kootsie
|
Niks veranderen, je board is behoorlijk lang dus je hebt altijd een flink stuk rail in het water hangen. Hoogte lopen met dat board is een peuleschil (ik heb hem zelf ook)
|
|
|
*Maximus*
|
134 cm .... lang?? ...... 152 cm..... boot???
|
|
|
jaapd
|
minder vin = meer low-end
Dus op een dag met minder wind gewoon je vinnen verwijderen. Je board is dan minder koersvast maar heeft ook minder weerstand.
|
|
|
Ricardo
|
De sk8 is niet een goed board om hoogte mee te lopen! Door het hoge skoop-rocker gehalte is hij sper chill voor in de chops maar loopt niet erg goed hoogte dat is de keerzijde. En kleinere vinnen = meer low end?? Ik heb daar nog nooit van gehoord, meer grip op het water = meer low end, de weerstand is verwaarloosbaar.
Maar om nog even in te gaan op je vraag.... ik zou niet groter dan 5cm gaan (zijn er ook niet van F-one geloof ik), gewoon een iets grotere kite pakken dan je gewend bent met de wind waar je mee gaat varen.
|
|
|
KiteDemon
|
Grotere vinnen betekend meer lowend!! Door de betere grip kan je je board wat vlakker varen, dus dat betekend meer planeervermogen dan dat je op de rail zou moeten varen voor de grip bij minder wind..
|
|
|
zagy
|
tfc heeft ze van 6 en 7 cm. Probeer anders asymmetrische van brunotti Maar denk dat je dit kan verwaarlozen. Je hebt al 5 cm en veel zal het niet schelen
|
|
|
jaapd
|
Sorry hoor maar een twintip board vaar je op de rail en niet op de vinnen. Bij lichtweer heb je geen grip nodig, het is wel comfortabel maar je hebt het niet nodig.
Een paar weken terug was er te weinig wind en moest ik op de kant terug lopen. Dat weiger ik gewoon te doen. Vinnen verwijderd en daarna kon ik gewoon hoogte houden.
Een goed board vaart ook zonder vinnen, een directional met een te ronde rail misschien niet maar skimboards weer wel. En skimboards worden veel gebruikt als lichtweer oplossing.
|
|
|