Zit of Heup trapeze??

Linn

Geen avatar

Berichten: 3
April 09, 2007, 15:00:38
edit2Rapporteer  
Ik heb nu een zittrapeze maar ik vind hem niet meer lekker zitten, ik zou graag een heuptrapeze willen maar wat zijn nu de voor en nadelen van een heuptrazpeze en een zittrapeze??? 

Groetjes Lin
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #1 April 09, 2007, 15:25:30
edit2Rapporteer  
Je moet er ook mee kiten en niet op gaan zitten. Aangezien hij niet meer lekker zit.

Serieus; Het grote voordeel voor mij van een heuptrapeze is dat je draaipunt niet bij je heupen maar bij je onderrug ligt, hierdoor durf je meer achterover te hangen en kan je harder aankanten e.d....
¦Tim¦

Berichten: 740
Antwoord #2 April 09, 2007, 15:44:57
edit2Rapporteer  
Je moet er ook mee kiten en niet op gaan zitten. Aangezien hij niet meer lekker zit.

Serieus; Het grote voordeel voor mij van een heuptrapeze is dat je draaipunt niet bij je heupen maar bij je onderrug ligt, hierdoor durf je meer achterover te hangen en kan je harder aankanten e.d....

dat is echt onzin hoor sorry maar bij een waist kan je net zohard achterover leunen het eenige nadeel bij een harnass is dat als sommige mensen een beetje last van hun rug al hebben en het mischien een beetje erger word als daar kracht op staat maar tegenwoordig is een harnass zo breed dat je zowat je hele onderug tot je schouuders ondersteund word en ik vind zelf dat je met eenheup trapeze veel beter je kite aanvoelt
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #3 April 09, 2007, 16:00:12
edit2Rapporteer  
En dat klopt al veel meer.

Ben zelf geswitched van seat naar waist en rugklachten verdwenen als sneeuw vor de zon.

Maar als ik kon kiezen nam ik een waist! Vrijer gevoel, vooral met toeside varen!
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #4 April 09, 2007, 17:04:06
edit2Rapporteer  
@Tim, je zegt het zelf al, de kracht komt op een ander punt te liggen, en dus is je draaipunt automatisch ook ander...Toch?
En ik schrijf ook hoe het voor MIJ aandoet/aanvoelt... Dus schrijf niet dat het onzin is.
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #5 April 09, 2007, 17:19:31
edit2Rapporteer  
Ik vind juist een seat veel lekkerder. Zo'n waist trekt aardig aan je zwevende ribben. En heb er diverse getest, strak genoeg vast gemaakt, ik kite al 5 jaar, maar bij mij blijven ze wat omhoog kruipen, kortom een licht astmatisch gevoel.

Maar met rotaties en toeside is de bewegingsvrijheid met een seat idd wat minder.

Mzzl Joost
Tjok
Gast
Antwoord #6 April 09, 2007, 18:30:49
edit2Rapporteer  
Je moet er ook mee kiten en niet op gaan zitten. Aangezien hij niet meer lekker zit.

Serieus; Het grote voordeel voor mij van een heuptrapeze is dat je draaipunt niet bij je heupen maar bij je onderrug ligt, hierdoor durf je meer achterover te hangen en kan je harder aankanten e.d....

dat is echt onzin hoor sorry maar bij een waist kan je net zohard achterover leunen het eenige nadeel bij een harnass is dat als sommige mensen een beetje last van hun rug al hebben en het mischien een beetje erger word als daar kracht op staat maar tegenwoordig is een harnass zo breed dat je zowat je hele onderug tot je schouuders ondersteund word en ik vind zelf dat je met eenheup trapeze veel beter je kite aanvoelt

Een heup en een waisttrapze zijn precies hetzelfde tim..
Koelslag
Gast
Antwoord #7 April 09, 2007, 19:20:26
edit2Rapporteer  
Hej,

Zoals de opmerkingen hierboven is het maar net wat JIJ fijner vindt!! Verder heb ik nog wel een tip voor je keuze: ThumpsUp ThumpsUp Joepie
Als je nog een beginner kiter bent en nog veel in het water ligt kun je beter een zittrapeze nemen omdat je kite dan nog veel op 12uur staat.. Hierdoor zal een rugtrapeze veel omhoog kruipen en je zult veel last krijgen van drukplekken bij bijv je ribben.. Een nadeel van een zittrapze bij jongens is dat de boel een beetje kan "afknijpen". loser!!

M Koeslag

Suc6 met je keuze
rikdekker

Berichten: 737
Antwoord #8 April 09, 2007, 20:41:57
edit2Rapporteer  
ik ben begonnen met een zittrapeze en snel overgegaan op heup. hopelijk ben ik nog vruchtbaar, zo niet, weet ik iig waar t van is gekomen. dat was voor mij het grootste nadeel van een zittrapeze..k weet niet of Lin vrouwelijk of mannelijk is ? maar mannelijk, nee. zittrapeze doet pijn. en een heup zit lekker en mijne kruipt niet omhoog gelukkig

Rik
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #9 April 09, 2007, 21:07:51
edit2Rapporteer  
Er bestaat ook nog een tussenvorm.... de heup/zit trapeze.... Kijk ff op de site van PAT LOVE "Pat love type two go" is als beste getest in kitemagazine.de ook de Naish kite seat pro kwam goed uit de test... Succes...
maarten_schepers

Berichten: 236
Antwoord #10 April 09, 2007, 21:40:45
edit2Rapporteer  
Kijk in vervolg even het forum door, er zijn namelijk al meerdere verhalen hierover:

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=9731

 Joepie
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #11 April 10, 2007, 03:27:45
edit2Rapporteer  
ik ben begonnen met een zittrapeze en snel overgegaan op heup. hopelijk ben ik nog vruchtbaar, zo niet, weet ik iig waar t van is gekomen. dat was voor mij het grootste nadeel van een zittrapeze..k weet niet of Lin vrouwelijk of mannelijk is ? maar mannelijk, nee. zittrapeze doet pijn. en een heup zit lekker en mijne kruipt niet omhoog gelukkig

Rik

Dan heb je zeker een verkeerd harnas. ik heb de kiteseat pro van prolimit en ik heb nog
nooit pijn gehad. Maar ik wil wel als ik echt goed kan varen een waist want met springen geefd het je wel meer vrijheid.
rikdekker

Berichten: 737
Antwoord #12 April 10, 2007, 03:48:14
edit2Rapporteer  
je hebt zeker meer vrijheid. zit of heup is voor iedereen een verhaal op zich denk ik. de ene vind dit fijn de ander dat. heel persoonlijk

Ciao
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #13 April 10, 2007, 17:39:25
edit2Rapporteer  
ik ben begonnen met een zittrapeze en snel overgegaan op heup. hopelijk ben ik nog vruchtbaar, zo niet, weet ik iig waar t van is gekomen. dat was voor mij het grootste nadeel van een zittrapeze..k weet niet of Lin vrouwelijk of mannelijk is ? maar mannelijk, nee. zittrapeze doet pijn. en een heup zit lekker en mijne kruipt niet omhoog gelukkig


Rik

Dan heb je zeker een verkeerd harnas. ik heb de kiteseat pro van prolimit en ik heb nog
nooit pijn gehad. Maar ik wil wel als ik echt goed kan varen een waist want met springen geefd het je wel meer vrijheid.

Die heb ik ook. Zit als gegoten, nergens last van! ThumpsUp
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #14 April 11, 2007, 02:41:19
edit2Rapporteer  
Hej,

Zoals de opmerkingen hierboven is het maar net wat JIJ fijner vindt!! Verder heb ik nog wel een tip voor je keuze: ThumpsUp ThumpsUp Joepie
Als je nog een beginner kiter bent en nog veel in het water ligt kun je beter een zittrapeze nemen omdat je kite dan nog veel op 12uur staat.. Hierdoor zal een rugtrapeze veel omhoog kruipen en je zult veel last krijgen van drukplekken bij bijv je ribben.. Een nadeel van een zittrapze bij jongens is dat de boel een beetje kan "afknijpen". loser!!

M Koeslag

Suc6 met je keuze

exactemundo!

ik ben ook begonnen met een zit en later over gegaan op heup
een groot voordeel van zit is dat die niet omhoog kruipt (bijvoorbeeld omdat de kite vaak op 12 uur staat of omdat de kiter in de poep-houding staat etc)

maar het grote nadeel van zit trapezes is (vind ik) dat de bar verder van je schouders af zit (de chicken loop zit immer lager vast) waardoor je voorover moet leunen om de bar te depoweren..

als je een heup trapeze gebruikt is het bijna noodzakelijk dat je lichaamshouding goed is (dus niet de poephouding), maar als je dat 1x door hebt dan is een heup trapeze ideaal voor een goede kite-houding zegmaar

voor toe-side en blind is een heup trapeze denk ik ook beter

dus: zit trapezes zijn voor beginners! ;-)

oke daag!
Emma

Berichten: 624
Antwoord #15 April 11, 2007, 04:52:19
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf het gevoel dat ik met een heuptrapeze veel meer vanzelf de goede houding aanneemt omdat de kracht op je rug zit en je dus neit echt kan gaan zitten...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.