Kiters uit Rotterdam , meld je!

xoxodee

Berichten: 26
Antwoord #46975 Augustus 31, 2013, 18:03:16
edit2Rapporteer  
Wat was er gebeurd?
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #46976 Augustus 31, 2013, 18:04:28
edit2Rapporteer  
Eagle vergeet ook niet al die duitsers die allen maar in de weg stonden (varen wilde ik het niet noemen) Het lijkt wel of er steeds meer klasjes op playa komen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #46977 Augustus 31, 2013, 19:06:36
edit2Rapporteer  
een dame die zo nodig naar de kant moest varen (aanlandige wind dus iedereen langs de waterkant over de volle lengte van playa varen en hoogt varen kunnen verreweg de meesten niet). we (3 cursisten en ik stonden een meter of 100 van de water kant (ja het was druk) ff een kitelesje te nemen/geven. ik had net de kite over gehaakt aan mijn cursist en deze was m van 15:00 naar 12:00 aan het sturen (ter voorbereiding van de water start) toen mevrouw (die upwind van ons was dus voor ons totaal uit het zicht) dacht ik moet naar de kant dus dan plant ik de kite maar tussen de lijnen van het klasje... nou je raadt het al beide kites gaan dingen doen die je niemand toe wenst. dus ik sommer beide hun kites te releasen... mijn cursist deed dat meteen en was daarmee meteen ontgroend (petje af Andre!) maar de dame moest nog ff nadenken en overwegen(ze was not amused). uit eindelijk releast ze toch en ik vraag haar om de leash ook te trekken zodat ik haar bar door onze lijnen kon halen en haar weer kon aankoppelen. dus ik was al een beetje pissig over het voorval dus vroeg haar wat ze deed en wilde doen. antwoord "ik moet toch een keer naar de kant, het is druk dus vandaar" ik: nou daar ben je mooi klaar mee dan... en bedankt heh, weet je wel wat je aan het doen bent, weetje dat je ook ff had kunnen doorvaren en dan  als er meer ruimte is naar de kant varen? !" zij: ja maar het is zo druk, en niet niet lullig bedoeld hoor, maar ik ben W.A. verzekerd bij het NKV en heb ook een sport risco verzekering. Ik: dus jij kan iemand voor het leven tekenen en glas hard in zn gezicht zeggen ja sorry ik ben W.A. verzekerd omdat jij het geduld niet kan opbrengen. zij: ja maar daar betaal ik toch voor.... heb toen maar gauw de discussie geeindigt en ge vraagt of dat ze wilde vertrekken en snel. gelukkig bleef het bij geschrokken mensen. maar mijn cursist voelde toch echt de lijnen langs zn hoofd gaan.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #46978 Augustus 31, 2013, 19:26:48
edit2Rapporteer  
Wow, Arhend!  Shocked

Chill out! Je bent aardig pissig!  Tongue
Kan me dat ook best voorstellen in jou situatie als leraar.

Had gisteren eenzelfde idee op de ZM, waar het wegvaren en binnenkomen ook zeer bemoeilijkt werd door de ketting van klasjes!

Met deze aanlandige wind ben ik wel eens op paalja geweest, en weet dat de klasjes echt zij aan zij staan...nu is er natuurlijk achter die rij palen genoeg plek.... Roll Eyes

Ik kan me haar reactie ook voorstellen, en door gebrek aan ervaring (schijnt vaker voor te komen op paalnee Wink) doet ze zoiets ronduit gevaarlijks.

Petje af dat je je eigen cursist dermate goed hebt geïnstrueerd dat hij direct wist hoe de safety in de praktijk te gebruiken!


Dit soort dingen gaan binnenkort echt serieuze ongelukken opleveren. Oostvoorne, Brouwersdam, zandmotor lagune,...allen spots waar het op drukke dagen echt TE druk aan het worden is. Ik hou mijn adem in...en probeer zover mogelijk weg te blijven van deze spots
Zeeland135

Berichten: 155
Antwoord #46979 Augustus 31, 2013, 19:33:30
edit2Rapporteer  
Wordt dus tijd dat ze het aantal lessende kitescholen op een locatie gaan beperken. Er is nu zo'n wildgroei, dat er op elke locatie elke 50meter een groepje lessers staat. Lost gelijk dit soort problemen op. Want het naar en vanaf de kant varen is niet meer te doen voor beginners.
En de kans dat je van een lesser een kite op je kop krijgt is veel groter. Ik zie vaak genoeg dat de instructeur staat te kijken naar wat zijn cursist 10 meter verderop aan het doen is.

Btw. Ik vraag me altijd af wat de andere 2 lessers nu leren als  de 3de lesser aan de kite hangt. Ik zie ze altijd alleen maar gebored om zich heen kijken.
xoxodee

Berichten: 26
Antwoord #46980 Augustus 31, 2013, 19:49:40
edit2Rapporteer  
.... zij: ja maar het is zo druk, en niet niet lullig bedoeld hoor, maar ik ben W.A. verzekerd bij het NKV en heb ook een sport risco verzekering. ja maar daar betaal ik toch voor....

Kreeg je niet het verleidelijke idee om haar lijnen maar eens door te snijden? Wat een randdebiel.
jefff

Berichten: 77
Antwoord #46981 Augustus 31, 2013, 20:28:40
edit2Rapporteer  
Pas idd maar op! ik heb al een litteken in me gezicht waar ik nooit meer van af kom!
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #46982 Augustus 31, 2013, 20:31:42
edit2Rapporteer  
Er moeten gewoon meer spots komen. Zandbrommer was altijd leuk maar ik kom er niet meer. Ga in de winter wel weer kijken. Op de playa moeten ze gewoon het vogelgebied opheffen. Al die vogels gaan daar toch dood door de rommel van de maasvlakte en de lucht van pernis
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #46983 Augustus 31, 2013, 20:31:59
edit2Rapporteer  
Wat een prut wind en dag vandaag zeg, moest harken om een beetje hoogte te kunnen houden  ThumpDown Van mij mag er snel een beste bries komen....
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #46984 Augustus 31, 2013, 20:40:01
edit2Rapporteer  
Wordt dus tijd dat ze het aantal lessende kitescholen op een locatie gaan beperken. Er is nu zo'n wildgroei, dat er op elke locatie elke 50meter een groepje lessers staat. Lost gelijk dit soort problemen op. Want het naar en vanaf de kant varen is niet meer te doen voor beginners.
En de kans dat je van een lesser een kite op je kop krijgt is veel groter. Ik zie vaak genoeg dat de instructeur staat te kijken naar wat zijn cursist 10 meter verderop aan het doen is.

Btw. Ik vraag me altijd af wat de andere 2 lessers nu leren als  de 3de lesser aan de kite hangt. Ik zie ze altijd alleen maar gebored om zich heen kijken.

nee de hoeveelheid klasjes vielen opzich wel mee eigenlijk, wel is die duitse wainmanschool irritant... die laten zich met 5man tegelijk aan een kite sleuren (letterlijk)... tussen alles en iedereen door en houden echt met niemand en niks rekening. verder alleen maar kamikazi piloten. en ik was zo blij dat ik. voorbij de 2de palen rij (richting bunkers) ruimte had gevonden.... maar helaas er zijn blijkbaar mensen die het geduld en fatsoen  niet op kunnen opbrengen om wat meer af te wachten ipv een egoïstische blinde en gevaarlijke actie in te zetten.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #46985 Augustus 31, 2013, 20:44:40
edit2Rapporteer  
Die Wainmanschool is inderdaad irritant. Staan goed in de weg. Ook zaten er steeds twee Core  kites in de weg. Eigenlijk waren alleen de kiters met een Park goed bezig  Grin
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #46986 Augustus 31, 2013, 20:53:14
edit2Rapporteer  
Kom op Eagle en de rest ook,  ik heb je ook wel met een ander issue hier zien posten en dan konden de diverse kiteschooltjes er niks van en verpesten ze het voor rest en stonden ze in de weg met name in het wegvaar gebied. Daar stond je natuurlijk niet neem ik aan!

Je suggereert in je verhaal wel dat deze dame moedwillig haar kite in jullie lijnen knalde, zo niet dan komt het iig wel zo over. Dit lijkt me niet heel waarschijnlijk, een ongelukkige stuurfout van een zelfstandig beginnende beginner lijkt me wat aannemelijker. Iets wat je met dit soort mooie en drukke dagen haast niet kan voorkomen met aanlandige wind en het zal iedereen een keer gebeuren of overkomen.

Naar mijn mening los je het dan, zeker als instructeur, als alles gelukkig goed is gegaan op een chille manier op.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #46987 Augustus 31, 2013, 21:07:59
edit2Rapporteer  
Ik trachte het iets netter te verpakken John, maar ik ben het helemaal met je eens!
Helaas waar door die drukte.
Nielzen

Geen avatar

Berichten: 38
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #46988 Augustus 31, 2013, 21:12:40
edit2Rapporteer  
Wordt dus tijd dat ze het aantal lessende kitescholen op een locatie gaan beperken. Er is nu zo'n wildgroei, dat er op elke locatie elke 50meter een groepje lessers staat. Lost gelijk dit soort problemen op. Want het naar en vanaf de kant varen is niet meer te doen voor beginners.
En de kans dat je van een lesser een kite op je kop krijgt is veel groter. Ik zie vaak genoeg dat de instructeur staat te kijken naar wat zijn cursist 10 meter verderop aan het doen is.

Btw. Ik vraag me altijd af wat de andere 2 lessers nu leren als  de 3de lesser aan de kite hangt. Ik zie ze altijd alleen maar gebored om zich heen kijken.

Geloof mij je bent blij als je ff rust hebt met lessen als je 3 uur moet bodydraggen en de kite heel de tijd terug moet lopen ben je gesloopt na een uur. Toen ik les had was ik daar wel blij mee. Niet iedereen vaart ook gelijk 2 kanten op je hebt altijd een voorkeur, als je dan 10 keer naar links vaart en dan weer terug moet lopen dan ben je ook wel ff blij met de rust die je dan kan krijgen. Stoere vent ben je als je met je eerste lessen het 3 uur achterelkaar vol houd in je eentje. 
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #46989 Augustus 31, 2013, 21:21:13
edit2Rapporteer  
Wat is de grootste maat kite van jou ook alweer?

12m Notus5 (2013). En dat is echt een heel makkelijk te vliegen low-end kanon. Maar heeft slechts een knoop of 2/3 meer low-end dan je 10m.

2x toename windsnelheid=4x toename trekkracht (in theorie, luchtweerstand e.d. niet meegenomen)

Oftewel kites voor het low-end moeten heel veel groter zijn. Het is geen lineair verloop.
Vandaar dat 7-10-17 best kan werken als quiver.

Nadeel vanaf 14m en soms ook al vanaf 12m (afhankelijk van kite en model) is dat kites te traag worden om überhaupt iets van tricks te kunnen doen. Daarbij zijn grote (race) kites erg lastig te varen. Ik las net in kiteboarding.de dat de 2014 racekites echt voor experts worden ontwikkeld. Oftewel lastig te varen voor de gemiddelde kiters vanwege de enorme kracht die op te bouwen is.

Vandaar dat ik twijfel om die 12m weg te doen, het is een heerlijke kite in wind van 10-15kn.

12m Notus heeft echt een veel beter low-end dan die 10m Krush. Daar had je vandaag wel mee kunnen varen Oscar. Wink
14m word idd trager zoals je al gemekt heb toen op Rock. 12m is daarin tegen best snel voor zo'n grote maat.


Vandaag een beetje een laf windje met een aanlandige wind, dus dan maar even de 14m erbij gehaald om achter de golven te kunnen komen. Best lekker weertje ook, had ik niet verwacht na die buien hier vanochtend.
Morgen even kijken of ik nog een poging mag doen. Wink
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #46990 Augustus 31, 2013, 21:29:23
edit2Rapporteer  
Kom op Eagle en de rest ook,  ik heb je ook wel met een ander issue hier zien posten en dan konden de diverse kiteschooltjes er niks van en verpesten ze het voor rest en stonden ze in de weg met name in het wegvaar gebied. Daar stond je natuurlijk niet neem ik aan!

Je suggereert in je verhaal wel dat deze dame moedwillig haar kite in jullie lijnen knalde, zo niet dan komt het iig wel zo over. Dit lijkt me niet heel waarschijnlijk, een ongelukkige stuurfout van een zelfstandig beginnende beginner lijkt me wat aannemelijker. Iets wat je met dit soort mooie en drukke dagen haast niet kan voorkomen met aanlandige wind en het zal iedereen een keer gebeuren of overkomen.

Naar mijn mening los je het dan, zeker als instructeur, als alles gelukkig goed is gegaan op een chille manier op.

nou Hijo... je had er bij moeten zijn... die opmerking van haar over van ik moet naar de kant... er is geen ruimte dan maar zo... en dan over dat W.A. mn nek haar ging heel ff recht overeind staan... hoe kan je dat zeggen en daar op een discussie willen inzetten... TimK was een van mijn cursisten (hij hing toen net aan de kite en was ook totally not amused naar wat zij te melden had. ik vond het nog vriendelijk dat ik haar kite weer gereset heb en haar ingehaakt heb... ik had ook haar kite volledig kunnen dumpen en haar het maar verder laten uitzoeken.


Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #46991 Augustus 31, 2013, 21:54:25
edit2Rapporteer  
Wat John probeert te zeggen Arend, is dat het verhaal twee kanten heeft.
En jij hebt je ook weleens geërgerd aan die kiteklasjes die precies het mooie ondiepe gedeelte van het strand volledig in beslag nemen.

Jij hebt dit keer voorbij de 2e palenrij een plek gevonden (zo, dat is trouwens een behoorlijk eind. Vroegah reed ik daar met de auto naartoe toen dat nog mocht Tongue), maar blijkbaar stond je nog naast andere klasjes.

En het was vast ontiegelijk druk tot 50m uit de vloedlijn. Daarachter was het vast enorm rustig, daar maar weinig mensen de kunst machtig zijn om achter de vloedlijn te komen.


@ Ozdakiteman en H2H: Er is absoluut verschil tussen de Notus5 12m en de Krush2 10m, zeker op het gebied van hoogte lopen. Maar zo heel groot is het niet.
Maar door de branding proberen te komen met de wind van vandaag is echt iets voor de ver gevorderde. Met de nugget had ik je wel een goede kans gegeven.

Maar volgende keer (morgen dus) naar een andere spot uitwijken met of meer wind, of niet aanlandig.
Overigens geven ze nu een iets andere hoek op dan vandaag, hetgeen door de branding komen makkelijk zal maken. Echter de stroming wordt dan het volgende opstakel.

Wellicht Ouddorp morgen?
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #46992 Augustus 31, 2013, 22:33:13
edit2Rapporteer  
Ik zal mijn opgelopen Brouwersdamfrustraties met, jawel, Corekiters, niet aan de grote klok hangen, maar morgen wordt het definately Ouddorp.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #46993 Augustus 31, 2013, 22:52:39
edit2Rapporteer  
Ik zal mijn opgelopen Brouwersdamfrustraties met, jawel, Corekiters, niet aan de grote klok hangen, maar morgen wordt het definately Ouddorp.

Ws. tot morgen dan Loek Wink
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #46994 Augustus 31, 2013, 23:02:08
edit2Rapporteer  
Was inderdaad erg druk op de Brouwersdam,
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #46995 Augustus 31, 2013, 23:03:41
edit2Rapporteer  
Ah, kh-ontmoeting @ oldvillage. Hoe laat en waar stappen we op?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #46996 Augustus 31, 2013, 23:42:27
edit2Rapporteer  
Ah, kh-ontmoeting @ oldvillage. Hoe laat en waar stappen we op?

Goede vraag!

Morgenochtend even bepalen? Kijken wat de wind gaat doen. Voor nu geven ze max 15kn op...
iig rond 13u hoog water.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #46997 September 01, 2013, 00:07:25
edit2Rapporteer  
Wat John probeert te zeggen Arend, is dat het verhaal twee kanten heeft.
En jij hebt je ook weleens geërgerd aan die kiteklasjes die precies het mooie ondiepe gedeelte van het strand volledig in beslag nemen.

Jij hebt dit keer voorbij de 2e palenrij een plek gevonden (zo, dat is trouwens een behoorlijk eind. Vroegah reed ik daar met de auto naartoe toen dat nog mocht Tongue), maar blijkbaar stond je nog naast andere klasjes.

En het was vast ontiegelijk druk tot 50m uit de vloedlijn. Daarachter was het vast enorm rustig, daar maar weinig mensen de kunst machtig zijn om achter de vloedlijn te komen.


@ Ozdakiteman en H2H: Er is absoluut verschil tussen de Notus5 12m en de Krush2 10m, zeker op het gebied van hoogte lopen. Maar zo heel groot is het niet.
Maar door de branding proberen te komen met de wind van vandaag is echt iets voor de ver gevorderde. Met de nugget had ik je wel een goede kans gegeven.

Maar volgende keer (morgen dus) naar een andere spot uitwijken met of meer wind, of niet aanlandig.
Overigens geven ze nu een iets andere hoek op dan vandaag, hetgeen door de branding komen makkelijk zal maken. Echter de stroming wordt dan het volgende opstakel.

Wellicht Ouddorp morgen?

nee Michiel... ik ben daar juist heen gewandeld om lekker weg te blijven van de klasjes, die waren er ook niet in mijn omgeving, die zaten allemaal bij de eerste palenrij/uitvaargebied. ik had gewoon kitekloters om me heen en idd ook 2 Corekloters samen met de duitse rabbit gang.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #46998 September 01, 2013, 06:25:13
edit2Rapporteer  
Op Hoekste slag gisteren sideshore en de parkeerplaats niet eens vol. vanaf 07.30 vol kunnen varen ;-)
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #46999 September 01, 2013, 08:05:46
edit2Rapporteer  
Lekker windje hier op teksel mensen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.