Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
nee michiel, jij komt ook gewoon meedoen met de avondploeg:P
Nope, vanavond andere dingen te doen helaas, anders had ik dat zeker gedaan. Overigens gaat de zon al om 20:07 uur vanavond op Hoek, dus aan de avondsessies is het eind in zicht Overigens, onderstaand plaatje zag ik gisterochtend ook (met minder sterke wind, dat wel). Heel vaag. Check Zandvoort en de kust t/m zandmotor.. Wind is overigens van Brouwersdam tot IJmuiden ZZW (200°)
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
nee michiel, jij komt ook gewoon meedoen met de avondploeg:P
Nope, vanavond andere dingen te doen helaas, anders had ik dat zeker gedaan. Overigens gaat de zon al om 20:07 uur vanavond op Hoek, dus aan de avondsessies is het eind in zicht Overigens, onderstaand plaatje zag ik gisterochtend ook (met minder sterke wind, dat wel). Heel vaag. Check Zandvoort en de kust t/m zandmotor.. Wind is overigens van Brouwersdam tot IJmuiden ZZW (200°) Klopt, tot zo'n half 9 is het nog te doen. Gewoon zorgen dat je om 17:30-18:00 op het strand staat en dan lekker 2 uur varen.. lang zat wat mij betreft:) Zag ik gister ook dat plaatje en ik zie dat wel vaker. Vooral ook stukje HvH wat net wat harder waait..
|
|
|
hijo del viento
Logs: 0 | 777 uur
|
@Michiel
Ik probeer op de Palenplaya te komen ergens tussen 13 en 14u en dan lekker lekker rammen met de 7 m2 en ook hoog rond die tijd......
M.a.w. ballenbak!! Are you in?
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
@Michiel
Ik probeer op de Palenplaya te komen ergens tussen 13 en 14u en dan lekker lekker rammen met de 7 m2 en ook hoog rond die tijd......
M.a.w. ballenbak!! Are you in?
Lijkt me een goed idee, ware het niet dat ik mijn kleine man van de creche moet halen...en met die files vanaf de maasvlakte is dat altijd helemaal K#T! Mijn gulden regel is 15:30 max wegrijden van parkeerplaats, dan red ik het zeker. Dus dan blijft er heel weinig tijd over om te kiten... Windrichting is op dit moment nog steeds heel erg zaad
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
En komt nog geen beweging in.. Nu puur ZZW.. grrr
Terwijl de wind flink aan het toenemen is. De richting lijkt wel vastgeroest In Zeeland zelfs vol zuid!!!!
|
|
|
Lauw
Administrator
|
Als je windfinder en consorten moet geloven, dan rond 15:00 meer ZW..
|
|
|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
Ik bid er al voor want rond die tijd sta ik op kiekduun met de 7m
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ik paas ' em lekker, morgen wordt de wind en de richting veeeel beter.
Zou ik ook wel willen, ware het niet dat een klant mij verwacht
|
|
|
alexander1965
Logs: 0 | 4 uur
|
Hoef morgen niet te werken dus ik ga ook zeker het water op. Weet alleen nog niet waar. Misschien ga ik met mijn TT even naar kijkduin of playa. Wil nog steeds een keer oefenen met mijn nieuwe wavebordje maar denk dat ik morgen dat maar niet doe en ga genieten van de harde woei
Sta jij vaak bij Oostvoorne met de grijze Audi TT Qautro?
|
|
|
alexander1965
|
Is er iemand die een legenda kan maken of verklaren omtrent de afkortingen zoals Ruckanje (=waarschijnlijk Rockanje), Playa (geen idee?), Palenstrand (is dit Oostvoorne) etc. Zie veel oproepen en suggestie omtrent de spots maar ik ken alleen de formele spotaanduiding. Gisteren trouwen gevaren voor het eerst op 1ste slag in Rockanje. Eerst verdwaal in het bos maar toen het goede pad gevonden. Wind viel helaas stil en draaide ineens rond 17 uur aanlandig. Wel nog wat kunnen spelen en mijn vriend geleerd voor het starten maar moet zeggen dat het een leuke spot is. Verderop zag ik eerst (2de slag) wel 30 of meer kites.
|
|
|
feddomw
Gast
|
Hoe verdwaal je bij 1e slag? Gisteren was ook mijn eerste keer daar. Bordjes 1e slag volgen, parkeren, 100m lopen het strand op en dan links van de strandtenten varen.
2e slag zag zwart van de kites toen ik er was. Ik vermoed dat de wind daar iets "schoner" was omdat je niet zo onder de dijk/Haringvlietbrug zit.
|
|
|
hijo del viento
Logs: 0 | 777 uur
|
Hoef morgen niet te werken dus ik ga ook zeker het water op. Weet alleen nog niet waar. Misschien ga ik met mijn TT even naar kijkduin of playa. Wil nog steeds een keer oefenen met mijn nieuwe wavebordje maar denk dat ik morgen dat maar niet doe en ga genieten van de harde woei
Sta jij vaak bij Oostvoorne met de grijze Audi TT Qautro? Geweldig haha....... TT zal met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid twintip zijn...... misschien wel weer grijs dat weet ik niet??
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Is er iemand die een legenda kan maken of verklaren omtrent de afkortingen zoals Ruckanje (=waarschijnlijk Rockanje), Playa (geen idee?), Palenstrand (is dit Oostvoorne) etc. Zie veel oproepen en suggestie omtrent de spots maar ik ken alleen de formele spotaanduiding. Gisteren trouwen gevaren voor het eerst op 1ste slag in Rockanje. Eerst verdwaal in het bos maar toen het goede pad gevonden. Wind viel helaas stil en draaide ineens rond 17 uur aanlandig. Wel nog wat kunnen spelen en mijn vriend geleerd voor het starten maar moet zeggen dat het een leuke spot is. Verderop zag ik eerst (2de slag) wel 30 of meer kites.
Haha, Alex wat een verhaal. Verdwalen op de 1e slag Ik ben er nog nooit met de benenwagen geweest, altijd heen gevaren vanaf 2e slag... Rukkanje = Rockanje verbastert met de uitdrukking hoe de wind en de chop daar gemiddeld is.... Playa = strand = kort voor autostrand. Maar daar mogen sinds 2004 geen auto's meer op. Heet nu strand Oostvoorne of oostvoornestrand. Andere benamingen voor Oostvoornestrand: paalja, paalnee, voormalig autostrand, autoplaja, avond4daagse playa/strand, enz.... Rukkanje 1e slag is de wind over het algemeen minder hard en nog minder constant als op de 2e slag. Vandaar dat alleen een kleine groep daar komt die de drukte wil vermijden. 2e slag is de beste optie. En hoe meer je richting open zee vaart daar hoe beter de wind. Audi rijders zijn onbetrouwbare, asociale etterstralen waar je je ver van moet distancieren
|
|
|
alexander1965
|
Hoe verdwaal je bij 1e slag? Gisteren was ook mijn eerste keer daar. Bordjes 1e slag volgen, parkeren, 100m lopen het strand op en dan links van de strandtenten varen.
2e slag zag zwart van de kites toen ik er was. Ik vermoed dat de wind daar iets "schoner" was omdat je niet zo onder de dijk/Haringvlietbrug zit.
Omdat ik gelijk bij de rotonde naar links ging en bij een camping uit kwam en toe door het bos moest. Dus niet officiele 1ste slag opgang gevonden maar ergens binnendoor. met een douche op de camping na afloop
|
|
|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
Ik ga naar kiekduun! komt helemaal goed met die richting
Tot zoo jongons
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
@ Alex: voortaan lekker naar 2e slag gaan, bordjes staan als je richting 1e slag rijdt Ik ga naar kiekduun! komt helemaal goed met die richting
Tot zoo jongons
Hij is nu ZW, dus veel plezier, voor mij te laat helaas
|
|
|
alexander1965
|
@ Alex: voortaan lekker naar 2e slag gaan, bordjes staan als je richting 1e slag rijdt Ik ga naar kiekduun! komt helemaal goed met die richting
Tot zoo jongons
Hij is nu ZW, dus veel plezier, voor mij te laat helaas 2de slag gaat het worden voortaan. Kan je dan helemaal tot de hoek van Oostvoorne varen (of is dat te ver)? Nu kwam het wel goed uit om mijn vriend wat te leren (veel ruimte). Maar zo te zien was er rond 16 uur ook daar niet met een 10 te varen. Kite ze.
|
|
|
markus
Logs: 0 | 855 uur
|
je kan helemaal door varen naar Oostvoorne idd. kom er net vandaan gaat de zon schijnen&^$%$#&^!!! wat een vlagen zeg!! van 30 naar 40 knopen werd wat teveel voor mij. Op de parkeerplaats vroeg een Engelsman? of ie met een 12 weg kon, hahaha. heb hem naar E-fun gestuurd, huur maar een 4 metertje oid. Toch ff lekker gevaren met Dutchy112. stonden maar met z`n 5-en op het water. is ook wel eens lekker :-)
|
|
|
Robin73
Logs: 0 | 176 uur
|
Sta jij vaak bij Oostvoorne met de grijze Audi TT Qautro?
TT staat voor Twin Tip boardje. Ik zou niet weten wat ik met een audi TT moet. Kunnen niet eens mijn kitespullen in
|
|
|
Windhoos
Logs: 0 | 701 uur
|
We komen net met z'n 2en van t water op Rock. We waren ook de enige...?? Maar wat een dikke woei, dik overpowered af en toe met m'n 7. Nu ff een dikke pils op t terras!
|
|
|
Lauw
Administrator
|
zeg niemand op scheef of andere stranden. Zou het dan toch te hard zijn nu? Wil misschien zo nog wel ff gaan..
|
|
|
Dutchy112
Logs: 0 | 1669 uur
|
@ markus Was zeker een heerlijke sessie... wel wat vlaggerig.. ik hoop alleen dat die gasten met die Airrush normaal van het water zijn gekomen!!
|
|
|