Waroo 2007 bar: stopperbal

terrorwally
Gast
April 11, 2007, 19:18:47
edit2Rapporteer  
Even een kort vraagje:

Ik trek de stopperbal aan en daarna maak ik een dik ongeluk, blijft er dan power in je kite staan. Aangezien de stopperbal omlaag is gedaan en de bar niet meer omhoog kan?

Of hebben ze hier een soort safety opgemaakt?

Alvast bedankt.

coen@sdcdfhdfol
Gast
Antwoord #1 April 11, 2007, 19:38:26
edit2Rapporteer  
ja...tenzij je unhooked bent en dus safety activeert, door bas los te laten, OF geowon QR aantrekt....moet je natuurlijkwel je leash aan je safety doen
terrorwally
Gast
Antwoord #2 April 11, 2007, 19:42:09
edit2Rapporteer  
daar heb ik het niet over, ik wil weten of die stopperbal automatisch terug gaat als er power opkomt. Het voordeel van een bow kite is dat je gewoon bar los doet en je hebt de kracht eruit, maar als je stopperbal omlaag hebt kan dat niet.

De vraag is of ze daar slimme oplossing voor hebben bedacht, ik wil misschien zo bar kopen, maar als het blijkt dat het alleen gemakelijk is en de veiligheid omlaag gaat doe ik het niet.

coen2ewerer
Gast
Antwoord #3 April 11, 2007, 19:48:38
edit2Rapporteer  
als jij stopper laag hebt zitten, en je laat de bar los...blijft er natuurlijk power in je kite, waarom zou je anders een stopper willen.....

enige om power uit je kite te krijgen met stopper laag. is gewoon je safety activeren of dus bar (in geheeel , unhooked) dus loslaten
MasterWurm

Antwoord #4 April 11, 2007, 19:52:59
edit2Rapporteer  
Of je armen strekken (dus door de stopper duwen)

Trouwens wie weet wat de setting nou van de waroo is?

1:2 of 1:1  Huh
coen@henkie
Gast
Antwoord #5 April 11, 2007, 19:54:48
edit2Rapporteer  
het is geen cabrinha of naish stopper!, die stopper is juist erop gebouwd om te bljiven zitten als er kracht op komt. en waroo heeft geen katrollen op de bar , dus 1:1
Buster

Antwoord #6 April 11, 2007, 20:03:27
edit2Rapporteer  
Waarom zou je een stopper willen gebruiken? Zie het nut er niet zo van in. Als je tegen de stopperbal aan vaart dan slijten je front/struur-lijnen en uiteindelijk ook je kite sneller omdat je normaal in een overpowered situatie even de bar van je afdrukt en dus minder spanning op de lijnen zet dan als je dat niet doet. En bovendien slijt je depowerlijn sneller door dit meganisme.
En je armen train je minder. Oké je kan misschien iets langer doorvaren, en je spint je bar misschien iets makkelijker na een trick, maar ja...

Toch?
drifter

Antwoord #7 April 11, 2007, 20:23:05
edit2Rapporteer  
Een stopper is een goed iets. Je moet wel weten hoe ermee om te gaan.
Net als met powerlock kun je bepaalde dingen doen die je anders niet kan, bepaalde tricks of in bepaalde stijl.
jaapd

Antwoord #8 April 11, 2007, 20:24:37
edit2Rapporteer  
Dat slijtage argument werkt beter andersom:

Zonder stopper ben je continu aan het corrigeren, bij de kite loopt er dus steeds lijn langs de katrollen. En daar slijt een Warroo het snelst.
VincentC

Antwoord #9 April 11, 2007, 20:33:25
edit2Rapporteer  
Heel simpel;
De stopper is ervoor dat wanneer je de kite depowered, de stopperbal automatisch naar onder gaat, zodat wanneer je je safety gebruikt de kite niet over-gedepowered kan raken en er een kleine kans bestaat van inverten. Verder is het natuurlijk ook lekker om de stopperbal te gebruiken voor deadmans en andere tricks, maar als beginner zou ik er lekker vanaf blijven. De bar zelf heeft niet genoeg druk om je stopper weg te drukken, dus als je crasht zul je er keihard achteraan vliegen zoals bij een c-kite
StevenHill

Antwoord #10 April 12, 2007, 03:01:02
edit2Rapporteer  
Bij 2007 is er een dubbele depowerlijn met verschuifbare stopper net als Slingshot.
Je maakt je HP-leash vast aan de metalen ring bij je chickenloop.
Als je nu vaart blijft de bar tegen de stopper aan zitten. Je hebt dus depower tot aan de stopper.
 Mocht je in nood raken en je released je chickenloop, dan schuift de stopper automatisch helemaal naar boven en heb je volledige depower zoals zonder stopper!
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #11 April 12, 2007, 03:16:47
edit2Rapporteer  
Je kan ook zo'n extra lijntje gebruiken wat Naish op de bar heeft zitten, waar je je Leash aan vast maakt. Je bar wordt dan eigenlijk volledig weggeduwd als je je safety trekt en issie dus volledig gedepowerd.
Dan is het probleem ook opgelost.
StevenHill

Antwoord #12 April 12, 2007, 16:43:51
edit2Rapporteer  
Je kan ook zo'n extra lijntje gebruiken wat Naish op de bar heeft zitten, waar je je Leash aan vast maakt. Je bar wordt dan eigenlijk volledig weggeduwd als je je safety trekt en issie dus volledig gedepowerd.
Dan is het probleem ook opgelost.
Alleen als je released of uitgehaakt bent werkt dit lijntje! Je blijft anders gewoon met je bar tegen de stopper aan gepowerd.
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #13 April 12, 2007, 16:51:31
edit2Rapporteer  
Ja, maar dat doe je met een C-kite ook, als er iets gebeurd, dan trek je je safety.
Doe je nu ook.
Het is maar dat je in geval van nood je safety kan trekken en dat hij dan volledig depowered, waarbij de stopper dat niet belet.
En dat gebeurt hiermee.
StevenHill

Antwoord #14 April 12, 2007, 18:26:21
edit2Rapporteer  
Ja, maar dat doe je met een C-kite ook, als er iets gebeurd, dan trek je je safety.
Doe je nu ook.
Het is maar dat je in geval van nood je safety kan trekken en dat hij dan volledig depowered, waarbij de stopper dat niet belet.
En dat gebeurt hiermee.
Daarom, en dat is nu juist de vraag die gesteld wordt!!!
terrorwally
Gast
Antwoord #15 April 12, 2007, 18:42:01
edit2Rapporteer  
idd Smiley
KiteDemon

Antwoord #16 April 12, 2007, 18:47:34
edit2Rapporteer  
Even een kort vraagje:

Ik trek de stopperbal aan en daarna maak ik een dik ongeluk, blijft er dan power in je kite staan. Aangezien de stopperbal omlaag is gedaan en de bar niet meer omhoog kan?

Of hebben ze hier een soort safety opgemaakt?

Alvast bedankt.

De bar blijft gewoon gepowerd tegen de stopper hangen totdat je de safety trekt.
De stopper is idd om de kite gepowerd te houden in tricks waarbij je een hand van de bar haalt.
Als je nog niet het niveau hebt waarbij je goede kontrole over de kite hebt dan vaar je zonder stopper en schuif je deze gewoon helemaal naar boven.
terrorwally
Gast
Antwoord #17 April 12, 2007, 19:23:11
edit2Rapporteer  
wil juist de stopper voor rotaties Smiley moet nu steeds grijpen.

Ik dacht dat waroo wel iets had verzonnen, zodat de kracht uit de stopper gaat. Ze hadden eigenljik een 2de safety erop moeten maken. Een touwtje waar je aantrekt ofzo, waardoor de stopper gelijk bovenaan zit.
VincentC

Antwoord #18 April 12, 2007, 19:35:04
edit2Rapporteer  
Rotaties is het echt niet nodig, jaar lang gevaren met Waroo 2006 en als je gewoon handig overgeeft gaat het sneller dan wanneer je de bar rondspint. Even een keer of 100 doen en je hebt het gevoel te pakken
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.