Langere vinnen, hoeveel invloed in choppy omstandigheden?

MartijnM

April 15, 2007, 22:27:00
edit2Rapporteer  
Hallo,

Over een paar weekjes reis ik af naar zonnigere oorden. Heb me laten vertellen dat er veel stroming + choppy omstandigheden zijn. Wind tussen 15 en 20 knopen.
Kites die ik meeneem zijn Fuel 07 15m2 + 11m2. Zelf weeg ik 90kg. Ik vaar op een F-One SK8 134cm van 2006. Standaard zitten hier 5cm vinnen onder.
Zijn er nog langere vinnen verkrijgbaar en in hoeverre zal dit de low-end positief beinvloeden?
In hoeverre loop je dan makkelijker hoogte?

Iemand een idee/mening/ervaring hierover?

Bedankt,

Martijn
kootsie

Antwoord #1 April 16, 2007, 02:52:40
edit2Rapporteer  
Niks veranderen, je board is behoorlijk lang dus je hebt altijd een flink stuk rail in het water hangen. Hoogte lopen met dat board is een peuleschil (ik heb hem zelf ook)
*Maximus*

Antwoord #2 April 16, 2007, 03:35:35
edit2Rapporteer  
134 cm .... lang?? ......  152 cm..... boot???
jaapd

Antwoord #3 April 16, 2007, 17:17:51
edit2Rapporteer  
minder vin = meer low-end

Dus op een dag met minder wind gewoon je vinnen verwijderen. Je board is dan minder koersvast maar heeft ook minder weerstand.
Ricardo

Antwoord #4 April 16, 2007, 21:34:06
edit2Rapporteer  
De sk8 is niet een goed board om hoogte mee te lopen! Door het hoge skoop-rocker gehalte is hij sper chill voor in de chops maar loopt niet erg goed hoogte dat is de keerzijde. En kleinere vinnen = meer low end?? Ik heb daar nog nooit van gehoord, meer grip op het water = meer low end, de weerstand is verwaarloosbaar.

Maar om nog even in te gaan op je vraag.... ik zou niet groter dan 5cm gaan (zijn er ook niet van F-one geloof ik), gewoon een iets grotere kite pakken dan je gewend bent met de wind waar je mee gaat varen.
KiteDemon

Antwoord #5 April 16, 2007, 23:36:30
edit2Rapporteer  
Grotere vinnen betekend meer lowend!!
Door de betere grip kan je je board wat vlakker varen, dus dat betekend meer planeervermogen dan dat je op de rail zou moeten varen voor de grip bij minder wind..
zagy

Antwoord #6 April 17, 2007, 00:07:37
edit2Rapporteer  
tfc heeft ze van 6 en 7 cm.
Probeer anders asymmetrische van brunotti
Maar denk dat je dit kan verwaarlozen. Je hebt al 5 cm en veel zal het niet schelen
jaapd

Antwoord #7 April 17, 2007, 17:48:36
edit2Rapporteer  
Sorry hoor maar een twintip board vaar je op de rail en niet op de vinnen.
Bij lichtweer heb je geen grip nodig, het is wel comfortabel maar je hebt het niet nodig.

Een paar weken terug was er te weinig wind en moest ik op de kant terug lopen. Dat weiger ik gewoon te doen. Vinnen verwijderd en daarna kon ik gewoon hoogte houden.

Een goed board vaart ook zonder vinnen, een directional met een te ronde rail misschien niet maar skimboards weer wel. En skimboards worden veel gebruikt als lichtweer oplossing.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.