En weer een lichtweer vraagje......

FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
April 16, 2007, 01:05:55
edit2Rapporteer  
Hoi.
Ik vaar F-one Tribal 11en 15 icm F-one demon 125.
Bevalt me onder bijna alle omstandigheden geweldig, behalve dus met licht weer.
De low-end van de tribal 2006 is zowiezo al  minder vind ik, en samen met de Demon mis ik wel erg veel.
Ben dus op zoek naar een boardje voor licht weer.Ik weeg 65 kilo.
ik heb een beperk budget dus een 2007 model is gaan optie. Gewoon een 2e hands uit 2005 of 2006 is perfect.
Iemand ervaring met de F-one Style van 138/35 of een Naish Floater 140 x 40??
Ik wil gewoon lekker kunnen varen, beetje toe-side en af en toe een sprongetje. Dus niet een te groot board maar wel genoeg voor licht weer.En vooral lekker voor op zee.
En ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt en nee, ik kon niet vinden wat ik zoch.. (tong_kitesmiley)
Alvast bedankt voor de reacties ThumpsUp
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #1 April 16, 2007, 01:14:35
edit2Rapporteer  
Spleene Door uit 2004/2005/2006 is denk de beste optie. Board is stijf, dus je kunt hem goed op snelheid varen, wat je ook nodig hebt als je met tribals op low-end wilt varen, terwijl het boardje toch nog prima is om raily's etc. mee te doen. Zelf paar keer mee gevaren en vind het een geweldig board, ging volgens mij om een The Door 164(?) uit 2004, zo'n rode met bloemetjes.

Als je op zee vaart kun je ook overwegen om een waveboardje erbij te kopen, veel low-end en lekker in de golfjes.
Toyboy
Gast
Antwoord #2 April 16, 2007, 01:33:26
edit2Rapporteer  
ja wat moet je er nog aan toevoegen  (hangloose_kitesmiley)


wave boardje  is cker leuk als je altijd vaak op het strand kite eb er zelf ook 1  (grinnik_kitesmiley)

Ciao!!
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #3 April 16, 2007, 01:35:13
edit2Rapporteer  
Ja, ik sluit me aan bij Vincent. Een deur is de beste optie, of dus een golfsurf boardje voor op zee, maar hierin presteerd de deur ook goed. Een hele leuke uitdaging is misschien wel een skimboard. Is echt lache, in het begin is het ff wennen. Die van nobile is een goede keuze... Maar jah its up to you, of course.
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #4 April 16, 2007, 01:39:44
edit2Rapporteer  
Ok, maar ik zoek een niet te groot board (weet ik, lichtweer....) maar ik heb ook goede dingen gelezen over de Spleene session. Schijnt een "kleiner"lichtweer-board te zijn.
Iemand ervaring??
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #5 April 16, 2007, 01:43:43
edit2Rapporteer  
Ok, maar ik zoek een niet te groot board (weet ik, lichtweer....) maar ik heb ook goede dingen gelezen over de Spleene session. Schijnt een "kleiner"lichtweer-board te zijn.
Iemand ervaring??
Spleene Session planeert bijna net zo snel als een 'Door', met het verschil dat ie wendwaarder is .
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #6 April 16, 2007, 01:53:26
edit2Rapporteer  
Vorig jaar zelf een paar keer gevaren op een Spleene Session 138 2006, mijn ervaring is dat het boardje wel sneller planeert dan mijn eigen boardje (133x37) maar dat het boardje in vergelijking met een Door een stuk minder low-end heeft. Door lijkt groot maar vaart losjes en je kan er echt alles nog mee, zijn zelfs Duitsers die er kiteloops en hp's mee doen, het is gewoon dik wennen.

Skimboard is idd ook een optie (heb ik zelf als low-budget oplossing) maar voor zee is dat geen aanrader, 1 flinke schuimkop en je vliegt van je boardje af  schater
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #7 April 16, 2007, 02:15:52
edit2Rapporteer  
Skimboard is idd ook een optie (heb ik zelf als low-budget oplossing) maar voor zee is dat geen aanrader, 1 flinke schuimkop en je vliegt van je boardje af  schater


True, wat je zegt. Maar als het je low wind boardje is, dan zijn er vaak geen schuimkoppen. Het is meer een boardje voor rond de 7 a 9 knp, dat skimboard. Btj kloten der mee, slidend hp's en pop shovits oefenen is erg leuk er mee. Zoiets als dit.  ThumpsUp

http://www.kiteforum.tv/component/option,com_videos/task,show/id,1027/Itemid,30/
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #8 April 16, 2007, 02:40:33
edit2Rapporteer  
Hebben die kites dan echt zo'n slechte low-end dat je zelfs met jouw gewicht nog moet uitwijken naar echte lichtweer-boards?

Heb zelf ook een 16m gehad (Wipika AMP) en als die kite in de lucht bleef staan kon ik met mijn 60kg al hoogtelopen met een 128x38 zelfbouw-board. Omdat ik een 16m maar een lomp ding vond ben ik voor mijn volgende set (torch2) niet groter gegaan dan 12m en zelfs met, op het moment, mijn enige boardje van 123x36 kan ik daarmee al hoogtelopen met 11kn (wanneer de eerste kopjes op zee verschijnen).

Ik vraag me dus echt af met wat voor wind je dan het water op wilt, onder de 10kn? Echt supersaai is dat om dan met een lomp grote kite en board te moeten kiten voor die 2kn die je ermee wint.
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #9 April 16, 2007, 02:44:28
edit2Rapporteer  
Hebben die kites dan echt zo'n slechte low-end dat je zelfs met jouw gewicht nog moet uitwijken naar echte lichtweer-boards?

Heb zelf ook een 16m gehad (Wipika AMP) en als die kite in de lucht bleef staan kon ik met mijn 60kg al hoogtelopen met een 128x38 zelfbouw-board. Omdat ik een 16m maar een lomp ding vond ben ik voor mijn volgende set (torch2) niet groter gegaan dan 12m en zelfs met, op het moment, mijn enige boardje van 123x36 kan ik daarmee al hoogtelopen met 11kn (wanneer de eerste kopjes op zee verschijnen).

Ik vraag me dus echt af met wat voor wind je dan het water op wilt, onder de 10kn? Echt supersaai is dat om dan met een lomp grote kite en board te moeten kiten voor die 2kn die je ermee wint.

Vergeet niet dat ong. 90% van je low-end niet bepaald wordt door je kite, maar door je skills. Low-end varen is een kunst, veel mensen kunnen het niet. Daar komt bij dat Tribals natuurlijk gemaakt zijn als freestyle kite en weinig low-end hebben, en een demon heeft nou ook niet echt mega low-end.  Denk dat als je vaak op het water staat met weinig wind je je kite beter aan gaat voelen je veel low-end wint. Ook helpt het om je kite enorm op snelheid te varen, maar ook dit is niet makkelijk en is een kwestie van veel doen...
Leon aero2
Gast
Antwoord #10 April 16, 2007, 04:24:07
edit2Rapporteer  
@FlyGirl: Ik kon zelf altijd al vrij vroeg varen met het board wat ik nog steeds heb naast mijn, Naish Thorn en dat is de North Dragon M.

Dit is een allround board met de afmetingen L 135 en W 37.5

Ik kan je hier heel verhaal over vertellen maar doe dit niet, mocht je hem willen uitproberen kan dit natuurlijk.. ThumpsUp

Maximale Low-end is kwestie van alles eigenlijk idd.

Type kite+maat     (afhankelijk gewicht rider)
Type board+maat  (afhankelijk gewicht rider)
Skills rider


xray

Berichten: 3688
Antwoord #11 April 16, 2007, 04:32:47
edit2Rapporteer  
Door hands down!
Topboard voor lichtweer!
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #12 April 16, 2007, 04:38:40
edit2Rapporteer  
Een Nobile 555 of 666 zijn echt snelle boards, een 2006 129 666 of 128 555 is al zoveel sneller in plane dan je huidige board. Ik denk dat bijv een 2006 124 555 of 126 666 al een grote verbetering zou zijn qua lowend. Ik zelf weeg iets van 74 kilo en de 124 555 was echt al supersnel in plane en op snelheid. Als echt lichtweerboard kan je dan nog een maatje groter pakken.
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #13 April 16, 2007, 06:51:30
edit2Rapporteer  
Hebben die kites dan echt zo'n slechte low-end dat je zelfs met jouw gewicht nog moet uitwijken naar echte lichtweer-boards?

Heb zelf ook een 16m gehad (Wipika AMP) en als die kite in de lucht bleef staan kon ik met mijn 60kg al hoogtelopen met een 128x38 zelfbouw-board. Omdat ik een 16m maar een lomp ding vond ben ik voor mijn volgende set (torch2) niet groter gegaan dan 12m en zelfs met, op het moment, mijn enige boardje van 123x36 kan ik daarmee al hoogtelopen met 11kn (wanneer de eerste kopjes op zee verschijnen).

Ik vraag me dus echt af met wat voor wind je dan het water op wilt, onder de 10kn? Echt supersaai is dat om dan met een lomp grote kite en board te moeten kiten voor die 2kn die je ermee wint.

Vergeet niet dat ong. 90% van je low-end niet bepaald wordt door je kite, maar door je skills. Low-end varen is een kunst, veel mensen kunnen het niet. Daar komt bij dat Tribals natuurlijk gemaakt zijn als freestyle kite en weinig low-end hebben, en een demon heeft nou ook niet echt mega low-end. Denk dat als je vaak op het water staat met weinig wind je je kite beter aan gaat voelen je veel low-end wint. Ook helpt het om je kite enorm op snelheid te varen, maar ook dit is niet makkelijk en is een kwestie van veel doen...

Hee Vincentt,

ik vaar zelf ook tribal 9 en 13m. Weeg ca. 90 kg en heb een Naish Haze '07 133x39. In mijn ogen heeft tribal '06 gewoon een slechte low-end. Volgens jou is het een kunst om goed low-end te kunnen varen....enige tips?  (tong_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #14 April 16, 2007, 13:31:25
edit2Rapporteer  
Hebben die kites dan echt zo'n slechte low-end dat je zelfs met jouw gewicht nog moet uitwijken naar echte lichtweer-boards?

Heb zelf ook een 16m gehad (Wipika AMP) en als die kite in de lucht bleef staan kon ik met mijn 60kg al hoogtelopen met een 128x38 zelfbouw-board. Omdat ik een 16m maar een lomp ding vond ben ik voor mijn volgende set (torch2) niet groter gegaan dan 12m en zelfs met, op het moment, mijn enige boardje van 123x36 kan ik daarmee al hoogtelopen met 11kn (wanneer de eerste kopjes op zee verschijnen).

Ik vraag me dus echt af met wat voor wind je dan het water op wilt, onder de 10kn? Echt supersaai is dat om dan met een lomp grote kite en board te moeten kiten voor die 2kn die je ermee wint.

Vergeet niet dat ong. 90% van je low-end niet bepaald wordt door je kite, maar door je skills. Low-end varen is een kunst, veel mensen kunnen het niet. Daar komt bij dat Tribals natuurlijk gemaakt zijn als freestyle kite en weinig low-end hebben, en een demon heeft nou ook niet echt mega low-end. Denk dat als je vaak op het water staat met weinig wind je je kite beter aan gaat voelen je veel low-end wint. Ook helpt het om je kite enorm op snelheid te varen, maar ook dit is niet makkelijk en is een kwestie van veel doen...

Hee Vincentt,

ik vaar zelf ook tribal 9 en 13m. Weeg ca. 90 kg en heb een Naish Haze '07 133x39. In mijn ogen heeft tribal '06 gewoon een slechte low-end. Volgens jou is het een kunst om goed low-end te kunnen varen....enige tips?  (tong_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)

Hehe, waar je op moet letten als je low-end kite is dat je je kite vooral niet uitremt door direct aan te kanten of je kite teveel te poweren. Low-end kiten doe ik vaak met de strap een flink eind dicht, en ik probeer 'op snelheid' te varen. Je moet een soort van 'neppe' snelheid opbouwen door je board op een bepaalde manier te plaatsen en je kite snel te synesen. Is moeilijk uit te leggen, maar komt eropneer dat je snel moet varen, op deze manier gaat je kite ook sneller vliegen en heeft hij meer kracht en valt hij niet dood na een synes.

Maar dit alles is gevoel, gewoon veel oefenen en nieuwe dingen uitproberen dan komt het vanzelf  ThumpsUp
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #15 April 16, 2007, 14:42:16
edit2Rapporteer  
als je niet te groot wilt is een spleene session een hele goede optie. Behalve de afmetingen (141 X41 2006) vind ik het grote voordeel dat ie enorm hoogte loopt. Dit komt door de lichte negatieve outline. De laatste keer dat ik erop gevaren heb was op zo'n typische "grensgeval" dag. Ik was de enige die nog hoogte liep op de Slufter. Ik was zeker niet de lichtste rider en er waren anderen met een 14 m bow aan het varen. Ik had zelf een 10m psycho3 op staan. Kon er nog sprongetjes mee doen ook terwijl de anderen over het strand hoogte aan het "wandelen" waren. Sorry dat die van mij al verkocht is. Ik had er toch meer voor moeten vragen schater
Nu komt de 2007 naar me toe. ThumpsUp
BTW zondag zou je het board misschien kunnen testen op brouwersdam (de 2007)
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #16 April 16, 2007, 19:16:59
edit2Rapporteer  
Citaat
...... en je kite snel te synesen. Is moeilijk uit te leggen, .....
Bedoel je sinussen? (grinnik_kitesmiley)
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #17 April 16, 2007, 19:46:10
edit2Rapporteer  
als je niet te groot wilt is een spleene session een hele goede optie. Behalve de afmetingen (141 X41 2006) vind ik het grote voordeel dat ie enorm hoogte loopt. Dit komt door de lichte negatieve outline. De laatste keer dat ik erop gevaren heb was op zo'n typische "grensgeval" dag. Ik was de enige die nog hoogte liep op de Slufter. Ik was zeker niet de lichtste rider en er waren anderen met een 14 m bow aan het varen. Ik had zelf een 10m psycho3 op staan. Kon er nog sprongetjes mee doen ook terwijl de anderen over het strand hoogte aan het "wandelen" waren. Sorry dat die van mij al verkocht is. Ik had er toch meer voor moeten vragen schater
Nu komt de 2007 naar me toe. ThumpsUp
BTW zondag zou je het board misschien kunnen testen op brouwersdam (de 2007)

Hey Wim, Thnx voor je reactie. Ik ben idd meer voorstander van een wat kleiner lichtweerboard. Die session van jou was daar idd zeer geschikt voor, maar helaas...
2007 is voor mij geen optie (kost te veel), dus nog even verder kjken.
Ik zoek idd een board van rond de 140.
Grtzz.
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #18 April 16, 2007, 20:56:28
edit2Rapporteer  
Ik vaar zelf sinds kort ook op een Demon 125, weeg 70 kg en heb op Sticked zo ongeveer de hele Spleene board lijn getest. (Daar was ook nauwelijks wind)
Wat mij op viel is dat de session al wel een stuk meer hoogte loopt dan mijn Demon, maar de door natuurlijk weer nog meer. In eerste instantie leek die door me echt een onmogelijk lomp ding. Maar dat valt dus reuze mee als je er op vaart. Je zou ook denken dat je er niet toeside mee kan varen omdat de footstraps niet in het midden van het board zitten, maar dat viel dus ook reuze mee. (Ok ik moet toegeven dat het omdraaien van het board even wennen is, maar als je eenmaal toeside staat vaart hij prima.)
Ook wel een opvallend verschil door vond ik wel dat ik met de door een stuk hoger kon springen dan met de session.
Al met al heb ik met die door dus echt veel meer lol gehad dan met de session. Kwam een beetje neer op met mijn eigen board geen hoogte kunnen lopen, met de session wel, maar verder niks leuks kunnen doen, en met de door vrolijk een beetje heen en weer kunnen springen.
Let wel op dat ik daar natuurlijk 2007 spullen heb getest, en ik geen flauw idee heb hoe groot de verschillen tov oudere boards zijn.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.