Ik raad je aan om eens een Switchblade 2 10m te proberen. Perfecte aanvulling op je 7m. Zeer effeciente kite. Ik zou willen dat ik 65kg was. Dan zou 10 SB2 vrijwel altijd me grootste kite zijn.
SB2 is wel een beetje een andere kite dan de SB1. Eerste waar je dat aan ziet zijn de katrollen op de bar. SB1 heeft katrollen.
Maar je voelt het vooral als je met de SB2 vliegt. Je hebt tot aan de stopper-ball minder depower. Voelt/werkt net als een C-kite. Daarom is de SB perfect voor unhooked. Pas voorbij de stopper krijg je de maximale depower van de bow-shape.
Je kunt wel hele dikke vlagen makkelijk opvangen door je bar door de stopper te duwen, maar het is met de SB2 niet de bedoeling om constant voorbij de stopper te varen. Het doek klappert dan te hard. Daarom is de normale gebruiks windrange van de Switchblade 2 iets kleiner en komt de SB2 dan ook in meerdere maten: 4,6,8,10,12,14,16m.
De Crossbow2 kun je wel blijven vliegen in overpowerde wind, of dikke vlagen. Omdat die daarvoor gemaakt is. Doek blijft veel strakker staan. De leading edge staat dankzij de bridle gewoon rocksolid en je absorbeert gewoon alle vlagen. SMOOOTH. Met een Crossbow 12m kun je het gat naar een 7m dan ook makkelijker overbruggen.
Van 12 SB2 naar 7m geeft je een groter totaal bereik, maar wel minder sweetspot. 12 vaart net 1 of 2 knoopjes eerder misschien
'k Ga niet surfen hoor. Gewoon even vliegeren dat moet lukken. Wel vaker gedaan daar. Zowieso ken ik geen plek in die buurt waar je kunt vliegeren met Oostenwind helaas en ik wil het toch even testen. Ken ook niet zo snel een plek bij mij in de buurt waar ik terecht kan. Misschien Almere Poort.