Kiters uit Rotterdam , meld je!

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #47000 September 01, 2013, 08:14:39
edit2Rapporteer  
Lekker windje hier op teksel mensen.

Heeft Henk die net gelaten dan in jullie tentje? Wink

Wind ziet er hier ook al beter uit zo op het eerste gezicht. Ik zie mijn 9m al in het blauwe zwerk hangen (wat meer blauw/wit tot witgrijs gaat worden, maar dat mag de pret niet drukken) Cool
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #47001 September 01, 2013, 08:29:51
edit2Rapporteer  
Eagel-jan lekker he.
Knuffeltje, kusje,aai over bolletje over.
Je moest die meid ook aandacht  Cool geven ik had nog zo gezegd dat ze je leuk vond .
Nu moest ze eerst indruk ,aken om je aandacht te trekken maar dat is gelukt.

 8-)over twee weken waarschijnlijk ook weer op het water. Joepie
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #47002 September 01, 2013, 08:32:01
edit2Rapporteer  
Wij zijn rond 9.30 op de kleine parkeerplaats. Stroming vanaf 11.00 ok als ik het goed begrepen heb....
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #47003 September 01, 2013, 08:58:36
edit2Rapporteer  
Ik kom later rond het hoog water.
Eerst maar ff boodschappen doen en een waxjob voor mijn blauwe plank
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #47004 September 01, 2013, 09:19:49
edit2Rapporteer  
Wij zijn rond 9.30 op de kleine parkeerplaats. Stroming vanaf 11.00 ok als ik het goed begrepen heb....
met wind van links en hoog water zit de stroming alleen maar tegen.


Was inderdaad erg druk op de Brouwersdam,
Ben zelf omgedraaid en terug gereden naar Renesse (Ellemeet).
Stonden daar maar met vijf man op het water niet zo vlak maar wel volop de ruimte.
Vind je het gek, officieel mag je daar niet eens kiten.
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #47005 September 01, 2013, 10:14:00
edit2Rapporteer  
Volgens de strandkaart van Schouwen Duiveland is ongemotoriseerde watersport daar toegestaan.
Valt kitesurfen daar niet onder??
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #47006 September 01, 2013, 11:03:21
edit2Rapporteer  
Ik ga zo op weg naar Ouddorp met Spoon!
H2H en ozdakiteman zijn onbereikbaar! Gezellig mannen!
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #47007 September 01, 2013, 11:37:17
edit2Rapporteer  
Ik ga zo op weg naar Ouddorp met Spoon!
H2H en ozdakiteman zijn onbereikbaar! Gezellig mannen!

Onbereikbaar? Hoe heb je me proberen te bereiken dan?
Zeeland135

Berichten: 155
Antwoord #47008 September 01, 2013, 12:02:18
edit2Rapporteer  
Ik ga zo eens op vrouwenpolder kijken. Hopelijk niet zoveel core kiters 
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #47009 September 01, 2013, 16:55:44
edit2Rapporteer  
Ik ga zo eens op vrouwenpolder kijken. Hopelijk niet zoveel core kiters 

Op Vrouwenpolder hebben alle Core-kiters een North ....... Grin

wind is trouwens @#$%$#^ .... ThumpDown
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #47010 September 01, 2013, 18:00:45
edit2Rapporteer  

Ziet eruit als bagger wind, morgen lijkt die beter te worden.
Zeeland135

Berichten: 155
Antwoord #47011 September 01, 2013, 18:18:40
edit2Rapporteer  
Toch wel lekker gevaren met mijn 13. En het was niet zo druk als gisteren op de dam.
En hier geeft de kiteschool van de veerse dam ( http://test.windsurfschool.nl/ )  gewoon 1 op 1 les  ThumpsUp . Dan leer je er tenminste wat van, en als er wat gebeurd staat de instructeur ernaast. Dat noem ik nou verantwoord lesgeven.

En ja, dat is duurder. Kan je er gelijk aan wennen dat kiten een dure sport is.
Ozdakiteman

Berichten: 72
Logs: 0 | 64 uur
Antwoord #47012 September 01, 2013, 20:30:02
edit2Rapporteer  
Vandaag een lekkere sessie gehad @ The Rock samen met mijn zwager  InLove Grin
Voor het eerst hoogte kunnen lopen met mij North Nugget (zonder straps) na wat super tips van mijn zwager....
Nog bedankt daarvoor zwa.. ThumpsUp ThumpsUp

Helaas wel tijdens het laatste keer heen en weer kramp in mijn linkerbeen. Angry
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #47013 September 01, 2013, 20:50:35
edit2Rapporteer  
Vandaag flink mijn best moeten doen om hoogte te lopen door de branding en harde stroming heen op Ouddorp. Had een 12m plus waveboard hiervoor nodig.

En gelukkig kwam ik zo gelijk ver weg van de enorme berg duitsers die blijkbaar een complete invasie zijn begonnen van Zeeland! Na Brouwersdam is nu Ouddorp aan de beurt. Zonde van de spot!
Gelukkig lagen ze allemaal in de branding te creperen, want met hun geel/witte kites bakten ze er weinig van. Ik was de lachende derde Grin  Cool

Lekker Oscar!
Een goede sessie op Rukkanje is een zeldzaamheid, en dat met hoog water. Chapo!

Ozdakiteman

Berichten: 72
Logs: 0 | 64 uur
Antwoord #47014 September 01, 2013, 20:58:28
edit2Rapporteer  
Hebben ze nog steeds sommerferien dan? Oprotten met die gasten. ThumpDown

Was lekker op Rukkanje en gelukkig niet druk en was best te doen met mijn 10 en KipNugget. Zelf nog een paar keer met mijn TT heen en weer gevaren...
Sebastiaan heeft ook nog even op mijn Nugget gevaren en jezus want kan die goed hoogte lopen met dat board. Mijn mond viel gewoon open van verbasing... Grin
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #47015 September 01, 2013, 20:59:11
edit2Rapporteer  
Ja was gezellig Oscar!
Op Rock was het makkelijk hoogte lopen met een 10m.
Heb de jibe aardig onder de knie nu.  
Ozdakiteman

Berichten: 72
Logs: 0 | 64 uur
Antwoord #47016 September 01, 2013, 21:02:57
edit2Rapporteer  
Ja was gezellig Oscar!
Op Rock was het makkelijk hoogte lopen met een 10m.
Heb de jibe aardig onder de knie nu.  

Nog bedankt voor de tips...Smiley
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #47017 September 01, 2013, 21:12:39
edit2Rapporteer  
Heb de jibe aardig onder de knie nu.  

Op vlak water is hij easy, maar nu op volle zee Tongue Wink
Daar heb ik vandaag aardig mee lopen worstelen. Nu is een 12m niet echt heel snel om, maar toch. Drama vandaag...

De stroming was op Ouddorp zo sterk dat ik echt alles uit de kast moest trekken. Dikke branding ook.
Achteraf Rukkanje niet zo'n heel verkeerde keuze.

Echter toen ik er rond 17u voorbij reed was er niemand meer aan het kiten, wel aan de andere kant van de Haringvliet... Huh
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #47018 September 01, 2013, 22:01:40
edit2Rapporteer  
dacht ik ga naar de playa want ik ben immers ook een beginner. Met het wave board dan, kon ik lekker oefenen met gijpen. Kan het het nu één kant op, de kunst is om het rustig aan te doen. beetje afvallen, kite iets hoger en tjoep. Volgende keer de ander kant en dan van toeside naar heel side twee kanten op. Wordt nog lachen. En daarna overstag, damn zin in.
Wel weer een berg oude bekenden gezien, altijd fijn! Vooral natuurlijk Fred en Co, en de crew van Surf en Soul (Egel-jan, Ries en DD - die Bart neemt het niet zo nauw!), en in m'n enthousiasme 4km upwind gedobberd naar de sluf om daar in m'n nek (eigenlijk lager) gesprongen te worden door CCaptain de Pjotr. Net in bad gelegen met een wijntje, life sucks!

Oh ja, die 2010 Rise 13m is een WERELDKITE, soort VW bus die blijft maar slepen. Niet over uithaken en golfrijden beginnen, eerst maar eens varen.

@Michiel, daarom was ik ook naar de Playa gegaan, geen zin in stroming als de wind al kantje boord is. Heb weer een droogpak besteld dus we gaan zekers nog eens varen deze winter!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #47019 September 01, 2013, 22:07:29
edit2Rapporteer  
@Michiel, daarom was ik ook naar de Playa gegaan, geen zin in stroming als de wind al kantje boord is. Heb weer een droogpak besteld dus we gaan zekers nog eens varen deze winter!

Rukkanje had ook een optie voor je geweest.
Ik had gehoopt op meer wind met de 9m en waveboard op Ouddorp, maar de wind viel een beetje tegen waardoor ik aan de 12m moest. En dat is gewoon leuk om te cruisen op een waveboard, maar de golven in kan bijna niet omdat je de kite zo de lucht uit vaart zodra je een golf te pakken hebt...

Dat overstag gaan lukt me beide kanten op, maar in dikke chop, flinke zeegang en vooral erg weinig wind is het erg lastig. Net als bij het gijpen (omlopen) moet je gewoon een beetje druk in je kite hebben. Hoe meer druk, hoe makkelijker. En daar scheelde het vandaag veelal aan op Ouddorp. Helaas scheelde het niet aan zeer irritante, aggresieve oosterburen aldaar Tongue

Ik kan niet wachten op de winter daar alle topspots dan weer wat rustiger en weer Nederlandsch worden. Ben benieuwd naar El Rudo 2.0 on waves Wink
Rebel Lady

Berichten: 7
Antwoord #47020 September 01, 2013, 22:37:54
edit2Rapporteer  
Hee wat leuk gisteren mijn eerste kitesurfles gehad en ik sta nu al op een forum
Als ik het zo lees ben ik die cursist  die in de war zat met die blondine (Tim is André)
Wel een super dag gehad krijg zeker een vervolg
Gr. André
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #47021 September 01, 2013, 22:58:38
edit2Rapporteer  
dacht ik ga naar de playa want ik ben immers ook een beginner. Met het wave board dan, kon ik lekker oefenen met gijpen. Kan het het nu één kant op, de kunst is om het rustig aan te doen. beetje afvallen, kite iets hoger en tjoep. Volgende keer de ander kant en dan van toeside naar heel side twee kanten op. Wordt nog lachen. En daarna overstag, damn zin in.
Wel weer een berg oude bekenden gezien, altijd fijn! Vooral natuurlijk Fred en Co, en de crew van Surf en Soul (Egel-jan, Ries en DD - die Bart neemt het niet zo nauw!), en in m'n enthousiasme 4km upwind gedobberd naar de sluf om daar in m'n nek (eigenlijk lager) gesprongen te worden door CCaptain de Pjotr. Net in bad gelegen met een wijntje, life sucks!

Oh ja, die 2010 Rise 13m is een WERELDKITE, soort VW bus die blijft maar slepen. Niet over uithaken en golfrijden beginnen, eerst maar eens varen.

@Michiel, daarom was ik ook naar de Playa gegaan, geen zin in stroming als de wind al kantje boord is. Heb weer een droogpak besteld dus we gaan zekers nog eens varen deze winter!

Oranje? Dan zag ik je het water nog op komen denk ik
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #47022 September 01, 2013, 23:31:54
edit2Rapporteer  
Hee wat leuk gisteren mijn eerste kitesurfles gehad en ik sta nu al op een forum
Als ik het zo lees ben ik die cursist  die in de war zat met die blondine (Tim is André)
Wel een super dag gehad krijg zeker een vervolg
Gr. André
ooh ja idd... na dat we alles gereset hadden nam Tim het stokje over...  Wink
Was lekker idd en gezellig op de blondine na dan.
xoxodee

Berichten: 26
Antwoord #47023 September 02, 2013, 00:56:41
edit2Rapporteer  
Vandaag een lekkere sessie gehad @ The Rock samen met mijn zwager  InLove Grin
Voor het eerst hoogte kunnen lopen met mij North Nugget (zonder straps) na wat super tips van mijn zwager....
Nog bedankt daarvoor zwa.. ThumpsUp ThumpsUp

Helaas wel tijdens het laatste keer heen en weer kramp in mijn linkerbeen. Angry

Wat waren de tips van je zwager? Misschien kan ik er ook iets van leren Grin
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #47024 September 02, 2013, 05:43:01
edit2Rapporteer  
We hadden vandaag vrij moeten nemen. Nu wel lekkere wind! Tongue
Vooruitzichten zijn om te huilen..... Cry
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.