Erik@Spijk
Logs: 0 | 459 uur
|
ben ook maar gestopt. iets te voor mn 7. tijd voor een 6 of 5m. dit is toch geen zomer?! gister zonnetje, vandaag koud en regen kon geen sprong normaal doen. Maar ik zag je toch onder een gek groen ding hangen? Dat was niet Epic! goed gezien Erik!! ik mocht ff met Dutchy112 zn C4 rommelen. hahaha zit meer depower in dan de mijne, dat blijkt nu wel. Je zou eens een echte kite moeten proberen.....
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Na 2 dagen beuken en rammen met de 8 helemaal verrot ende gesloopt. Ik kan met je mee praten Ron, maar zo hoort het! Morgen hele dag spierpijn :-) maar als sluf ook rustig was, waar zat iedereen dan? ik zat met max 10 man en een dozijntje windsurfers op ouddorp van 2 tot 7, met mn zesje, heeeerlijk zeg!
|
|
|
geloof68
|
Kiters waren in de minderheid bij de zandbank van Ouddorp, heeeeel veeeeeel windsurfers zelfs.
|
|
|
Sierrra November
|
Toch nog best lachen vandaag.........beetje jammer dat mijn depowerkoord brak maar die zat er zo weer op De wind was wel aardig afgenomen na een tijdje. Had mijn 13 mee moeten nemen maargoed, mocht de pret niet drukken Was ook lekker rustig op zee
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
wow... slufter was waaaaaaanzinnig, niet eens druk en dan die golven verderop.... Sjeezus,het leek wel een skatepark!! supervet Na 2 dagen beuken en rammen met de 8 helemaal verrot ende gesloopt. Duude, serieus?? Ik heb je werkelijk alleen maar in de weg sloom heen en weer zien varen telkens precies midden in de poel omdraaiend om het in de weg varen nog wat te verergeren. Als dat jou definitie van rammen is.... haha, ga je mij nu vergelijken met een duitser? Man,toen ik net begon draaide ik gelijk een loop net nadat jij tegen mij riep "loopen" Nou, dat was net iets teveel voor de acht... zat dik in de high end van mijn 8 dus loopen maar niet meer gedaan. Jij ging lekker!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Tweede sessie van dit jaar was er een voor in de boeken! Ondanks dat ik nog niet het heertje ben heerlijk kunnen varen op de "gelukkig-is-alles-gebleven-zoals-het-was" Slufter! Wat is het toch een heerlijke spot. Wellicht beter dan de ZM (hoe die er tegenwoordig bij ligt) Overigens vermoed ik dat de overgrote meerderheid van de kiters niet kleiner dan 9/8m heeft. Dan helemaal top dat ze eieren voor hun geld hebben gekozen! Had iemand bij onze zuiderburen ook beter kunnen doen... Evan: wat een superloops waren dat zeg!
|
|
|
StevenHill
|
wow... slufter was waaaaaaanzinnig, niet eens druk en dan die golven verderop.... Sjeezus,het leek wel een skatepark!! supervet Na 2 dagen beuken en rammen met de 8 helemaal verrot ende gesloopt. Duude, serieus?? Ik heb je werkelijk alleen maar in de weg sloom heen en weer zien varen telkens precies midden in de poel omdraaiend om het in de weg varen nog wat te verergeren. Als dat jou definitie van rammen is.... haha, ga je mij nu vergelijken met een duitser? Man,toen ik net begon draaide ik gelijk een loop net nadat jij tegen mij riep "loopen" Nou, dat was net iets teveel voor de acht... zat dik in de high end van mijn 8 dus loopen maar niet meer gedaan. Jij ging lekker! Je kunt ook goed rammen met 7/8bft zonder te loopen!
|
|
|
Spoon
|
en nu is er bijna geen wind meer. Potver. Misschien moet ik een andere hobbie zoeken.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Misschien moet ik een andere hobbie zoeken.
Waarom ga je niet eens een oldtimer opknappen ofzo? Misschien zo'n T2, je weet wel, zo'n surfbusje van PON? Chill man, er komen nog genoeg dagen voor je 9m
|
|
|
Spoon
|
Ik zoek nog een goede spuiter. (lees: goedkoop) Hij is weer twee jaar door de keuring heen en nu wil ik de buitenkant doen. Maar die garage gokte op ongeveer 8 a 10 x een nieuwe krush. (wth!!!)
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Ik ben uiteindelijk nog gegaan. Bleek een prima windje over te zijn voor de 9m. Was rond 8 uur op Oostvoorne. Nog 6 man over, dus alle ruimte, en net hoog geweest, dus ideaal.
Alleen wel wat materiaal problemen...er is iets met de strap van mn bar..maar wat...kwam er op neer dat ik eigenlijk niet kon depoweren....en als ik mn bar wat te ver aantrok ging mn kite achteruit vliegen.... Maar toch wat lekkere sprongen en boardslides eruit weten te persen...
En zowaar wat aardige duitsers gesproken en wat tips gegeven (man van 70 kg, met een 9, en een Door!
|
|
|
Nanou
Logs: 0 | 3 uur
|
Misschien moet ik een andere hobbie zoeken.
Waarom ga je niet eens een oldtimer opknappen ofzo? Misschien zo'n T2, je weet wel, zo'n surfbusje van PON? Chill man, er komen nog genoeg dagen voor je 9m Gisteren na 5en was er een mooi windje voor de 9. Was goed te doen. Met het voetbal zal je toch niets gemist hebben!
|
|
|
robbepop
Logs: 0 | 996 uur
|
Hoezo, super wedstrijd heb genoten! Ook op het water was weer een lekker dagje, maar wel koud in vergelijk met de dag ervoor.
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
@jb je kon na 13u al met 9m het water opmisschien eerder maar toen was ik er niet
@rr ik heb je niet gezien moet wel zeggen dat veel bekenden weg gingen om 13u Nog geen spierpijn van gisteren en helaas weer geen ????vandaag
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Wat me trouwens op valt in de logs is dat mensen die gister op de Slufter hebben gevaren bij de windsterkte tot 40 knopen hebben ingevult. Dat is het na mijn inzien lange na niet geweest. Ook niet in de vlagen. Ik heb constand met mijn 7m op full power gekite.
Heb ik het verkeerd of kunnen de mensen hier de wind niet inschatten?
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Gisteren na 5en was er een mooi windje voor de 9. Was goed te doen. Met het voetbal zal je toch niets gemist hebben!
Beide achteraf gel#l natuurlijk Inderdaad was de voorspelling al dat het in de middag minder hard zou gaan waaien. Over weerbericht gesproken, wat verandert die enorm zeg. Voor morgen was er wind opgegeven, nu is het weg Dinsdag weer vol Noord. en dan mot ik weer de hypotheek bij elkaar werken @ Mark: op HvH is dat wel gemeten een aantal keren in vlagen in de ochtend. Daar kijken veel mensen naar (en terecht, want die klopt aardig voor de slufter) Vooral vlak voor twee buien ging het aardig los. Zegt denk ik meer over je 7m dan over de windkracht. De mensch is een slechte graadmeter.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Tot 12u zijn er nog vlagen van 20m/s gemeten op Hoek v Holland.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Oke, ik heb dat niet zo ervaren. Ik heb wel lekker de handen vol gehad maar niet zoiets van het gaat hard. Maar dat boeit niet, ik heb schik gehad en daar gaat het om.
|
|
|
Snackyman
Logs: 0 | 6 uur
|
Dus als ik het zo lees iedereen denkt en voelt de wind en haar krachten anders.
Kom ik bij het volgende. Ik ben op zoek naar een windmetertje om exact te kunnen bepalen wat de wind (stoten) zijn. Ook omdat ik in november de westkust van Australië ga bezoeken en de dichts bijzijnde ziekenhuis een paar honderd kilometer verderop kan zijn. Alles voor de veiligheid van mijn vrouwtje en moi.
Zijn er hier kiters die een windmeter hebben? Zoja welke? Hoef alleen de wind + stoten in knopen te weten. Zo'n state of the art windmetertje hoeft dus niet.
|
|
|
Robin73
Logs: 0 | 176 uur
|
Ik heb een skywatch xplorer liggen. Geeft de wind en stoten aan in knopen. Je kan hem ook instellen voor km/u of m/s. Vind het wel een fijn ding.
|
|
|
markus
Logs: 0 | 855 uur
|
Heb ik ook. En die gaf zaterdag 36 knopen aan met stoten van 44 rond 1 uur.
|
|
|
Gewoon Don
Logs: 0 | 188 uur
|
Ik heb de Windmaster 2. Die kan je onafhankelijk van de windrichting omhoog steken. Geeft desgewenst aan in km/u, miles/h, m/s, Beaufort en knopen.
Geeft verder de windsterkte, de gemiddelde wind en de windstoot aan.
Batterijtje gaat al drie mee.
|
|
|
geloof68
|
Ik zie ze vaak meten bovenop of vlak voor het duin. Dat doet het altijd goed aan de borreltafel.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Morgenmiddag en avond wind!
Nog mensen in voor een avondsessie op de motor?
|
|
|