Kiters uit Rotterdam , meld je!

d@ni

Berichten: 904
Antwoord #29800 Oktober 29, 2010, 12:47:16
edit2Rapporteer  
Sjeezus Ron! Balen man!!

Heel veel sterkte en beterschap!! Ik ben benieuwd naar je verhaal en de verwachting van herstel.
joey

Berichten: 274
Antwoord #29801 Oktober 29, 2010, 12:57:37
edit2Rapporteer  
Wat een vervelend nieuws zeg.

Heel veel beterschap Ron!
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #29802 Oktober 29, 2010, 13:05:19
edit2Rapporteer  
hallo....

allereerst wil ik iedereen bedanken die mij geholpen hebben, ben alle namen ff kwijt maar erg bedankt.
ook de reactie's hier zijn erg leuk en hartverwarmend, fijn om bij zo'n club te mogen zijn...

what happend.....

ik voer met ZW, knoopie of 18 en alles ging perfect, na wat getob met afstellen van nieuwe lijnen was alles weer als vanouds.
Op een gegeven moment doe ik een Railey, ik land, haak weer in en op een of ander manier kom ik tot stilstand en mijn kite dreigt uit de lucht te vallen.
Aangezien ik in 20-30 cm stond spring ik uit mijn straps, ren naar achteren om zodoende weer spanning op de lijnen te krijgen.
Ik wil voorkomen dat de 5th om mijn kite slaat, vandaar.  Een actie die ik al 100 keer gedaan heb en menig C-kite rijder bekent voorkomt.
geen probleem, zou je denken.

Net op het moment dat ik instictief dacht dat de kite weer power krijgt is de wind me net voor....er zat alleen een lijn om mijn duim.
......de kite pakt wind en stjak..enorme pijn scheut en ik zie de top van mijn duim in een lijn bungelen, zo'n 30 cm vanaf de bar...
Daarop kijk ik naar mijn hand en de rest kun je wel raden. Het bloed spoot er eerst zelf met een klein straaltje uit. Alles werd rood.
fuck, daar sta je dan 400 mtr "uit de kust"....
Ik was gelukkig bij kennis om niet in paniek te raken en helder te denken. Echt een must in deze sport, zo blijkt maar weer.
Ik moest snel naar de kant vanwege enorm bloedverlies en waanzinnige pijn.
Mijn kite lag inog in het water, heb deze kunnen herstarten en mijn board weer aan kunnen doen. De terugweg varend doen was altijd sneller dan lopen....ik dacht, alles losgooien kan altijd nog.
Op de kant aangekomen mijn board weggesmeten en rennend met kite en al naar de bekende zandbank waar een mannetje of 5 waren.
Deze hebben mijn kite aangepakt en hadden eerst niet in de gaten wat er was....gelukkig hebben zij verder adequaat gereageerd en 112 gebeld, Ook is er iemand meegelopen naar de parkeerplaats om er voor te waken dat ik niet van mijn stokkie gaat halverwege de wandeling.
Ambulance was er na enkelen minuten, gelijk aan het infuus met morfine en water/zoutoplossing.
In ziekenhuis 9 spuiten gehad ter verdoving/pijnstilling, ook nog 1 tegen tetanus. Infuus erbij met antibiotica.
Wond uiteindelijk gehecht en nog stuk bot weggehaald. Sjonge, wat een pijn van alleen een duimtop die weg is....onbeschrijflijk.

Nu verder dagelijks op controle om te zien of de (amputatie)wond goed heelt.


Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #29803 Oktober 29, 2010, 13:08:38
edit2Rapporteer  
even verder want tekst paste niet meer.

het bizarre van het hele verhaal is gewoon dat je altijd zo met veiligheid bezig bent.
Je kent en zoekt je grenzen op maar met respect voor de natuur (windgeweld) en je eigen lijf.
materiaal is altijd in orde, geen bezuinigingen of wat dan ook..

En dan dit.   moeilijk te bevatten.

Ik kom er wel overheen, heeft zijn tijd nodig maar ik ga zeker het water weer op, daar zal ik voor knokken, er zijn ergere dingen.

gasten nogmaals bedankt voor alles en tot snel.
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #29804 Oktober 29, 2010, 13:20:56
edit2Rapporteer  
Bizar verhaal Ron... Nogmaals sterkte !

Gr, Daniel
RRA

Berichten: 148
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #29805 Oktober 29, 2010, 13:51:40
edit2Rapporteer  
Jeetje wat een horror verhaal , goed dat je zo kalm bleef gezien de omstandigheden.

beterschap in ieder geval!!
Jeroen89

Berichten: 201
Antwoord #29806 Oktober 29, 2010, 13:58:43
edit2Rapporteer  
Wat een verhaal man. Zo blijkt maar weer dat een "ongeluk" altijd kan gebeuren.
Maar goed dat je rustig bleef en nog helder kon denken. Waar ik nou wel benieuwd naar ben is of het topje nog aangehecht kon worden, of ligt deze nu ergens in de zee?

In ieder geval veel sterkte met de genezing!!!
Hoop je snel weer op het water te zien.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #29807 Oktober 29, 2010, 14:07:26
edit2Rapporteer  
damn ron wat een verhaal!!!

Respect voor jou dat je zo kalm bent gebleven en voor de gasten die je geholpen hebben.

Hoop op een snel herstel voor je. Ik wou even een grapje hier maken maar dat is nog niet zo op zijn plaats Wink

sterkte
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #29808 Oktober 29, 2010, 14:13:31
edit2Rapporteer  
Ron, bij deze nogmaals alle sterkte toegewenst. Respect voor je getoonde moed en kalmte. We spreken!
Rudo
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #29809 Oktober 29, 2010, 14:50:57
edit2Rapporteer  
Bizar Ron!
Mijn vader heeft zoiets ook gehad met zijn duim, opzich zal het wel weer 'goed' worden, het enige wat je zal kunnen verwachten is dat je af en toe dingen misgrijpt e.d., dat is het enige wat mijn vader eraan over heeft gehouden in ieder geval.
Super klote voor je gast!

Wat een stelletje geblesseerden hierzo joh inmiddels trouwens..
Evan met zn zeurende enkels (oke, logisch met die loops, maartoch ; ) )
EagleJan met zn schouder, ik met mn schouder, en nu Ron er nog bij..


rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #29810 Oktober 29, 2010, 15:07:36
edit2Rapporteer  
Jeetje Ron, ik kijk pas nu weer op het forum. Verhaal om de vijfde in te trekken klinkt bekend en ik zie het helemaal voor me. Gelukkig reageert het menselijk lichaam door adrenaline behoorlijk nuchter in dat soort situaties en klap je pas achteraf in elkaar. Maar toch, ik kan me ook goed voorstellen, dat de weg van de zandbank naar de parkeerplaats langer voelde dan normaal. Top van de medekiters om je te hulp te schieten, dat stelt gerust (ook voor de toekomst). Ik wens je héél véél sterkte, dat alles zonder complicaties verloopt en dat je snel weer op de duim bent. Mss helpt de gedachte dat we de winter in gaan.
Hou'm hoog dude. ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #29811 Oktober 29, 2010, 15:45:28
edit2Rapporteer  
Ondanks dat ik het verhaal van je gisteren al had gehoord, lopen nog steeds de rillingen over mijn hele lijf bij het lezen! (eigenlijk continue sinds ik ik het nieuws hoorde...)

Het plaatst iedere kiter weer met beide benen op de grond: ook al doe je het zo goed en veilig mogelijk, het blijft een sport met gevaarlijke kanten! Thomas haalt nog eens de blessurelijst erbij...ook ik heb behoorlijk heftig letsel opgelopen met het kiten, en dat was volledig mijn eigen stomme schuld! Dat jou die wel zo met veiligheid bezig is dit moet overkomen...

Overigens is dit niet iets wat alleen maar kan gebeuren met een 5th lijn kite. Ik ben met een 3 en 4 lijner ook al een aantal keren deze dans ontsprongen...

Ook echt top om te lezen dat je zo goed geholpen bent door de medekiters, en vooral diegene die met je mee is gelopen naar de ambulance: echt enorm RESPECT!!!

Ik wens je de komende tijd veel sterkte Ron!
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #29812 Oktober 29, 2010, 16:38:14
edit2Rapporteer  
godver ron! wat een verhaal! mijn opa had 2 jaar terug precies hetzelfde met parachutespringen, alleen kwam hij er pas op de grond achter dat die zijn halve vinger kwijt was. Je had het gezicht moeten zien van die vrouw waar die vinger van hem op terecht kwam Wink
bertvh

Berichten: 224
Antwoord #29813 Oktober 29, 2010, 17:08:42
edit2Rapporteer  
sterkte ron
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #29814 Oktober 29, 2010, 17:16:16
edit2Rapporteer  
tjonge................wat een verhaal! Ik ga zelfs bijna tegen de vlakte bij de gedachte alleen al, laat staan als je het mee moet maken.

Ron veel sterkte en hopelijk tot snel weer op het water!!
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #29815 Oktober 29, 2010, 17:21:42
edit2Rapporteer  
Pff jezus sterkte Ron hopelijk geneest het snel en goed, moet er niet aan denken zeg....

Gelukkig kon je nog naar de kant varen en was er snel hulp.
helium

Berichten: 676
Antwoord #29816 Oktober 29, 2010, 17:28:53
edit2Rapporteer  
Sjeesus,

Sterkte hiermee Ron en hopelijk tot snel!
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #29817 Oktober 29, 2010, 17:44:11
edit2Rapporteer  
fuck Ron ik ken je wel niet en ik kom eigenlijk nooit in dit topic, maar toevallig nu wel. Sterkte met het herstel in ieder geval!

Doet me trouwens een beetje denken aan het ongeval dat Haring Harrie vorig jaar heeft gehad. Ook een lijn om z'n vinger... D'r staat nog een topic over in het ongevallenforum. Ongeluk zit in ieder geval in een klein hoekje; het kan iedereen gebeuren. Brrrr, ik moet er niet aan denken dat dat kan gebeuren. Sad
D@VE

Berichten: 91
Antwoord #29818 Oktober 29, 2010, 17:53:39
edit2Rapporteer  
Beterschap Ron, sh*t hier gaan m´n haren recht overeind van staan
joggli

Berichten: 83
Antwoord #29819 Oktober 29, 2010, 17:53:53
edit2Rapporteer  
ron sterkte ermee man! hopelijk zien we je snel weer op het water!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #29820 Oktober 29, 2010, 18:59:28
edit2Rapporteer  
Overigens opmerkelijk hoe sterk je reageert aan letsel (ook van derden) aan vingers. Toen m'n pink er half aflag dit voorjaar (kinderen naar school brengen met een plastic zakje in je hand voor het paasontbijt is niet ongevaarlijk) merkte ik dat heel sterk. Die groeide weer gewoon terug maar toch was het verhaal al genoeg voor heel wat draaiende ingewanden.
Mijn theorietje is dat je onbewust enorm alert ben op je tengels, en dat je veel inlevingsvermogen hebt om ze heel te houden. Het gaat ook meestal goed.


rich@rd

Berichten: 424
Antwoord #29821 Oktober 29, 2010, 19:04:16
edit2Rapporteer  
beterschap van leon en mij!
en dat we je snel maar weer op t water kunnen zien.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #29822 Oktober 29, 2010, 19:14:52
edit2Rapporteer  
heb het ook maar ff bij topic Ongelukken gezet zodat iedereen bewust wordt van het feit dat je dus nooit alleen moet gaan.

Het gaat gelukkig redelijk met de pijn, vannacht opmerkelijk goed geslapen. slik wel 378 pillen op een dag maar dat mot maar.
Nu maar hopen dat er geen onsteking komt. verder red ik me wel. ik ga nu wel merken hoe vaak je zo'n duim gebruikt. vaker dan je denkt!!

Ik wil jullie nogmaals erg hartelijk danken voor het medeleven en beterschapswensen, dat doet me echt goed!

tot later.
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #29823 Oktober 29, 2010, 20:16:40
edit2Rapporteer  
ron klinkt niet fijn!  ik hoop dat het snel went met een stukje duim minder!

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #29824 Oktober 29, 2010, 20:21:28
edit2Rapporteer  
Ron... echt vreselijk.... maar binnen no time zien wij wel weer die diablo met jou er aan voorbij sjeezen... lekker rusten niet aan kiten denken dan heelt het sneller .

beterschap en tot snel...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.