uitgehaakt loopen

CHRIZZZZ

Berichten: 1090
April 11, 2007, 00:21:06
edit2Rapporteer  
Ej gaste,

wat doe ik fout...

K vaarde tribal 13m

voordat ik loop trek ik mun depower strap een stuk aan en haak dan uit om te loopen. 2 handen netjes hard aan een kant hangen. Maar toch stalt mn kite op een of andere manier en gaat hij dus stront traag een loop maken vlak over het water heen waardoor ik keihard op mn plaat gaat!! (sealedlips_kitesmiley)

na een paar keer was ik het mooi zat  (grinnik_kitesmiley)

Moet ik hem dan anders afstellen kwa lijnen ( hij stond al op zn laatste knoopie dus full powe)r.

Er was genoeg wind iig, en ingehaakte loopen ging wel gewoon lekker

TNX,

michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #1 April 11, 2007, 00:23:31
edit2Rapporteer  
mischien was er te weinig wind de laaste paar dagen?

als je gewoon uitgehaakt vaart stalt hij dan ook?
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #2 April 11, 2007, 00:25:41
edit2Rapporteer  
stond genoeg wind zoals ik al zij !!
slingshot {Thomas}

Berichten: 1466
Antwoord #3 April 11, 2007, 00:28:23
edit2Rapporteer  
is je afstelling ook goed als je uithaakt?
panda

Berichten: 222
Antwoord #4 April 11, 2007, 00:29:33
edit2Rapporteer  
je depowerstrap heelemaal aantrekken
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #5 April 11, 2007, 00:33:42
edit2Rapporteer  
Zo dicht mogelijk trekken die strap
benjamin
Gast
Antwoord #6 April 11, 2007, 00:33:56
edit2Rapporteer  
als de kite zijn snelheid kwijt is diep in het windvenster wil hij nog wel eens stallen.  wat je moet doen is depowerstrap 2cm aantrekken.  kite op 11uur even een beetje downwind uithaken aankanten en gelijk in een loop trekken. snelheid is belangrijk zowel de kite als jij zelf
tribal 13 is goed te loopen dus daar ligt het niet aan.
suc 6
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #7 April 11, 2007, 00:39:17
edit2Rapporteer  
tnx

maar waarom maar 2 cm barry terwijl de rest hem helemaal dichttrekt
slingshot {Thomas}

Berichten: 1466
Antwoord #8 April 11, 2007, 00:41:47
edit2Rapporteer  
tnx

maar waarom maar 2 cm barry terwijl de rest hem helemaal dichttrekt

je moet beetje kijken en voelen wat lekker aanvoelt, meestal staan alle 4 de lijnen even strak, of de stuurlijnen heel ietsje loser. en als dan goed staat weet je hoe ver je je strap aan moet trekken
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #9 April 11, 2007, 00:49:52
edit2Rapporteer  
poppen met je board
benjamin
Gast
Antwoord #10 April 11, 2007, 01:08:13
edit2Rapporteer  
als ik hem  aantrek dan is hij bijna op de helft.  dat is voor mij genoeg dan vliegt de kite nog goed uitgehaakt
maar dat is persoonlijk zie thomas ze reactie
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #11 April 11, 2007, 01:19:02
edit2Rapporteer  
Ik ben er nog geen ster in en er zullen nog wel betere kiters tips geven, maar zo doe ik het: Je kite staat op 10.30/11.00. Stel je strap zo af dat je met je bar helemaal aangetrokken een relaxte snelheid houdt. Zo blijft ie dus ook varen als je uithaakt. Haak uit en vaar een stukje verder, en als je gewoon lekker door blijft varen, dan plaats je je voorste hand onder je achterste hand en wacht tot de kracht zich opbouwd. Zodra de kracht groot begint te worden pop je em uit het water. Je vliegt achter je kite aan en land ook achter je kite aan/ downwind varend.
Trek dus niet gewoon je strap helemaal dicht, dan vaart je kite voor geen meter meer. Gewoon afstellen op relaxed uitgehaakt varen.
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #12 April 11, 2007, 02:01:23
edit2Rapporteer  
het is een beetje lastig om zo van een afstandje te gaan raden wat je misschien fout doet, maar als je kite gaat stallen dan is de kite teveel gepowered (de stuurlijnen zijn te kort, de angle of attack v/d kite is te scherp)

een oplossing zou kunnen zijn om je depower strap nog verder aan te trekken, wat Loepie zegt is een goede manier: voordat je uit gaat haken eerst je bar helemaal tot je chicken loop aantrekken en dan je depower strap zo instellen dat je nog lekker vaart.

Als je dan uithaakt dan ga je dus precies zo verder (met de kite goed gepowered) en dan zou de kite niet mogen stallen
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #13 April 11, 2007, 02:33:19
edit2Rapporteer  
tnx gaste,

ik ga wel wat proberen, ik had hem al vol gedepowerd. Maar het kan idd ook aan mijn snelheid en afzet liggen. Ik ga wel ff thomas z'n manier proberen en dan merken we het wel...
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #14 April 11, 2007, 02:47:51
edit2Rapporteer  
kan het trouwens ook niet zijn doordat de tribal zo'n lang depower heeft. Dat je dan tever je bar naar je toetrekt en je kite daardoor gaat stallen?? dus dat je middelste lijn gewoon te lang is

 
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #15 April 11, 2007, 03:00:49
edit2Rapporteer  
Dat kan zeker zo zijn ja, heb bij mijn torches maar een depower-koord van 18cm en altijd zo afgesteld dat de bar aangetrokken en strap vol open de kite net niet stalt, heb je meer power nodig dan pak je een grotere kite of dan waait t gewoon niet genoeg.

Met deze afstelling kan ik altijd uithaken zonder dat mn kite stallt en hoef ik nooit met mn strap te gaan kloten om uit te haken.
ajajaj
Gast
Antwoord #16 April 11, 2007, 04:53:26
edit2Rapporteer  
begrijp het niet waarom aantrekken je strap. ik doe alles gewoon op fullpower.
Marijn alias Vos

Berichten: 502
Antwoord #17 April 11, 2007, 05:31:26
edit2Rapporteer  
wat ik nog wel eens had, is dat je bij het uithaken te veel downwind stuurt, dan gaat je kite ook iets backstallen, omdat ie dan geen druk meer krijgt.

Als ik nu langer me rail blijf houden is het probleen over.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #18 April 11, 2007, 13:41:40
edit2Rapporteer  
Lijkt me vrij duidelijk dat je stuurlijnen gewoon te kort zijn.
Deze moet je verlengen (of je powerlijnen korter maken) Hierdoor zal hij niet stallen.
Probeer eerst gewoon uit te haken terwijl je vaart en kijk of de kite mooi in de lucht blijft staan.
Als dat het geval is dan staat hij goed afgesteld.
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #19 April 11, 2007, 15:44:52
edit2Rapporteer  
Lijkt me vrij duidelijk dat je stuurlijnen gewoon te kort zijn.
Deze moet je verlengen (of je powerlijnen korter maken) Hierdoor zal hij niet stallen.
Probeer eerst gewoon uit te haken terwijl je vaart en kijk of de kite mooi in de lucht blijft staan.
Als dat het geval is dan staat hij goed afgesteld.

Inderdaad, gewoon in gemiddelde wind op het land uithaken (als je de ruimte hebt) en zorgen dat de kite goed boven je blijft hangen en stabiel hangt. Als hij de neiging heeft om terug te zakken in het windvenster (dus ook niet goed boven je blijft hangen op 12 uur) zijn je stuurlijnen te kort.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.