Kiters uit Rotterdam , meld je!

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15200 Maart 29, 2009, 11:55:44
edit2Rapporteer  
jij zou me bellen maar je belde niet dus dacht dat er niet genoeg wind was.
Was wel om 5u en 6 u wakker maar had geen internet waar ik was.

kakt zeker in

Sorry O, ik was om 5uur wel wakker vanwege die kleine, maar daarna ben ik door de wekker geslapen Tongue
The O

Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #15201 Maart 29, 2009, 11:59:07
edit2Rapporteer  
maak je niet druk.
Had ook niet zo veel zin en heb vanmorgen de film Knowing gekeken.

En ga vanavond even karten
Robert H.

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #15202 Maart 29, 2009, 12:14:19
edit2Rapporteer  
Zo was kort maar lekker, kon fijn varen met de 11meter! Er waren toch nog een aantal kiters
op de slufter maar had het idee dat de wind al inkakte toen ik weg ging!
Michiel.
Moderator

Antwoord #15203 Maart 29, 2009, 12:20:26
edit2Rapporteer  
Zo was kort maar lekker, kon fijn varen met de 11meter! Er waren toch nog een aantal kiters
op de slufter maar had het idee dat de wind al inkakte toen ik weg ging!

Hoe laat was je er dan? (ik vermoed laat, want de hele ochtend genoeg wind, uurtje vooruit ivm zomertijd heeft ook niet echt meegeholpen natuurlijk  Wink)
Robert H.

Antwoord #15204 Maart 29, 2009, 12:26:16
edit2Rapporteer  
@Michiel: Ik was er rond 9h, maar moest rond half elf af omdat mijn kite steeds zacht werd, op dat moment waren er weinig mensen die nog hoogte konde varen! Toen ik er op ging was ik nog lekker gepowerd!

Michiel.
Moderator

Antwoord #15205 Maart 29, 2009, 12:29:33
edit2Rapporteer  
Vroege vogel! Grin

iig heb jij de laatste wind nog meegepikt! Dat kunnen wij niet zeggen ThumpsUp

Lekker man!
Mr the Emperor

Antwoord #15206 Maart 29, 2009, 13:00:15
edit2Rapporteer  
Heb je zo'n folder meegenomen, kan je 'm even scannen oid?

Nope, niet meegenomen.... maar dat is geen issue meer geloof ik.

En is die folder geen aanslag op het milieu? Giftige inkt, chloor gebleekt papier e.d.?
Echt een onverantwoorde actie van die milieuridders, om het milieu zo te belasten met dat drukwerk wat in de prullenbak beland.

Daarom heb ik hem ook niet meegenomen. Bij deze ben ik dus groener dan de groene taliban.  ThumpsUp
Mr the Emperor

Antwoord #15207 Maart 29, 2009, 13:03:22
edit2Rapporteer  
Vroege vogel! Grin

Een beetje oppassen met wat je zegt. Straks gaat de groene maffia hier ook weer maatregelen tegen nemen.

De voor Noord-West Europa unieke vogelsoort 'de vroege vogel' is neergestreken in de Europoort. Derhalve worden alle sport en rectreatie ontheffingen in de totale regio, met in het bijzonder die van de kite-surfes ingetrokken. Bij overtrededing zal men publiekelijk aan de de schandpaal genageld worden. 
Mriek

Antwoord #15208 Maart 29, 2009, 14:17:57
edit2Rapporteer  
Mensen, eigenlijk vitten jullie op de verkeerde volgens mij (but correct me if i'm wrong). Het ZHL komt samen met de andere provinciale Landschappen op voor de natuur in ons land. Vind ik top, iemand moet het doen en het is in veel gevallen hard nodig. En belangrijker, het is hun goed recht. Je kunt ze niet kwalijk nemen dat ze vechten voor wat hun nummer één prioriteit is en dat ze dat belang boven het onze stellen. Welke argumenten ze daarbij hebben en of die terecht zijn is in dit geval niet eens aan de orde. Klinkt lullig, maar zij hebben geen boodschap aan ons en waarom zouden ze ook? In elk geval voor wat betreft de zonering. De palen zijn een ander verhaal, aangezien ze daarmee gevaar veroorzaken. Dat neem ik ze wel kwalijk. MAAR er zijn instanties die álle belangen moeten behartigen, zoals de provincie. Zij zijn hier degenen die falen. Zij hebben een besluit aangenomen dat onvoldoende rekening houdt met een grote groep watersporters en zij grijpen niet in in een gevaarlijke situatie die ontstaan is. Zij zijn zo laf om geen verantwoordelijkheid te nemen maar te wijzen naar een partij onder zich. Maar misschien zie ik dat verkeerd.
d@ni

Antwoord #15209 Maart 29, 2009, 14:50:39
edit2Rapporteer  
Dit is al een oud artikel (2008)maar deze zag ik bij het topic van Krabbendijke.

http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenland/3555265/Kiters-een-eigen-plek-geven-is-beste-oplossing.ece

Ze willen dus dat de 'SLikken' een voorbeeld wordt voor de rest van NL, en meer spots voorzien van zonering. ThumpDown
Mriek

Antwoord #15210 Maart 29, 2009, 15:17:24
edit2Rapporteer  
In de handreiking Beheerplannen van min LNV (elke provincie moet een beheerplan opstellen n.a.v. de Natura 2000 doelstellingen, heb 'm opgevraagd, maar is waarschijnlijk nog niet klaar/beschikbaar, ze hebben daar 3! jaar voor gekregen) staat onder het kopje 'Juridische aspecten' het volgende:

'Beheerplannen worden opgesteld na overleg met eigenaren, gebruikers en andere belanghebbenden, maar kunnen hen niet binden. Een beheerplan kan geen rechtens afdwingbare verplichtingen opleggen. Het noodzakelijke beheer in de Natura 2000-gebieden zal in beginsel plaatsvinden op basis van vrijwillige medewerking met toepassing van bestaande (subsidie)regelingen.'

Jammer dat daar ongetwijfeld iets anders mee bedoeld wordt dan wat er lijkt te staan.  Roll Eyes

Ik vraag me überhaupt af of die hele zonering wel legaal is, aangezien dat beheerplan er (volgens mij) nog niet is. Want dat is de vereiste weg om Natura 2000 door te voeren.
Lauw
Administrator

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #15211 Maart 29, 2009, 16:12:51
edit2Rapporteer  
waren er vandaag een paar in problemen geraakt bij slufter:

http://www.knrm.nl/30waar_wij_zijn/10reddingstations/hoek_van_holland/06reddingrapporten/?TheArticle=12895

Afnemende wind en in problemen gekomen, wie weet er meer van?
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #15212 Maart 29, 2009, 16:17:59
edit2Rapporteer  
woeps, zonder wind is het idd moeilijk terug komen.
dimitri
Gast
Antwoord #15213 Maart 29, 2009, 16:30:10
edit2Rapporteer  
Ik heb het eigen ogen staan aanschouwen.

Ik kwam beneden op het strand en vond dat er te weinig wind stond om ook maar m`n kite uit de tas te halen (10.5) m`n zwager z`n kite dan maar opgepomt (14) en na 1 rak varen maar weer stoppen omdat het gewoon te weinig was.

Ik zag de 3 bewuste kiters met volgens mij ook niet groter dan 10.5 of 13 mtrs aankloten om een beetje weg te komen.
Zelfs het wegvaren lukte niet eens. dan is het ook niet gek dat als je kite in het water komt je een klere eind adrijft met NNW wat op de Slufter aflandig is.
Leon aero2
Gast
Antwoord #15214 Maart 29, 2009, 16:40:27
edit2Rapporteer  

http://www.knrm.nl/30waar_wij_zijn/10reddingstations/hoek_van_holland/06reddingrapporten/?TheArticle=12895

O god dus toch wel! Ben vanochtend even naar slufter geweest in de hoop nog te kunnen varen. Dit is van korte duur geweest, wind was niet zoveel.

Toen ik wegging zag ik iemand in het water liggen met een blauwe kite, schat een Best Waroo.
Ik zag dat deze kiter wel kon staan, maar niet zijn kite uit het water kreeg. Later kwam er nog iemand langsvaren (grijze kite) ook een Waroo volens mij? Maar diens kite viel ook te water.

Aangezien ik op vrij grote afstand kon zien dat ze daar konden staan, en er nog meer kiters op het water stonden dacht ik dat het wel goed zou komen.

Blijkbaar dus niet!
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #15215 Maart 29, 2009, 17:13:23
edit2Rapporteer  
Wat een rotsite om je plaatjes neer te zetten zeg. Mega spam op die site!
Beter kan je gewoon Picasaweb ofzo gebruiken...maar goed...fijn dat jet het post hoor..

@Leon: Ik betrapte je vrijdag op niet zo sportief vaargedrag...kan dat? :-)

Leon aero2
Gast
Antwoord #15216 Maart 29, 2009, 17:34:57
edit2Rapporteer  

Gelukkig zet je er een smiley achter! Wat heb ik gedaan....... Undecided Wink
Robert H.

Antwoord #15217 Maart 29, 2009, 17:43:36
edit2Rapporteer  

https://www.knrm.nl/30waar_wij_zijn/10reddingstations/hoek_van_holland/06reddingrapporten/?TheArticle=12895

Zo lekker is dat Shocked, gelukkig is het goed afgelopen! Bij deze toch besloten om donateur te worden van de knrm, je zal ze maar een keer nodig hebben!
Tsss

Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #15218 Maart 29, 2009, 18:53:45
edit2Rapporteer  
Ahh, dus dat was er aan de hand...
Vanaf het palenstrand heb ik wel de reddingboot gezien, maar de dobberende surfers niet.
Goede zaak dat er actie is ondernomen want het water is nog fris, en zeker als je er bijna een uur in ligt ThumpDown
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #15219 Maart 29, 2009, 19:16:59
edit2Rapporteer  

Gelukkig zet je er een smiley achter! Wat heb ik gedaan....... Undecided Wink

Ja wat heeft ie nu weer gedaan?
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #15220 Maart 29, 2009, 20:17:42
edit2Rapporteer  
Nou...ik had nog geen 2 rakjes gevaren, of jij kwam me tegemoet varen. Op niet al te grote afstand zette je een aardige sprong in, waarna ik na je landing behoorlijk uit moest wijken om de kites niet in elkaar te laten gaan. Ik riep nog iets, maar jij vaarde stoïcijns door.
Ook later viel me op dat je nogal opvallend aanwezig was in het claimen van ruimte om je heen...

Maar verder even goede vrienden hoor!
Lex

Antwoord #15221 Maart 29, 2009, 20:22:54
edit2Rapporteer  
Hahaha, ja die Leon is gewoon een piraat, daar kan je beter bij uit de buurt blijven. Landrotten en zeker schobbejakken rijgt die aan zijn degen en haalt die kiel onder z'n board!
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #15222 Maart 29, 2009, 20:44:59
edit2Rapporteer  
Nou...ik had nog geen 2 rakjes gevaren, of jij kwam me tegemoet varen. Op niet al te grote afstand zette je een aardige sprong in, waarna ik na je landing behoorlijk uit moest wijken om de kites niet in elkaar te laten gaan. Ik riep nog iets, maar jij vaarde stoïcijns door.
Ook later viel me op dat je nogal opvallend aanwezig was in het claimen van ruimte om je heen...

Maar verder even goede vrienden hoor!

oooh dan is ie aa nhet trainen voor de slufter...

Ik mis je wel eenbeetje op het water Le@n, laten we snel weer gaan waaien!
Michiel.
Moderator

Antwoord #15223 Maart 29, 2009, 20:56:28
edit2Rapporteer  
Die Le@n is zo'n ongelovelijk egoist Angry
Die pikt altijd de laag lucht vanaf 8m hoogte boven het water van het Autostrand in, zodat ik niet zo hoog meer kan springen loser schater

JB: ik heb vrijdag echt fysiek contact gehad met een bekende van hier, wat voor mij financieel gezien een vervelende wending heeft gekregen.
Aangezien ik er vanuit ga dat we beiden beter hadden moeten opletten ga ik er niet boos om worden.
Het kan iedereen overkomen. En zelf altijd iets oplettender zijn is echt een goede eigenschap, en zegt wat over je vaarkunsten ThumpsUp

Het wordt pas een ander verhaal als het lomp hufterig gedrag wordt, wat onze vriend O mee maakte afgelopen vrijdag (5e lijn voor de ingewijden Tongue)
Michiel.
Moderator

Antwoord #15224 Maart 29, 2009, 21:03:54
edit2Rapporteer  
Mensen, eigenlijk vitten jullie op de verkeerde volgens mij (but correct me if i'm wrong)....

Je hebt helemaal gelijk, en jij bent een van de weinige die dat door heeft ThumpsUp
Echter het waait niet meer en een beetje stom kletsen is altijd leuk hier Tongue loser

Echter de beweegredenen zijn nog steeds belachelijk, en van natuur kun je hier gewoon echt niet spreken.
Tevens is het bijzonder egoistisch om zo'n grote groep recreanten (en daar bedoel ik niet alleen de surfers mee, kijk maar eens op www.autostrand.nl) gewoon af te serveren, en toegang te geven tot een stelletje dauwtrappers met nordic walking stokken en een aangeleinde hond.

Echter daar kan meneertje BOA niets aan veranderen. Een discussie hierover met hem is dan ook zinloos.

En die BOA's dat zijn geen natuurliefhebbers, dat zijn gewoon enge lui die te stom zijn voor de politie academie (1 t/m 7) Tongue

Overigens het verhaal wat je daarna oprakelt is misschien echt interessant voor het NKV, en niet alleen voor onze spot ThumpsUp

De palen is een geval apart. Dat is misdadig en daar mogen we best die BOA op aanspreken. Die heeft immers al een paar keer gezegd dat het onzin is dat ze gevaarlijk zijn.
Ik stel ook voor dat hij persoonlijk de nabestaanden van het eerste slachtoffer het nieuws moet gaan vertellen. Ronald is voor niets gestorven op de Slufter op deze manier Angry

Voor nu vind ik dat iedereen BOA hierop aan mag spreken, over dat gevaar. En dat kun je ook als argument aandragen als je erachter vaart en 'gepakt' wordt. Soms is het veiliger om daarnaar uit te wijken
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.