Kiters uit Rotterdam , meld je!

Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #27650 Augustus 03, 2010, 14:50:04
edit2Rapporteer  
Lekker specifiek...
Noordzee is een beetje groot.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #27651 Augustus 03, 2010, 15:06:29
edit2Rapporteer  
Wie zijn:
okioki, rebelrhino, rauwepower whahaha

Laatste wat ik over die drie gehoord heb is dat ze in een verzorgingstehuis zitten op scheef....met uitzicht op het Noorderstrand Roll Eyes

Inderdaad de voorspellingen superruk. Ik moet van ver komen morgen, anders zou ik ook wel ergens op de noordzee aanwezig zijn Tongue
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #27652 Augustus 03, 2010, 17:59:24
edit2Rapporteer  
Gasten!! als de wind zo blijft dachten we morgenochtend maar weer eens een lekker stukkie te downwinderen. nog iemand up for it? zijn rond 10u op de wassenaarseslag! laat even weten ivm auto's, pb of   06 vier drie 23 vier 1 03
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #27653 Augustus 03, 2010, 18:23:53
edit2Rapporteer  
Gasten!! als de wind zo blijft dachten we morgenochtend maar weer eens een lekker stukkie te downwinderen. nog iemand up for it? zijn rond 10u op de wassenaarseslag! laat even weten ivm auto's, pb of   06 vier drie 23 vier 1 03

kan je dat nou ook een een keer organiseren als ik vrij ben??? schater

veel plezier luitjes...
 wie gaat er allemaal na het werk proberen als de wind niet volledig wevalt???
Vinni

Antwoord #27654 Augustus 03, 2010, 20:07:51
edit2Rapporteer  

Dat zijn diezelfde prutsers die 3/4 van de veestapel in o.a. de Oostvaardersplassen laten sterven van de honger, want de natuur is volgens hen maakbaar. Voor god spelen heet dat!

Misschien een beetje late reactie, maar dit schiet bij mij een beetje in het verkeerde keelgat.. Met zo'n reactie maak je al duidelijk dat je niet weet waar je het over hebt. Misschien in grote lijnen maar de details ontbreken.

Allereerst hebben deze mensen helemaal niets met de Oostervaardersplassen te maken. Staatsbosbeheer is een organisatie met ca. 1000 werknemers die echt niet allemaal in de Oostervaardersplassen werken.  Dan moet je Staatsbosbeheer als organisatie aanspreken maar niet op de persoonlijke tour. Geloof mij, als je de regeling in de Oostvaardersplassen bepaald loop je niet meer in een groen pakje buiten rond. Dan zit je 10 salarisschalen hoger en heb je maximaal een groene stropdas.

Verder is er in de Oostervaardersplassen echt niet zomaar pats boem gezegt, we voeren geen dieren bij. Daar zijn tientallen jaren aan studies en onderzoeken overheen gegaan.

Staatsbosbeheer zegt er het volgende over:
Bijvoeren lijkt diervriendelijk, maar het tegenovergestelde is waar. Er ontstaat onrust in de kuddes, omdat dieren elkaar gaan beconcurreren voor het plotselinge voedselaanbod. Deze stres kost de dieren veel energie. Het voedsel komt terecht bij de sterkste dieren. De zwakste dieren, vooral de oudere en jongen dieren, schieten er weinig mee op.
In periodes van voedselschaarste gaat de stofwisseling bij dieren omlaag. Ze worden minder actief en verbranden minder energie. Het aanbieden van voedsel verstoort dit natuurlijke mechanisme. Daardoor kunnen dieren juist meer honger krijgen.
Een laag vetpercentage leidt tot onvruchtbaarheid bij vrouwelijke dieren. In het voorjaar na een strenge winter worden daardoor minder jonge dieren geboren. Op die manier houdt de natuur zichzelf in evenwicht. Bijvoeren leidt er juist toe dat er in verhouding te veel dieren worden geboren, waardoor er weer sneller een voedseltekort dreigt.
Door bijvoeren worden dieren actief in een periode waarin ze dan van nature niet zijn. Ze krijgen dan ook jongen in een jaargetijde waarin dat eigenlijk niet geschikt is.

En nu als de sodemieter het water op! Morgen ochtend een knalsessie inplannen om de emoties te lozen  Tongue
rocket man

Antwoord #27655 Augustus 03, 2010, 21:39:32
edit2Rapporteer  
sinds ma weer met werken begonnen dus ochtendsessie gaat niet door, hoop op de namiddag, maar.... it sucks
rocket man

Antwoord #27656 Augustus 03, 2010, 21:44:34
edit2Rapporteer  

2010 = een Kwaliteif Uitermate Teleurstellend kitejaar Angry Angry Angry

Michiel absoluut gelijk, heb een beetje statistiek bijgehouden: vanaf begin april tot nu zijn er ongeveer 20 dagen met kitebaar weer (dus niet allen met 20+ kn) geweest, daarvan kon ik vijf dagen meenemen, dus K%$#@t, en waar zijn de klassieke zw sideshore winden van 20+kn gebleven
Eagle-Jan

Antwoord #27657 Augustus 03, 2010, 21:52:27
edit2Rapporteer  
nou ik vond de dagen met nno in mei en juni ook niet verkeerd
CCaptain

Antwoord #27658 Augustus 03, 2010, 22:13:12
edit2Rapporteer  
Volgens mij houdt het hek voor de Slufter ook de wind tegen...  ThumpDown

Morgenochtend gaan we met z'n 4-tjes naar de Bdam. Hopelijk krijgt de WRF 27 gelijk.
ZW ruimend naar West en de hele dag 16-20 knoopjes. Wel een buitje in het passerende front, maar die nemen we voor lief. Wink

Hijo of cultureboy nog plannen?  Cool
jesse.

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #27659 Augustus 03, 2010, 23:31:52
edit2Rapporteer  
kwee niet of jullie al ziek worden van me foto's.
Maar kreeg wat betere van me neefje binnen Tongue
+ een mooie crash! Grin
Eagle-Jan

Antwoord #27660 Augustus 04, 2010, 05:51:57
edit2Rapporteer  
kots misselijk Jesse!!!  schater

vette pica's man Wink
The O

Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #27661 Augustus 04, 2010, 18:36:54
edit2Rapporteer  
@mb niet zo klagen wind is nu super
Dennuzzz

Antwoord #27662 Augustus 04, 2010, 18:48:51
edit2Rapporteer  
Zo woow, kwas vanmiddag op playa was heel de tijd lekker komt er me toch een bui aan, ff keihard regen en de wind was echt van de ene minuut op de ander in 1 keer zo hoppa van zzw/zw naar w/wnw gedraait, wel ff leip dan zie je maar weer wat een bui kan doen?
hijo del viento

Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #27663 Augustus 04, 2010, 19:22:17
edit2Rapporteer  
Volgens mij houdt het hek voor de Slufter ook de wind tegen...  ThumpDown

Morgenochtend gaan we met z'n 4-tjes naar de Bdam. Hopelijk krijgt de WRF 27 gelijk.
ZW ruimend naar West en de hele dag 16-20 knoopjes. Wel een buitje in het passerende front, maar die nemen we voor lief. Wink

Hijo of cultureboy nog plannen?  Cool
Het is zo waardeloos ................als ik op de voorspelingen een dag of middag vrij probeer te plannen is het uiteindelijk 3x niks en als ik net als vandaag een dag en nacht moet doorhalen schieten de meters alle kanten uit.........kl&%$** zooi  Cry

@Jesse
Opzouten met die foto's dat kan ik zeker nu ff niet handelen  Wink
Lauw
Administrator

Antwoord #27664 Augustus 04, 2010, 19:27:01
edit2Rapporteer  
Zo ben weer terug van vakantie, heerlijk gekite..NOT (sowieso dank voor de tas nog RB:D)

Maar wel allemaal andere toffe surf en water dingen gedaan, dus je hoort mij niet klagen:D
bezemsteel12

Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #27665 Augustus 04, 2010, 19:29:06
edit2Rapporteer  
lekker daagje met me 8 vandaag!!

beetje geprobeerd uit te haken

@ arend was er nog wind???
Hard2Handle

Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #27666 Augustus 04, 2010, 20:17:57
edit2Rapporteer  
@Jesse mooie face-plant ala crash.... ThumpsUp

Was het nog een beetje te doen vandaag op da noordzee? Moest zelf helaas werken en aan het einde van de dag was de wind weg...
jesse.

Antwoord #27667 Augustus 04, 2010, 20:48:58
edit2Rapporteer  
was uit eindelijk kei lekker dagje. Cool
Van half 9 tot uurtje of half 8 op het water gestaan, bijna weer 12uur op één dag! Tongue

kheb me eerste railey to blind geland, maar ging allemaal niet zo heel lekker.
had hem maar één keer goed, was erg vlagerig en virj hard voor me 10.

Heb als het goed is straks weer een porsie mooie foto's.. voor Hijo de la viento!:D Grin

Morgen ochtend weer rond half 10 op het water.. eens kijken als het dan ng waait!
Eagle-Jan

Antwoord #27668 Augustus 04, 2010, 21:26:40
edit2Rapporteer  
lekker daagje met me 8 vandaag!!

beetje geprobeerd uit te haken

@ arend was er nog wind???

lekkere wind op gegeven moment man...veelste vroeg weggegaan.
ben weer lekker aant jumpen geweest en ja hoor... m'n 13 dit keer geloopt,je raad het al verrekte trage typhus trekzak...maar de genen die het hebben gezien..nou die lagen onder het zand van het lachen. loser
maar volgende keer hoop ik mijn negen weer bij me te hebben..
ben rond 8 uur gekapt was bek af en was opgegeven moment iets te overpowerd, vond het wel genoeg voor vandaag....heerlijk slapen zo... YeSS

en het was weer lekker vol in het vogel rampetamp gebied. ThumpDown

@ jesse. laat hijo maar met rust....het ligt nogal gevoelig. Lips Sealed

@hijo je kite al opgestuurd????
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #27669 Augustus 04, 2010, 21:57:00
edit2Rapporteer  
@ Okikokkie: Klagen? Absoluut wel klagen. Moest werken vandaag dus ben sjagerijnig. Angry
Heb je vrij kunnen krijgen voor vandaag?

@ Jesse: mooie pica's en wat staat die rise mooi in de lucht.
Echt uber die uitdrukking op de voorlaatste foto: je ziet dat je door hebt dat je te weinig hoogte hebt schater
Wel lef hoor ThumpsUp
Nickeltje

Antwoord #27670 Augustus 04, 2010, 21:58:28
edit2Rapporteer  
Zo, ben nu net terug.
Heb van 17u tot 20u gekite op de Brouwersdam en het enorm naar mijn zin gehad.
Maar ik zie dat de wind morgen ook goed is... Maar weer spullen mee slepen dus.

Gave foto's hier trouwens!!
martijn

Antwoord #27671 Augustus 04, 2010, 23:26:00
edit2Rapporteer  
Ron, je was niet de enigste.. Ik zat vandaag bij kenissen in vrouwenpolder, waar het zand ook heerlijk stoof. Om dan vervolgens morgen om 4 uur weer op je werk te moeten zijn, dus toevallig niemand die hier een ochtend sessie gaat doen en mij mee kan nemen Smiley?
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #27672 Augustus 05, 2010, 06:07:58
edit2Rapporteer  
@jesse.

zie ik je daar nu eindelijk aan een Diablo 2011 hangen?

Eindelijk de eerste van de topic die verstandig is geworden!  Grin

ik wil die 10 ff een keer een beurt geven, ff kijken of ' ie misschien tussen m' n 8 en 12 past....
zal wel niet maar wil hem toch eens misbruiken.
rocket man

Antwoord #27673 Augustus 05, 2010, 10:00:34
edit2Rapporteer  
Zo woow, kwas vanmiddag op playa was heel de tijd lekker komt er me toch een bui aan, ff keihard regen en de wind was echt van de ene minuut op de ander in 1 keer zo hoppa van zzw/zw naar w/wnw gedraait, wel ff leip dan zie je maar weer wat een bui kan doen?

Er is gisteren een occlusiefront over het land getrokken, vandaar het draaien van de wind, de toename en de buien. Mss is http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/luchtvaart/weerbulletin_kleine_luchtvaart.html een aanrader voordat je de volgende keer gaat, dan weet je wat er speelt.

Gewoon Stefan

Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #27674 Augustus 05, 2010, 11:25:25
edit2Rapporteer  
CCaptain, we moeten nog steeds langs die gele M, zaterdag ben ik weer op de playa voor een lekker ochtend sessie. Kom je ook!
Ik stel voor dat we allemaal iets roze meenemen, als tegenhanger van het spektakel dat plaatsvindt in 020.
Kinky Mart neem jij de kite van je zusje weer mee, staat beter dan die zwarte limited edition, die uiteraard iedereen heeft. 
Jesse die pica's zien er strak uit.....nu nog leren landen!!!

Eagle, nu al aan het loopen, het moet niet gekker worden, moet daar ook eens verder mee gaan   
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.