The O
Logs: 0 | 68 uur
|
alleen maar benzine en tijd verspillen.
Ron belde net, van de Slufter. De wind trok daar aan, maar er komt een bak regen aan. Op buienradar is het overduidelijk dat die enorme bui verantwoordelijk is voor stoten en luwtes. Wees dus gewaarschuwd als je gaat! Ik gok op morgenochtend. Nog meer liefhebbers? waar ging hij heen blijven op sluf of toch naar playa
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Kitehigh knalde er bij mij na bovenstaand bericht uit. Alle andere websites deden het nog gewoon?????
Hij was op de Slufter. Zo te zien kan hij los gaan want nu 20-35kn volgens AWD.
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
Bij mij ook, niet zo gek iedereen ziet wind en moet zal nog even snel naar het strand gaan
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
wind is van niets naar knalhard, wees aub voorzichtig!
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ik hoop dat Ron niet op het water staat: nu 33 - 43kn op de slufter, en de wind neemt alleen maar toe.
Hoop dat er morgenochtend nog wat woei is. Ook dat lijkt in de voorspellingen af te nemen...
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
kitehigh server is trouwens ff heel vaag, snap er niets van
|
|
|
|
|
Elevation
|
op de brouwersdam, een fuel 2007 en 2010 7 meter.. dingen flapperde er lustig op los, was toen al 13 tot 18 m/s, kennelijk nog wat toegenomen... die regen maakte t r niet echt aantrekklijker op.. ..
|
|
|
hijo del viento
Logs: 0 | 777 uur
|
Ik kom net van de slufter was niet te doen!!
2 man bezig op dat moment en die stopten net toen ik aan kwam. Ron was een half uurtje aan het overleven geweest maar was echt te gek nu....
Helaas na een dagje sites in de gaten houden ineens van niks naar knalhard en onverrichterzake weer naar huis....
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Jongens ik ben nog heel. Eerst naar Playa om 14:30 daar was niemand toen naar Sluf was toen nagenoeg windstil en mistig om 14:45 Binnen 15 minuten breekt werkelijk de hel los. Samen met 3 andere het water op geweest voor een half uur afbeulen. fok, dat was waanzinnig! na half uur echt niet meer verantwoord dus gestopt. maar wat een ervaring weer zo plotseling. En bizar hoe snel dat weer omslaat. Jammer dat we moesten stoppen, de golven waren waanzinnig mooi.
|
|
|
hijo del viento
|
Ok nu weer denken in oplossingen en mogelijkheden..............
Wanneer kunnen we weer deze week..... Tot 18.15 licht dus na het werksessies kunnen weer!!
Ach Ron je hebt nog even kunnen hobbien tenminste..
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ik ben blij dat je nog leeft Ron, maakte me wel een beetje zorgen! Dikke big-airs eruit kunnen boeken? Neem aan dat je maar niet geloopt hebt? @ HDV: Helaas, check de voorspellingen: oostenwind en kou komt terug. Ik gok zelf nog een beetje op morgenochtend vroeg naar den Sluf. Westenwind en nog een knoopje of 18 gemiddeld. En laag water!
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
dank je michiel. ja lekker hoog gegaan....en loopen..tja... it crossed my mind..... er komt een dag dat het toch eens moet in 40+ knoop
|
|
|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
Hej, wij waren ook rond 14:30 op het autostrand, heb je net gemist dan! hij was echt dik zeg, potverdrie.
Heb ook nog een camera in iemand zijn hand gedrukt, eens even kijken of hij nog wat leuks gefilmd heeft!
|
|
|
joey
|
@michiel
Ik wil morgenochtend ook nog wel gaan, effe de laatste wind opmaken.
Hoe laat ga je?
|
|
|
hijo del viento
|
@Ed Ik was tegen half 4 op de playa maar ik zag maar 2 auto's en idd dat paarse monstertje van jou. Ik ben met de auto nog even naar beneden gereden maar zag op het strand geen leven verder.
Later op de Sluf leek het me verstandig niet meer te gaan nadat Ron en Co al naar boven kwamen lopen!!
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
mss heel vroeg, proberen er rond 9:00 te zijn, het is dan net laag en NW 20 afnemend tot 18 knopen...
|
|
|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
Niet gevaren dus? zonde man! maar altijd beter dan thuis zitten natuurlijk.. Wij zijn ook niet echt lang bezig geweest, het werd ook rond 5u alweer wat minder. mijn waroo had het ook al begeven, 2 kites in de lappenmand nu pfff @michiel: weer bijgesteld, oostenwind is maar van korte duur! vrijdag weer lekker hard west http://www.weer.nl/nl/home/weer/pluimverwachtingen.html [Edit] voortaan url-tags om een link plaatsen, anders heb je kans dat je post leeg blijft. [url]https://www.weer.nl/nl/home/weer/pluimverwachtingen.html[/url] Zo dus
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
@ Ed: je kunt gewoon rechtboven je bericht op edit drukken. Je hoeft niet telkens een nieuwe te openen @ Joey & Rudo: Ik kan op z'n vroegst om 9:30 uur op sluf zijn. Is het dan nog de moeite waard? Ik hou de hele dag al de voorspellingen voor morgen in de gaten, en hoe later ik kijk hoe meer de magische <15kn grens vroeger op de dag komt te staan. Het is nu 21:30u, en de grens ligt al iets voor 12u in de middag. En nu is de windrichting WNW geworden. Dat is een aparte voor op de slufter (wel lekker, mits hard genoeg. En voor dat laatste )
|
|
|
joey
|
Oke morgen nog effe de weersites kijken of het daadwerkelijk nog waait en dan kom ik ook.
Het knmi geeft dit op.
WEERBULLETIN VOOR DE LUCHTVAART . GELDIG VOOR: DE DAGLICHTPERIODE VAN MAANDAG 01 MAART 2010. . SITUATIE: EEN NOORDWESTELIJKE STROMING VOERT POLAIRE LUCHT AAN. AAN HET EIND VAN DE PERIODE BEREIKT EEN RUG VAN HOGEDRUK BELGIE. . SIGNIFICANT WEER: ENKELE GEISOLEERDE REGENBUIEN. . WIND: WESTELIJK 10-15 KN. AAN ZEE EN BOVEN HET IJSSELMEER WEST TOT NOORDWEST 16-23 KN. IN DE LOOP VAN DE MIDDAG AFNEMEND NAAR 5-10 KN, AAN ZEE NAAR 10-15 KN. VOORAL IN DE OCHTEND BIJ EEN BUI UITSCHIETERS 25-30 KN.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ik heb je m'n nummer ge-bp'd Opkomend water met West is ook nog eens de stroming de verkeerde kant op. En het poeltje is te smal om lekker met die windrichting in te spelen.
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
het blijft vrij lang laag, als die stroming begint het is zowiezo over met de pret. Wel leuk om de restanten van de golven van vandaag de rotten.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
het blijft vrij lang laag, als die stroming begint het is zowiezo over met de pret.
De stroming volgens het astronomische tij begint omstreeks 10u. En om in die golven te komen (WNW is de beste windrichting daarvoor, dus dit is 3x harder balen nog) moet je tegen de stroming in.... Fingers crossed dat de voorspelling nog gaat veranderen.... Positief denken....
|
|
|