helemaal vol gepowerd laten dan hou je hem zelfs boven de 30kn en dat heeft dus niks met gewicht te maken.

Le@n is ook niet zwaar en houd zijn 11m ook makkelijk
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #15170 Maart 28, 2009, 14:42:01
edit2Rapporteer  
@Dani: Een Bularoo? Hmm...was jij toch die met mij achteraan bezig was? JIj kite leek wat teveel gepowered, dus je stuurlijnen te strak waardoor hij vervormt...

Met welke kite vaarde Leon dan?? Toch niet die rooie Fuel ofwel?

@ JB : Ja het was een licht blauwe bularoo, ik was vrij vaak daar achteraan, waar vaarde jij mee dan?
Ik had hem idd lekker gepowered staan, in het begin moest dat om goed te kunnen varen, later trok de wind goed aan en kon ik hem iets depoweren.

Le@n vaarde(vloog) idd met die rooie Fuel. Wink
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #15171 Maart 28, 2009, 14:44:32
edit2Rapporteer  
Ik ga ook a.s. vrijdag bij gebrek aan wind maar weer eens na het werk naar de wollebrand. YeSS
Lekker op mijn Spleene 128 varen ThumpsUp
Misschien indien de windvoorspellingen erg tegenvallen tegen die tijd een trefpunt Rotterdam wakeboardmeeting houden? a.s. vrijdag lijkt me een goed idee ThumpsUp

Goed pan michiel ThumpsUp Ik ben er dan wel pas om +/-16.30 ivm werk.
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #15172 Maart 28, 2009, 15:00:30
edit2Rapporteer  
gaat wollebrand nu serieus al weer open?

vrijdag moet ik school dude's
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15173 Maart 28, 2009, 15:03:57
edit2Rapporteer  
gaat wollebrand nu serieus al weer open?

vrijdag moet ik school dude's


Vanaf April: http://www.kabelskibaan.nl/Default.asp/id,27/index.htm
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #15174 Maart 28, 2009, 15:27:05
edit2Rapporteer  
gaat wollebrand nu serieus al weer open?

vrijdag moet ik school dude's

Wat dacht je van na school?  Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.